Initial, am vrut sa scriu un comentariu la un articol, pentru Alice, insa m-am hotarat apoi sa fac un post separat sa puteti ajunge mai usor la el, in caz ca vom mai avea vreodata nevoie sa verificam un parfum, sau va mai fi vreun cititor care are dubii daca parfumul achizitionat este original sau nu.
Verificarea autenticitatii unui parfum dar si a datei la care a fost fabricat este destul de simpla si se face astfel:
- Accesati checkcosmetic.net
- Alegeti marca parfumului si introduceti codul parfumului precum in imaginea de mai jos.
In cazul meu, am ales sa verific un parfum Guess cumparat de eMag acum ceva timp.
Este exact parfumul despre care va vorbeam aici, chiar Guess-ul din poza aceea. Codul respectiv se gaseste pe fundul recipientului (vezi poza de mai jos).
Scuzati calitatea pozei. 🙂
Am facut-o la repezeala cu telefonul, ce ma intereseaza insa este sa fie codul vizibil astfel incat sa-l puteti testa si voi.
Se poate ca verificarea unui parfum orignal sa fie fals pozitiva?
Nu am auzit si nu vad cum ar fi posibil. Aici vorbim de codul de bare, o dovada concreta care spune daca parfumul este original sau nu. Asadar nu, nu cred ca este posibil ca verificarea originalitatii unui parfum sa fie fals pozitiva.
Pe ce site pot verifica originalitatea parfumului?
Dupa cum am scris mai sus, site-ul pe care se verifica daca un parfum este original este checkcosmetic.net.
Cu toate acestea, eu va recomand sa aveti grija si sa fiti foarte atenti atunci cand cumparati un parfum. Decat sa cumparati la pret mic dar sa aveti dubii, mai bine il cumparati la pretul original de pe website-ul producatorului si nu aveti aceasta grija.
Care este modul de verificare al unui parfum? Cum poti afla daca este original sau nu?
Pe website-ul checkcosmetic.net poti verifica daca este original parfumul cu ajutorul codului de bare.
Ce factori afectează persistența parfumului
Unul dintre cele mai importante criterii în alegerea unui nou parfum este durabilitatea acestuia. Se pare că parfumul unor faimoase branduri ar trebui să se mentina cel puțin câteva zile. Dar așteptările nu sunt întotdeauna justificate. Parfumul parfumului „dispare” în câteva ore? Acest lucru nu este întotdeauna o indicație că aveți un fals ieftin. Persistența parfumului depinde de mulți factori.
Concentrația de substanțe aromatice în parfum
Toate produsele de parfumerie prezentate pe rafturile magazinelor pot fi împărțite în mai multe categorii. Reprezentanții fiecărui grup au o concentrație diferită de compoziții aromatice. Deci unele vor fi mai rezistente decât altele. Acest lucru este important să țineți cont atunci când alegeți un parfum, dacă este fundamental pentru dvs. ca aroma să fie puternică și „de lungă durată”.
Cele mai persistente sunt reprezentante de extractul de parfum (Extrait). În ele, concentrația substanțelor aromatice este de cel puțin 20%, ceea ce permite ca aroma să fie persistentă mai mult de 6 ore. Cel mai popular tip de parfumerie printre consumatori în ceea ce privește prețul și calitatea este Eau de Parfum (EDP – apa de parfum). Când concentrația de uleiuri esențiale este în limita a 10%, acesta va da o aromă adâncă de cel puțin 4-6 ore. Un parfum original mai „ușor” este Eau de Toilette (EDT-apa de toaleta) cu concentrații de compoziție aromatică de 4-5%. Acesta vă va încânta cu un miros plăcut timp de 2-3 ore. În Eau de Cologne (EDC – apa de colonie), concentrația minimă a unei compoziții de parfum este de numai 1%. Parfumul ei va sta alaturi de tine doar 1-2 ore. Deodoranții (DEO), care sunt produși de mărci în liniile parfumurilor lor populare, dau aceleași „arome de scurtă durată”.
Pentru a evita greșelile, atunci când alegeți un parfum, acordați atenție grupului de care aparține. Mărcile indică întotdeauna pe ambalajul produsului. Și producătorii majori produc diferite versiuni ale parfumului de aceeași compoziție.
„Caracterul” unei arome specifice
Persistența parfumului depinde în mod direct de „natura” parfumului, adică de acele substanțe folosite pentru a le crea. Unele dintre ele dispar extrem de repede, în timp ce altele rămân cu tine toată ziua. Prin urmare, toate produsele de parfumerie pot fi împărțite în „usoare” și „grele”. Aromele usoare se evaporă de pe piele destul de rapid, iar aromele grele sunt mai rezistente.
Parfumurile citrice sunt considerate cele mai instabile. Doar 2-4 ore, aceasta este rezistența lor normală. Aromele de apă, flori și fructe vă vor bucura aproximativ 4-6 ore. Compozițiile orientale cu mosc și chihlimbar sunt considerate cele mai persistente, durează cel puțin 8 ore.
Prin urmare, nu este surprinzător faptul că noul dvs. parfum de la brandul bine-cunoscut cu note pe bază de citrice, care a fost cumpărat atât de exponențios, „dispare” repede. Aceasta este o caracteristică a acestei categorii de arome.
De sezon
Parfumul original al aceleiași mărci cu aceeași concentrație a compoziției aromatice în anumite momente ale anului se prezintă în moduri diferite. De exemplu, citricele ușoare și aromele de apă în frigul de iarnă nu se simt aproape deloc și „dispar” rapid. Chiar și parfumurile de calitate pot părea instabile pentru tine. Însă parfumurile chypre și pe baza de chihlimbar, dimpotrivă, sunt ideale pentru sezonul rece, ele dezvăluie aroma completă și stau pe piele o lungă perioadă de timp.
Chimia pielii
Pielea fiecărei persoane are un grad diferit de conținut de grăsimi, de temperatură. Trăsături individuale ale corpului reprezintă un factor important care afectează stabilitatea parfumului.
Se crede că pe pielea uscată chiar și un parfum foarte concentrat nu se menține bine, deoarece „absoarbe” uleiul, iar baza alcoolică „dispare” repede. În acest caz, este mai bine să alegeți un parfum mai „puternic”, saturat. Pielea grasă, dimpotrivă, păstrează mai mult aroma parfumului, indiferent de produsul în care este utilizată categoria.
În lumea parfumeriei există o separare a tipurilor de piele și a altor criterii, se distinge între pielea „rece” și „caldă”. Aroma „rece” se lasă încet, ceea ce înseamnă că durează mai mult. Pentru aroma „fierbinte”, evaporarea compoziției aromatice se produce mult mai intens, așa că parfumul își dezvăluie buchetul deodată și mult mai strălucitor, dar în același timp în detrimentul persistenței.
Atunci când alegeți un parfum persistent, este mai bine să țineți cont de tipul de „piele clasică”, în loc să încercați să determinați dacă este „rece” sau „fierbinte”.
Ce ne spune flaconul despre parfum?
Un parfum nu consta numai in aroma. Numele si flaconul sunt componente esentiale ale imaginii asupra carora se concentreaza reclama conotativa. De la inceputul acestui secol, din zilele lui Lalique si Coty, parfumul isi datoreaza, nu in mica parte, flaconului caracterul sau inconfundabil. Cu mult timp in urma, cand inca se mai jura credinta pana dincolo de moarte, unii parfumieri intreprinzatori bantuiau peste tot oferind flacoane in forma de mormant. Barbatul parasit putea umple flaconul spre vesnica amintire cu parfumul preferat al femeii moarte. In istoria lor milenara, flacoanele au fost intotdeauna obiecte fanteziste, obiecte de toate zilele, in care se exprima gustul timpului si in care artistii isi demonstrau puterea de imaginatie (Andrea Hurton, Erotica parfumului, istoria si practica mirosurilor placute, ed. Enciclopedica, 1991).
Dupa cum subliniaza si Vasile S. Dancu in Comunicare simbolica, in domeniul parfumurilor, ambalajul este la fel de important ca si mirosul, ca si reclama, in ansamblu. Designerii se intrec in a pune in practica cele mai nastrusnice idei: o apa de colonie barbateasca proaspata si usoara socheaza prin ambalajul de forma unei grenade pe care sunt inscriptionate litere chirilice, capacul detonator fiind imbratisat de o femeie care parca vrea sa opreasca explozia (Caragea Cecilia, Istoria vestimentatiei europene, ed. Teora, Bucuresti, 1999). Creatia, apartinand lui Jovan Njezic si Alexandre Djordjevic, denumita Serb a fost criticata ca facand parte dintr-o operatiune imorala de marketing, dar, din motive deja explicate, ceea ce socheaza… atrage!
Flaconul ultimului parfum Jean-Paul Gaultier are forma unui corp de femeie introdus intr-o cutie de conserva, fapt pentru care initial a fost refuzat de toate parfumeriile; Paco Rabanne a lansat un parfum (mosc amestecat cu esente de trandafiri si santal, pentru barbatii carora le plac excesele) intr-un flacon de forma unei brichete.
Alte exemple interesante de flacoane au fost impuse de personaje precum Paloma Picasso care a realizat flaconul parfumului Amfora cu parfum,inspirandu-se din vasele antice in care erau arse diferite substante pentru ritualuri religioase (flaconul este realizat din sticla satinata si se sprijina pe un trepied din aur); japonezul Kenzo a realizat un parfum al carui flacon are forma unui turban invelit in frunze. Casa Nina Ricci a lansat parfumul Deci-Dela, cu flacon din sticla mata care isi schimba intensitatea culorii in functie de aroma predominanta (diferite fructe). Nici Dali nu a stat departe: flaconul, lucrat manual dintr-un cristal special pe care el l-a propus imita buzele si nasul.
Dintre parfumurile mai recente, C. Caragea aminteste de Liu al Casei Guerlain, al carui flacon imita sticlutele de ceai chinezesti din secolul al XVIII-lea; parfumul Jaipur din esente de flori si de fructe de la Casa Boucheron l-a realizat cu o sticluta de forma unei bratari de cristal, cu un capac de culoare albastra ce te duce cu gandul la un safir.
Si pentru ca mai devreme am amintit de modul critic in care a fost primit flaconul-grenada al parfumului Serb, ar fi interesant sa mentionam si un scandal mai de proportii in aceeasi lume, cea a parfumurilor, respectiv a advertisingului: este vorba despre celebrul scandal declansat de Champagne, noul parfum al Casei Yves Saint Laurent, dupa Opium si Paris, al carui flacon reproduce dopul sticlei de sampanie. Cuvantul champagne nu poate fi folosit pe eticheta unor produse fara acordul producatorilor de sampanie (potrivit reglementarilor in vigoare), motiv pentru care Saint Laurent a fost imediat acuzat de parazitism publicitar.
Iar dupa ce Curtea de Justitie a decis ca Champagne ramane o denumire care defineste vinurile, si nu mirosul parfumurilor, parfumul omonim a trebuit sa fie retras de pe piata franceza pana la 30 decembrie 1993. Interesant, cumparatorii s-au grabit sa achizitioneze toate aceste perle rare, pana la data limita, dupa care parfumul a mai putut fi procurat doar de pe piata americana, iar in Europa el este ambalat fara denumire, dar acest anonimat a transformat polemica in publicitate.
Asadar, constructia imaginii publicitare la parfumuri trece si prin creatia artistica a flaconului, deoarece acesta este primul element care incearca sa transmita un concept olfactiv, da o explicatie vizuala pentru parfumul continut, si, in reclame, este folosit in uneori neinsotit de personaje.
Importanta flaconul rezida in faptul ca in cadrul reclamei la parfumuri comunicarea se realizeaza aproape exclusiv prin imagine. Mai mult decat atat, V. Dancu sugereaza ca datorita naturii sale abstracte, parfumul si produsele olfactive se bazeaza pe imagine, pe forta ei de conotatie.
Cum se testeaza un parfum?
O femeie fara parfum este o femeie fara viitor, a spus Coco Chanel. Stiati ca parfumul nostru dezvaluie multe despre cine suntem ? Si prin alegerea parfumului noastru, ne dezvaluim personalitatea, caracterul si chiar si emotiile. Prin urmare, este necesar sa aflam ce parfum ne reprezinta mai bine, pentru ca mirosul acestuia va deveni semnatura noastra olfactiva!
Este important sa se inteleaga mai intai componentele unui parfum, adica ,arhitectura olfactiv a acestuia, care este impartita in trei parti: notele de inceput, de mijloc si de fond. Notele de inceput sunt cele mai tare, cele pe care le percepem primele, dar, de asemenea, si cele mai volatile. Din moment ce sunt notele de inceput, pe acestea le vomo simti atunci cand vom pulveriza parfumul, dar nu trebuie sa ne bazam alegerea pe acest miros, care ar putea fi inselator. Notele de mijloc vin dupa zece minute, mai voluptoase si cresc in intensitate mai lent. In cele din urma, notele de fond apar dupa 30 de minute mai grele si mai dure, acest fiind stadiul in care se dezvaluie adevaratul mirosul de parfum.
Stiti ce va place la un parfum? Este primordial sa va cunoasteti gusturile pentru a restrange cautarile la esentele preferate. Va place un parfum floral, dulce, de fructe sau, mai degraba prospetimea citricelor ? Daca nu stiti, cereti sfatul pentru a va oferi parfumuri, cu caracteristici diferite, astfel incat sa puteti defini preferintele .
Ghiseele de parfum din marile magazine si magazinele de specialitate nu sunt locuri potrivite pentru a face o alegere in cunostinta de cauza; exista o confuzie de mirosuri si simtul olfactiv poate deveni rapid dezorientat. Cel mai bine este de a mirosi unele parfumuri pe o fila de hartie sugativa si sa alegeti doar doua care sunt favorite si sa le testati direct pe piele. Asteptati cel putin 30 de minute, pana cand notele de fond vor iesi la iveala si va puteti bucura de mirosul real. Intoarceti-va acasa si veti vedea la sfarsitul zile ce parfum va place.
Singura modalitate de a descoperi adevaratul miros al unui parfum este de a-l pulveriza pe incheietura mainii pentru a vedea cum se dezvolta parfumul pe pielea noastra. Tipul nostru de piele influenteaza caracterul parfumului si ii poate schimba caracteristicile. Astfel, acelasi parfum va fi mirosi diferit de la o persoana la alta. De asemenea, este important sa nu se frece incheieturile atunci cand se pulverizeaza parfumul, deoarece s-ar putea modifica moleculele. De asemenea, va sfatuim sa nu testati mai mult de doua parfum o data, cate unul pe fiecare incheietura a mainii, pentru a evita supradozajul olfactiv!
Nu ezitati sa cereti esantioane pentru probe, pentru ca asa veti putea testa parfumul acasa, pentru a fi sigura de alegere inainte de a investi intr-o sticluta.
Ar trebui sa stiti ca apa de toaleta este, probabil, cea mai potrivita pentru formula de zi cu zi, deoarece ea permite un miros discret pe piele. Daca preferati un parfum care sa va acopere toata ziua, un miros puternic , indreptati-va catre parfum!
In incheiere, este important sa va pastrati parfumul intr-un loc intunecat, departe de caldura si de umiditate ca sa-i asigurati o viata lunga. Retineti ca, in general, un parfum bine conservat isi pastreaza mirosul pana la 5 ani.
Cum faci diferenta dintre un parfum original si unul contrafacut?
Parfumurile abunda pe internet ca si in magazine, iar ofertele sunt extrem de ispititoare, deoarece acestea ofera parfumuri de lux la preturi mici.
Problema este ca acestea sunt atat de numeroase , iar concurenta este atat de acerba incat unii vand parfumuri contrafacute. Flaconul este acelasi, dar pretul este mai mic. De multe ori nu stim sa distingem un parfum real de unul contrafacut si ajungem sa cumparam un o copie in locul unui parfum de marca.
Parfumurile cele mai contrafacute sunt acele branduri care sunt mai cautate si in general cu un pret mediu, de exemplu sunt contrafacute parfumuri originale barbatesti precum Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier sau Terre d’Hermes, iar din gamele pentru femei Chanel No.5, L’Air Du Temps ( Nina Ricci ) si J’adore de Christian Dior.
Cum stim ca parfumul este veritabil?
Desi prezentarea parfumului este asemanatoare, exista cateva indicii care ne ajuta sa determinam daca un parfum este conform marcii sau este contrafacut.
Printre greselile de contrafacere este durata de persistenta a parfumului. Daca testati un parfum intr-un magazin, nu ar trebui sa il cumparati imediat. Testati-i mirosul real, lasand sa treaca o zi inainte de a-l cumpara. In cazul in care mirosul nu persista, iar dupa cateva ore nu il mai simtiti inseamna ca aveti de-a face cu o imitatie.
Cei care vand parfumuri atrag atentia ca un parfum original necesita o cantitatate mai mica si nici nu este nevoie sa va dati de multe ori intr-o zi. In mod normal, cateva picaturi ar trebui sa fie suficiente pentru intreaga zi. In schimb, un parfum contrafacut necesita o pulverizare mai frecventa. Cu un parfum contrafacut nu veti lasa un traseu parfumat decat daca pulverizati de cel putin zece ori. De asemenea, aroma unui parfum contrafacut se va transforma foarte repede si veti fi surprinsa ca nici macar nu veti recunoaste parfumul pe care l-ati cumparat.
Cum facem sa nu fim pacaliti?
Atunci cand cumparati un parfum, asigurati-va ca este ambalat sau sub blister. Este foarte important ca sticla sa nu fi fost deschisa.
Al doilea lucru de retinut este ca un parfum nu poate fi vandut la mai putin de 50 % din pretul sau initial, cu exceptia cazului cand vanzarea se face de catre furnizor. Deci, feriti-va de astfel de oferte.
Toate parfumurile de marca trebuie sa aiba un numar de licenta pe fundul sticlei si trebuie sa fiti atenta ca acesta sa fie imprimat direct pe sticla si nu pe eticheta.
Principalele marci fac rar pentru vanzare sticlute mici, pe care noi le numim „mostre”, in spray-uri de 8,9 si 15 ml. Exceptie face marca Dali.
Cereti-i vanzatorului o cutie cu parfum si agitati-o. Daca parfumul este original, nu trebuie sa se auda nici-un zgomot. In caz contrar, aveti de-a face cu un fals.
Atunci cand pulverizati pe un capac de metal, stratul trebuie sa fie ca o pelicula si nu sa se miste liber.
Pentru parfumurile mai ieftine pe internet decat in magazin, nu va faceti griji, acest lucru este normal.
Foarte util. Chiar nu stiam de acest site si suspectam degeaba ca am cumparat un parfum fake 🙂
Multumesc frumos pentru informatie.
Sunt inca in faza de cautare parfumuri si locuri de incredere de unde pot fi cumparate. Informatia oferita de tine este utila. Am o intrebare, totusi. Pot exista cazuri in care codul sa fie valid si continutul fake?
Cam greu de crezut. Acele coduri sunt generate dupa vreun algoritm . Tinand cont de cat de multe branduri de parfumuri sunt, ar fi destul de greu sa le nimereasca astfel incat codul sa concida cu brandul.
Buna,
am incercat si eu acel site. Am produse cumparate dinmagazine cu renume din US si nu imi returneaza nimic cand pun codul „Error: specified code is not supported, or is not correct” nu cred ca sunt fake produsele ce mi le-am achizitonat, in schimb nu inteleg de ce nu primesc vreun rezultat.
in urma acestui articol, recunosc ca m-am uitat sa vad ce scrie pe fundul sticlei, si recunosc ca am fost surprins sa vad ca 2 produse identice au etichete cam diferite. unul achizitionat din dutyfree vienna si celalalt emag, ambele anul acesta. nici unu din coduri nu sunt gasite pe acel site de verificare. ce sa cred?
Si eu am primit eroarea pe care o mentionezi tu insa la mine nu introduceam codul corect. Codul are 4 cifre si la unele parfumuri se afla numai pe cutie (poate sa fie scris oarecum in relief). Cauta pe internet unde ar trebui sa gasesti codul pentru produsul tau. Parerea mea este ca un producator de replici ar putea folosi acelasi cod (provenit de la un parfum genuine) pe toate replicile deci aceasta verificare nu ofera certitudinea ca parfumul nu este contrafacut.
Mai mult ca sigur nu ai introdus codul corect, dupa cum ti-a spus si Simina..