Cum verificam daca un parfum este original?

verifica parfumul

Initial, am vrut sa scriu un comentariu la un articol, pentru Alice, insa m-am hotarat apoi sa fac un post separat sa puteti ajunge mai usor la el, in caz ca vom mai avea vreodata nevoie sa verificam un parfum, sau va mai fi vreun cititor care are dubii daca parfumul achizitionat este original sau nu.

Verificarea autenticitatii unui parfum dar si a datei la care a fost fabricat este destul de simpla si se face astfel:

  1. Accesati checkcosmetic.net
  2. Alegeti marca parfumului si introduceti codul parfumului precum in imaginea de mai jos.

verificare parfum original

In cazul meu, am ales sa verific un parfum Guess cumparat de eMag acum ceva timp.

Este exact parfumul despre care va vorbeam aici, chiar Guess-ul din poza aceea. Codul respectiv se gaseste pe fundul recipientului (vezi poza de mai jos).

parfum guess

Scuzati calitatea pozei. 🙂

Am facut-o la repezeala cu telefonul, ce ma intereseaza insa este sa fie codul vizibil astfel incat sa-l puteti testa si voi.

Se poate ca verificarea unui parfum orignal sa fie fals pozitiva?

Nu am auzit si nu vad cum ar fi posibil. Aici vorbim de codul de bare,  o dovada concreta care spune daca parfumul este original sau nu. Asadar nu, nu cred ca este posibil ca verificarea originalitatii unui parfum sa fie fals pozitiva.

Pe ce site pot verifica originalitatea parfumului?

Dupa cum am scris mai sus, site-ul pe care se verifica daca un parfum este original este checkcosmetic.net.

Cu toate acestea, eu va recomand sa aveti grija si sa fiti foarte atenti atunci cand cumparati un parfum. Decat sa cumparati la pret mic dar sa aveti dubii, mai bine il cumparati la pretul original de pe website-ul producatorului si nu aveti aceasta grija.

Care este modul de verificare al unui parfum? Cum poti afla daca este original sau nu?

Pe website-ul checkcosmetic.net poti verifica daca este original parfumul cu ajutorul codului de bare.


Ce factori afectează persistența parfumului

Unul dintre cele mai importante criterii în alegerea unui nou parfum este durabilitatea acestuia. Se pare că parfumul unor faimoase branduri ar trebui să se mentina cel puțin câteva zile. Dar așteptările nu sunt întotdeauna justificate. Parfumul parfumului „dispare” în câteva ore? Acest lucru nu este întotdeauna o indicație că aveți un fals ieftin. Persistența parfumului depinde de mulți factori.

Concentrația de substanțe aromatice în parfum

Toate produsele de parfumerie prezentate pe rafturile magazinelor pot fi împărțite în mai multe categorii. Reprezentanții fiecărui grup au o concentrație diferită de compoziții aromatice. Deci unele vor fi mai rezistente decât altele. Acest lucru este important să țineți cont atunci când alegeți un parfum, dacă este fundamental pentru dvs. ca aroma să fie puternică și „de lungă durată”.

Cele mai persistente sunt reprezentante de extractul de parfum (Extrait). În ele, concentrația substanțelor aromatice este de cel puțin 20%, ceea ce permite ca aroma să fie persistentă mai mult de 6 ore. Cel mai popular tip de parfumerie printre consumatori în ceea ce privește prețul și calitatea este Eau de Parfum (EDP – apa de parfum). Când concentrația de uleiuri esențiale este în limita a 10%, acesta va da o aromă adâncă de cel puțin 4-6 ore. Un parfum original mai „ușor” este Eau de Toilette (EDT-apa de toaleta) cu concentrații de compoziție aromatică de 4-5%. Acesta vă va încânta cu un miros plăcut timp de 2-3 ore. În Eau de Cologne (EDC – apa de colonie), concentrația minimă a unei compoziții de parfum este de numai 1%. Parfumul ei va sta alaturi de tine doar 1-2 ore. Deodoranții (DEO), care sunt produși de mărci în liniile parfumurilor lor populare, dau aceleași „arome de scurtă durată”.

Pentru a evita greșelile, atunci când alegeți un parfum, acordați atenție grupului de care aparține. Mărcile indică întotdeauna pe ambalajul produsului. Și producătorii majori produc diferite versiuni ale parfumului de aceeași compoziție.

„Caracterul” unei arome specifice

Persistența parfumului depinde în mod direct de „natura” parfumului, adică de acele substanțe folosite pentru a le crea. Unele dintre ele dispar extrem de repede, în timp ce altele rămân cu tine toată ziua. Prin urmare, toate produsele de parfumerie pot fi împărțite în „usoare” și „grele”. Aromele usoare se evaporă de pe piele destul de rapid, iar aromele grele sunt mai rezistente.

Parfumurile citrice sunt considerate cele mai instabile. Doar 2-4 ore, aceasta este rezistența lor normală. Aromele de apă, flori și fructe vă vor bucura aproximativ 4-6 ore. Compozițiile orientale cu mosc și chihlimbar sunt considerate cele mai persistente, durează cel puțin 8 ore.

Prin urmare, nu este surprinzător faptul că noul dvs. parfum de la brandul bine-cunoscut cu note pe bază de citrice, care a fost cumpărat atât de exponențios, „dispare” repede. Aceasta este o caracteristică a acestei categorii de arome.

De sezon

Parfumul original al aceleiași mărci cu aceeași concentrație a compoziției aromatice în anumite momente ale anului se prezintă în moduri diferite. De exemplu, citricele ușoare și aromele de apă în frigul de iarnă nu se simt aproape deloc și „dispar” rapid. Chiar și parfumurile de calitate pot părea instabile pentru tine. Însă parfumurile chypre și pe baza de chihlimbar, dimpotrivă, sunt ideale pentru sezonul rece, ele dezvăluie aroma completă și stau pe piele o lungă perioadă de timp.

Chimia pielii

Pielea fiecărei persoane are un grad diferit de conținut de grăsimi, de temperatură. Trăsături individuale ale corpului reprezintă un factor important care afectează stabilitatea parfumului.

Se crede că pe pielea uscată chiar și un parfum foarte concentrat nu se menține bine, deoarece „absoarbe” uleiul, iar baza alcoolică „dispare” repede. În acest caz, este mai bine să alegeți un parfum mai „puternic”, saturat. Pielea grasă, dimpotrivă, păstrează mai mult aroma parfumului, indiferent de produsul în care este utilizată categoria.

În lumea parfumeriei există o separare a tipurilor de piele și a altor criterii, se distinge între pielea „rece” și „caldă”. Aroma „rece” se lasă încet, ceea ce înseamnă că durează mai mult. Pentru aroma „fierbinte”, evaporarea compoziției aromatice se produce mult mai intens, așa că parfumul își dezvăluie buchetul deodată și mult mai strălucitor, dar în același timp în detrimentul persistenței.

Atunci când alegeți un parfum persistent, este mai bine să țineți cont de tipul de „piele clasică”, în loc să încercați să determinați dacă este „rece” sau „fierbinte”.

Ce ne spune flaconul despre parfum?

Un parfum nu consta numai in aroma. Numele si flaconul sunt componente esentiale ale imaginii asu­pra carora se concentreaza reclama conotativa. De la inceputul acestui secol, din zilele lui Lalique si Coty, parfumul isi datoreaza, nu in mica parte, flaconului caracterul sau inconfundabil. Cu mult timp in urma, cand inca se mai jura cre­dinta pana dincolo de moarte, unii parfumieri intre­prinzatori bantuiau peste tot oferind flacoane in forma de mormant. Barbatul parasit putea umple fla­conul spre vesnica amintire cu parfumul preferat al femeii moarte. In istoria lor milenara, flacoanele au fost intot­deauna obiecte fanteziste, obiecte de toate zilele, in care se exprima gustul timpului si in care artistii isi demonstrau puterea de imaginatie (Andrea Hurton, Erotica parfumului, istoria si practica mirosurilor placute, ed. Enciclopedica, 1991).

Dupa cum subliniaza si Vasile S. Dancu in Comunicare simbolica, in domeniul parfumurilor, ambala­jul este la fel de important ca si mirosul, ca si reclama, in ansamblu. Designerii se intrec in a pune in practica cele mai nastrusnice idei: o apa de colonie barbateasca proaspata si usoara socheaza prin ambalajul de for­ma unei grenade pe care sunt inscriptionate litere chirilice, capacul detonator fiind imbratisat de o femeie care parca vrea sa opreasca explozia (Caragea Cecilia, Istoria vestimentatiei europene, ed. Teora, Bucuresti, 1999). Creatia, apartinand lui Jovan Njezic si Alexandre Djordjevic, denumita Serb a fost criticata ca facand parte dintr-o operatiune imorala de marketing, dar, din motive deja explicate, ceea ce socheaza… atrage!

Flaco­nul ultimului parfum Jean-Paul Gaultier are forma unui corp de femeie introdus intr-o cutie de conserva, fapt pentru care initial a fost refuzat de toate parfumeriile; Paco Rabanne a lansat un parfum (mosc amestecat cu esente de trandafiri si santal, pentru barbatii carora le plac excesele) intr-un flacon de forma unei brichete.

Alte exemple interesante de flacoane au fost impuse de personaje precum Paloma Picasso care a rea­lizat flaconul parfumului Amfora cu parfum,inspirandu-se din vasele antice in care erau arse diferite substante pentru ritualuri religioase (flaconul este realizat din sticla satinata si se sprijina pe un trepied din aur); japonezul Kenzo a realizat un parfum al carui flacon are forma unui turban invelit in frunze. Casa Nina Ricci a lansat parfumul Deci-Dela, cu flacon din sticla mata care isi schimba intensitatea culorii in functie de aroma predominanta (diferite fructe). Nici Dali nu a stat departe: flaconul, lucrat manual dintr-un cristal special pe care el l-a propus imita buzele si nasul.

Dintre parfumurile mai recente, C. Caragea aminteste de Liu al Casei Guerlain, al carui flacon imita sticlutele de ceai chinezesti din secolul al XVIII-lea; parfumul Jaipur din esente de flori si de fructe de la Casa Boucheron l-a realizat cu o sticluta de forma unei bratari de cristal, cu un capac de culoare albastra ce te duce cu gandul la un safir.

Si pentru ca mai devreme am amintit de modul critic in care a fost primit flaconul-grenada al parfumului Serb, ar fi interesant sa mentionam si un scandal mai de proportii in aceeasi lume, cea a parfumurilor, respectiv a advertisingului: este vorba despre celebrul scandal declansat de Champagne, noul parfum al Casei Yves Saint Laurent, dupa Opium si Paris, al carui flacon reproduce dopul sticlei de sampanie. Cuvantul champagne nu poate fi folosit pe eticheta unor produse fara acordul producatorilor de sampanie (potrivit regle­mentarilor in vigoare), motiv pentru care Saint Laurent a fost imediat acuzat de parazitism publicitar.

Iar dupa ce Curtea de Justitie a decis ca Champagne ramane o denumire care defineste vinurile, si nu mirosul parfumurilor, parfumul omonim a trebuit sa fie retras de pe piata franceza pana la 30 decembrie 1993. Interesant, cumparatorii s-au grabit sa achizitioneze toate aceste perle rare, pana la data limita, dupa care parfumul a mai putut fi procurat doar de pe piata americana, iar in Europa el este ambalat fara denumire, dar acest anonimat a transformat polemica in publicitate.

Asadar, constructia imaginii publicitare la parfumuri trece si prin creatia artistica a flaconului, deoarece acesta este primul element care incearca sa transmita un concept olfactiv, da o explicatie vizuala pentru parfumul continut, si, in reclame, este folosit in uneori neinsotit de personaje.

Importanta flaconul rezida in faptul ca in cadrul reclamei la parfumuri comunicarea se realizeaza aproape exclusiv prin imagine. Mai mult decat atat, V. Dancu sugereaza ca datorita naturii sale abstracte, parfumul si produsele olfactive se bazeaza pe imagine, pe forta ei de conotatie.

 

6 COMENTARII

  1. Sunt inca in faza de cautare parfumuri si locuri de incredere de unde pot fi cumparate. Informatia oferita de tine este utila. Am o intrebare, totusi. Pot exista cazuri in care codul sa fie valid si continutul fake?

    • Cam greu de crezut. Acele coduri sunt generate dupa vreun algoritm . Tinand cont de cat de multe branduri de parfumuri sunt, ar fi destul de greu sa le nimereasca astfel incat codul sa concida cu brandul.

  2. Buna,

    am incercat si eu acel site. Am produse cumparate dinmagazine cu renume din US si nu imi returneaza nimic cand pun codul „Error: specified code is not supported, or is not correct” nu cred ca sunt fake produsele ce mi le-am achizitonat, in schimb nu inteleg de ce nu primesc vreun rezultat.

    in urma acestui articol, recunosc ca m-am uitat sa vad ce scrie pe fundul sticlei, si recunosc ca am fost surprins sa vad ca 2 produse identice au etichete cam diferite. unul achizitionat din dutyfree vienna si celalalt emag, ambele anul acesta. nici unu din coduri nu sunt gasite pe acel site de verificare. ce sa cred?

    • Si eu am primit eroarea pe care o mentionezi tu insa la mine nu introduceam codul corect. Codul are 4 cifre si la unele parfumuri se afla numai pe cutie (poate sa fie scris oarecum in relief). Cauta pe internet unde ar trebui sa gasesti codul pentru produsul tau. Parerea mea este ca un producator de replici ar putea folosi acelasi cod (provenit de la un parfum genuine) pe toate replicile deci aceasta verificare nu ofera certitudinea ca parfumul nu este contrafacut.

    • Mai mult ca sigur nu ai introdus codul corect, dupa cum ti-a spus si Simina..

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here