miercuri, mai 18, 2022

Ulei de cocos – beneficii asupra digestiei, metabolismului și colesterolului

În ultimele decenii au apărut tot mai multe informații contradictorii referitoare la ce este sănătos și ce nu. Opiniile sunt și mai conflictuale în ceea ce privește grăsimile.

În timp ce unii susțin că grăsimile sunt necesare pentru organism, alții le consideră nocive pentru sănătate și recomandă excluderea lor totală din dietă. Pe de altă parte, unii vorbesc despre grăsimi bune, alții despre grăsimi rele.

Ni s-a spus că ouăle sunt bogate în proteine și că ar trebuie să le includem des în dieta noastră. Alții încearcă să ne convingă să le evităm deoarece sunt pline de colesterol, iar acesta poate duce la boli arteriale.

Sfaturile nutriționiștilor continuă să se schimbe și să se rafineze pe măsură ce studiile oferă dovezi și informații noi. Potrivit „înțelepciunii moderne”, grăsimile sunt sănătoase și nu trebuie eliminate complet din dietă.

Grăsimile sunt cea mai concentrată sursă de energie pentru corp, după proteine și carbohidrați. Ele ajută la transportul vitaminelor solubile (A, D, E și K) și susțin absorbția lor în intestin. Grăsimile sunt indispensabile pentru numeroase funcții biologice, inclusiv pentru producția de hormoni, pentru creștere și dezvoltare.

Creierul conține în mod deosebit cantități mari de grăsime (60%), având o compoziție unică de acid gras DHA (acid docosahexaenoic). Și lipidele din retină conțin concentrații mari de DHA.

Beneficiile digestive ale uleiului de cocos

Un tip de grăsime extrem de controversată în rândul nutriționiștilor și a oamenilor de știință este uleiul de cocos. În ciuda popularității sale foarte mari, unii medici și nutriționiști se îndoiesc de beneficiile pretinse de numeroși producători.

Uleiul de cocos a demonstrat beneficii pentru sistemul digestiv. Acesta este un sistem complex, care necesită o serie de nutrienți esențiali, precum fibre și grăsimi. El are nevoie de o dietă sănătoasă, echilibrată, care poate susține microbii intestinali de care corpul are nevoie pentru descompunerea alimentelor pe care le mâncăm.

Intestinul trebuie menținut într-un echilibru optim, iar o dietă nutritivă poate preveni numeroase afecțiuni digestive.

Uleiul de cocos poate îmbunătăți digestia prin conținutul de trigliceride de lanț mediu. Acestea sunt grăsimi scurte, simple, pe care corpul le descompune rapid pentru energie. Trigliceridele de lanț mediu fac uleiul de cocos să fie considerat mai sănătos față de alte tipuri de grăsimi.

Cei care au fost îndoctrinați cu ideea că grăsimile sunt nociv pot întâmpina dificultăți în a accepta că uleiul de cocos este un aliment sănătos.

Există numeroase culturi care folosesc cocosul sau uleiul de cocos în mod obișnuit la gătit sau în alimentație, și nu au probleme de sănătate din acest motiv. De pildă, locuitorii din Tokelau – un teritoriu dependent de Noua Zeelandă – consumă 60% din caloriile zilnice din nucile de cocos, și aceștia au rate mai mici de boli de inimă.

Uleiul de cocos ajută la curățarea colonului

Uleiul de cocos este bogat în vitamina, minerale, antioxidanți și compuși cu proprietăți antimicrobiene. Unele persoane folosesc uleiurile pentru tratarea constipației. Acestea ajută inclusiv la curățarea colonului.

Deși nu există multe dovezi care să susțină aceste utilizări, numeroase persoane garantează pentru această practică. Studiile au arătat de asemenea că uleiul de cocos poate fi util în reducerea inflamației intestinale.

Uleiul de cocos poate îmbunătăți nivelul colesterolului

Colesterolul constituie una din cele mai mari probleme ale dietei actuale. Există 2 tipuri de colesterol: LDL și HDL. Particulele LDL sunt considerate colesterol „rău”, iar creșterea nivelului acestuia a fost asociat cu un risc crescut de afecțiuni cardiovasculare. Pe de altă parte, particulele de colesterol HDL, sunt considerat colesterol „bun”.

Corpul digeră colesterolul din alimente și îl trimite în fluxul sanguin, dar studiile au arătat că legătura dintre colesterolul alimentar și colesterolul din sânge este mult mai complexă.

Uleiul de cocos s-a dovedit util în reducerea nivelurilor colesterolului LDL și implicit a riscului de boli cardiovasculare, precum și în îmbunătățirea sănătății metabolice.

Uleiul de cocos – un stimulent metabolic blând

Teoretic, controlul greutății corporale este o chestiune care ține de caloriile ingerate și caloriile cheltuite de corp pentru producerea de energie. În practică însă, lucrurile nu stau întotdeauna la fel.

Corpul uman este un organism viu, supus unui stil de viață activ. De aceea este dificil pentru toți să respecte o dietă strict controlată din punct de vedere caloric. Mai mult decât atât, caloriile consumate trebuie să fie de cea mai bună calitate.

Uleiul de cocos poate fi util într-o dietă săracă în calorii datorită faptului că este un aliment sățios și totodată gustos. Este și versatil, putând fi incorporat în numeroase rețete – sărate sau dulci, preparate termic sau reci, solide sau lichide.

În plus, trigliceridele de lanț mediu pe care le conține sunt descompuse imediat de către corp, crescând astfel cantitatea de energie cheltuită.

Un consum de 15-30 de grame de ulei compus din trigliceride de lanț-mediu poate ajuta la creșterea cheltuielilor zilnice de energie cu până la 5%. Deși este o stimulare metabolică relativ mică, ea poate fi importantă pentru o scădere lentă dar stabilă a grăsimii corporale și pentru menținerea greutății corporale pe termen lung.

Uleiul de cocos este bogat în calorii sanatoase

În ciuda tuturor beneficiilor descrise mai sus, uleiul de cocos este o grăsime, iar alimentele bogate în grăsimi saturate sau cu o densitate calorică mare trebuie consumate cu moderație.

Poate fi considerat mai bun decât untul în anumite privințe, însă acest lucru nu înseamnă că este un aliment perfect. Cu siguranță există alte tipuri de grăsimi sau uleiuri mult mai sănătoase, din toate punctele de vedere, precum avocado, nucile sau uleiul de măsline.

Dacă vă place gustul uleiului de cocos, îl puteți folosi în cantități mici în dietă. Are proprietăți antimicrobiene, este sățios și produce o stimulare ușoară a metabolismului. O proprietate unică a uleiului de cocos este că devine solid la temperatura camerei, ajutând astfel la solidificarea unor compoziții, precum înghețate, ciocolată, creme sau alte dulciuri raw-vegane și nu numai.

Se cuvine să reținem că o dietă sănătoasă trebuie să conțină câte puțin din toți nutrienții: carbohidrați, fibre, proteine, vitamine, minerale, antioxidanți și inclusiv grăsimi sănătoase.

Uleiul din Nuca de Cocos & Scăderea în Greutate: Este ȘOCANT ce Poate Produce în Oragnismul Nostru o Lingură pe Zi

Uleiul din nucă de cocos este printre puținele mâncăruri care se clasifică în categoria “super-mâncăruri.” Combinația lui unică de acizi grași are efecte pozitive asupra sănătății. Acestea incluzând, scăderea în greutate, o funcționalitate a creierului mai bună și numeroase alte beneficii.

Uleiul de cocos conține o combinație unică de acizi grași cu proprietăți medicinale puternice
În trecut, uleiul din nucă de cocos era perceput ca fiind o problemă pentru greutatea corporală și sănătate din cauza faptului că el conține grăsimi saturate.

De fapt, uleiul din nucă de cocos este una dintre cele mai bogate surse de grăsimi saturate cunoscute de om până acum, aproape 90% din acizii grași pe care îi conține sunt saturați.

Cu toate acestea, noi date arată că grăsimile saturate sunt inofensive organismului. Mai multe studii masive, care includ sute de mii de oameni dovedesc faptul că povestea “arterei-înfundate” a fost un mit.

în plus, uleiul din nucă de cocos nu conține grăsimile saturate mediocre pe care le găsiți de obicei în brânză sau carne.

Nu, ele conțin așa numitele trigliceride cu lanț mediu (MCT)-care conservă masa musculară în timpul slăbirii și sunt un bun supliment alimentar.

Cei mai mulți acizi grași din dietă sunt așa numiții acizi grași cu catenă lungă, dar acizii grași cu catenă medie din nuca de cocos se metabolizează diferit.

Din tractul digestiv merg direct la ficat, unde sunt folosiți că sursă energetică rapidă se transformă în așa numiții corpi cetonici, care pot avea efecte terapeutice asupra unor tulburări, cum ar fi epilepsie sau Alzheimer.

Stiați că : uleiul din nucă de cocos conține o mulțime de trigliceride cu lanț mediu, care sunt metabolizate diferit și pot avea efecte terapeutice asupra unor tulburări cerebrale.

Populațiileulei din nuca de cocos care consumă Mult ulei din nucă de cocos sunt cei mai sănătoși oameni de pe planetă
Nuca de cocos este considerat un fruct “exotic” în lumea occidentală, fiind consumat în primul rând de oamenii care sunt conștienți de sănătatea lor. Peste 60% din caloriile pe care le consumă sunt din nuci de cocos și sunt cei mai mari consumatori de grăsimi saturate din întreagă lume.

Acești oameni au o sănătate excelentă, fără nici o urmă de boli cardiace.

Un alt exemplu de populație care consumă regulat nucă de cocos și se află într-o stare excelentă din punct de vedere al sănătății, este populația Kitavans.

Stiați că : O mulțime de populații au încercat de generații întregi să crească consumul nucii de cocos.

unt de cocosUleiul din nucă de cocos poate crește consumul energetic, ajutându-vă să ardeți mai multe grăsimi
Obezitatea este în momentul de față una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă lumea.

În timp ce unii oameni consideră că obezitatea este doar o chestiune de calorii, alții (inclusiv eu) cred că sursele acestor calorii sunt și ele critice la rândul lor.

Este o realitate faptul că diferite produse alimentare ne afectează organele și hormonii în moduri diferite. în acest sens, o calorie NU este o calorie.

Trigliceridele cu lanț mediu din uleiul de cocos pot crește consumul de energie în comparație cu aceeași canditate de calorii din grăsimile cu lanț lung.

Un studiu arată că 15-30 de grame de Trigliceride cu lanț mediu pe zi, a crescut consumul de energie în 24 ore cu 5%, în valoare totală aproximativ 120 de calorii pe zi.

Stiați că : Trigliceridele cu lanț mediu din uleiul de cocos s-au dovedit a crește consumul de energie în 24 ore cu 5 %, ceea ce duce pe termen lung, la pierderi semnificative în greutate.

Acidul Lauric din uleiul de cocos poate ucide bacterii, viruși și ciuperci, acționând împotriva infecțiilor
Acidul lauric 12-carbon, reprezintă aproape 50% din acizii grași care se află în uleiul de cocos.

Când uleiul din nucă de cocos este digerat enzimatic, acesta de asemenea formează o monoglicerida numită monolaurina.

Atât acidul lauric cât și monolaurina pot ucide agenți patogeni precum bacterii, viruși și ciuperci.

De exemplu, aceste substanțe s-au dovedit a ucide bacteria Staphylococcus Aureus (un agent patogen foarte periculos).

Stiați că : Acizii grași din uleiul de cocos pot ucide agenții patogeni dăunători și ajută la prevenirea infecțiilor.

Uleiul de cocos poate ucide foamea, făcându-te să mănânci mai puțin, fără pic de efort
O caracteristică interesantă a uleiului de cocos este datorată faptului că poate tăia pofta de mâncare.

Acest lucru poate fi datorat faptului că acizii grași din acesta sunt metabolizati, deoarece corpii cetonici pot avea un efect de reducere a apetitului.

Într-un studiu, 6 oameni sănătoși au fost alimentați cu diferite cantități de trigliceride cu lanț mediu și lung.

În medie, oamenii care s-au alimentat cu mai mult MCT (trigliceride cu lanț mediu și lung) au consumat cu 256 de calorii mai puțin pe zi.

La un alt studiu, la care au participat 14 oameni sănătoși, s-a descoperit că cei care au mâncat cele mai multe trigliceride la micul dejun au consumat semnificativ de puține calorii la masa de prânz.

Aceste studii au fost mici și făcute pe o perioadă scurtă de timp. în cazul în care acest efect avea să persiste pe o perioadă mai lungă, câțiva ani, acesta ar putea avea o influență dramatică asupra greutății corporale.

Stiați că : Acizii grași din uleiul de cocos pot reduce semnificativ pofta de mâncare și au efect pozitiv asupra scăderii în greutate.

Aleciahttps://alecia.ro
Pasionata de nutritie, regimuri, tehnici de slabire dar si de efectele suplimentelor alimentare destinate slabirii asupra organismului. Pe masura ce timpul imi permite voi incerca sa abordez cat mai multe probleme pe aceasta tema. Pentru orice fel de intrebari nu va sfiiti sa folositi sistemul de comentarii.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.