Ce tipuri de sport exista? Cum putem alege tipul de sport care ni se potriveste

0
204
tipuri de sport existente

Stim toti cum sta treaba. Incepem un tip de sport, ne tinem o perioada iar apoi ne lasam. Este natural sa se intample asa, din moment ce nu ne place.

Daca faci un lucru din obligatie, il poti face o saptamna, o luna, maxim un an, dupa care te lasi ca altfel dai in depresie, pur si simplu nu mai suporti. Eu asa am patit cu sala de sport: nu suport sa merg acolo, efectiv mi s-a acrit, insa sunt atat de multe alte tipuri de sport pe care poti sa le faci. Aici va voi enumera doar cateva si voi mai completa articolul in alte zile pe masura ce imi mai amintesc de alte tipuri de sport.

Info: Incearca un Nanoxin Alfa, un supliment care iti ofera un plus de energie pentru a face exercitiile fizice.

Sporturile acvatice

O forma placuta de efort si considerata de multi ca imbinand relaxarea cu un antrenament epuizant o reprezinta orice tip de sport acvatic. De la formele clasice de inot (in piscina, mare, etc.) la windsfuring si schi pe apa, sporturile acvatice ofera forme intense de exercitii fizice care ajung sa tonifice toti muschii corpului dar si sa revigoreze mintea si spiritul.

Tipuri de sport acvatice

Inotul

inotat pe spate, pe fata, stilul fluture sau ca broasca testoasa  in mare facand lungimi intr-un bazin, echipata cu o vestimentatie deloc magulitoare si cu o casca de cauciuc indesata peste urechi!

sporturile-acvatice

Un tip popular de exercitiu aerobic cu impact scazut, inotul ofera un antremanet excelent deoarece apa prezinta o forma de rezistenta care creste cu cat persoana in cauza lupta impotriva ei. Totodata, flotabilitatea apei ajuta la a mentine o persoana plutind, ceea ce face ca inoiul sa fie mai putin stresant pentru corp decat alte forme de exercitii.

Exista diferite tipuri de stiluri de into, incluzand bras, crawl, inot pe spate si fluture. Anumite stiluri ofera mai multe beneficii cardiovasculare decat altele, dar toate ajuta la tonifierea corpului fara a cauza presiuni asupra incheieturilor. Este un antrenament ideal pentru cei cu accidentari sportive sau pentru cei care se recupereaza dupa o operatie deoarece apa inlatura partial tensiunea suportarii greutatii corporale.

Polo acvatic

Sport practicat in apa cu 2 echipe de cate 7 jucatori. Fiecare echipa doreste sa arunce mingea in poarta echipei adversare. Acest tip de sport are beneficiul de a permite relaxarea incheieturilor dar totodata ofera un exercitiu intens asupra muschilor datorita rezistentei apa. Plus ca este distractiv!

Windsurfing

Precum surfingul, dar cu o vela mare, windsurferii sunt vazuti adeseori cazand de pe placile lor in lacuri sau pe mare. Felicitari daca locuiesti langa o zona cu apa, dar surful nu poate fi practicat. Aceasta forma de surfing foloseste forta vantului, care impinge placa, si nu pe cea oferita de catre valuri. Iar sentimentul de libertate si revigorare este de neegalat.

Schi pe apa

Asa cum il descrie si numele, este o forma de schi pe apa in care schiorul sta pe 2 schiuri si este tractat de-a lungul unui lac sau golf de catre o barca cu motor. Ganditi-va la scenele din filmele de actiune proaste. Intareste partea superioara a corpului, imbunatateste echilibrul si pozitia corpului.

Tipurile de sport in aer liber – cele mai simple exercitii de slabit

Daca esti o persoana activa, care prefera sa stea in aer liber, acest tip de sporturi este ideal deoarece antreneaza mai multe grupe de muschi, te ajuta sa respiri aer curat si sa admiri privelisti surprinzatoare, iar metodele prezentate mai jos sunt cele mai low-cost forme de exercitii fizice.

Mersul pe bicicleta

Mersul pe bicicleta nu este doar amuzant. Desi este o metoda ideala pentru a-ti antrena tot corpul si pentru a face o activitate impreuna cu familia sau prietenii, mersul pe bicicleta ofera un antrenament complet, insistand pe partea inferioara a corpului.

Mersul pe bicicleta poate fi exersat oriunde, reprezentand chiar si o metoda ideala pentru a fi verde: plateste-ti facutirle is plimba-te prin oras sau mergi in natura pentru a simti vantul in fata. Cu noua tehnologie a bicicletelor, aproape nicio zona nu este inaccesibila.

Mersul pe jos

Mersul este metoda inteligenta pentru a face exercitii fizice deoarece este usor de practicat si bland cu incheieturile tale, fara a necesita un echipament special. Este totodata un antrenament versatil, existand 4 niveluri de mers dintre care poti alege pentru a-ti construi planul de antrenament:

  • Mersul Lifestyle: Mers normal atunci cand te plimbi prin parc sau prin mall
  • Mersul Fitness: Pe banda sau o plimbare scurta si rapida prin cartier
  • Mersul foarte energic: Mers de cursa intr-un ritm foarte alert
  • Mersul/alergatul: Alternarea intervalelor de mers si alergat pentru a varia intensitatea

Alergatul

Joggingul si alergatul sunt printre cele mai de baza exercitii. Asadar, incalta-ti adidasii si porneste la drum  sau urca-te pe banda. Poti alerga singura sau cu un grup. Aceasta activitate versatila poate fi adaptata pentru a-ti reflecta scopurile sa slabesti, sa participi intr-o cursa sau sa reduci nivelul de stress.

Ai nevoie doar de adidasi, un sutien de sport care sa ofere suport si o bucata de drum sau o banda pe care sa alergi. Alergatul este un antrenament cardio grozav, dar antreneaza-te treptat pentru a-ti proteja incheieturile.

Cumpara perechea adecvata de incaltari in functie de stilul de alergat, greutate si tipurile de accidentari la care esti predispusa si ai grija sa te incalzesti si sa te relaxezi inainte si dupa. De asemenea, documenteaza-te cu privire la modurile de a reduce riscul accidentarilor.

Tipuri de sport la sala

Pentru a beneficia de un antrenament adecvat, multe persoane aleg sa mearga la sala, unde fie aleg sa se bucure de achipamentele puse la dispozitie, dupa bunul plac, sa se lase pe mainile unui antrenor personal care sa modeleze un program de exercitii ideal pentru fiecare persoana sau sa participe la orele de aerobic/fitness pentru a-si modela corpul.

Mersul la sala

Frumusetea unui antrenament la sala consta in faptul ca poti sa-ti personalizezi antrenamentul in functie de nevoile proprii. Daca doresti sa te concentrezi pentru a obtine un abdomen plat, totul este in regula: alege camera cu greutati. In schimb, poti avea un tel mai larg, cum ar fi sa-ti reintiri in forma cu exercitii cardiovasculare obisnuite, caz in care banda de alergat este ideala.

Toate salile ofera o gama diversa de echipamente, precum si personal pregatit care te va ajuta sa te antrenezi pentru a beneficia de rezultate cat mai bune. Este posibil sa gasesti chiar si piscine si saune, precum si cursuri organizate ca sa poti transpira impreuna cu persoane care gandesc la fel.

tipurile-de-sport-pe-care-le-poti-face-la-sala

Program de fitness: Aerobic & Step.

Aerobic: exercitiile de aerobic sunt cele emai bune activitati pentru a obtine un antrenament general al corpului. Includ exercitii cardiovasculare si de flexibilitate, la nivele diferite de impact si de intensitate.

Yoga & Pilates

  • Yoga intr-un sistem de exercitii care consta dintr-o serie de pozitii si posturi. Practica acestei forme a inceput in India acum 5.000 de ani pentru a promova uniunea mintii, corpului si spiritului. Yoga este un tip de sport ce poate fi practicat pentru a creste nivelul general al sanatatii, pentru a imbunatati echilibrul, pentru a vindeca si preveni accidentarile, pentru a intarsi muschii si pentru a deschide corpul catre mediatatie
  • Metoda Pilates se concentreaza pe sculptarea unor muschi lungi si tonifiati, care sa fie puternici si flexibili. Incearca sa nu forteze dar nici sa neglijeze vreo grupa de muschi ca metoda pentru a evita accidentarile. Exista 2 forme de Pilates: una implica masinarii specializate si un instructor particular si a doua se face pe un covoras impreuna cu o clasa. Ambele sunt niste tipuri de sport grozave care te ajuta sa slabesti si te ajuta sa obtii niste performante deosebite.

Antrenor personal

Daca eforturile tale pentru a intra in forma sunt limitate la actionarea bicepsilor ridicand si coborand o bere intr-un bar, un antrenor personal ar putea fi solutia. Angajarea unui antrenor personal inseamna obtinerea unui antrenament in mod obisnuit, in care antrenorul iti este complet dedicat tie, sanatatii tale si obiectivelor tale de fitness.

Motivatia este o mare problema cand vine vorba de exercitii si 95% din abonamentele la sala nu sunt folosita din cauza lipsei acestui element vital.

Avand un antrenor personal nu poti renunta la exercitii in favoarea unei canapele. Un antrenor te scoate din sedentarism, iar asta poate insemna mult. Stii ca vor bate la usa ta sau ca vor fi in parc la o anumita ora pentru a te ajuta sa-ti intri in ritm si nu ii vei putea refuza eforturile.

Totusi, va trebui sa depui efortul tu insasi si sa ai asteptari realiste deoarece un antrenor personal nu este o formula magica nu te vei transforma in Brad Pitt sau Madonna peste noapte.

Slabirea cu sport

Persoanele care doresc sa piarda mai multe kilograme, sunt dispusi de orice, pentru a avea silueta de invidiat. Sportul este o metoda des aleasa de catre persoanele care doresc sa slabeasca. Am adunat sporturile care nu numai ca favorizeaza pierderea kilogramelor, dar sunt si distractive.

Cum ajuta slabirea sportul?

Prin intermediul sportului se ard caloriile mult mai intens, astfel slabirea este inceputa relativ repede. De asemenea, multumita antrenamentelor este tonifiata musculatura, ceea ce este extrem de importanta intr-o cura de slabire. In acest fel aveti mai multe sanse sa aveti silueta dorita de demult.

Tipuri de sport ideale pentru slabit

  • Mersul pe jos – daca aveti mult timp liber, aceasta este o buna optiune pentru slabire. La inceput este de ajuns plimbarea intr-un ritm alert de 30 de minute, iar treptat puteti sa ajungeti la 50 minute pe zi.
  • Mers pe role – este o metoda distractiva si eficienta pentru slabire. Ajuta arderea caloriilor si lucreaza muschii picioarelor si a posteriorului.
  • Jogging – 25-30 de minute sunt de ajuns la inceput pentru a incepe slabirea. Aceasta metoda ajuta arderea caloriilor si tonifieaza muschii picioarelor, a posteriorului si a coapselor.
  • Inot – datorita faptului ca lucreaza toti muschii si ca are un efect relaxant este o metoda optima pentru slabire.
  • Ciclism – ca si mersul pe role, aceasta este o metoda optima de a arde caloriile. De asemenea, lucreaza si muschii picioarelor.
  • Tenis de camp – nu numai ca favorizeaza arderea caloriilor, lucreaza muschii bratelui, a picioarelor si abdomenul va deveni mai plat.
  • Volei – accelereaza metabolismul, important in timpul slabirii. Are un efect ideal si in cazul circulatiei.
  • Aerobic – cu ocazia unui antrenament de aerobic sunt arse foarte multe calorii si sunt lucrati toti muschii. In acest fel fiecare parte a corpului o sa fie lucrat, pentru a obtine rezultatele dorite si visate.
  • Tae-bo – prin imbinarea mai multor stiluri, sunt lucrati toti muschii. Pe langa faptul ca se ard multe calorii, umple corpul de energie. In urma acestor exercitii va veti simti mai bine, veti slabi si o sa va imbunatatiti circulatia.
  • Dans – nu este tocmai un sport, insa este extrem de benefica pentru slabire, deoarece din cauza miscarii sunt arse calorii si sunt lucrati si tonifiati muschii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here