Spirulina: Beneficii si Modalitati de Preparare

0
141
spirulina-supa

Spirulina a avut un drum greu de parcurs înainte de a exista fani ai alimentației sănătoase. În mod firesc, am devenit, de asemenea, interesat de această problemă și am decis să studiez totul în detaliu.

Ce este spirulina?

Această microalga crește natural în locuri calde, alcaline din Africa, America Centrală și de Sud. De asemenea, este cultivata și colectata în rezervoare artificiale.

Spirulina are o culoare saturata albastru-verde, se spune ca este foarte asemanatoare cu algele bogate in nutrienti, cum ar fi: algele de nori, kombu, wakame si chlorella.

spirulina-supa

De la azteci la astronauți …

Spirulina are o poveste destul de interesantă, trebuie să spun. S-a dovedit a fi principala sursă de proteine pentru azteci în secolul al XIV-lea, precum și pentru cei care locuiesc în jurul lacului Chad din Africa Centrală.

La conferința mondială a alimentelor din 1974 a Organizației Națiunilor Unite, spirulina a fost declarată “cea mai bună hrană pentru viitor” și este încă considerată un mijloc de combatere a malnutriției în țările în curs de dezvoltare.

La sfarsitul anilor 1980, NASA considera spirulina ca fiind una din produsele alimentare de baza in misiuni spatiale lungi, datorita valorii nutritionale ridicate si capacitatii sale de a supravietui in aproape orice mediu.

Deci, să ne uităm mai mult la această algă și să vedem beneficiile pentru sănătate.

Secretul unei culori unice

Culoarea albastru-verde a spirulinei se datorează prezenței filocianinei, pigment care poate avea mai multe beneficii surprinzătoare pentru sănătate, inclusiv susținerea și protecția creierului și a inimii de procesele oxidative și a stresului.

Procesul oxidativ este un dezechilibru între producerea radicalilor liberi și capacitatea organismului de a contracara efectele nocive ale acestora. Acești radicali liberi provin din oboseala neurodegenerativă, canceroasă și cronică.

Studiile au confirmat faptul că spirulina activează proprietățile antioxidante și antiinflamatorii la oameni și la animale. Experții cred că acest fitocianan îi oferă spirulinei proprietățile sale antioxidante uimitoare, pe lângă culoarea verde-albastru strălucitoare.

Ceea ce este interesant este acest fitocianan, găsit doar în spirulina, reprezintă 16% din masa totală de alge. În lupta împotriva procesului oxidativ al corpului, spirulina poate fi o armă puternică.

Proteină de înaltă calitate

Se pare că aztecii au folosit spirulina pentru a-și satisface nevoia de proteine. Conține 50% până la 70% proteine din greutatea sa si de asemenea, toți aminoacizii esențiali. Acum înțeleg de ce vegetarienii și veganii folosesc adesea spirulina.

Bogata în vitamine și minerale

Fiind o planta de mare, spirulina este o sursă naturală de iod, care este foarte importantă pentru buna funcționare a glandei tiroide, metabolismul creierului puternic și sănătos.

Asociația Americană de Tiroidă a clasat sarea iodată drept una dintre cele mai bune surse de iod (împreună cu lapte, carne, fructe de mare și ouă). Dacă nu sunteți interesat să adăugați sare în dieta dvs. și nu mâncați produse de origine animală, atunci spirulina poate fi o modalitate alternativă de a vă satisface nevoile de iod.

Aceste alge au aproximativ aceeași cantitate de calciu, fosfor și magneziu ca în lapte, este o sursă bună de vitamina K, acid pantotenic (B5), potasiu și o sursă foarte bună de vtiamină (B1), riboflavină (B2), niacină (B3), fier, cupru și mangan.  În timp ce puteți vedea că spirulina este o sursă bogată de vitamine B, multe surse afirmă de asemenea că este bogată si în vitamina B12.

Deoarece lipsa vitaminei B12 poate duce la atât de multe consecințe nedorite, de la insuficiență vizuală până la depresie și declin mental, este important să nu se bazeze pe spirulina ca singura sursă de B12. În schimb, încercați carne, somon, produse lactate, ouă sau cereale fortificate. (Știți că berea este, de asemenea, o sursă de vitamina B12?)

Antidot pentru otrăvire

Poate că una dintre cele mai fascinante studii ale spirulinei, este capacitatea sa de a trata otrăvirea cu arsen. Stiati ca milioane de oameni consumă concentrații mari de arsen prin apa potabilă?  Rezultatele arată că extractul de spirulină plus zinc de două ori pe zi timp de 16 săptămâni a contribuit la o îmbunătățire semnificativă a simptomelor.

Cred că această cercetare este interesantă prin faptul că înseamnă că spirulina este un detoxifiant puternic. Acest lucru se datorează cel mai probabil nivelurilor sale ridicate de clorofilă, care are capacitatea de a elimina toxinele din sânge și de a curăța sistemele-cheie, cum ar fi intestinele și ficatul.

Combaterea alergiilor

Dacă sunteți unul dintre milioane de oameni care suferă de alergii la polen, acarieni de praf, mucegai, păr de la animalele de companie sau alte iritante pe care le inhalezi, înainte de a începe cu nazale și antihistaminice, de ce să nu încercați spirulina?

Studiile efectuate la animale arată că spirulina inhibă eliberarea histaminei, care promovează simptomele rinitei alergice. Studii similare efectuate la om arată că consumul de spirulină a îmbunătățit semnificativ simptomele, cum ar fi: descărcarea nazală, strănutul, congestia nazală și mâncărimile.

Ajustarea tensiunii arteriale

Tensiunea arterială ridicată este o boală gravă care duce la un risc crescut de deces în urma unui atac de cord sau a unui accident vascular cerebral. Acest lucru este atât de important pentru a reglementa nivelul tensiunii arteriale datorită unei alimentații sănătoase, a stilului de viață și a exercițiilor fizice.

Potrivit studiilor mexicane, 4,5 g de spirulină consumate zilnic, reglează tensiunea arterială la bărbați și femei în doar șase săptămâni, și acest lucru a fost fără alte modificări dietetice!

spirulina-pentru-ceai

Desigur știi, nu se recomanda niciodată să mănânci niște alge marine, dar și pizza (vezi cate calorii are o pizza)și cartofi prăjiți. Dacă decideți să adăugați spirulina la dieta dvs., o dietă echilibrată și exercițiile fizice regulate reprezintă unul dintre cele mai bune modalități de a arăta și de a te simți și mai bine.

Managementul colesterolului

Am vorbit despre colesterol și cât de important este să monitorizați nivelul colesterolului. Dacă nu vă gândiți la asta, este calea unui atac de cord sau a unui accident vascular cerebral.

Desigur, există medicamente care ajută la scăderea colesterolului, dar acestea nu sunt fără efecte secundare, cum ar fi dureri musculare, leziuni hepatice, probleme digestive și pierderi de memorie. Este mult mai important să echilibrăm nivelul colesterolului cu alimentație, exercițiile fizice și suplimente nutritive.

La pacienții vârstnici (peste 60 de ani) s-au constatat scăderi ale nivelului colesterolului, cu 8 g spirulină consumată zilnic timp de 16 săptămâni.

Un alt studiu a arătat că spirulina poate fi utilă în prevenirea aterosclerozei (înăsprirea arterelor cauzate de colesterolul ridicat) și reducerea factorilor de risc pentru bolile cardiovasculare.

Un leac pentru cancer

Una dintre cauzele principale ale decesului la nivel mondial este cancerul. Prin urmare, este normal ca orice lucru care poate vindeca sau preveni această boală merită atenție.

În studiul meu, am dat peste numeroase cerințe și studii legate de efectul spirulinei asupra cancerului. Într-un astfel de studiu, luând spirulina, a fost posibil să se reducă leziunile precanceroase la persoanele care au fumat. Un alt studiu a arătat că spirulina poate interfera cu cancerul de stomac. Desigur, este nevoie de mult mai multe cercetări înainte de a putea ști cu siguranță despre efectul spirulinei asupra luptei împotriva cancerului.

Când vine vorba de prevenirea cancerului, asigurați-vă că corpul dumneavoastră este sănătos, trebuie să obțineți acest lucru prin eliminarea zahărului, a carbohidraților simpli și a alimentelor prelucrate și, de asemenea, să aveți o mulțime de fructe și legume bogate în antioxidanți.

spirulina-pastile

Creste imunitatea

Se crede că substanțele nutritive puternice din spirulină, cunoscute sub denumirea de polizaharide, sunt responsabile pentru îmbunătățirea imunității.

Lumina albastră, antioxidantă fitocianină, pe care am menționat-o mai devreme, ajută la creșterea numărului de globule albe din organism. La rândul lor, aceste celule albe din sânge joacă un rol important în sistemul nostru imunitar, ajutând in lupta cu invadatorii și producerea de anticorpi pentru a ucide bacteriile.

Îmbunătățirea memoriei și învățării

Studiile arată cu adevărat că spirulina poate îmbunătăți cu adevărat atât sănătatea mintală, cât și abilitățile cognitive ale unei persoane.

549 de elevi au primit 2 g de spirulină o dată pe zi timp de două luni, iar performanța lor s-a îmbunătățit cu 10% față de ceilalți copii. În timp ce cercetătorii nu pot spune cu certitudine că spirulina a cauzat o productivitate sporită, ei cred că spirulina și-a jucat rolul prin creșterea cantității de L-triptofan, aminoacid care este precursorul serotoninei.

De asemenea, s-a demonstrat că spirulina împiedică pierderea memoriei prin reducerea leziunilor oxidative și poate proteja creierul împotriva bolilor degenerative, cum ar fi boala Parkinson și boala Alzheimer.

Un alt studiu a facut comparatia spirulinei cu alte două produse uimitor de antioxidante: spanac și afine, pentru a înțelege efectul lor neuroprotector.

Ghici cine a câștigat primul loc?

Da : Spirulina. S-a constatat că are cel mai mare efect neuroprotector, datorită capacității sale de a elimina radicalii liberi și de a reduce inflamația. Având în vedere cât de utile sunt afinele și spanacul, se dovedește, de asemenea ca spirulina este demna de statutul său “super-duper”. Desigur, nu uitați de alte super-alimente, cum ar fi broccoli și ceaiul verde, în ceea ce privește beneficiile pentru sănătate.

Cum să luați spirulina?

Ați învățat despre beneficiile nutriționale ale spirulinei, acum este interesant cum să o utilizați. Puteți să o adăugați la salate și cocktail-uri. Ca și în cazul oricărui alt aditiv, trebuie să începeți încet și să vă măriți aportul la o linguriță sau două pe zi.

Trebuie să vă avertizez … gustul este destul de urât. Prefer sa adaug spirulina la o cantitate mica de apa si sa beau repede. Puteți, de asemenea, să o utilizați sub formă de capsule, care vă vor ajuta să ocoliți acest gust neplăcut și de mirosul de noroi.

Dacă aveți o alergie la fructele de mare, atunci ar trebui să evitați spirulina. Persoanele cu afecțiuni medicale, cum ar fi o rară afectiuni de PKU (fenilcetonurie) sau hipotiroidism, înainte de administrare ar trebui să consulte un medic. Și, bineînțeles, dacă sunteți însărcinată, numai după ce ați consultat un medic.

Cum sa alegeti spirulina?

Tot ce puteți face este să cumpărați un brand cunoscut. Ca si alte alge, spirulina poate absorbi metalele grele din apa in care creste si poate fi si contaminata cu substante toxice, microcistine.

Din testele a opt mărci de spirulină chinezești și străine, s-a constatat o cantitate excesivă de plumb în șase, ceea ce cauzează leziuni pe termen lung și crește riscul de hipertensiune arterială și de afectare a rinichilor. Este, de asemenea, extrem de periculoasa pentru dezvoltarea sistemelor la copii.

În plus, Dr. Mercola recomandă evitarea oricăror produse marine (inclusiv spirulina) care provin din Japonia și apele din apropiere din martie 2011, susține că acestea pot fi contaminate prin radiații de la incidentul nuclear de la centrala nucleară de la Fukushima.

În general, spirulina pare a fi un produs destul de sănătos și chiar impresionant în ceea ce privește proprietățile antioxidante si încărcătura cu vitamine și minerale. Desigur, nu pot contesta lupta împotriva cancerului și este foarte periculos să o tratăm ca singura sursă de proteine. Dar, în orice caz, un aditiv suplimentar de spirulină are beneficii suficiente pentru a-și justifica locul într-o dietă sănătoasă, echilibrată.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here