Slabeste gatind acasa: e si mai ieftin, e si mai sanatos!

slabire-gatind-acasa

Este mai usor ca niciodata sa nu gatesti acasa: pachetele, comenzile si sistemele de livrare  a mancarii fac ca mancatul fara a gati sa fie la fel de usor ca simpla apasare a unor butoane pe telefonul tau mobil.

Dar acest nivel de convenienta vine cu un cost caloric ridicat. Un mod implu si de obicei mai putin costisitor de a bloca acele calorii in plus de a ne mai intra in corp si de a se depune pe talia noastra ? POti sa gatesti de acasa

Si stiinta sustine acest lucru: un studiu din anul 2014, publicat in jurnalul “Public Health Nutrition” (“Nutritia de Sanatate Publica”) a descoperit ca oamenii care mancau acasa consumau cu pana la 200 de calorii mai putin la masa fata de cei care mancau in mod regulat in oras. Si chiar si atunci cand mananca in oras, cei care gatesc acasa au tendinta de a alege optiuni mai sanatoase.

( Sfat profesionist: un shake preparat in fiecare zi reprezinta un mod foarte usor si delicios de a te asigura de faptul ca iti alimentezi corpul asa cum trebuie, atat casa, cat si atunci cand esti pe drum).

Afla de ce gatitul acasa te poate ajuta sa pierzi in greutate si diferite sfaturi cum sa faci gatitul sa ti se para usor si placut.

De ce gatitul acasa te poate face sa pierzi in greutate

Nu este indeajuns doar sa mananci acasa- trebuie sa si pregatesti acele mese. Si tine minte faptul ca, doar pentru ca ai gatit acasa, acest lucru nu inseamna neaparat ca acea masa este si sanatoasa.

Dar, daca te tii de retete sanatoase, atunci cu siguranta o sa iti oferi avantajul de acasa. “Ideea de baza este faptul ca mancatul acasa este mai sanatos pentru tine pentru ca iti ofera foarte mult control”, spune Meg Hagar, autoare a cartii “Little Book of Kitchen Wonders” (“Mica Carte a Minunilor din Bucatarie”).

Tu stii exact cat de multa sare sau grasime sau zahar iti intra in felul tau de mancare; de asemenea, ai puterea de a inlocui unele ingrediente, pentru a se potrivi mai ibne telurilor tale nutritive si calorice.

Si faptul ca mananci sanatos de acasa nu inseamna ca o sa te coste mai mult: un studiu efectuat de catre cercetatorii din Washington a aratat ca mancarurile gatite acasa aveau un continut mai mic de grasimi, calorii si zahar- dar nu aveau un pret mai mare.

Studiul a mai descoperit, de asemenea, ca cei care mancau acasa se incadrau mai usor intr-o dieta sanatoasa.

Controlul pe care il ai atunci cand gatesti acasa se extinde, de asemenea,  si asupra altor fatete ale sanatatii tale: Conform Centrului Pentru Prevenirea si Controlul Bolilor, unul din 6 americani se imbolnaveste in fiecare an din cauza toxiinfectiilor alimentare.

Desigur, o toxiinfectie alimentara poate sa se intample oriunde, dar atunci cand iti pregatesti mesele de acasa, macar stii exact cum este facuta mancarea si cat este bucataria de curata.

slabire-gatind-acasa

Maestru al artei de a iti pregati mesele

Unul dintre cele mai mari motive pentru care oamenii mananca in oras este convenienta, dar aceasta convenienta vine cu un anumit pret de platit: conform datelor primite de la USDA, americanii cheltuie aproape 3000 de dolari in fiecare an doar mancand in oras.

Ne dam seama: este mult mai usor sa alegi o mancare dintr-un meniu decat sa stai la cumparaturi, sa prepari, sa gatesti si sa mai faci curat, in special atunci cand esti o persoana foarte ocupata. Dar, daca te inarmezi cu unele sfaturi inteligente pentru cumparaturi si cu unele planuri de masa care sa te ajute sa iti economisesti timpul, atunci poti sa pierzi in greutate si sa economisesti si niste bani.

“Eu cred foarte mult in gatitul acasa in cantitati mari sau in pregatirea a mai multor portii ale unei singure mancaruri deodata”, spune Hagar. “Cea mai buna parte este ca trebuie sa gatesc doar de cateva ori in fiecare saptamana si asa pot sa mananc propria mea mancare toata saptamana!”

Suna usor de facut, dar realitatea poate sa fie coplesitoare. Incepe incet de tot, cum ar fi de exemplu sa iti pregatesti 3 cine acasa in timpul unei saptamani. Apoi, in urmatoarea saptamana, poti sa adaugi si doua mic dejunuri pregatite acasa.

Continua astfel in fiecare saptamana care urmeaza pana cand iti devine un obicei sa iti gatesti acasa, in loc sa iesi in oras.

(Sfat profesionist: Daca ai nevoie de un impuls pentru a incepe sa adopti unele obiceiuri mai sanatoase, un program de fitness si de nutritie cum ar fi de exemplu 21 Day FIx te poate ajuta foarte mult).

Cum poti sa mananci sanatos de acasa

Restaurantele se folosesc de tot felul de lucruri, incepand de la culoare si muzica, pentru a  influenta ceea ce mananci – si cat de multi bani cheltui- la localurile lor. Adopta si tu aceasta idee, prin crearea unui mediu in casa ta care sa te ajute si sa iti sustina obiceiul de a manca sanatos:

  • Pune-ti mancarea intr-o farfurie inainte de a te aseza jos pentru ca sa mananci; sa nu mananci direct din pungile sau din cutiile cu mancare.
  • Pastreaza mancarurile sanatoase, cum ar fi fructele si nucile, la indemana si pune tentatiile mai putin tentante intr-un loc unde sa nu le ai tot timpul in fata ochilor
  • Sa pui deoparte toate dispozitivele electronice, pentru ca sa poti fi atent la ceea ce mananci si in ce cantitati. “Atunci cand esti acasa, poti sa inchizi toate lucrurile care iti distrag atentia atunci cand mananci, ceea ce iti permite sa fii atent la semnalele tale de foame si sa nu mananci prea mult”, spune Hagar.
  • Foloseste containere de controlare a portiilor pentru a te asigura ca mananci o masa echilibrata. “Incarca-te cu proteine curate si cu legume, plus o cantitate mica de carbohidrati complecsi, pentru a iti face farfuria sa para mai plina de mancare”, ne recomanda ea.

slabire-gatind-acasa-snitele

Cum sa mananci sanatos atunci cand iei masa in oras

In timp ce suntem cu siguranta fani ai mancatului acasa, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa te porti ca un pustnic care niciodata nu ia masa in oras.

Cu cateva sfaturi si trucuri, poti sa iti respecti dieta si sa iei masa in oras cu cativa prieteni si membri ai familiei, fara a te simti vinovat:

  • Poti sa verifici meniul in mediul online din timp, pentru a vedea care mancaruri se potrivesc cel mai bine telurilor tale de pierdere in greutate. Lanturile de restaurante sunt obligate sa listeze continuturile calorice si alte informatii de nutritie, ceea ce va face sa iti fie mai usor sa cauti mancarea potrivita.
  • Citeste scrisul mic de pe meniu: sa te feresti de mancarurile care sunt descrise ca fiind “crocante”, “praijte”, “facute in unt” sau “umplute” si alege dintre preparatele mai sanatoase, cum ar fi de exemplu coapte sau facute la cuptor
  • Sa nu iti fie frica sa ceri cate un substitut sau ca dressingurile si sosurile sa fie puse pe o margine a farfuriei

Si sa nu te certi singur prea tare daca se intampla sa mananci putin mai mult decat ti-ai fi dorit initial. Ar trebui doar sa stii ca schimbarea obiceiurilor vechi si adoptarea unor noi obiceiuri mai sanatoase necesita mult timp.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here