9 sfaturi ale lui Mark Twain pentru a avea o viata buna

“Nu este de mirare ca adevarul e mai straniu decat fictiunea. Fictiunea trebuie sa aiba un sens.”

“Lasa-ne sa traim pentru ca, atunci cand va fi sa murim, chiar si groparului sa ii para rau.”

“Atunci cand prietenii incep sa te flateze cat de tanar arati, este un semn sigur ca incepi sa imbatranesti.”

Ai putea sa fi auzit de Mark Twain datorita unor carti foarte populare pe care le-a scris, cum ar fi de exemplu “Aventurile lui Huckleberry Finn” sau “Aventurile lui Tom Sawyer”. El a fost un scriitor si, de asemenea, un umorist si un satirist.

Mark Twain este cunoscut pentru numeroasele sale citate amuzante. Aici iti sunt prezentate cateva dintre sfaturile mele preferate de la el.

  1. Aproba-te

“Un om nu se poate simti cu adevarat comfortabil fara propria lui aprobare.”

Daca nu te aprobi pe tine insuti, propriul tau comportament sau actiuni, atunci cel mai probabil o sa iti petreci restul zile cu un fel de sentiment de discomfort. Daca, pe de alta parte, te aprobi pe tine insuti, atunci ai tendinta de a fi mai relaxat si iti poti regasi linistea inferioara pentru a face mai mult din ceea ce iti doresti sa faci.

Acest lucru poate fi oarecum un obstacol mare in dezvoltarea personala. Poate ca ai toate uneltele de a te dezvolta intr-un anumit mod, dar intampini o rezistenta interioara. Nu poti sa ajungi acolo.

Lucrurile peste care ai putea sa dai acolo sunt barierele de succes. Iti pui bariere in propria ta minte in privinta lucrurilor pe care le meriti sau nu sau bariere care iti spun de ceea ce esti sau nu esti capabil sa faci. Aceste bariere o sa iti transmita faptul ca poate nu esti persoana potrivita sa faci acel lucru pe care il faci.

Sau, daca incepi sa mergi in directia in care iti doresti, atunci incepi sa te sabotezi de unul singur. Prin urmare, trebuie sa te aprobi si sa iti permiti sa fii cine vrei sa fii. Sa nu cauti aprobarea altora. Sa elimini acele bariere interne nu este o treaba prea usoara si cu siguranta va necesita timp.

  1. Limitarile tale s-ar putea afla doar in propria ta minte

“Varsta este doar o problema a mintii fata de materie. Daca nu iti pasa, atunci nu conteaza.”

Atat de multe limitari se afla in cea mai mare parte doar in mintea noastra. De exemplu, noi am putea crede ca oamenii ar putea sa nu ne aprobe pentru ca suntem prea inalti, prea in varsta sau prea cheliosi. Dar aceste lucruri conteaza cel mai mult atunci cand crezi tu ca acestea conteaza, pentru ca devii prea constient de tine insuti si te ingrijorezi in privinta a ceea ce ar putea oamenii sa creada despre tine.

Si oamenii se prind de acest lucru si ar putea reactiona intr- un mod foarte negativ. Sau ai putea tu sa interpretezi orice ar face ei drept o reactie negativa, pentru ca iti este atat de frica de o reactie proasta si este foarte concentrat pe tine insuti.

Daca, pe de alta parte, tie nu iti pasa, atunci si oamenii tind sa nu le pese. Si, atunci cand nu iti pasa, nu o sa lasi acea parte din tine sa devina un obstacol pe care ti l-ai impus singur in viata ta.

  1. Relaxeaza-te si distreaza-te putin

“Umorul este cea mai mare binecuvantare a omenirii.”

“Nimic nu poate sa reziste impotriva asaltului rasului.”

Umorul si rasul sunt niste unelte uimitoare. Ele pot transforma orice situatie mai serioasa in ceva de care sa poti rade. Acestea pot imbunatati atitudinea la cam orice capitol si o atitudine buna este un spatiu mai bun in care sa lucrezi, pentru ca acum mintea si corpul tau nu mai sunt pline pana la refuz de emotii negative. Atunci cand ai inima usoara si esti complet relaxat, atunci solutia la o anumita situatie este atat mai usor de gasit, cat si de implementat.

  1. Renunta la furie

“Furia este ca un acid care poate sa faca mai mult rau vasului in care se afla decat tintei pe care este turnat.”

In cea mai mare parte a timpului, furia nu are absolut nici un scop. Poate sa creeze situatii care iti pot scapa de sub control si, dintr- o perspesctiva cam egoista, poate sa faca mai mult rau persoanei care este nervoasa si furioasa decat persoanei care a provocat acesti nervi.

Prin urmare, chiar daca esti nervos pe cineva de mai mult timp, recunoaste ca, in cea mai mare parte a timpului, tu doar iti faci rau tie insuti. Cealalta persoana ar putea nici macar sa nu stie ca esti nervos sau suparat pe ea. Prin urmare, cele mai bune sfaturi pentru a iti face viata mai placuta este ori sa vorbesti cu cealalta persoana si sa rezolvi conflictul, ori pur si simplu sa renunti la acea furie si nervi cat de repede poti.

  1. Renunta la starea de indreptatire

“Nu umbla spunand ca lumea iti datoreaza tie vreo ceva. Lumea nu iti datoreaza nimic. A fost prima aici.”

Atunci cand esti mic, parintii tai poate ca iti ofera multe lucruri. Pe masura ce cresti, ai putea avea un sentiment ca esti indreptatit in unele situatii. Te-ai putea simti de parca lumea ar trebui sa iti dea ceea ce vrei sau ca iti datoreaza vreo ceva.

Acest lucru poate sa provoace multa furie si frustrare in viata ta, pentru ca lumea nu o sa iti ofere ceea ce iti doresti tu. Pe de alta parte, acest lucru poate fi si eliberator. Ajungi sa iti dai seama ca depinde doar de tine sa iti faci viata asa cum vrei si sa lucrezi la ceea ce iti doresti tu. nu mai esti deloc un copil care asteapta ca parintii sau lumea sa ii ofere ceva ce isi doreste.

Tu esti acum pe locul soferului si poti sa mergi in orice directie vrei tu.

  1. Daca alegi un drum mai diferit, asteapta- te la reactii

“O persoana cu o idee noua este nebuna pana cand acea idee are succes.”

Eu cred ca acest lucru este destul de relevant pentru auto imbunatatire.

Daca incepi sa te schimbi sau sa faci un lucru mai diferit fata de obicei, atunci oamenii pot reactiona in moduri foarte diferite. Unii ar putea fi fericiti pentru tine. Unii ar putea sa fie indiferenti. Unii s-ar putea mira sau ar putea reactiona in moduri negative si pline de descurajare.

Multe dintre aceste reactii probabil nu sunt atat de mult despre tine, cat sunt despre acea persoana si propria lor viata. Modul in care se vad ei pe ei insisi se poate observa din cuvintele pe care le folosesc si din judecata pe care o au.

Si acest lucru este in regula. Eu cred ca cel mai probabil ei nu o sa reactioneze chiar atat de negativ pe cat ti- ai imagina tu sau, cel putin, o sa se intoarca in curand la provocarile pe care le au si ei in viata.

Prin urmare, ceea ce zic si gandesc oamenii si sa lasi acele lucruri sa te tina pe loc este cel mai probabil o fantezie si o bariera pe care ti-o construiesti tu in mintea ta. Ai putea descoperi cu uimire ca, atunci cand ai trecut de acele limite interioare pe care ti le-ai auto impus, oamenii din jurul tau ar putea sa nu te evite sau sa te fugareasca cu furci.

  1. Concentreaza-te pe ceea ce iti doresti

“Tine-ti gandurile cat mai departe de problemele tale…..fie ca le tragi de urechi, de calcaie sau in orice alt mod poti.”

Lucrul la care te gandesti cel mai mult determina in mare parte modul in care se termina lucrurile. Te poti concentra pe problemele tale si sa stai sa suferi si sa ai o mentalitate de victima. Sau te poti concentra la partile pozitive dintr-o anumita situatie, la ceea ce poti sa inveti din acea situatie sau te poti gandi la cu totul altceva.

Ar putea sa fie ceva “normal” sa te gandesti mult prea mult la anumite probleme si sa inoti intr-o mare de negativitate, dar acest lucru este o alegere si un mod de a gandi. Ai putea din reflex sa incepi sa te gandesti la anumite probleme, in loc sa iti indrepti mintea spre lucruri mai utile si mai productive. Dar poti sa incepi sa iti formezi un obicei de a invata cum sa ai din ce in ce mai mult control asupra lucrurilor la care te gandesti.

  1. Nu te mai gandi atat de mult la cum sa te faci pe tine insuti sa te simti bine

“Cel mai bun mod de a te inveseli pe tine insuti este sa inveselesti pe altcineva.”

Acest lucru ar putea fi un sfat putin cam contra intuitiv. Dar, asa cum am mai scris, unul dintre cele mai bune moduri de a te simti mai ibne in legatura cu tine insuti este sa faci pe altcineva sa se simta bine sau sa ii ajuti in orice mod.

Acest lucru este un mod foarte bun de a privi lucrurile pentru a crea o spirala de pozitivitate si  de schimburi de valori intre oameni. Tu ajuti pe cineva si amandoi va simtiti bine. Persoana pe care ai ajutat-o se simte inclinata sa iti ofere mai tarziu o mana de ajutor din moment ce oamenii tind sa fie reciproci. Si, prin urmare, voi amandoi va simtitit bine si va ajutati unul pe celalalt.

Acele sentimente foarte pozitive sunt contagioase pentru oamenii din jurul tau si astfel ii poti face si pe ei sa se simta mai bine si ajutorul pe care l-ai primit de lla cineva te- ar putea inspira sa mergi sa ajut si tu pe altcineva. Si, prin urmare, acea spirala de pozitivitate continua sa creasca.

  1. Fa ceea ce vrei sa faci

“Peste 20 de ani, o sa fii mai dezamagit de lucrurile pe care nu le-ai facut decat de lucrurile pe care le- ai facut. Prin urmare, renunta la acele limite. Navigheaza dincolo de un port sigur. Exploreaza. Viseaza. Descopera.

Frumos citat si sincer sa fiu, nu am ce sa mai adaug la acesta. Ei bine, poate doar sa il scriu undeva pentru a imi aminti de ceea ce pot sa fac in viata.

 

Au trecut cativa ani buni de nu am mai muncit în varianta ‘from nine to five”, insa am facut la viata mea destule greseli sau i-am vazut pe altii “calcând pe bec”, asa ca am adunat niste idei pentru a oferi câteva sfaturi despre munca la birou. Dupa cum stim, pentru multi viata în echipa “at the office” poate fi uneori neplacuta si evenimentele stresante sa se întâmple destul de des. Ce putem face?

Poarta o tinuta adecvata

Daca este un job “office” si trebuie sa te îmbraci ca atare, atunci ai grija de aspectul acesta. Nu veni neîngrijita sau cu un costum de 20 de ani. Sunt scumpe, e drept, dar, cum ai niste bani, încearca sa îti pui la punct colectia de “uniforme”. Nu se asteapta toti sa porti Armani, dar nici cine stie ce zdrente de doi bani.

Nu veni îmbracata ca o fufa, chiar daca ai impresia ca te avantajeaza o tinuta mai extravaganta. Este totusi loc de munca, nu clubul pe care îl frecventezi dupa program. A fi “sic” se poate obtine cu niste haine frumoase, care sa arate ceva din feminitatea ta si totusi sa nu duca la alte idei. O tinuta provocatoare va produce o impresie gresita si îti va eroda relatia cu ceilalti colegi, plus ca te prezinta într-o lumina nefavorabila.

Respecta-ti programul cu strictete

Nu îti fa o obisnuinta din a întârzia sau a te învoi din orice motiv. Oricine poate întelege un incident ce te-a împiedicat sa ajungi la fix sau o problema de famile ce trebuie rezolvata. Ai grija sa nu ai însa probleme din astea tot din 2 în 2 zile.

loc-de-muncaDaca nu esti în stare sa te trezesti la o ora potrivita, poate e cazul sa cauti un job cu program flexibil sau sa îti schimbi programul. Datoria ta este sa fii la ora x la munca, nu peste o jumatate de ora sau 2 ore, ca asa te-ai trezit.

Toti colegii tai au probleme de familie. Poate nu au copii, dar asta nu înseamna ca viata lor e numai petale de trandafiri. Este frustrant pentru altii ca tu sa ai mereu ceva “pe cap”, fara sa realizezi ca si ei poate au probleme, dar nu trag mâta de coada de câte ori au ocazia. Ordoneaza-ti viata încât sa poti rezolva tot ce trebuie rezolvat în afara programului si apeleaza la întelegerea superiorilor, când chiar nu ai alta solutie.

De ce stai? Cineva te plateste sa muncesti!

Daca tot esti la munca, poate ar fi o idee buna sa faci ce esti platita sa faci. Nu sa faci pauza de tigara în fiecare ora si sa ramâi pierduta în pauza câte 20-30 de minute. Chiar daca programul îti permite si ceva relaxare, ai grija sa nu se “simta” si mai ales sa îti fi rezolvat toate sarcinile.

Stiu, vei spune ca programul e greu sau ca e chiar prea usor si ca termini în 10 minute. Termina si apoi vezi ce poti face în plus, ce poti învata. Stiu de asemenea ca sefii sunt naspa si au pretentia sa fii 3 oameni în unul. Ceea ce stiu mai mult de atât este ca la job poti învata înca multe în plus si experienta aceasta îti va folosi enorm.

Pe când eram angajata în sistemul aceasta de multe ori programul mi-l terminam în câteva ore. Dupa care teoretic puteam sa ma uit la stele (desi era în miez de zi). Am intrat însa mai adânc în munca din firma respectiva si m-am bucurat de atributii suplimentare, desi teoretic nu eram platita mai mult (la fel de adevarat este ca nu primeam salariu înjumatatit pentru ca erau luni mai “slabe”, deci mi se parea destul de echitabil). Pe vremea aia mi se parea ca sa tii o firma în picioare este lucru mare. Stiu ca eram speriata sa scriu facturi, când patronii nu erau la munca, sa fac comenzi catre producatori, sa negociez cu clientii.

Nu stau sa povestesc ce avantaje mi-a adus aceasta situatie. Mi-am deschis propria firma la 1 an de la plecarea de acolo si a fost totul extrem de simplu. Stiam deja ce trebuie sa fac, cu cine sa discut, cum sa ma prezint în fata clientilor etc. Este un business pe alta nisa decât firma în care am lucrat, dar multe situatii sunt similare. Si experienta acumulata prin munca suplimentara m-a ajutat sa pornesc usor pe drumul meu.

Nu te sfatuiesc sa devii calul de bataie al companiei si sa lucrezi prosteste, pâna te îmbolnavesti. Trebuie sa existe un echilibru. Dar sa nu te temi de noi provocari. Chiar daca nu vei mai lucra acolo peste ceva timp, nimeni nu îti poate lua ce ai învatat.

Lasa-i pe altii sa poarte razboaie. Tu ai alt scop in viata!

Mda, viata de birou. Bârfe, scandaluri, mizerii. Orice “office” are si drama în cauza. Cum te pozitionezi? Afara. Daca esti la munca, presupun ca ai de lucru. Concentreaza-te deci pe munca ta si stai în afara scandalurilor. Nu bârfi pe nimeni si încearca sa descurajezi colegii pusi pe discutii neprincipiale cu tine. Fii politicoasa si draguta, dar precizeaza ca nu te intereseaza discutia în cauza. De aici se ajunge la tot felul de mizerii si peste ceva timp îti vei da seama ca scâra fata de locul acela de munca vine în principal din pricina micilor “frecusuri” dintre oameni.

Nu fii isterica si discuta calm, chiar si când cineva nu si-a facut treaba sau ti-a gresit cu ceva. Am avut si eu sefi isterici si colegi care au sarit putin “calul” si sincer mi-am pierdut respectul fata de ei. Este la fel de adevarat ca m-a scapat si pe mine gura de câteva ori, ca doar toti avem faze de “revolutionari” si, sincer, nu am rezolvat nimic.

Este mai bine sa îti vezi de treaba si sa ignori multe mizerii. Este dificil sa câstigi aceasta detasare, dar este cea  mai buna solutie. Fii constiincioasa la munca si stai departe de “tumult”. Cunoaste-ti obligatiile si drepturile, nu te lasa trasa în tot felul de situatii penibile si mai ales nu te implica în asemenea situatii.

Foarte probabil ca nu vei iesi la pensie de acolo, dar ai grija ca sederea ta în echipa respectiva sa fie una buna. Foloseste experienta acumulata si nu te teme sa înveti mereu mai mult. Fii o colega placuta si de încredere, fara a iesi însa din niste limite decente. Nu te implica în scandaluri, nu te certa, nu provoca probleme printre alti colegi. Vei vedea în timp ca ai câstigat enorm: experienta si respect. Si, odata ce ai înteles sa tii separate viata personala si munca de birou, vei realiza ca de fapt îti place munca ta. Desi toti spun ca probabil te distruge “the office life”, vor fi surprinsi ca esti eficienta, ca stii tot mai mult, ca ai câttigat respectul tuturor si ca de fapt, nu e dracul atât de negru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here