9 remedii naturale pentru picioare umflate

Piciorele si gleznele umflate iti limiteaza miscarile? Incearca unul dintre aceste remedii naturiste.

Bai de picioare

Daca ti se umfla adesea picioarele, fara o cauza evidenta ar trebui sa mergi la medic. Umflarea picioarelor pate fi un simptom al mai multor afectiuni medicale, de la circulatia sangvina la probleme cardiace. Dar daca ai exclus cauzele medicale, poti incerca aceste remedii naturiste pentru picioarele umflate.

Hidroterapia este un nume fantezist pentru alternarea bailor de picioare reci si calde. Apa calda permite vaselor de sange sa se dilate, in timp ce apa rece le determina sa se contracte. Acest lucru ajuta la imbunatatirea circulatiei, ceea ce poate reduce si preveni acumularea de lichide in picioare si glezne.

Incearca sa-ti pui picioarele in apa fierbinte timp de 3-5 minute, apoi in apa rece pentru 30-60 de secunde. Continua sa faci acest lucru timp de 15-20 de minute. Fa asta de cateva ori pe zi.

Sare Epsom

Sulfatul de magneziu din sarea Epsom are rolul de a reduce umflarea si de a imbunatati circulatia. Desi cercetarea stiintifica asupra acestui remediu este limitata, merita incercat. Se adauga jumatate de cana de sare Epsom intr-un lighean cu apa calda sau rece si se fac bai de picioare timp de 10-20 de minute. Repeta procedura de 3 ori pe saptamana.

Exercitii fizice

Poate parea contra-intuitiv sa te ridici si sa te misti atunci cand picioarele si gleznele sunt de doua ori mai mari. Dar folosirea muschilor din picioare poate ajuta la mutarea excesului de lichid din picioare. Exercitiile fizice regulate pot preveni umflarea picioarelor. Daca stai jos o perioada mai lunga de timp, trebuie sa te ridici si sa te plimbi des. Daca este prea dureros sa faci exercitii fizice, incearca un exercitiu mai usor, cum ar fi inotul.

Sosete compresive

Sosetele compresive functioneaza prin aplicarea presiunii pe picioare pentru imbunatatirea fluxului de sange. Totusi, daca umflatura, numita si edem, este moderata sau severa ar trebui sa ceri recomandarea unui medic.

Ridicare

Ridica-ti picioarele peste nivelul inimii atunci cand stai culcat pentru a reduce umflarea. Incearca sa te intinzi pe spate cu picioarele proptite pe un perete timp de cateva minute de mai multe ori pe zi.

Magneziu

Deficitul de magneziu poate contribui la umflarea picioarelor si poate cauza retentia de apa. Daca primesti acordul medicului, incearca sa iei 200-400 mg supliment de magneziu pe zi, doar daca nu ai o afectiune a inimii sau rinichilor. De asemenea, poti creste aportul natural de magneziu adaugand alimente bogate in magneziu in dieta ta, cum ar fi legumele cu frunze verde, nucile si ciocolata neagra.

Limiteaza consumul de sare

Reducerea aportului de sare poate scadea retentia de fluide. Covrigii, chipsurile, produsele de tip fast-food, conservele si alte produse preambalate contin cantitati ridicate de sare.

Masaj

Masajul poate ajuta la relaxarea muschilor si imbunatatirea circulatiei. Functioneaza prin activarea sistemului limfatic, care poate ajuta la mutarea excesului de lichid din picioare, reducand umflatura. Maseaza-ti picioarele de cateva ori pe zi.

Apa

Desi poate suna ciudat sa bei mai multa apa daca retii lichide, consumul a minimum 8 pahare de apa pe zi poate preveni umflarea. Daca umflatura nu scade, vorbeste cu medicul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here