Picioare frumoase – cum sa avem grija de picioarele noastre?

3
479

Sportul este singura modalitate pentru a ne forma picioare frumoase, deoarece duce la tonifierea acestora conferindu-le fermitate. Dar notiunea de silueta este si ea subiectiva. In acelasi timp, trebuie sa se tina cont de morfologia sau alura actuala a picioarelor. Este astfel necesar ca, in functie de caracteristicile picioarelor noastre, sa ne orientam spre anumite exercitii fizice pentru a ne modela picioarele in ceea ce numim picioare frumoase.

Practicarea unui sport in mod regulat este un atu esential in lupta impotriva sedentarismului – boala secolului si in a obtine picioare frumoase. Ea duce la tonificarea picioarelor si la imbunatatirea circulatiei sangvine. Una dintre cele mai bune solutii ar fi sa i se asocieze un regim alimentar inspirat de principiile fitoterapiei, adevarat izvor de binefaceri in lupta impotriva senzatiei de picioare grele.

a) Morfologia initiala
b) Obiectiv principal
c) Sporturi recomandate

a) Picioare groase
b) Modelare locala
c) Jogging (pentru mult timp,dar intr-un ritm moderat), inot, gimnastica (ritm usor).dublate de un regim dietetic partial.

a) Picioare subtiri
b) Aparitia muschilor locali
c) Exercitii specifice salilor de forta (serii scurte de ridicare a greutatilor in ritm rapid), mersul pe bicicleta, step (curs de fitness), jogging (putin timp, dar ritm sustinut)

a) Coapse prea musculoase
b) Netezire locala
c) Stretching, gimnastica acvatica …

a) Picioare grele
b) Deblocare locala, facilitandu-se circulatia sangelui in traseul ascendent.
c) Gimnastica acvatica, jogging acvatic, inot, mars, mers pe bicicleta, yoga (pozitiile inversate facilitand circulatia venoasa in traseul ascendent), atentie la tens,squash, step, aerobic…

Exfolierea picioarelor

Picioarele, la fel ca orice parte a corpului nostru au nevoie de o atentie speciala, iar unul dintre cele mai importante lucruri de care trebuie sa ne ingrijim este exfolierea lor. Existe numeroase saloane de frumusete care au acest serviciu in grila lor, insa in acest articol vom  vorbi despre exfolierea picioarelor acasa, ce metode avem la dispozitie, cat de eficiente sunt si cat de des este recomandat sa o facem.

Exfolierea picioarelor cu piatra ponce

piatra-poncePiatra ponce este una dintre cele mai vechi metode de exfoliere a picioarelor, in special zona talpii si a calcaielor. Pe cat de veche este aceasta metoda, pe atat de eficienta si sanatoasa este, bineinteles atata timp cat este facuta corect si la intervalul de timp recomandat. Foarte multe persoane isi exfoliaza picioarele cu piatra saptamanal, lucru total contraindicat deoarece poate duce la intarirea pielii. Cu toate ca exista pe piata foarte multe creme ce pot fi folosite pentru exfolierea picioarelor, piatra ponce ramane (cel putin din punctul meu de vedere) una dintre cele mai bune metode, care pe deasupra este natural si foarte ieftina.

exfolierea-picioarelorCum se exfoliaza picioarele cu piatra?

Incepem cu spalarea picioarelor foarte bine, dupa care le lasam in apa calduta timp de 10 – 15 minute la inmuiat. Este recomandat sa adaugati in apa putina sare de mare. Dupa ce au trecut cele 10 – 15 minute, folositi piatra ponce facand miscari circulare pe suprafata talpii si calcaiului, apasand usor si umezind piatra din cand in cand. Eu personal recomand ca acest proces sa fie facut fara a aplica nici o crema din comert, tocmai pentru a face exfolierea intr-un mod natural si a evita iritatiile ce pot aparea din cauza diferitor compusi chimici continuti de crème.

Care este rolul exfolierii picioarelor?

Dupa cum probabil deja stiti sau cel putin va imaginati, rolul exfolierii picioarelor este acela de a inlatura celulele moarte si bataturilor de pe picioare. Procesul de exfoliere facut regulat este foarte important pentru a avea niste picioare frumoase si sanatoase, deci nu aveti nici o scuza sa il ignorati. Daca nu va permiteti sa mergeti la un salon de frumusete pentru exfoliere, nu este nici o problema, aveti mai sus o metoda naturala, testata de milioane de oameni si extrem de ieftina. Profitati de ea!

3 exercitii pentru picioarele frumoase

Ne-am ascuns toata iarna sub fuste lungi si pantaloni caldurosi, insa o data cu venirea primaverii va trebui sa ne scoatem piciorusele la vedere deci cred ca ar fi indicat sa ne apucam din timp de exercitii care sa ne ofere cele mai hot picioare pe care le-am avut vreodata si care sa atraga privirile barbatilor ca un magnet, ce spuneti?

Pentru a fi in forma o data cu venirea primaverii trebuie sa ne antrenam din timp.  Asa ca ti-am pregatit sase exercitii usoare dar extrem de eficiente menite sa iti tonifice picioarele si sa le dea o forma placuta din timp pentru temperaturile mai ridicate.

Ce trebuie sa facem pentru picioare frumoase?

Nimic care sa fie foarte complicat sau imposibil. Inainte de culcare incearca sa faci cateva seturi din exercitiile de mai jos. Eu personal recomand sa le incluzi in rutina ta de la sala, daca mergi regulat dar nu este nici o problema daca le faci acasa. Daca vei urma exercitiile propuse de noi si vei tine o dieta adecvata, cu siguranta rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Flotari

Stim deja faptul ca flotarile sunt printre cele mai eficiente exercitii pentru brate si abdomen, insa aceste exercitii simple sunt la fel de bune si pentru picioare (chiar daca nu ne dam seama). Pentru ca flotarile sa fie concentrate pe activitatea muschilor picioarelor, incearca sa tragi mai mult de pulpe in timpul ridicarii si sa mentii pozitia timp de 10-15 secunde. Va dura ceva timp pana inveti cum se fac corect astfel incat sa fie solicitati muschii picioarelor, insa merita tot efortul.

Flotari perpendiculare

Stai pe o parte cu palma pe podea. Ridica-ti trunchiul ca si cum ai face o flotare in sus. Astfel trupul tau va fi vertical, perpendicular cu podeaua. Iti antrenezi in felul acesta partea superioara a trunchiului, coapsele si bratele.  Dupa cateva sesiuni de antrenament dupa ce vei invata cum se face corect acest exercitiu vei reusi sa te concentrezi mai mult pe zona coapselor vei simti o activitatea a muschiului foarte crescuta.

Flotari perpendiculare II

Pentru a adauga un plus de eficienta exercitiului anterior, incearca sa adaugi o rotatie suplimentara in timp ce il efectuezi. O data ce ti-ai ridicat trupul de la podea, contracta-ti abdomentul si adu cotul stang inspre interior, ca si cum ai face un abdomen. Trebuie sa iti tii in continuare echilibrul. Este un exercitiu destul de dificil din punctul meu de vedere, insa si foarte eficient deci merita tot efortul.

Exercitii pentru picioare sunt mult mai multe, in acest articol am prezentat doar 3 din ele pe care eu le consider a fi foarte eficiente. Promit ca in viitorul apropiat voi reveni cu mai multe astfel de exercitii.

Stretching pentru o viata sanatoasa

Un stil de viata sanatos implica pe langa o alimentatie echilibrata si un program de sport. Evident, sportul practicat zi de zi, caci numai asa rezultatele nu intarzie sa apara. Si oricine poate face sport, vointa este cea care desparte oamenii intre sedentari si activi.

Ce este stretching-ul? Exemple de exercitii

Prin stretching ar trebui sa intelegi exercitii concepute pentru incalzirea muschilor, tonifierea acestora, dar si miscari pentru dezmortirea articulatiilor. Efectele apar mai repede in cazul unui program practicat cu regularitate.

Dimineata, imediat dupa ce te-ai trezit, poti sa-ti rezervi cateva minute pentru stretching, vei observa indata plusul de energie si buna dispozitie. Evident, acelasi lucru il poti si seara, inainte de culcare. De exemplu, imediat dupa ce te-ai trezit, poti incerca un exercitiu de stretching binevenit, care te va remonta.

Stai pe marginea patului, cu picioarele pe podea, curbeaza-ti spatele, astfel incat sa atingi cu palmele varfurile picioarelor. Stai asa, in pozitia aceasta, circa 10 secunde. Imediat te vei simti bine. Exercitiul este benefic ori de care ori te trezesti cu dureri de spate.

Un alt exercitiu este acesta: iti pastrezi pozitia de mai devreme, dar de data aceasta iti rotesti capul. Umerii ii vei atinge cu urechiile, numeri aceasta rotatie, in sensul acelor de ceasornic, astfel incat sa iti iasa la socoteala 5 minute.

Beneficiile

Stretching-ul este pesemne cea mai usoara metoda de a ramane activ. Cu toate acestea, stretching-ul are grija de sanatatea muschilor si a articulatiilor tale. S-a observat, dupa o perioada cand stretching-ul a fost practicat cu regularitate, ca articulatiile sunt flexibile, riscul de ranire a scazut, restul de articulatii au devenit si ele flexibile. In plus, s-a constat ca stretching-ul alunga anxietatea. Buna dispozitie, plusul de energie, capatate de fiecare cand cand se incheie o sesiune de exercitii, demonstreaza inca o data asta.

La stretching poti apela si cand te-ai accidentat si vrei sa te recuperezi, intrucat asta face acest sport, are grija sa-ti recuperezi flexibilitatea. Pe langa toate acestea, este redusa tensiunea de la nivelul muschilor, creste si coordonarea la nivelul muschilor. Creste fluxul sangvin, mai ales la nivelul muschilor.

Toate acestea le poti obtine prin putin efort, caci la stretching nu ai nevoie de un echipament special, pur si simplu de un strop de vointa pentru a adera la un stil de viata sanatos.

De ce sa alegem Kangoo Jumps? 4 motive

Iata cateva motive care iti pot fi de folos:

1. Jogging si aerobic

Cu aceste ghete poti sa arzi calorii chiar din primele minute de folosire. Indiferent ca alegi sa faci jogging prin parc, sau preferi sa mergi la o sala de Kangoo Jumps, efectele sunt vizibile. Totusi, indiferent de alegerea si preferintele tale exista o pozitie de baza care trebuie adoptata: picioarele trebuie sa fie departate la acelasi nivel cu umerii, usor indoite, spatele drept si abdomenul incordat.

2. Kangoo Jumps are beneficii in fitness si sanatate

Kangoo Jumps ajuta la adoptarea pozitiei corecte a coloanei vertebrale, stimuleaza reconstructia osului, intareste sistemul cardiovascular. Daca ai leziuni sau dureri de spate, obezitate, osteoporoza, lipsa de energie, specialistii recomanda Kangoo Jumps.

3. Arzi grasimile in timp ce te joci

Ghetele Kangoo Jumps seamana cu rolele, doar ca in loc de roti au niste arcuri eliptice. Aceast mod de aerobic este ideal pentru jogging, exercitii efectuate in casa, plimbare, cure de slabire, antrenamente de atletism. Creste motivatia, echilibrul si ajuta la combaterea depresiei. Ce poate fi mai placut de atat?

4. Protejeaza genunchii si coloana

Aceste ghete au fost inventate in Suedia, in scopuri medicale pentru cei care abia isi reveneau de pe urma unor interventii chirurgicale. S-a constatat ca daca ai in picioare asa numitele „sarituri de cangur” in timp ce alergi se reduc leziunile articulatiilor. De aceea sunt recomandate tuturor persoanelor care vor sa faca miscare in mod util.

Kangoo Jumps este sigur si usor de folosit de oricine cu varsta cuprinsa intre 6 si 90 de ani, il poti practica oriunde si este comfortabil si durabil. Incearca-l!

3 COMENTARII

  1. vreau si eu picioare mai groase ce trebuie sa fac din jos de ghenunchi ma refer ce sport trebuie sa fac ajuti-ma va rog,multumesc

    • flory, de foarte multe ori chestia asta tine de genetica si nu sunt prea multe lucruri pe care le poti face.

    • Exercitii pentru gambe. Daca nu ma insel era pe blog un articol cu cateva exercitii pentru gambe explicate frumos. Da un search.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here