Noua piramida a mancarii: mai multe fructe si legume, mai putini carbohidrati (si fara paine alba)

0
695
piramida mancarii

Legumele si fructe ocupa in momentul de fata cel mai mare raft din piramida mancarii.

Departamentul de sanatate publica a anuntat noi reguli de mancat sanatos si o noua piramida a mancarii, care prefera consumul de legume si de fructe fata de sursele de carbohidrati cum ar fi de exemplu painea.

Aceste instructiuni au fost create cu scopul de a oferi sfaturi pentru o diete echilibrata pentru populatia generala si ne sfatuiesc sa ne reducem consumul de grasimi, de zahar si de sare pana la cel mult de doua ori pe saptamana.

Recomandarea combinata de fructe si de legume a fost crescuta pana la o cantitate cuprinsa intre 5 si 7 portii pe zi.

Fructele si legumele reprezinta, in momentul de fata, cea mai mare cantitate din piramida de alimente. Gama de portii de carbohidrati a fost redusa intre 3 pana la 5 portii in fiecare zi- mai putin pentru “masculii activi”. Cantitatea de cereale integrale si de paine, cartofi, pste si de orez a fost redusa – si cei din industria painii sunt furiosi ca painea nu a fost inclusa in aceasta piramida.

Noua piramida a mancarii a adus sfatul Irlandez mai aproape de piramida Harvard a mancarii, care a creat ideea originala.

piramida mancarii

Gama (fara dulciuri)

Lansand noile instructiuni pentru o alimentatie mai sanatoasa, Ministrul pentru promovarea sanatatii, Marcella Corcoran Kennedy, a declarat astazi:

“Aceasta noua gama de resurse o sa ofere noi sfaturi nutritionale foarte utile pentru populatia generala, pentru profesionistii de ingrijire a sanatatii si pentru cei care lucreaza in alte domenii, cum ar fi sistemul de educatie, protectia sociala si industrie. Ca tara, multi dintre noi nu avem o dieta echilibrata din mai multe motive si prima mea prioritate va fi sa fac aceste sfaturi nutritionale sa fie disponibile pentru toata lumea.”

Departamentul de sanatate a spus ca studiile de nutritie asupra copiii si adultii irlandezi din ultimii 10 ani au scos la iveala faptul ca obiceiurile alimentare nu sunt consistente cu o stare optima de sanatate, cu un consum mult prea ridicat de alimente ce sunt bogate in sare, zahar si in grasimi.

Irlanda are cel mai mare indice mediu de masa corporala din Uniunea Europeana si un sfert din populatia tarii este obeza, din punct de vedere tehnic. Intre timp, peste jumatate din populatia tarii este supraponderala.

Guvernul a anuntat o taxa pe zahar, dar aceasta va intra in aplicare abia din anul 2018.

piramida mancarii

Painea alba

Asociata brutarilor din Irlanda a denuntat astazi eforturile de a reduce consumul de paine.

“Mult prea des, comentariile negative care sunt facute despre paine de catre asa numitii “experti” sunt facute fara nici o baza reala”, a declarat purtatoarea de cuvant Oonagh Monahan. “Adevarul iese incet la iveala si acesti oameni sunt provocati de catre dovezile stiintifice care dovedesc exact contrariul la ceea ce spun ei”.

Ea a citat noi cercetari comandate de catre IBBA si efectuate de catre Irish Universities Nutrition Alliance (“Alianta de nutritie a Universitatilor Irlandeze”), care au descoperit o noua legatura directa intre copiii prescolari care au consumat paine  si cresterea si dezvoltarea in acel grup.

Totusi, raportul intreg a aratat ca painea integrala a adaugat un procent mai mare de substante nutritive decat painea alba. Raportul a gasit de asemenea o “corelatie negativa de o semnificatie foarte mica” intre cantitatea de paine alba consumata si aportul zilnic de fibre si de zahar.

Aproximativ 57% din populatie consuma paine alba si aproximativ 72% din populatie consuma paine integrala, a descoperit studiul.

Activ din punct de vedere fizic

Noile instructiuni de alimentatie sanatoasa venite din parte guvernului includ, de asemenea, si sfaturi privind dimensiunea portiilor, plus planuri zilnice de masa pentru copii ( inclusiv copiii cu varsta cuprinsa intre 5 si 10 ani) si adulti, precum si o gama de informatii despre diferitele parti ale piramidei alimentare.

“”Excesul de greutate si obezitatea pot fi prevenite prin intermediul unei diete echilibrate si a activitatii fizice”, a adaugat ministrul Corcoran Kennedy.

“Aceste noi instructiuni reprezinta cele mai bune dovezi la nivel international  si sfaturile nationale ale organizatiilor ce lucreaza in domeniul nutritiei in Irlanda.”

“Scopul e sa prevenim si sa le aratam oamenilor cum pot sa combine alimentele intr-o varietate de moduri flexibile, pentru a obtine o dieta sanatoasa si echilibrata, pentru a putea indeplini nevoile individuale de sanatate, preferintele alimentare si traditiile culturale.”

“Ei descriu cum poti sa construiesti o dieta alimentara mai sanatoasa, pentru grupe diferite de varsta, incepand de la varsta de 5 ani, in functie de sex.”

Legumele – Stiati ca?

Majoritatea dietelor pe care le tinem sunt pe baza de legume. Specialistii ne recomanda mereu sa consumam cat mai multe legume, deoarece sunt sarace in grasimi si bogate in vitamine. Cu alte cuvinte, legumele ne ajuta sa ne mentinem in forma si, in acelasi timp, sa ne hranim sanatos, prevenind aparitia bolilor cardio-vasculare si aparitia cancerului. Stim ca trebuie sa consumam cat mai multe legume, pentru ca sunt sanatoase, dar nu intotdeauna stim cum anume ne ajuta ele, fiecare in parte.

Morcovii:

 

  • au rol protector, preventiv impotriva cancerului
  • ajuta la mentinerea tanara a pielii

 

Ciupercile:

 

  • sunt sarace in calorii si bogate in proteine (ceea ce este foare benefic pentru curele de slabire)
  • distrug o multime de bacterii si intaresc sistemul imunitar

 

Rosiile:

 

  • reduc riscul de cancer de prostata
  • au un continut bogat de vitamina C
  • scad la jumatate incidenta infarctului
  • absorb razele ultra-violete, mentinand astfel pielea tanara
  • protejeaza muschii si articulatiile de efectul de imbatranire
  • imbunatatesc digestia
  • impiedica deshidratarea
  • amelioreaza reumatismul

 

Fasolea boabe:

 

  • are un aport ridicat de calciu si fier
  • scade colesterolul din sange
  • scade incidenta cancerului de colon

 

Ardeiul gras:

 

  • Este bogat in vitamina C
  • Ne protejeaza impotriva racelii
  • Daca il consumam in mod regulat intareste sistemul imunitar

 

Sfecla rosie:

 

  • Ajuta la scaderea corestelorului
  • Este saraca in calorii
  • Scade riscul aparitiei unor malformatii congenitale la femeile insarcinate

 

Dovleceii:

 

  • Ca si rosiile, reduc riscul de cancer de prostata
  • Protejeaza organismul de raceala si gripa
  • Sunt bogati in vitaminele C si E

 

Varza:

 

  • Inhiba dezvoltarea cancerului de san si de prostate
  • Este folosita in tratamentele ulcerului
  • Sucul de varza ajuta la tratatrea migrenelor si a constipatiei
  • Are proprietati antiinflamatorii (inflamatii articulare si acnee)
  • Amelioreaza mastitele femeilor ce alapteaza

 

Salata verde:

 

  • Ajuta la problemele digestive
  • Scade riscul de cancer de colon
  • Este saraca in calorii si bogata in vitamine

 

Broccoli:

 

  • Contine mult fier, prevenind astfel anemia
  • Ajuta la prevenirea cancerului

 

Legumele sunt cele mai sanatoase alimente si ne protejeaza de foarte multe boli. De aceea este recomandat sa mancam cat mai multe. Sunt perfecte pentru o dieta sanatoasa. Sunt sarace in calorii si bogate in vitamine si le putem manca in cantitati mai mari.

Cura de slabire fara carbohidrati

Cura de slabire fara carbohidrati a devenit regimul ideal pentru multe persoane celebre care parca nu vor sa mai renunte la el. Dati-ne voie sa va oferim mai multe detalii despre secretele acestei cure de slabire atat de cunoscuta si urmata la Hollywood.

Nu este nevoie sa fiti obsedata de felul in care aratati ca sa cunoasteti macar un numar mic de cure de slabire care se presupune ca pot face minuni, fie ele cure de slabire complicate, ca de exemplu regimul creat special pe grupe de sange, fie ele cure de slabire simple, de exemplu cura de slabire cu supa de varza. Rezultatul unor astfel de cure de slabire este doar temporar, de moment.

O cura de slabire care se considera eficienta se bazeaza pe un nivel scazut de carbohidrati si pe un aport mare de proteine. Cura de slabire si-a castigat prestigiul dupa ce multe persoane celebre cum ar fi Catherine Zeta Jones, Jennifer Aniston sau Christina Ricci au urmat meniul acestei cure de slabire.

De ce e atat de laudata aceasta cura de slabire?

Exista doua motive. Unul din ele: da rezultate. Majoritatea persoanelor care au tinut programul unei cure de slabire de acest gen au pierdut un numar destul de mare de kilograme. Cel de-al doilea motiv: este bazata pe alimente foarte placute de majoritatea persoanelor: branza, iaurt, smantana, peste, carne de vita.

Cura de slabire fara carbohidrati este relativ simpla. Ideea e sa renuntati la carbohidrati si sa alegeti in schimb proteinele.

Nutritionistii care au gandit meniul acestei cure de slabire afirma despre aportul de carbohidrati-care se gaseste in paine, orez, paste fainoase, cartofi, peste- ca acesta determina organismul sa secrete insulina intr-o cantitate destul de mare, fapt care duce la o depunere mai usoara a cantitatii de grasime.

Mai exact, scopul acestei cure de slabire de a elimina carbohidratii (inclusiv carbohidratii din anumite legume si fructe) pentru a determina o ardere a grasimilor excesive din organismul dumneavoastra. La fel ca si o masina care are nevoie de benzina, la fel si corpul uman necesita combustibil, iar carbohidratii sunt un veritabil combustibil pentru organismul nostru; fara ei, grasimile pot sa arda.

Pot exista totusi riscuri?

In ciuda succesului de care are parte, nutritionistii sunt destul de sceptici privind efectele unei cure de slabire fara carbohidrati; ei afirma despre aceasta cura de detoxifiera ca e nesanatoasa si cateodata poate fi chiar si periculoasa. Medicii nutritionisti spun ca prin eliminarea carbohidratilor din alimentatie se ajunge la nervozitate si chiar oboseala.

Si nu numai atat, foarte multe alimente care contin un numar mare de proteine, contin in acelasi timp si o cantitate mare de grasimi saturate, fapt care duce la marirea nivelului de colesterol si, in acelasi timp la aparitia eventualelor accidente vasculare si a bolilor cardiace.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here