dieta dukan

Dieta Dukan este o dieta proteica, conceputa de medicul francez Dukan.Multe vedete au urmat acest regim de slabire , motiv pentru care este atat de celebra. Kate Middleton, Gisele Budchen, Nicole Kidman sau Penelope Cruz sunt nume celebre care au promovat regimul francez.

Organizat si usor de aplicat practic, regimul proteic Dukan nu este unul foarte restrictiv, nu infometeaza ci permite cantitati nelimitate din alimentele indicate in mod special si ofera rezultate sigure si verificate.

Pe de alta parte, circula diferite idei si marturii despre persoane care au urmat aceasta dieta si au suferit serioase probleme de sanatate iar kilogramele in plus au revenit. Ce este adevarat si ce este fabulatie? Sa analizam, cu ajutorul celor de la www.dietadukan360.ro cateva mituri cu privire la dieta Dukan.

Consumul in exces de proteine afecteaza rinichii

Prima faza a dietei Dukan presupune consum de proteine, care cresc aciditatea mediului intern. Aceasta faza initiala a dietei va duce la modificari ale organismului, substante toxice fiind eliminate prin urina sau transpirtati. Este recomandat consumul de minim 1,5 l de apa zilnic pentru a ajuta buna functionare a rinichilor. Miscarea zilnica, somnul suficient vor regla metabolismul si vor ajuta rinichii sa elimine toxinele nedorite.

dieta dukan

Un studiu pe tema asta puteti citi aici.

Dieta Dukan deregleaza echilibrul hormonal

Daca suferiti de anumite maladii ale tiroidei sau dereglari hormonale, este bine sa cereti sfatul medicului inainte de a incepe orice cura de slabire, nu doar dieta Dukan. Este recomandat sa nu tineti regim de slabire atunci cand luati medicamente sau sunteti convalescent dupa o boala grava, riscati sa va perturbati echilibrul hormonal.

De asemenea, daca doriti sa incepeti dieta Dukan, ar fi o idee foarte buna sa discutati cu un medic inainte, pentru a vi se face un set de analize si vedea daca o puteti tine fara nici un risc.

Dieta Dukan da dureri de cap, palpitatii, pierderea memoriei

Orice dieta are faze in care fiind infometati, avem senzatii neplacute de ameteala, dureri de cap, palpitatii.Corpul incearca sa se adapteze la pierderea grasimilor si a caloriilor si are anumite reactii.

Daca sunteti obisnuiti sa consumati zi de zi dulciuri si zahar rafinat, atunci lipsa subita din alimentatie a acestor nutrienti se manifesta prin forme de „sevraj”. Incep migrenele, ameteli, transpiratii reci. Organismul se va adapta treptat [pierderii in greutate si simptomele se vor atenua si apoi vor disparea.

Eu personal am urmarit foarte multe discutii despre Dieta Dukan, notand in special efectele secundare pe care oamenii le acuzau. Intradevar, erau si persoane care acuzau dureri de cap in urma dietei Dukan, insa destul de putine.

Recomand a se evita utilizarea suplimentelor de slabit precum Eco Slim, Lives, Steviafit sau Lipo 53. Nu am nimic impotriva lor (exceptand lipsa de transparenta in cazul unora), insa dieta Dukan este o dieta foarte completa care-si face treaba singura, fara astfel de ajutoare. Tot ce trebuie sa faceti este sa o urmati asa cum trebuie.

Riscul de deshidratare si dieta Dukan

Faza initiala a dietei Dukan duce la pierderea rapida a catorva kilograme, iar acest lucru este foarte imbucurator si motivant pentru cei aflati la dieta. Dar pierderea in greutate nu inseamna in aceasta faza scurta scaderea depozitelor de grasime, ci pur si simplu pierderea de apa. Faza de atac prezinta risc de deshidratare, iar dieta Dukan avertizeaza asupra acestui aspect. Consumul de apa trebuie sa fie sporit, pentru a ajuta organismul sa se adapteze mai bine la dieta Dukan.

Atentie, consumul de minim 2 litri de apa trebuie sa fie un obicei zilnic nu doar unul pe parcursul dietei.

Care sunt totusi avantajele dietei Dukan

Cu toate dezavantajele mentionate mai sus, multe persoane care au urmat regimul Dukan au avut rezultate imbucuratoare, au ajuns la greutatea ideala si si-o mentin aplicand principiile alimentare ale acestui regim. Este avantajos ca mod de aprovizionare, pentru ca nu obliga la calcularea caloriilor, iar persoanele mai comode pot usor sa planifice alimentele si mesele pe o perioada mai lunga.

Este permis consumul nelimitat al alimentelor permise iar faptul ca primele alimente din faza de atac sunt carnea, ouale si produse lactate este de multe ori un avantaj. Lumea prefera aceste alimente, sunt usor de preparat si mai satioase ca legumele si fructele.

Cartea care vorbeste despre dieta Dukan a fost un bestseller in Franta timp de ani de zile, iar acum aceasta dieta a devenit destul de populara si in tara noastra. Aceasta a fost creata de un fizician francez pe nume Pieere Dukan cu peste 10 ani in urma, si a fost conceputa ca un tratament pentru persoanele obeze. Nici nu este de mirare acest lucru tinand cont de lucrurile bune care s-au scris ani la rand despre aceasta dieta si cate vedete renumita sustin ca au reusit sa piarda kilogramele in sus folosind-o. Unele din ele precum Jennifer Lopez sau modelul Giselle Bundchen au reusit folosind aceasta dieta sa dea jos chiar si kilogramele care s-au depus in timpul sarcinii, lucru ce nu este tocmai usor.

Ei bine, acum ca am vorbit despre istoria acestei dieta si am enumerat cateva femei celebre care au avut succes cu ea, haideti sa vedem cum functioneaza. Dieta Dukan este formata din 4 faze si anume:

1. Faza de atac in dieta Dukan

Aceasta faza consta intr-o alimentatie foarte bugata in proteine. In timpul acestei faze poti manca orice aliment doresti atata timp cat acesta este bogat in proteine. Poti manca cand vrei, cat vrei si fata a-ti face griji cu privire la numarul de calorii.

2. Faza de “croaziera” in dieta Dukan

In aceasta faza se introduc alimentele vegetale in alimentatie. Strategia este sa alternati zilele in care mancati alimente bogate in proteine cu cele in care mangati alimente vegetale. Se spune ca pentru fiecare kilogram de care doriti sa scapati, trebuie sa mentineti faza de “croaziera” timp de 3 zile, deci teoretic in 30 de zile ati putea slabi pana la 10 kilograme. Tineti cont totusi ca este doar un calcul teoretic iar totul tine de organismul dumneavoastra si bineinteles, de cat de corect tineti cura.

3. Faza de consolidare in dieta Dukan

Aceasta este faza in care sunteti cel mai vulnerabil si puteti pune inapoi foarte usor kilogramele pierdute (lucru care li se intampla foarte des persoanelor care tin diete de slabit, insa nu respecta cu strictete indicatiile lor). Faza de consolidare este menita sa previna recastigarea kilogramelor pierdute si consta in introducerea treptat a alimentelor interzise.

4. Stabilizarea permanenta in dieta Dukan

Aceasta faza dureaza tot restul vietii. Ati invatat cum sa mancati sanatos la fazele anterioare din dieta Dukan, iar acum este cazul sa faceti un obicei din aceasta. Pentru a va mentine greutatea si silueta trebuie sa respectati cu strictete 3 reguli:

  • consumati zilnic cate 3 linguri de tarate de ovaz
  • alegeti cel putin o data pe zi scarile in locul liftului
  • in toate zilele de joi, alcatuiti-va un meniu format din proteine pure precum cel de la faza de atac.
Carmen Bruma NU recomanda dieta Dukan

Carmen Bruma, cea pe care multe din noi o avem ca exemplu atunci cand vine vorba de diete si modelarea corpului nu este de acord cu dieta Dukan. Nu cu forte mult timp in urma, ea a declarat pentru Libertatea urmatoarele: “Dieta Dukan este o cura dezechilibrata, cu multe efecte negative. Acumulezi multe toxine, iti dereglezi digestia, creste colesterolul, nu ai energie, poti avea probleme cu pielea. Sunt modalitati de a slabi mult mai putin periculoase pentru organism.”

carmen brumaCarmen Bruma este cunoscuta ca avand cunostinte si o experienta foarte vasta in nutritie si dieta, insa in acelasi timp este cunoscuta pentru faptul ca intotdeauna pune sanatatea mai presus de orice si pe buna dreptate, nimic nu este mai important decat sanatatea, nici macar slabirea intr-un timp record. Daca doriti sa va inspirati, va invit sa cititi cateva despre dieta Carmen Bruma cu care a reusit sa slabeasca 36 de kilograme.

Parerea mea personala, fara nici o intentie sa o contrazic pe Carmen este ca dieta Dunkan nu reprezinta un pericol pentru sanatatea atata timp cat este tinuta cu responsabilitate si bineinteles este tinuta de catre o persoana perfect sanatoasa. Problema cu dieta Dunkan este aceea ca este foarte usor sa gresesti si sa cazi in extrama nedorita, motiv pentru care este recomandat ca aceasta sa fie tinuta sub supravegherea unui medic nutritionist.

Pierre Dukan si-a pierdut dreptul de a profesa

Pierre Dukan, celebrum nutritionist care a pus bazele dietei dukan, a fost recent implicat intr-un scandal in Franta in urma unei reclamatii facute de o fosta pacienta. In urma acestui scandal, ordinul medicilor francezi au hotarat sa ii retraga acestuia dreptul de a profesa.

Pierre-DukanMai exact, Pierre Dukan a fost acuzat de faptul ca in urma cu aproximativ 40 de ani, i-a prescris uneia din pacientele sale un medicament care mai tarziu a fost asociat cu cateva sute de morti. In ciuda faptului ca pacienta reclamanta nu a patit nimic, Ordinul Francez si-a argumentat decizia prin faptul ca pacienta suferea de o boala cardiaca, iar decizia medicului de a-I da medicamentul respectiv a pus-o in pericol.

Stim cu totii cat de stricti sunt fancezii cand vine vorba de astfel de probleme, insa nu va imaginati ca suspendarea dreptului de a profesa este permanenta. Aceasta este pe o durata mica (poate mult prea mica) si anume de 7 zile, din data de 1 Octombrie pana pe 8 Octombrie. Cea mai mare pedeapsa pe care Dukan Pierre a primit-o a fost de fapt scandalurile din mass media prin care a fost tarat, lucru care era de asteptat tinand cont de renumele sau.

Cu toate ca din punctul meu de vedere un medic nu are voie sa greseasca, iar Pierre Dukan nu are nici o scuza pentru decizia care a luat-o atunci, nu pot sa nu remarc cat de repede se raspandesc vestile rele si cum intr-un moment iti poti distruge renumele creat intr-o viata.

10 sfaturi pentru o viata sanatoasa si un corp de invidiat

10) Nu, nu vei ajunge sa arati ca cel mai mai tare model, cantaret sau actor!

Sa recunoastem: corpul tau este corpul tau. Este singurul pe care-l ai. Pot sa arati totusi mai bine? Desigur! Dar sunt unele lucruri pe care nu le poti schimba. Nu-ti poti face picioarele mai lungi sau mai mici. Nu poti creste inca cinci centimetri. Ai ceea ce ai, deci foloseste-te de el in cel mai bun sens!

Concentreaza-te si alege sa devii o persoana sanatoasa si in forma si nu te astepta sa devii o cu totul si cu totul alta persoana peste noapte. Nu trebuie sa fi perfect pentru a fi atractiv. Un organism puternic si încrederea in sine poate face orice persoana sa fie atractiva!

9) Este mai bine sa ai masa musculara si sa cantaresti mai mult decat sa fi slab si sa cantaresti mai putin.

Am spus-o de atatea ori: eu as prefera mult mai mult sa cantaresc 70 de kg si sa detin masa musculara decat sa cantaresc 60 de kg si sa fiu slab.

Am cantarit 70 de kg cu un procent mai mic de grasime corporal si a fost cu siguranta mai bine! Am fost mai mic, mai puternic si am avut mult mai multa energie. Deci, nu cauta intotdeauna numarul magic de pe cantar, dar uita-te la compozitia totala a corpului tau.

8) Nu poti sa fi intr-o forma buna dupa doar o saptamana.

De acord, poti, dar numai daca te debarasezi o saptamana de activitatile cotidiene, ajungi intr-o forma de varf si ti-o pastrezi prin exercitiu si dupa. In caz contrar, uita de asta!

Daca vrei sa arati bine doar pentru reuniunea de clasa sau pentru ca vei fi intr-un bikini in curand, renunta la idee inainte de a incepe. Sau mai bine spus, fa miscare pentru sanatatea ta si nu pentru “lucruri”, cum ar fi reuniuni sau purtarea unor bikini.

7) Ai nevoie de ceva efort pentru a pune lucrurile la punct.

Vrei sa fi intr-o forma buna? Trebuie sa lucrezi pentru asta. Trebuie sa planifici, trebuie sa programezi, si, cel mai important, trebuie sa realizezi toate acestea. Nu exista scuze pentru un eventual esec.

Asezat pe canapea, spunandu-ti ce ar trebui sa faci nu o sa-ti arda o multime de calorii. Daca n-ai ajuns la nici-o idee concreta, iesi afara si incepe prin a merge pe jos. Si în timp ce faci asta, gandeste-te la un plan de actiune pentru un ‘tu’ mai sanatos si incepi chiar de astăzi! Nu lasa asta pe maine!

6) Trebuie sa exersezi.

Pot pierde din greutate doar prin Dieta Dukan? Sigur ca poţi! Dar, daca doresti sa obtii o forma de invidiat, trebuie sa iti pui muschii la treaba, inclusiv inima. Si inima nu va primi niciun exercitiu, daca stai pe canapea, consumand broccoli.

Pierde greutatea de care vrei sa scapi si vei ajunte sa ai un corp subtire si plin de viata. Fa miscare! Ideea greutatii normala este ideala, dar daca nu ai ajuns in acest stadiu, gaseste o activitate sa fac acest lucru pentru toate grupurile musculare majore.

5) Ai nevoie de o alimentatie corespunzatoare.

Lasand la o parte orice controversa legata de grasimi, carbohidrati si proteine, lucrurile sunt simple: daca doresti un corp de invidiat, trebuie sa-l hranesti. Proteinele, carbohidratii si grasimile sunt importante, dar vitaminele si mineralele sunt elemente-cheie de care corpul tau are nevoie.

Indiferent ce metoda de a manca folosesti, asigura-te ca obtii suficiente vitamine si minerale. Adauga o varietate de legume proaspete si fructe in dieta ta. Data viitoare cand mergi la cumparaturi, stationeaza in jurul sectiunii produselor naturale (fructe si legume) si alege nu doar unele preferinte mai vechi, experimenteaza un pic si alte sortimente!

4) Nu se poate pierde in greutate peste noapte.

N-ai castigat nimic peste noapte – sau, in doua luni – si nici nu vei pierde din greutate peste noapte – sau in doua luni. Gandindu-te ca o sa pierzi din greutate este ca si plecarea unui tren din statie: ai incepe lent, cresti viteza si apoi o sa mentii ritmul! Rabdarea este cheia succesului in orice dieta, inlcusiv in Dieta Dukan!

Uita-te dupa tendinte consistente. Daca intr-adevar nu pierzi din greutate si nici nu devii mai puternic dupa cateva luni, atunci ai nevoie sa stai jos si, sincer, sa analizeze ceea ce faci. Tine un jurnal pentru a te ajuta sa sti cum sa imbini miscarea si alimentatia pentru a pierde din greutate.

3) Nu poti slabii doar in locurile in care doresti

Genetica va decide in cazul in care vei scapa de grasimea in exces. Facand 1000 de abdomene nu e neaparat sigur ca vei reduce grasimea de pe abdomen. Nici 1000 de fandari nu te vor scapa de grasimea de pe coapsele interioare. Organismul tau nu arde grasimea de care are nevoie din partea corpului pe care il antrenezi. Corpul tau va arde grasimea mai mult ca o ceapa care este decojita, un strat la un moment dat, daca o sa mentii sfaturile noastre. Deci, nu exagera cu exercitiile specifice pentru o anumita parte a corpului in speranta ca vei slabii si in alte zone.

2) Nu exista solutii rapide.

Foarte adevarat! Nu exista solutii rapide. Nici macar Dieta Dukan nu este o solutie cu care sa slabesti foarte rapid si fara efort! Arunca toate acele pastile, potiuni, inventii si diete minune la cosul de gunoi. Aflaţi notiunile de baza despre modul in care corpul tau va castiga masa musculara si va pierde din grasime, astfel incat sa nu pici in capcana altor smecherii!

1) Fitness-ul este un contract pe viata incheiat cu tine insuti!

Deci, lucreaza cu fidelitate si mananca in mod corespunzator si o sa-ti atingi obiectivele. Si apoi? Ei bine, acum trebuie sa continui sa faci miscare pentru tot restul vietii, asta este cheia succesului! Nu poti lucra doar pana ajungi sa fi in forma si apoi sa te opresti, pentru ca vei ajunge exact cum ai fost inainte.

Fitness-ul, chiar si atunci cand tii Dieta Dukan este un angajament pe tot parcursul vietii. si, vrei sa stii un secret? Nu este usor! Si oricine care spune ca este usor incearca sa-ti vanda ceva. Asigura-te ca fitness-ul devine o ambitie pe tot parcursul vietii si vei culege recompensele pentru o viata lunga si sanatoasa, plina de energie, putere si un sentiment general de bine.

5 greseli in Dieta Dukan

Dieta Dukan este una dintre cele mai cunoscute diete care ajuta lumea sa slabeasca intr-un interval de timp destul de scurt.

In cele de mai jos vreau sa va aduc la cunostinta 5 greseli frecvente care se fac in timpul unei diete Dukan.

portiile-mici-si-infometarea-in-dieta-dukan

1) Nu mananci suficient și ai permanent senzatia de foame

Oamenii de cele mai multe ori se infometeza si au impresia ca daca nu o sa mai manance nu o sa mai acumuleze kilograme. Există o concepție greșită conform careia vei slabi doar daca simti permanent senzatia de foame. În consecință, unii oameni care folosesc dieta Dukan vor reduce subconstient dimensiunile portiilor lor pentru a pierde in greutate! Dieta Dukan este o dieta care iti permite sa mananci ceva atunci cand iti este foame cu conditia ca acel aliment sa fie pe lista alimentelor permise

2) Nu acorda o importanta prea mare acestei diete

Cand doresti sa te apuci de dieta Dukan trebuie sa fii constient ca este un tip complex de dieta care te va solicita. Este normal sa te interesezi ce alimente sunt permise si ce alimente nu sunt permise.

3) Se demotiveaza nejustificat

Pierderea in greutate atunci cand vorbim de dieta Dukan, mai ales în timpul atacului poate fi foarte rapida. Cei care tin dieta vor primi astfel o motivare in plus. Totusi trebuie sa aveti mare grija pentru ca greutatea poate fluctua in timpul unei zile. Daca de dimineata ai un anumit nr de kilograme, pe parcursul zilei poti acumula si 2-3 kilograme daca nu urmezi intocmai dieta.

La asta trebuie sa iei in considerare ca nu toate cantarele de uz menajer sunt chiar atat de precise . Cantarirea trebuie facuta doar odata pe saptamana.

4) Multi se abat de la dieta

Este foarte usor sa te abati de la dieta. Sa zicem ca cineva iti ofera astazi o prajitura. In mod normal stiind ca urmezi o dieta o vei refuza , dar de cele mai multe ori nu se intampla acest lucru. Persoanele accepta si apoi sunt extrem de frustrate si suparate deaorece kilogramele s-au depus din nou.

5) Dieta Dukan nu face minuni

Nu este nimic magic despre modul în care dieta Dukan funcționează. Tot ceea ce se întâmplă este ceea ce se întâmplă cu toate dietele care funcționează. Tin dieta pur și simplu ard mai multe calorii decat consum si pierd in greutate. Asta are loc atunci când organele lor folosesc grasime pentru energie. Cel mai bun lucru despre dieta Dukan, si recunoscut de multi oameni este că întregul proces este mult mai ușor și mai repede decât este experimentat cu alte diete.

Dieta Dukan: Lista 100 de alimente permise.

Regimul Dukan este unul bogat in proteine, scazut in grasimi si carbohidrati care are la baza o lista cu 100 de alimente admise. Lista Dukan cuprinde 100 de alimente dar este de fapt compusa din 72 alimente Dukan scazute in grasimi dar bogate in proteine si 28 de legume permise.

Lista Dukan cu 100 de alimente nu reprezinta singura sursa de alimente pe durata regimului. O sa descoperi pe parcurs ca mai sunt multe alte alimente care pot fi combinate cu lista admisa, astfel sa rezulte o vasta si interesanta varietate de preparate interesante care vor face cura ta mai usoara. Cel mai cunoscut dintre aceste alimente aditionale il reprezinta taratele. O sa gasesti informatii despre toate celelalte produse intr-un articol ulterior.

Motivul pentru care lista este impartita in doua categorii este ca cele doua mari etape ale Regimului Dukan sunt bazate pe zile cand ai voie sa mananci alimete bogate in proteine, si zile cu legume. In Faza 1 sau faza Atacul din Dieta Dukan vei manca doar alimente bogate in proteine. Asta iti va da un impuls catre ceea ce urmeaza. Faza 2, sau faza Croaziera dureaza pana vei atinge greutatea dorita. In timpul Fazei 2 din dieta Dukan vei alterna intre zilele doar cu proteine cu zile in care vei consuma si proteine si legume.

Lista cu cele 100 de alimente Dukan care te vor ajuta sa sla;besti sanatos

Exista 100 de alimente permise in dieta Dukan. Va voi prezenta mai jos lista intreaga a acestor alimente si cum le poti consuma pentru a slabi eficient si a fi sanatos.

lista-alimentelor-permise-in-dieta-dukan

Lista cu cele 72 de produse bogate in proteine

Vita (7)

Friptura din muschi sau antricot de vita, filet, pulpa, vrabioara, limba, Bresaola (carne cruda uscata sau afumata). De fapt sunt in jur de 29 de tipuri de carne de vita care contin mai putin grasime decat puiul dezosat.

Vitel (2)

Escaplop de vitel si cotlete de vitel.

Organe (2)

Rinichi si ficat de miel.

Mezeluri (3)

Sunca de porc de la care au fost scoase bucatile grase, bacon degresat, sunca din piept de pui sau curcan.

Vanat (2)

Vânat, fazan, potârniche, cocoși de munte, iepure.

Pasare (8)

Pui, piept de pui, ficat de pui, bibilici, struți, prepelițe și curcan.

Peste (26)

Bass, cod, crochete de crab / surimi, calcan, Dover sole, chefal, haddock, merlucius, halibut, herring, scrumbie, monkfish, cambulă, ollock de alasca, păstrăv, păstrăv curcubeu sau somon, chefal roșu, somon, somon afumat , sardine, dorada, pisica de mare, pește-spadă, ton, calcan, merlan și icre de cod, hering.

Fructe de mare (14)

Calamar, scoici, scoici, crabi, raci, creveți, homar, creveți mediteraneeni/ Gambas, midii, stridii, melci de mare.

Oua (2)

Oua de gaina si de prepelita.

Lactate degresate (5)

Branza cottage degresata, branza de vaca degresata, iaurt degresat, branza Quark degresata, iaur si lapte degresat.

Proteine vegetale (1)

Tofu, dar daca esti vegetarian sa stii ca exista o Dieta Dukan pentru vegetarieni, o vom trata in alt articol.

Lista cu 28 de legume

Dr. Dukan are un mod atipic de a grupa lgumele ca sa obtina fix 28, dupa cum urmeaza: anghinare, sparanghel, vinete, sfecla, brokoli si toate tipurile de varza. Morcov, telina, cicoare, dovlecel, castravete, fenicul, fasole / fasole verde, ciuperci, ceapa, miez de palmier, ardei dulce, dovleac, ridiche, subarba, salata verde toate tipurile; spanac, andive, rosii, varza, napi.

1 COMENTARIU

  1. Eu am slabit 21 kilograme cu dieta dukan si acum dupa 6 luni inca mentin rezultatele.
    Este o dieta foarte buna, nu este chiar atat de stricta insa trebuie sa discutati cu medicul inainte s-o tineti deoarece nu este pentru toata lumea. Aportul proteic atat de mare nu este potrivit din punctul meu de vedere pentru toate varstele sau pentru persoane care sufera de anumite afectiuni.

    In rest, daca sunteti apti dpdv medical, dieta Dukan este excelenta!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here