Milk and Egg – un supliment proteic cu raport calitate/pret extraordinar

13
1904

Milk and Egg este primul tip de proteine pe care l-am luat si asta se intampla acum cativa ani buni cand eram prin liceu. Imi aduc aminte era in sala un tip masiv, care ma corecta de fiecare data cand faceam gresli la diverse tipuri de exercitii. Intr-o zi cand stateam de vorba in pauza dintre serii m-a intrebat ce suplimente nutritive iau, la care eu am ridicat din umeri.  Mi-a dat o revista, mi-a facut chiar el comanda atunci si am asteptat 4 – 5 zile cat dura pe vremea aia livrarea unui pachet prin Posta Romana.

Ei bine, dupa prima mea galeata de 4 kg de Milk and Egg am luat in jur de 5 kilograme in greutate, lucru ce era un miracol pentru un ectomorf care nu putea pune jumtate de kilogram. Chiar pot sa zic ca am fost extrem de incantat.

Milk and Egg este un supliment nutritiv care are la baza concentrate proteice de o calitate superioara si anume 70% proteina extrasa din lapte (Cazeina si lactalbumina) si albus de ou. Eu personal cred ca Milk and Egg ofera unul dintre cele mai bune rapoarte calitate / pret de pe piata la ora actuala. Este ideala pentru cei care doresc sa puna masa musculara de calitate si este ideala chiar si pentru cei care doresc sa slabeasca dar in acelasi timp sa nu piarda masa musculara.

Ingrediente Milk and Egg

Principalele ingrediente din Milk and Egg sunt: proteina concentrata din zer si oua, cacao, calciu, lapte praf, potasiu, albumina din albus de ou si diverse arome.

Milk&Egg este disponibila la cutii de 900g, 2100 g si 4000g si in arome de ciocolata, capsuni si banane. Le-am incercat pe toate, iar aroma de ciocolata este cea care mi s-a parut cea mai buna. De asemenea si Milk and Egg cu aroma de capsuni este foarte buna, iar cea cu aroma de banane mi se pare putin cam gretoasa.Totusi, aspectul asta depinde de fiecare persoana in parte si de gusturile lor.

Cum se ia Milk and Egg?

Aceasta intrebare este in mintea celor mai multi incepatori care isi achizitioneaza o galeata de proteina. Ei bine, inainte de toate va invit sa cititi cu atentie indicatiile de pe cutia cu Milk & Egg. Niciodata nu luati dozaje mai mic isau mai mari decat cele recomandate de producator. In cazul Milk and Egg este recomandat sa luati doua portii a cate 2 masuri zilnic (chiar si in zilele de pauza). Deci, puneti doua masuri de Milk and Egg in shaker, adaugati aproximativ 300 ml de lapte (de preferat) sau apa si amestecati-le.

Sfat: daca lasati timp de 10 – 20 de minute shake-ul la macerat va avea un gust considerabil mai bun.

Suplimentele proteice

Suplimentele proteice, vândute sub formă de pudre cu arome diverse, au fost criticate multă vreme. Şi uneori pe bună dreptate. Gustul lor putea fi artificial, de-a dreptul chimic chiar, şi calităţile lor intrinseci, medicale şi nutriţionale, mai degrabă contestabile. Dar lucrurile s-au schimbat!

Astăzi, suplimentele proteice sunt mai naturale decât multe dintre alimentele vândute în supermarket. Nu toate, desigur. Dar anumite mărci au făcut cu adevărat eforturi considerabile. Să ne înţelegem asupra acestui termen de „natural“: vrem să vorbim despre originea lor (niciun produs chimic sau de sinteză), despre calităţile lor, despre lipsa lor de pesticide, adică de caracterul lor biologic…

Ceea ce nu pare „naturală“ este poate prezentarea lor, sub formă de pudră, cu toate că există din ce în ce mai multe produse gata de folosire şi de preparate gătite. Multe dintre produsele care-ţi sunt familiare, precum biscuiţii, sosurile gata preparate sau supele la plic conţin molecule chimice, coloranţi, urme de pesticide şi mai ales grăsimi rele pe care nu le regăsim într-un supliment proteic de calitate.

Bineînţeles, nimic nu e mai bun ca alimentele de bază pe care ni le oferă natura: legume cultivate în bune condiţii, creştere tradiţională etc. Dar într-un demers de slăbit, trebuie să priveşti suplimentele proteice de calitate ca pe un ajutor specific (punctual şi uneori regulat), totodată eficace şi fără riscuri pentru sănătate. Totul depinde de cum sunt utilizate.

Cum alegi un supliment proteic?

Dacă medicul tău este puţin iniţiat în utilizarea lor, a fost nevoit să studieze formulele şi compoziţiile diferitelor produse disponibile. Cere-i sfatul.

În practică, trierea suplimentelor proteice bune nu este un proces foarte complicat.

  • Cere o transparenţă totală asupra compoziţiei. Niciun ingredient nu trebuie să fie ascuns. Trebuie să ştii ce proteine, dar şi ce arome şi excipienţi au fost utilizaţi. Dacă ambalajul nu te informează cu exactitate asupra acestor puncte fundamentale, evită aceste produse.
  • Utilizează întotdeauna suplimente proteice asociind cel puţin trei surse diferite de proteine, ceea ce vrea să însemne că vei refuza suplimentele proteice care nu conţin decât proteine de lapte sau de soia, de exemplu. Ar fi extrem de prost echilibrate pentru sănătatea ta.
  • Un al treilea punct decurge din precedentul: cere ca fabricantul să garanteze un „indice chimic” al produselor sale superior lui 100. în spatele acestui termen ştiinţific se ascunde calitatea nutriţională a produsului. Dacă indicele chimic este inferior lui 100, aportul de aminoacizi va fi de slabă calitate. Aşadar, dacă produsul nu comportă nici o indicaţie referitoare la indicele chimic, evită-l!
  • În afară de îndulcitori, un supliment proteic de calitate nu trebuie să comporte nici un produs chimic. Fugi de toate produsele care utilizează deja arome de sinteze, coloranţi artificiali au alţi conservanţi chimici. Astăzi, tehnologia permite obţinerea aromelor şi coloranţilor în totalitate naturali. Cere asta de la fabricant şi dacă acesta nu este cazul, încearcă în altă parte.
  • În prelungirea punctului precedent, fabricantului unui supliment proteic trebuie să-ţi poată garanta că produsul lui nu conţine OGM , nici metale grele, nici pesticide. Chiar şi în acest caz, nu alege decât produse garantate de reguli de calitate independente. Cea mai strictă dintre ele este fără îndoială norma ISO 9001. Dacă produsul este garantat de această normă, poţi fi sigur de calitatea lui.
  • Şi iată cel mai important punct medical. în afară de calitatea intrinsecă a produsului şi de modul de fabricare, pentru ca un supliment proteic să fie eficace, trebuie să răspundă la două imperative:

–              Să aducă o cantitate suficientă de proteine. O „raţie“ de proteine corespunde cam la 18-20 g de aminoacizi. Un supliment proteic trebuie să aducă aşadar 18-20 g de proteine pe unitate, în caz contrar va trebui să iei mai multe. De altfel, cantitatea proteinelor este cea care condiţionează preţul. Dacă faci comparaţie între două mărci, calculează întotdeauna preţul per gram al proteinelor. Vei avea uneori surprize majore!

–              Să aibă întotdeauna un aport mai mare de proteine decât de glucide. Numeroase suplimente proteice sunt mult prea bogate în glucide. Compară întotdeauna raportul proteine/glucide pentru a verifica dacă acest produs te va hrăni fără să te îngraşe, fiind totodată eficace în privinţa saţietăţii. Dacă are prea mult zahăr, vei obţine efectul invers!

Ai acum toate cărţile în mână pentru a alege produse de calitate. Apoi va veni alegerea savorilor în funcţie de gusturile tale personale. Pentru asta, este preferabil să alegi game foarte variate, atât în număr de produse propuse, cât şi în varietate de texturi şi savori.

De ce să utilizezi suplimentele proteice?

Chiar dacă anumite produse au astăzi o calitate excelentă şi sunt cât mai naturale cu putinţă, nu este mai bine să alegi alimente pe deplin naturale, neprocesate industrial? Logica ne-ar face să răspundem „da“ fară ezitare, dar nu este aşa de simplu, căci:

  • Multe dintre proteine sunt prea bogate în grăsimi.

Majoritatea alimentelor protidice sunt „sărate“ şi nu e aşadar uşor să consumi din acestea de patru ori pe zi. Dimineaţa şi la ora 16:00 se pot prefera proteine cu gust „dulce“.

  • Numeroase persoane nu se dau în vânt după carne, şi le va fi greu aşadar să consume proteine în cantitate suficientă.
  • Prea multe alimente proteice animale (cărnuri în special) antrenează un fenomen numit acidoză, care nu este bun pen­tru sănătate şi favorizează, printre altele, osteoporoza. Nu este cazul unui supliment proteic de calitate.

Atenţie, vorbim aici despre o situaţie în care pacientul este supraponderal şi-i este greu să-şi controleze apetitul. Nu toată lumea are nevoie să consume proteine o dată la patru ore. Departe de noi ideea de a vrea să facem pe toată lumea să ia suplimente proteice. Dar dacă prezinţi un exces de greutate important şi cauţi soluţii ca să scapi de el, suplimentele proteice vor fi aliaţi formidabili care nu trebuie neglijaţi. Aduc, într-un mic volum foarte puţin caloric, şi sub o formă foarte agreabilă, o cantitate optimă de proteine cu foarte puţine zaharuri şi numai cu grăsimi bune.

În practică, consideră suplimentele proteice de calitate ca pe un aliment suplimentar în „arsenalul tău alimentar“, o notă în plus în gama ta de alimente care-ţi permit să compui simfonii de meniuri adaptate la demersul tău de control al greutăţii.

Există riscuri pentru sănătate?

Chiar dacă suplimentul proteic este de foarte bună calitate şi chiar dacă este util ca să scazi în greutate, nu este periculos pentru sănătate? Absolut deloc! Avem toate studiile ştiinţifice care ne permit să afirmăm asta.

Un supliment proteic de calitate poate fi dat unui copil, unei femei însărcinate, unei persoane convalescente sau în boli grave. Şi toţi specialiştii le prescriu în aceste situaţii! Căci un bun supliment proteic nu este niciodată periculos de unul singur. Ceea ce poate deveni nefast pentru sănătate este modul de a le utiliza. Astfel, este important să:

  • nu mănânci exclusiv suplimente proteice, ci să le asociezi mereu cu legume, crudităţi şi alte alimente;
  • nu depăşeşti cantităţile fiziologice utile şi necesare pentru sănătatea ta.

Dacă respecţi aceste reguli, nu rişti absolut nimic.

S-a spus multă vreme că proteinele erau dăunătoare pentru rinichi. Acest lucru este fals dacă ai rinichi sănătoşi. Proteinele trebuie într-adevăr limitate în cazul persoanelor care au o insuficienţă renală gravă şi care vor trece la dializă în curând, lucru foarte rar, din fericire.

De altfel, majoritatea sportivilor profesionişti consumă cantităţi de proteine de două până la trei ori superioare celor pe care ţi le propunem. Or, n-ai auzit niciodată spunându-se că sportivii erau bolnavi de rinichi şi sfârşeau toţi în dializă!

Scopul nostru este tot să punem sănătatea înaintea siluetei: consumarea unei proteine o dată la patru ore nu comportă niciun risc pentru sănătatea ta şi poate schimba într-adevăr evoluţia greutăţii şi vieţii tale!

13 COMENTARII

  1. Milk and Egg sunt cele mai bune proteine. Eu le iau de vreo 3 ani combinate cu Whey Protein. Iau Milk and Egg seara si Whey Protein imediat dupa antrenament deoarece sunt cu absorbtie mai rapida. AM avut rezultate foarte bune cu acestea si sincer le recomand si eu tuturor.

    Pronutrition rullz 🙂

    ps. pe aceasta cale le multumesc si celor de la pronutrition. Sunt client vechi la ei, de fiecare data primesc cate un mic cadou in pachet. nu este mult ca valoare insa este foarte frumos din partea lor si pentru asta ii respect si o sa ii recomand cu fiecare ocazie!

    • Eu primesc si niste reviste gratis de la ProNutrition 🙂
      Oricum sunt seriosi baietii, iar Milk and Egg e aur curat mai ales ca supliment pentru ectomorfi 😉

  2. Milk&Egg este cel mai bun supliment proteic pentru ectomorfi. Si alte tipuri somatice il pot folosi insa pentru ectomorfi e aur 🙂

  3. vreau si eu sa imi cumpar milk and egg dar am o problema cu gusturile. am luat vreo 3 tipuri de proteina de la redisnutritie si nu am reusit sa le beau datorita gustului pe care il aveai. milk and egg vad ca e si putin mai scump si nu as vrea sa dau bani degeaba. a fost cineva care nu le-a putut lua din cauza gustului?

  4. salut vali. da eu iau de o luna milk and eg de ciocolata si este chiar foarte bun, daca iti place cacao cu lapte cu siguranta o sa il adori. Ca recomandare amesteca-l cu lapte e bun asa, simplu cu apa e cam gretos , adica il inghiti in sila. bafta

    • Salutare adrian
      Multumesc pentru sfat. Am comandat si eu tot Milk and Egg cu aroma de ciocolata (inainte sa citesc recomandarea ta) si sunt foarte multumit. Am aproape 1 luna de cand iau si am pus vreo 5 kg in greutate (sunt ectomorf). Pretul este putin cam mare cel putin pentru bugetul meu insa isi face toti banii. Recomand si voi face tot posibilul sa iau in fiecare luna cate o galeata de MIlk and Egg.

  5. Buna ziua,
    Va rog sa ma ajutati cu un sfat in legatura cu administarea de proteina la varsta de 16 ani.

    Fiul meu merge la sala de 8 luni.Are rezultate foarte bune doar cu un regim hiperproteic (carne,oua,late,branza si multe fructe )Acum doreste sa ia proteine pentru cresterea masei musculare.

    Am mers la 3 medici nutritionisti si nu au permis acest lucru.

    Va rog sa imi spuneti si parerea dumneavoastra

    Cu multumiri
    Liliana

  6. Buna Lili,,
    In general, medicii nutritionisti nu prea recomanda ceea ce noi cunoastem sub nuemele de proteine. Daca doriti intradevar recomandarea unui medic, apelati la un medic nutritionist sportiv. Daca sunteti din Bucuresti, vi-l recomand pe Dr. Damian Serban.

    Eu va pot recomanda doar ce am experimentat eu. Nu am facut si nici nu fac culturism de performanta, practic acest sport pentru conditia mea fizica. Am folosit si inca folosesc suplimente nutritive INSA intotdeauna baza a fost pusa pe alimentatie.

    Transmiteti-i fiului dumneavoastra ca orice suplimente ar lua, alimentatia este baza si sa stea departe de steroizi si alte porcarii tentante. E o varsta la care toti am visat cai verzi pe pereti si ne-am dorit performante cu riscul sanatatii. De asemenea minim 8 ore de somn, recomandat 10.

    Spuneti-mi ce tip somatic este si ce buget aveti alocat pentru suplimentele nutritive sa stiu ce sa va recomand.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here