Daca sunteti din Iasi sau din imprejurimi si nu ati vizitat inca manastirea Hadambu ar trebui sa va ganditi serios sa o faceti.
Noi am facut o plimbare in weekend-ul ce tocmai a trecut si am ramas placut impresionati de locul in sine, de natura si de peisajele vazute pana acolo, dar si cu un gust amar datorita modului in care cei „de la conducere” au transformat o manastire intr-o fabrica de facut bani. De asemenea n-am putut sa nu observ zambetul sau mai bine spus ranjetul de pe fata unui preot in momentul in care desfacea acatistele si vedea sume mai generoase.
Totusi, lasand aceste lucruri la o parte, manastirea Hadambu este un loc ce merita vizitat. Am inteles de la niste prieteni ca ar fi un preot care merita sa faci un efort sa poti discuta 5 – 10 minute cu el, deoarece ar fi o persoane foarte inteleapta care iti poate da un sfat bun. Noi nu l-am prins deoarece am ajuns cam tarziu, poate cu alta ocazie.
De asemenea in curtea manastirii este si un magazin cu produse lactate, miere, vin etc. Va recomand neaparat sa incercati branza de oaie de acolo, deoarece nu se compara cu nimic ce se vinde prin oras.
Si cateva pozici din drumul spre Hadambu:
Cateva lucruri despre manastirea Hadambu:
Manastirea veche a fost construita in 1659 si este considerata a fi monument istoric. In exteriorul zidurilor manastirii a fost construita, dupa 1990, o biserica noua si o serie de cladiri printre care si un arhondaric (cladire rezervata primirii pelerinilor si oaspetilor) cu o arhitectura superba. O alta chestie foarte faina pe care o poti vedea este complexul din jurul iazului manastirii. Ce poate fi mai relaxant si mai frumos decat sa stai pe leagan, langa iaz si sa ai o priveliste minunata? Va zic eu – nimic. Este ceva…de vis.
Dintre obiectele de cult importante trebuie sa amintim Icoana Maicii Domnului cu Pruncul, considerata icoana facatoare de minuni si Icoana Sfantului Ioan Botezatorul.
Cum ajungi la Manastirea Hadambu?
Frumoasa manastire Hadambu este situata la aproximativ 30 de kilometri de municipiul Iasi si apartine comunei Mironeasa, mai exact satului Schitul Hadambului. Drumul pana acolo este bun iar din Mogosesti – Budesti incep o serie de serpentine ce ofera peisaj minunat, mai ales daca mergi toamna. Desi nu sunt foarte multe indicatoare spre manastire se ajunge acolo destul de usor iar daca nu aveti GPS si nu aveti idee pe unde trebuie sa mergeti va explic. Se iese din oras spre comunele Valea Adanca – Lunca Cetatuii si aveti cateva posibilitati.
Daca veniti din Centru – Palas mergeti inainte spre Podu Ros si de la sensul giratoriu din Podu Ros mergeti numai inainte. Daca veniti din zona Alexandru cel Bun, tineti drumul spre Selgros, la podul de la Selgros mergeti spre dreapta iar in intersectie faceti stanga. De aici trebuie sa mergeti doar inainte si dupa ce iesiti din Dumbrava o sa fie un indicator – dreapta – spre Manastirea Hadambu.
Romania ca destinatie turistica
De ceva vreme nu mai e asa un hit sa mergi pe litoral. Pai cum sa iti mai arda tie de Mamaia cand Popestii s-au dus la Paralia Katerini? Gata, de acum trebuie sa pleci si tu in strainatate. Doar nu strangi tot anul bani ca apoi sa nu te invidieze Ionestii pentru destinatia aleasa. Asa ca mergi in Turcia, Tunisia, Spania, Grecia si Croatia. Cam astea sunt hiturile ultimilor ani.
Trebuie sa mergi unde merge turma, desi tie iti place sa te crezi special. Eh, nu poti fi special si sa prinzi si oferte rezonabile de la agentiile de turism. Mergi unde iti zic ele sa mergi pentru ca te prind cu all inclusive si alte prosteli.
Pe romani e usor sa-i ademenesti cu “super-mega-extra oferte”, dar cum ii atragi pe straini sa vina in Romania?
Nu are rost sa dezbat comportamentul turistului romanului. De ce? Pentru ca el nu este tursit, in primul rand, el merge in concediu. Mai bine ne gandim la comportamentul adevaratului turist – acela care isi doreste sa intreprinda ceva, sa viziteze, sa descopere, sa simta. Pentru a atrage turistul din online trebuie sa ii faci un profil foarte clar. Fara profil nu o sa-l gasesti veci darmite sa il convingi sa vina undeva.
Incercand sa faci un profil trebuie sa te gandesti automat la cati ani are, ce venit are si care sunt interesele lui – de astea te legi atunci cand vrei sa il pescuiesti din online. Nu o sa ii poti spune niciodata “hai la noi la mare ca e frumos” sau “hai la noi la munte pentru ca avem zapada alba”. E prea comun si nu putem sa facem fata concurentei. Daca am avea servicii impecabile si infrastructura, ar merge, dar asa, nu.
Plecam de la premiza ca omul cand e pasionat de ceva nu se mai uita asa tare pe unde doarme.
Deci omul nostru e activ in online, citeste mailuri, citeste ziare si intra pe site-uri, forumuri si bloguri legate de pasiunile lui. Pescarii, vanatorii, pelerinii, alpinistii, bucatarii, gurmanzii, inebunitii de motoare, toti stau pe diverse site-uri care le alimenteaza pasiunea. Pe astfel de siteuri trebuie facuta promovare: poti scrie un articol, poti pune poze, poti face lobby sau poti recomanda o locatie.
Te gandesti la ce ar putea fi pasionat, in functie de varsta si banii pe care i-ar avea, si acolo, pe siteul care-i este dedicat pasiunii lui, faci promovarea, cat mai personal cu putinta. Recomandarile de destinatii turistice primite de la oameni asemanatori ca pasiuni, varsta si venit au cele mai mari sanse de a fi luate in seama.
O alta perspectiva este de a vedea hotelurile si locatiile ca mijloc, ca nevoie. Adica aduci turistii pentru “un ceva” – creezi un concept de eveniment la care sa isi doreasca sa vina lumea. Normal, vor avea nevoie de cazare, firesc, acel loc va deveni cunoscut. Avem si exemple cunoscute: Festivalul de Jazz de la Garana, Liberty Parade, Rock la Mures, B`estfest la Bucuresti, Stufsftock in Vama, festivalurile de arta medievala de la Sibiu si Sigisoara…
In ideea asta promovarea se va face pe siteul de eveniment, siteul de unde participantii pot lua pe langa bilete, informatii necesare in legatura cu locatia, zona, ofertele de cazare, locatile pentru camping, restaurantele, serviciile de rent a car sau RENT ORICE. Un fel de portalizare a siteului de eveniment. Promovarea/recomandarea o vor face organizatorii, recomandarea va veni cu autoritatea organizatorului.
Se pot organiza chiar si concursuri la care se poate castiga cazare. Apoi site-ul poate avea continuitate dupa eveniment, utilizatorii putand sa scrie review-uri si sa descarce poze. De la an la an se va crea un album reprezentativ pentru eveniment si locatie.
Atata timp cat stii care sunt avantajele si dezavantagele locatiei pe care doresti sa o promovezi si faci profilul complet al turistului pe care vrei sa il atragi nu vad nicio problema in a promova (online) Romania ca destinatie turistica.