7 fructe DE EVITAT dacă ai diabet

0
643
fructe-interzise-diabet

Fructele nu sunt interzise, dar unele alegeri sunt mai bune decat altele.

Daca ai diabet zaharat, exista sansa ca cineva sa iti spuna ca nu ai voie sa mananci fructe. Nu este adevarat. Persoanele cu diabet pot consuma fructe ca parte a planului lor de alimentatie sanatoasa. Dar, pentru ca fructul este un carbohidrat, acesta iti poate afecta glicemia si nu vei mai putea manca in cantitati nelimitate.

Anumite fructe pot determina cresterea nivelului de zahar din sange intr-un ritm mai rapid decat altele. Fiecare persoana raspunde intr-un mod diferit la consumul de alimente. In timp ce o persoana ar putea sa consume mere fara nicio problema, altcineva ar putea descoperi ca merele ii cresc nivelul zaharului din sange. Testarea nivelului de zahar inainte si dupa masa te poate ajuta sa determini ce fructe sunt bune pentru tine.

Vei avea mai multe sanse sa controlezi nivelul zaharului din sange daca eviti sucul, limitezi portiile de fructe la 2-3 pe zi (o portie = 15 carbohidrati), combini fructele cu proteinele, sau le incluzi intr-o mancare ca parte a alegerii de carbohidrati, si eviti fructele foarte coapte.

Cu cat un fruct este mai copt cu atat indicele glicemic este mai mare, ceea ce inseamna ca va ridica nivelul zaharului din sange mai mult decat un aliment cu un indice glicemic scazut.

In plus, fata de suc, exista anumite fructe care construiesc lista “nu manca”. Aceste fructe au fost puse pe lista fie pentru ca au un indice glicemic mai mare fie pentru ca majoritatea oamenilor mananca prea multe si ajung sa aiba un nivel ridicat al zaharului din sange.

Struguri

O boaba de strugure contine 1 gram de carbohidrati, ceea ce inseamna ca o portie de fructe trebuie sa contina 15 boabe de strugure. Totusi, daca mananci struguri, consumi mai mult de 15 boabe. Pentru a evita supraalimentarea, este mai bine sa numeri boabele si sa le pui intr-un bol mic, sau sa alegi sa consumi fructe de padure. Poti manca 1 ceasca si jumatate de capsune pentru ca are aceeasi cantitate de carbohidrati ca strugurii.

Cirese

Majoritatea oamenilor nu se pot limita sa consume doar o mana de cirese si de aceea ajung sa isi ridice nivelul zaharului din sange. Similar strugurilor, o cireasa contine 1 gram de carbohidrati. Daca iti place sa consumi cate un castron mare de cirese, cel mai bine ar fi sa le eviti complet.

Ananas

Ananasul proaspat este delicios si dulce, mai ales atunci cand este foarte copt, ceea ce inseamna ca are un indice glicemic ridicat. In functie de felul in care alegi sa il tai, grosimea si latimea pot schimba cantitatea de carbohidrati, si poate fi usor de consumat in cantitati mari.

Daca trebuie sa mananci ananas, limiteaza-te la o jumatate de ceasca (ananas taiat in bucati) si propune-ti sa il mananci impreuna cu un aliment bogat in proteine, cum ar fi iaurtul grecesc sau branza de vaci cu continut scazut de grasimi.

Evita conservele de ananas care au fost indulcite cu zahar. Daca alegi sa cumperi conserve de ananas, alege-le pe cele fara zahar adaugat.

Mango

Ai mancat vreodata un mango intreg? Nu esti singurul. In functie de marime, un mango intreg iti va aduce aproximativ 30 g de carbohidrati si 26 g de zahar.

Daca mananci mango, asigura-te ca limitezi portia la jumatate si consuma-l cat este putin mai tare. Pe masura ce fructul se inmoaie, devine din ce in ce mai copt si va creste nivelul zaharului din sange.

Banana

Este posibil sa fi auzit ca bananele sunt prea dulci. Daca iti place sa mananci banane, consuma doar jumatate dintr-o banana, iar cealalta jumatate pune-o in frigider pentru a o manca alta data.

Fructe uscate

Fructele uscate, in special acelea acoperite cu iaurt, ciocolata sau zahar contin o cantitate mare de carbohidrati. Doua linguri de stafide au aceeasi cantitate de carbohidrati ca o ceasca de zmeura sau un fruct mic. Inlocuieste fructele uscate cu fructe proaspete pentru a reduce consumul de zahar.

Suc de fructe

Daca nu suferi de hipoglicemie, sucul de fructe (chiar si cel 100% natural) trebuie evitat. Gandeste-te de cate portocale ai nevoie pentru a face o ceasca de suc – mai mult decat una.

O ceasca de 225 grame de suc de portocale contine 30 grame de carbohidrati, 30 grame de zahar si nu contine fibre.

Organismul nu trebuie sa munceasca foarte mult pentru a descompune zaharul din suc, de aceea acesta este metabolizat rapid si creste in cateva minute nivelul zaharului din sange. Sucul poate fi plin de calorii fara a-ti da senzatia de satietate si prin urmare, poate duce la acumularea kilogramelor suplimentare. Schimba sucul de fructe cu fructe intregi si limiteaza portiile la cel mult 2-3 pe zi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here