Dureri de spate – cum să reduci durerea de spate cauzată de statul în picioare sau pe scaun

0
183

Sedentarismul este asociat cu numeroase riscuri pentru sănătate. Potrivit Better Health Channel, statul jos prea mult timp crește riscul de boli cronice, precum afecțiuni cardiace, diabet și unele tipuri de cancere. Afectează inclusiv starea emoțională și mentală.

Stilul de viață sedentar – care îi caracterizează pe tot mai mulți oameni – poate avea consecințe negative asupra organismului. Cu cât mai puțin timp petrece cineva în poziție de șezut sau întins în timpul zilei, cu atât mai mari sunt șansele să aibă o viață lungă și sănătoasă.

Cu cât mai mult se mișcă cineva în timpul zilei, cu atât mai mic este riscul de deces prematur. Persoanele care duc o viață sedentară au șanse mai mari să fie supraponderali sau să dezvolte obezitate, diabet de tip 2 sau boli cardiovasculare. De asemenea, sunt mai predispuși la depresie și anxietate.

Ființele umane au fost create să stea în picioare, și doar în momentele de odihnă sau repaus să se așeze. Însuși sistemul cardiovascular și inima funcționează mai eficient când corpul se află în poziție verticală.

Intestinul funcționează mai eficient când stăm în picioare. Din acest motiv, pacienții internați în spitale și obligați să stea în pat se confruntă deseori probleme intestinale.

Activitatea fizică îmbunătățește nivelul de energie și rezistența corpului, iar oasele se mențin puternice.

Un efect secundar al statului jos sau în picioare prea mult timp este durerea de spate, care poate deveni debilitantă, afectând capacitatea de desfășurare a activităților de zi cu zi.

Cei mai afectați sunt cei care lucrează în comerț sau au un serviciu care îi obligă să stea în picioare de dimineață până seara.

Cum poate fi depășită durerea cauzată de sedentarismul prelungit

Prima recomandare în cazul persoanelor care suferă de dureri de spate provocate de sedentarism este să își acorde o perioadă de repaus, în care să se odihnească și să evite presiunea asupra spinării. Uneori, chiar și câteva ore de odihnă ajută la reducerea durerii și recuperarea corpului.

Medicamentele antiinflamatoare pot fi utile în cazul durerilor de spate asociate cu mușchii, însă acestea vin la pachet cu efecte secundare nedorite. Acest aspect poate fi dăunător mai ales în cazul persoanelor care le folosesc în mod regulat.

Unele persoane au descoperit că uleiurile esențiale pot fi folosite ca adjuvant sau tratament adițional pe lângă odihnă pentru atenuarea durerilor de spate, precum și exercițiile fizice recomandate de un fizioterapeut.

Studiile au arătat că aromaterapia poate fi utilă în reducerea percepției mai multor tipuri de dureri, având astfel o acțiune indirectă asupra durerii.

Ghimbirul s-a dovedit eficient în durerile musculare. Dar poate fi folosit și în dureri articulare și dureri menstruale. Se găsește incorporat în diverse amestecuri de uleiuri esențiale sau alte suplimente cu proprietăți antiinflamatoare, analgezice sau energizante.

Cea mai bună metodă de prevenire a durerilor acute de spate este menținerea corpului într-o stare activă, dar sistarea acelor activități care au dus la apariția ei în primă fază. Totodată, se recomandă evitarea oricărui lucru care poate agrava durerea.

Mișcarea sănătoasă este foarte utilă

Nu doar odihna ajută la ameliorarea durerii de spate, ci și mișcarea fizică, oricât de paradoxal ar părea. Durerea provocată de statul în picioare mult timp poate fi combătută prin alte forme de mișcare fizică.

Unul din motivele pentru care multe persoane suferă dureri de spate din cauză că stau în picioare toată ziua este faptul că din cauza oboselii adoptă o postură incorectă.

Odihna, îmbunătățirea posturii și mobilitatea sunt strategii de auto-îngrijire care pot ajuta la reducerea durerii de spate.

Prevenirea durerii de spate

Dacă observați că suferiți în mod regulat de dureri de spate după ce stați prea mult timp într-un loc, ar trebui să fiți atenți la postură și la încălțăminte, dar și la greutatea bagajelor pe care le purtați zilnic.

Există șanse mai mari ca durerea de spate să apară atunci când stați mai mult de 2 ore pe zi în continuu în picioare sau pe scaun. Cu cât mai mult timp petreceți stând, cu atât mai importante devin corectarea posturii și pauzele acordate după cel mult 2 ore de lucru.

În momentul apariției durerii de spate, luați-vă o pauză pentru a vă odihni. Suprasolicitarea poate agrava și mai mult durerea. Aplicați comprese calde sau reci pentru reducerea durerii. După ce cedează, se pot încerca întineri sau mișcări ușoare.

Pe termen lung, este bine să rețineți câteva sfaturi importante:

  • Purtați încălțăminte de calitate, cu talpa joasă (plată), care susține bine piciorul
  • Evitați pozițiile în care greutatea cade pe un singur picior
  • Evitați să stați aplecat pe durate mari de timp
  • Mențineți o poziție verticală cu coloana vertebrală
  • Dacă lucrați la o linie de producție, nu vă aplecați peste bandă pentru a ajunge la lucruri
  • Evitați îndoirea și răsucirea repetată a corpului
  • Când ridicați obiecte grele de jos, ridicați-le cu picioarele, nu cu spatele
  • Evitați să purtați genți grele care pot pune presiune pe spinare în mod inegal
  • Dacă purtați un rucsac sau un alt bagaj în spate, folosiți ambele bretele pentru a vă asigura că greutatea este distribuită egal
  • Întindeți membrele și mușchii și faceți exerciții regulate pentru a vă menține mușchii puternici și flexibili

Sfaturi finale

În cele mai multe cazuri, durere de spate cedează repede. Dacă sesizați alte simptome care însoțesc durerea, precum urinarea dificilă, senzație de amorțire sau furnicături, mai ales în partea inferioară a corpului sau a genitalelor, este indicat să mergeți la medic.

Dacă durerea de spate apare deseori (este recidivantă), iar locul de muncă presupune statul în picioare mult timp, este recomandat să discutați cu angajatorul despre posibilitatea unor modificări legate de condițiile de muncă, pentru reducerea riscului de leziuni durabile la nivelul spatelui.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here