dieta-south-beach
10/10voturi

Desi par similare, dieta South Beach este mai mult decat o varianta mai prietenoasa a dietei Atkins. Cu toate acestea, au multe in comun.

Ambele diete restrictioneaza consumul de carbohidrati – doar carbohidratii “buni” sunt permisi. Cei care tin dieta South Beach trebuie sa-si ia adio de la cartofi, fructe, paine, cereale, orez, paste, morcovi, sfecla si porumb primele doua saptamani. Dupa acest interval, acestea sunt in continuare restrictionate.

Atat dieta South Beach cat si dieta Atkins au o faza de inductie severa, urmata de un plan alimentar pe termen lung.

Diferenta se remarca sub doua aspecte:

  • Grasimile – Dieta South Beach interzice grasimile nesanatoase si le promoveaza pe cele sanatoase
  • Carbohidratii – Dieta South Beach nu numara gramele de carbohidrati. Dieta Atkins incearca sa va modifice organismul pentru a arde grasimi in loc de zahar. Dieta South Beach are in vedere cantitatea de zahar din carbohidrati. Carbohidratii cu un index glicemic scazut sunt recomandati (nu determina ridicarea si scaderea rapida a glicemiei)

Dieta South Beach: alimente recomandate

Dieta South Beach nu va infometeaza. De fapt, dieta South Beach incurajeaza gustarile strategice. Daca nu mancati intre mese nu tineti corect dieta.

Nu tebuie sa numarati caloriile sau sa creati portii de o anumita marime. Ideea este sa mancati portii normale. Acestea vor parea mici la inceput, insa sunt destul de mari incat sa va satisfaca foamea, nu mai mult.

Dupa cum am mentionat, carbohidratii bogati in zahar nu intra in meniul dietei South Beach. Printre acestia intra cartofii, orezul si legumele ca sfecla si porumbul. De asemena produsele de patiserie si deserturile sunt interzise. Alcoolul este interzis in etapa de inductie si limitat pe perioada dietei.

Cele 3 faze ale dietei South Beach

  1. Inductia – sunt interzise painea, orezul, cartofii, pastele si fructele. Nu va este permis sa beti bere, vin sau orice tip de alcool. Dupa cateva zile nici nu veti simti lipsa acestora. Cat despre lactate, doua portii de lapte degresat sau cu un continut redus de grasimi, iaurt sau zer sunt permise in aceasta etapa.
  2. “Reintroducerea carbohidratilor” – puteti reincepe sa mancati unele din alimentele interzise. Nu toate, dar daca va plac pastele puteti manca o portie. Morcovii obisnuiau sa fie pe lista alimentelor “de evitat” insa acum sunt permisi, la inceputul acestei faze din dieta South Beach. Rosiile si ceapa, inainte limitate sunt permise acum. Fructele revin, de asemenea. Alegeti ce fructe vreti, insa nu mancati mai mult de unul sau doua. Cat dureaza aceasta etapa? Pana atingeti greutatea dorita.
  3. Etapa finala – mancati portii normale, urmand cateva reguli de baza.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here