informatii-despre-dieta-scarsdale
10/10voturi

Dieta Scarsdale este un regim de pierdere rapida din greutate clasificat ca o dieta cu un continut redus de calorii. Este una dintre cele mai vechi diete cu putini carbohidrati si este urmata si astazi de cei care doresc sa slabeasca. Desi prima editie a fost publicata in 1978, cartea inca se mai tipareste, fiind foarte populara in Franta anilor 2000.

Descrierea dietei Scarsdale

Dieta Scarsdale poate fi descrisa ca fiind o dieta cu un continut foarte redus de calorii si carbohidrati, cu ratii usor diferite de carbohidrati, proteine si grasimi. O femeie adulta care tine aceasta dieta va consuma intre 650 si 1000 de calorii pe zi. Ratiile nutrientilor, neobisnuite pentru o dieta cu un continut redus de carbohidrati sunt 43% proteine, 22.5% grasimi si 34.5% carbohidrati.

Dieta Scarsdale de baza trebuie tinuta 7 sau 14 zile, alternand cu doua saptamani libere. Cei care tin dieta ar trebui sa bea 4 pahare de apa, ceai sau suc dietetic pentru a elimina toxinele din organism. Cei care tin dieta pot folosi urmatoarele condimente si sosuri pentru mancare: ierburi, sare, piper, lamaie, otet, sos Worcestershire, sos de soia, mustar sau ketchup.

O caracteristica importanta a dietei Scarsdale este strictetea. Desi nu este necesara numararea caloriilor, cei care tin dieta nu trebuie sa manance mai mult de trei mese pe zi, fara gustari intre acestea. Prima faza a dietei nu permitea inlocuirea fructelor sau a legumelor cu altele, in functie de sezon, insa acum s-a demonstrat ca acest lucru este posibil, fara modificarea numarului de calorii sau a echilibrului nutritional.

Scopul dietei Scarsdale

Principalul scop al dietei Scarsdale este pierderea rapida din greutate. Nu este intentionata ca o dieta de zi cu zi, de control al greutatii. Una din trasaturile distinctive este alternarea unei saptamani de dieta cu doua saptamani de pauza

Inamicul necunoscut din cosul de cumparaturi

Caloriile…”acele creaturi mici care locuiesc in dulap si noaptea ne stramteaza hainele”…locuiesc si in produsele de pe rafturile magazinelor.

Atent deghizate in alimente care par sanatoase, caloriile se strecoara periodic in cosul nostru de cumparaturi si ne saboteaza eforturile de a avea greutatea dorita.

Descopera cateva surse de calorii ascunse si ai grija cum le integrezi in dieta ta zilnica!

1. Iaurtul cu fructe

Chiar daca are 0,1% grasimi, iaurtul cu fructe nu este cea mai potrivita alegere din categoria lactatelor. De obicei, grasimea este inlocuita cu amidon pentru a conferi iaurtului consistenta obisnuita, amidonul fiind un carbohidrat pe care il gasim si in cartof. De asemenea, pentru a potenta aroma fructelor, producatorii adauga zahar, crescand si mai mult numarul carbohidratilor din iaurt.

De exemplu: un iaurt simplu cu 2% grasime are 3,8 g de carbohidrati si 72 calorii, iar 100 g de capsuni proaspete au 7,7 g de carbohidrati si 32 calorii. In schimb, un iaurt cu capsuni din comert, cu 0,1% grasime si in care capsunile nu reprezinta mai mult de 2% din cantitate, are 12,5 g de carbohidrati si 105 calorii.

          2. Cerealele

Toata lumea stie deja ca cerealele integrale sunt o alegere sanatoasa pentru micul dejun. Dar sanatos nu inseamna intotdeauna si lipsit de calorii. De aceea, chiar daca citesti cu atentie etichetele produselor si nu pui in cosul de cumparaturi cereale care contin zahar, nu ignora caloriile si intotdeauna masoara-ti portia!

De exemplu: 30 g de fulgi de ovaz sau de secara, adica jumatate de cana sau 3 linguri au aproximativ  100 calorii.

          3. Painea

Ca si in cazul cerealelor, painea integrala este mai sanatoasa, atata timp cat contine faina neagra in proportie de 100%, dar nu neaparat si calorii mai putine decat painea alba. Citeste cu atentie etichetele si ai grija la cantitate!

De exemplu: 40 g de paine integrala, adica 2 felii au aproximativ 100 calorii.

          4. Biscuitii

Exista atat de multe tipuri de biscuiti dietetici, care contin cereale, fibre si alti nutrienti recunoscuti a fi sanatosi, incat nici nu mai stii ce sa alegi. Insa, majoritatea acestor biscuiti au si cantitati mari de zahar adaugat. De aceea, orice tip de biscuiti ai alege, nu ignora caloriile si carbohidratii.

De exemplu: 50 g de biscuiti cu fibre, adica 4 biscuiti au aproximativ 200 calorii.

          5. Sosurile

Rafturile magazinelor sunt pline de sosuri pentru paste, salate, sosuri asiatice, ketchup si multe altele, menite sa-ti faca prepararea mancarii mai usoara. Din pacate, toate sunt o sursa importanta de calorii, zahar si aditivi alimentari. Incearca pe cat posibil, sa-ti faci in casa dressing-uri din legume proaspete si suc de rosii, fara adaos de zahar. Asa vei stii sigur atat cate calorii mananci, cat si ce cantitate de nutrienti va avea masa ta.
Saptamana viitoare, vom continua seria inamicilor din cosul de cumparaturi.

Asteptam sugestii de la voi, atat cu alte surse de calorii ascunse despre care ati vrea sa discutam, cat si cu teme noi pe care sa le abordam in articolele noastre.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here