Dieta cu pepene roșu te ajută să slăbești și să îți cureți corpul de toxine

Cunoașteți cu siguranță acea zicală celebră „Un măr pe zi ține doctorul departe”. Ei bine, merele nu sunt singurele fructe care se mândresc cu această distincție.

Pepenele – cel mai savuros, hidratant și răcoritor fruct de vară intră în aceeași categorie a fructelor înzestrate cu proprietăți terapeutice și beneficii diverse pentru sănătate.

Bogat în apă și fibre – fructul ideal pentru slăbit

Pepenele roșu este un fruct estival cu efecte înviorătoare garantate. Conține circa 92% apă, o calitate care îl recomandă în mod deosebit persoanelor care vor să slăbească sau să își curețe organismul de toxine.

Conținutul mare de apă din pepene susține pierderea în greutate prin eliminarea deșeurilor din corp și reducerea apetitului. Mestecarea și înghițirea acestui fruct dulce ne face să credem că ingerăm mai multe calorii decât în mod real.

Consumul de pepene asigură o bună hidratare a corpului. Nu în mod întâmplător acest fruct a fost lăsat de Dumnezeu să crească în perioada cea mai călduroasă a anului.

pepene-rosu-dieta-pareri Un corp care primește o cantitate suficientă de apă va putea funcționa optim. Când suntem bine hidratați este mai ușor să facem diferența dintre sete și foame, evitând astfel supra-alimentarea.

Mai mult decât atât, pepenele are o concentrație mică de calorii și conține un tip de zahăr natural care scade pofta pentru dulciuri.

Un alt avantaj important este că acest fruct conține 11 g de fibre – substanțe esențiale pentru menținerea sațietății, scăderea în greutate, combaterea constipației, reducerea colesterolului, prevenirea bolilor de inimă și a cancerelor.

Studiile realizate de Universitatea din Kentucky au arătat că pepenele ar putea îmbunătăți profilul lipidelor și reduce acumularea de grăsime.

Un alt studiu, efectuat pe atleți de către Universitatea de Politehnică din Spania a descoperit că sucul de pepene a contribuit la reducerea durerilor musculare. Aceste rezultate îi poate bucura în mod deosebit pe cei care pe lângă dietă, au și un program de exerciții intense pentru scăderea în greutate.

Datorită tuturor acestor beneficii se cuvine să avem încredere în dieta cu pepene. Datorită faptului că pepenele este alcătuit în cea mai mare parte din apă, dieta cu pepene nu poate fi considerată un regim alimentar propriu-zis, ci mai curând o cură de detoxifiere sau un program de curățare a corpului.

Pe lângă faptul că ajută la eliminarea excesului de apă, toxine, săruri și alte impurități din corp, dieta cu pepene ar putea stimula și pierderea în greutate.

Cum se ține dieta cu pepene

Dieta cu pepene durează 1 săptămână și presupune consumul acestui fruct pe tot parcursul zilei. Faptul că această dietă nu ne angajează pe o perioadă mare de timp, poate fi un lucru bun. Cu atât mai mult cu cât a consuma ceva ce ne place toată ziua face dieta mult mai ușoară.

Dieta are câteva versiuni. Una din ele presupune consumul exclusiv de pepene timp de 3 zile. După aceea se poate reveni treptat la o alimentație normală, adăugând gradual alte alimente în dietă.

O altă versiune presupune consumul de pepene doar la gustare, între cele 3 mese ale zilei. Se pot reduce de asemenea porțiile de mâncare și consuma cantități mai mari de pepene.

Sucurile din comerț și alte băuturi răcoritoare bogate în zahăr pot fi înlocuite de asemenea cu pepene sau suc de pepene. Dacă simțiți nevoia să mâncați desert, apelați tot la pepene. Conține doar 6% zahăr, ceea ce înseamnă că 1-2  felii de pepene sunt mai sănătoase decât 1-2 felii de tort sau o înghețată.

În plus, acest „desert” vine la pachet cu numeroși nutrienți valoroși, precum vitamina C, vitamina A, beta-caroten, licopen și potasiu. Majoritatea lor sunt antioxidanți, compuși care ne protejează de bolile cronice și de îmbătrânirea prematură.

Toate aceste mijloace de înlocuire a alimentelor cu pepene nu fac decât să ne ajute să reducem aportul de calorii, fără să simțim că urmăm o dietă foarte drastică.

Care sunt neajunsurile dietei cu pepene

Asemenea altor diete nesusținute medical sau științific, dieta cu pepene nu este recomandată ca o soluție de slăbire pe termen lung.

Este o dietă restrictivă și nu include alte surse de proteine. Nu trebuie ținută așadar mai mult de 3 zile doar cu pepene. Consumul excesiv de apă poate provoca scaune diareice sau balonare.

Dieta cu pepene nu este recomandată femeilor însărcinate și persoanelor cu sistemul imunitar scăzut.

În schimb, persoanele sănătoase pot urma această dietă câteva zile fără riscuri mari.

Deși poate aduce rezultate bune în ceea ce privește eliminarea rapidă a surplusului de kilograme, este nevoie de un plan care să ajute la menținerea greutății corporale.

Rețete surprinzătoare și răcoritoare cu pepene
  • supă rece de pepene (Gazpacho de pepene) – poate fi o alternativă inedită la supa rece tradițională cu roșii
  • salată de pepene și mango – pot fi adăugate și frunze de salată verde sau bucăți de pește sau pui făcute pe grill
  • salată de pepene cu rucola, brânză feta și mentă – o combinație neașteptată de dulce și sărat; scurgeți bine cuburile de pepene înainte de a le adăuga în salată, lăsând-le la scurs într-o sită peste noapte în frigider.

Dieta cu pepene – adevăr sau ficțiune?

Te ajută să slăbești, reduce inflamațiile și curăță corpul de toxine – acestea sunt pretinsele beneficii ale dietei cu pepene. Asemene altor diete și metode de curățare extremiste, dieta cu pepene face promisiuni mari. Întrebarea este: câte din ele sunt adevărate?

smootie-cu-pepene-rosu
Smoothie cu pepene rosu: vezi aici reteta

Cum funcționează dieta cu pepene

Există mai multe variante ale dietei cu pepene. Cea mai populară este o dietă scurtă de detoxifiere care presupune o perioadă relativ scurtă dar strictă de privare alimentară, după care se revine la alimentația obișnuită.

În această fază inițială nu se consumă nimic altceva decât pepene. Ea durează de regulă 3 zile. Cei care o urmează pot consuma până la 1 pepene mare pe zi.

După aceea, unele persoane se întorc la dieta lor normală. Alții introduc treptat celelalte alimente în dietă. De pildă, se poate reveni la dieta normală consumând 2 mese ușoare pe zi și pepene ca gustare.

Ce spun experții despre aceasta dieta?

Nutriționistul Jessica Marcus este de părere că acest tip de diete sunt atrăgătoare deoarece promit rezultate bune cu efort puțin. Spre deosebire de dietele care presupun o schimbare majoră a stilului de viață, perioada scurtă a dietei cu pepene le oferă oamenilor un obiectiv mai realistic, ușor de atins.

smoothie-pepene-rosu-felii Suntem mai dornici să ținem o dietă restrictivă de 3 zile decât luni sau ani întregi, susține nutriționistul. De asemenea, este mai ușor să ne angajăm într-o dietă de slăbit care ne oferă posibilitatea să mâncăm toată ziua ceva care ne place.

Pentru cei mai mulți dintre noi, pepenele este un aliment benefic. Pe lângă compușii antioxidanți, conține multă apă.

Dieta cu pepene este în realitate mai mult o curățare, care se bazează pe faptul că acest fruct este compus în proporție de peste 90% din apă, explică dr. Marcus.

Așadar, pepenele este sărac în calorii și furnizează unele vitamine, minerale și antioxidanți. Este răcoritor, hidratant și ne poate menține sătui, cel puțin temporar.

Beneficiile consumului de pepene

100 g de pepene conține doar 30 de calorii și următoarele vitamine:

  • Vitamina A – esențială pentru sănătatea oculară
  • Vitamina B1 – ajută la transformarea alimentelor în energie
  • Vitamina B6 – necesară pentru producerea de celule roșii de sânge
  • Vitamina C – vitală pentru creșterea și repararea țesuturilor

pepene-rosu-diuretic

Pepenele este totodată o sursă foarte bună de licopen – un antioxidant cu o mulțime de beneficii, între care protejarea împotriva bolilor cardiace și a cancerului.

Acest fruct conține mai multă citrulină decât oricare alt aliment. Citrulina este un aminoacid cu un rol important în dilatarea vaselor de sânge și circulația optimă a sângelui.

Și semințele de pepene sunt benefice pentru sănătate, ele putând constitui o gustare surprinzător de nutritivă. Sâmburii de pepene se pot rumeni și ronțăi ca atare. Sunt bogați în fier, magneziu și proteine.

Inclusiv coaja pepenelui este comestibilă și poate fi bună pentru organism.

Riscuri potențiale ale dietei cu pepene

În ciuda tuturor beneficiilor pe care ni le oferă consumul de pepene, o dietă specifică bazată exclusiv pe acest fruct poate avea unele riscuri.

Dr. Marcus atrage atenția asupra faptului că consumul exclusiv de pepene poate crea deficite nutriționale, îndeosebi de proteine. Din acest motiv, nu recomandă dieta copiilor, femeilor gravide și persoanelor cu funcția imunitară compromisă, persoanelor cu diabet sau cu un regim alimentar special sau strict.

Stiai ca: exista si o dieta cu pepene galben care s-a dovedit si ea a fi extrem de eficienta? Avem articolul detaliat pe blog. Arunca o privire daca dieta cu pepene rosu nu te-a convins inca.

 

Dieta cu pepene nu este o soluție pe termen lung

Studiile au arătat că astfel de diete, bazate pe un singur aliment, nu funcționează pe termen lung. Imediat după încheierea dietei, oamenii au tendința de a se întoarce la obiceiurile vechi, punând înapoi kilogramele pierdute sau chiar mai multe decât inițial, din cauza restricției de anumiți nutrienți.

Este important să știm că pepenele nu conține nici un fel de grăsime – care este un nutrient esențial pentru pierderea în greutate, la fel ca proteina.

Sfaturi finale: pentru persoanele sănătoase există o veste bună. Ei pot urma această dietă preț de câteva zile, fără să le afecteze sănătatea, însă trebuie să aibă un plan alimentar pe care să îl aplice după încheierea ei, pentru a nu pierde rezultatele obținute.

Pasionata de nutritie, regimuri, tehnici de slabire dar si de efectele suplimentelor alimentare destinate slabirii asupra organismului. Pe masura ce timpul imi permite voi incerca sa abordez cat mai multe probleme pe aceasta tema. Pentru orice fel de intrebari nu va sfiiti sa folositi sistemul de comentarii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here