Dieta Mayo Clinic – cât poți slăbi în 2 săptămâni?

fructe legume dieta mayo clinic

Dieta Mayo Clinic este dieta dezvoltata de Mayo Clinic in Minnesota. Nu se concentreaza doar pe ceea ce mananci si cat cantaresti, ci si pe stilul de viata si pe sanatatea generala.

Ce este dieta Mayo Clinic?

Dieta Mayo Cliic este un program de gestionare a greutatii, pe termen lung. Planul ofera sfaturi pentru renuntarea la obiceiurile vechi, nesanatoase (cum ar fi sa mananci in timp ce te uiti la televizor) si formarea altora noi, sanatoase (cum ar fi sa faci miscare). Programul are doua faze: “Lose It!” si “Live it!”

Faza “Live it!”dureaza tot restul vietii. In aceasta faza, Mayo Clinic sustine ca poti slabi intre 1-2 kilograme pe saptamana, pana cand atingi greutatea stabilita de tine.

Scopul dietei este de a face schimbari placute, simple, care vor duce la obtinerea unei greutati sanatoase ce poate fi mentinuta tot restul vietii.

Dieta Mayo Clinic subliniaza, de asemenea, componentele cheie ale schimbarii comportamentului, cum ar fi gasirea motivatiei interioare pentru pierderea in greutate, stabilirea obiectivelor realizabile si gestionarea esecurilor.

Ce alimente poti consuma?

peste legumeAtunci cand tii aceasta dieta, poti alege sa consumi produse din 6 grupe de alimente:

  • Fructe
  • Legume
  • Cereale integrale
  • Proteina slaba, cum ar fi fasolea si pestele
  • Grasimi nesaturate, cum ar fi uleiul de masline si nucile
  • Dulciuri, in cantitati mici

De asemenea, poti manca alimentele preferate, cum ar fi pizza, dar nu o pizza intreaga si nu tot timpul.

Nu poti sa consumi bauturi alcoolice in timpul fazei Lose it!. Dupa aceea insa, poti consuma putin alcool: aproximativ 75 de calorii pe zi.

Meniu pentru dieta Mayo Clinic

mix fructeIata un plan alimentar cu 1200 de calorii pe zi:

  • Mic dejun – 1/2 ceasca de fulgi de ovaz gatiti cu 1 ceasca de lapte si 2 lingurite de stafide, 1/4 ceasca de mango feliat si o bautura fara calorii
  • Pranz – burgeri de quinoa si cartofi dulci, salata cu sos fara grasimi si o bautura fara calorii
  • Cina – 1 felie de pizza, 3/4 ceasca de mix de fructe, o bautura fara calorii
  • Gustare – 1 ceasca de ardei gras taiat felii si 2 linguri de humus

Poti consuma si dulciuri, atata timp cat te limitezi la 75 de calorii pe zi.

Dieta Mayo Clinic recomanda, efectuarea exercitiilor fizice timp de cel putin 30 de minute pe zi. Majoritatea oamenilor pot incepe cu sesiuni de activitate de 5-10 minute pe zi, si pot creste timpul treptat.

De ce ar urma cineva dieta Mayo Clinic?

S-ar putea sa alegi sa urmezi dieta Mayo Clinic deoarece:

  • Doresti sa urmezi o dieta care a fost dezvoltata de profesionistii din domeniul medical;
  • Vrei sa te bucuri de alimentele permise in dieta, inclusiv legume si fructe;
  • Doresti sa renunti la obiceiurile nesanatoase;
  • Dorest sa-ti imbunatatesti sanatatea si sa devii mai activ;
  • Doresti o dieta pe care sa o poti urma intreaga viata, nu doar o anumita perioada de timp.

Iti recomand sa consulti medicul inainte de a incepe orice dieta de slabit, mai ales daca ai probleme de sanatate.

Etapele dietei Mayo Clinic

Dieta Mayo Clinic se concentreaza pe consumul de alimente sanatoase, care au un gust excelent, si pe cresterea ativitatii fizice.exercitii fizice sportAceasta dieta poate fi adaptata in functie de nevoile individuale – nu este o abordare unica.

Dieta Mayo Clinic are doua etape principale:

  • Lose It! – aceasta faza, ce dureaza doua saptamani, este conceputa pentru a incepe pierderea in greutate, astfel incat sa poti pierde intre 6 si 10 kilograme intr-un mod sigur si sanatos. In aceasta faza inveti cum sa adopti 5 obiceiuri sanatoase, sa renunti la 5 obiceiuri nesanatoase si sa mai adopti, bonus, inca 5 obiceiuri sanatoase. Aceasta faza te poate ajuta sa vezi cateva rezultate rapide – un impuls psihologic – si sa incepi sa adopti obiceiuri importante care iti vor fi de folos in urmatoarea etapa a dietei.
  • Live It! – aceasta faza se intinde pe tot parcursul vietii. In aceasta etapa vei afla mai multe despre alegerile alimentare, dimensiunea portiilor, planificarea meniului, activitatea fizica, exercitiile fizice si respectarea obiceiurilor sanatoase. S-ar putea sa observi in continuare o scadere constanta in greutate de pana la 0.5-1 kilogram pe saptamana pana cand atingi greutatea dorita. Aceasta faza te poate ajuta, de asemenea, sa-ti mentii greutatea potrivita pe tot parcursul vietii.
Dieta Mayo Clinic – beneficii

Pierdere in greutate

Dieta Mayo Clinic a fost conceputa pentru a-i ajuta pe oameni sa slabeasca intre 6 si 10 kilograme in faza initiala de 2 saptamani. Dpa aceea, acestia trec in cea de-a doua faza, unde continua sa slabeasca intre 0.5 si 1 kilogram pe saptamana pana ajung la greutatea dorita.pierdere greutateContinuand cu obiceiurile pe care le-au invatat, pe tot parcursul vietii, isi vor putea mentine greutatea potrivita.

Majoritatea oamenilor pot pierde in greutate tinand orice dieta care restrictioneaza caloriile – cel putin pe termen scurt. Scopul dietei Mayo Clinic este de a-i ajuta pe oameni sa-si mentina greutatea ideala intreaga viata, facand alegeri alimentare mai inteligente si schimbandu-si stilul de viata.

Reduce riscul bolilor grave

Dieta Mayo Clinic poate reduce riscul bolilor grave legate de greutatea excesiva, cum ar fi diabetul, bolile de inima, hipertensiunea arteriala si sindromul de apnee in somn. Daca te confrunti deja cu aceste probleme de sanatate, eliminand kilogramele suplimentare te vei simti mai bine.

Dieta Mayo Clinic este menita sa fie pozitiva, practica, durabila is placuta, astfel incat fiecare persoana sa se poata bucura de o viata mai fericita si mai sanatoasa pe termen lung.

Riscuri

Dieta Mayo Clinic este, in general, sigura pentru majoritatea adultilor. Incurajeaza consumul de cantitati nelimitate de fructe si legume.

Pentru majoritatea oamenilor, consumul de fructe si legume este benefic – aceste alimente ofera organismului nutrienti si fibre importante. Cu toate acestea, o persoana care nu este obisnuita sa consume fibre este posibil sa observe modificari minore, temporare, in digestie, cum ar fi gazele intestinale.

De asemenea, zaharul natural din fructe, afecteaza aportul de carbohidrati – mai ales daca mananci multe fructe, iar acest lucru poate creste, temporar, glicemia. Insa, acest efect este diminuat daca pierzi in greutate.

Daca ai diabet sau orice alta afectiune medicala, discuta cu medicul personal pentru a ajusta dieta Mayo Clinic in functie de situatia ta. De exemplu, persoanele cu diabet ar trebui sa consume mai multe legume decat fructe, daca este posibil.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here