Dieta Fara GLUTEN: ce alimente putem consuma?

Ce este glutenul? Glutenul este o substanță care face parte din familia proteinelor de grâu, orz, secară și majoritatea cerealelor. O dietă fără gluten implică o respingere completă a acestor alimente.

Intoleranța la gluten, boala celiacă, apare la aproximativ 1% din populație. Cu alte cuvinte, în medie 1 persoană din 100-150 își agravează sănătatea consumând produse alimentare tipice. În cazul lor, trecerea la o dietă fără gluten va îmbunătăți semnificativ sănătatea generală.

Dieta fara gluten pentru pierderea în greutate

Pe de o parte, nu există dovezi științifice conform cărora respingerea produselor care conțin gluten duce la scăderea în greutate. Pe de altă parte, o dietă fără gluten, cu excepția dulciurilor și a produselor din făină, ajută cu siguranță la scăderea excesului de greutate.

De fapt, o dietă fără gluten seamănă cu o dietă paleo care câștigă in popularitate, ceea ce înseamnă respingerea hranei rapide, alimentelor convenționale și a oricăror alimente moderne. Întrucât grâul a fost modificat substanțial în ultimii 100 de ani, acesta este primul care a fost interzis.

dieta-fara-gluten

Nutriție fără gluten

Este necesar să se înțeleagă faptul că glutenul este în primul rând o componentă a proteinei din grâu. Chiar și alte cereale (secară și orz) conțin de câteva ori mai puțin gluten decât grâul. Glutenul nu poate intra fizic în compoziția de carne, ouă și alte produse de origine animală, nu se găsește în apă, în legume și în fructe.

Deoarece lintea, porumbul, hrișca (exista si o dieta cu HRISCA daca nu stiati) și kinoa nu conțin gluten în compoziția lor, cele mai multe tipuri de macaroane fără gluten și chiar pâine sunt făcute din acestea. În plus, există tehnologii care fac posibilă scoaterea glutenului din făina de ovăz și din alte cereale.

Sunt folositoare alimentele fără gluten?

Utilizarea produselor fără gluten nu face dieta să fie în mod automat sănătoasă, corectă și utilă pentru scăderea în greutate. Există o cantitate uriașă de alimente care nu conțin gluten, dar care sunt foarte dăunătoare pentru kilograme, de exemplu dulciurile și zahărul, si care se termină cu chipsurile din cartofi.

Deseori producătorii înșeală în mod deliberat consumatorii prin etichetarea produselor “nu conține gluten”. Acest marcaj poate fi văzut atât pe înghețată, cât și bomboane. Cu toate acestea, există o logică foarte mică în acest aspect: cum poate proteina de grâu să apară într-un produs de zahăr pur?

dieta-fara-gluten-ovaz

Ar trebui să renunț la gluten?

Glutenul este un alergen alimentar care provoacă sistemul imunitar al unor oameni să se lupte cu el. Deoarece glutenul intră în corp prin stomac, se agravează procesele de digestie și asimilare a nutrienților. Treptat, metabolismul se deteriorează și imunitatea scade.

Cu toate acestea, ca și în cazul altor alergeni, problema nu este în ele, ci în reacția organismului. Dacă o persoană este alergică la polen, asta nu înseamnă că o altă persoană, complet sănătoasă, va avea un efect pozitiv asupra sănătății, atunci cand va evita florile.

Dieta fără gluten: lista alimentelor permise

  • Ouă, lapte, carne și pește. Întrucât glutenul este o proteină vegetală a culturilor de cereale, prin definiție nu poate face parte din țesutul muscular al animalelor. Orice tip de carne (carne de vită, pui, miel, carne de porc) și produse lactate (brânză, kefir, smântână, lapte) sunt permise la o dietă fără gluten.
  • Toate uleiurile și grăsimile animale. Unt, grăsime de porc topită, nucă de cocos, măsline, floarea-soarelui și alte uleiuri, toate aceste produse consta exclusiv din acizi grași diferiți și nu conțin proteine ​​vegetale și, în consecință, gluten periculos.
  • Nuci, legume și fructe. O dietă fără gluten permite consumul de nuci, legume și fructe, de la mere și morcovi obișnuiți pana la mango și avocado (vezi ce beneficii impresionante poate aduce consumul de AVOCADO). Cartofii (atât convenționali cât și dulci), de asemenea, nu conțin gluten și sunt potriviți pentru persoanele care suferă de boala celiacă.
  • Culturile de fasole. Semințele de orice plante leguminoase (linte roșie și bruna, mazăre, năut, fasole albă, roșie și neagră) sunt permise fără restricții in dieta fără gluten. Împreună cu legumele și fructele, ele devin principala sursă de fibre dietetice în dietă.
  • Orez, porumb și hrișcă. Glutenul nu este conținut în niciun fel de orez (atât alb cat și maro). Porumbul, deși este formal considerat a fi o cereala, este, de asemenea, acceptabil intr-o dietă fără gluten.

dieta-fara-gluten-meniu

Te-a ajutat articolul? Da-i o nota de la 1 la 10!
10/101 rating

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here