Dieta disociată

dieta-disociata-legume

Dieta disociată este o dietă care promite o serie de avantaje: o mai bună digestie și asimilare a nutrienților, o pierdere în greutate și o sănătate mai mare în general. Dar cum funcționează exact această dietă, ce și cum să mâncați?

Dieta disociată a fost concepută de William Hay în anii ’80 și apoi în deceniile următoare revizuită și reajustată în diferite versiuni de către alți experți (aici este vorba de teoria combinațiilor de alimente bune și rele). Astăzi este încă una dintre cele mai recomandate soluții pentru cei care doresc să piardă în greutate.

Cum functioneaza dieta disociata?

Dieta disociată nu este altceva decât o dietă în care nutrienții fundamentali sunt luați separat, adică carbohidrații, proteinele și grăsimile. Acest lucru înseamnă că, dacă mâncați o farfurie de paste, nu ar trebui să consumați imediat carne, pește sau produse lactate.

Acest lucru ar asigura diferite avantaje organismului nostru: din motive legate de fiziologia corpului nostru, de fapt, nutrienții individuali sunt digerați mai ușor in stomac și asimilați mai bine din intestin

dieta-disociata-legume

O mai bună digestie are ca rezultat nu numai o prevenire a problemelor gastro-intestinale, incluzând gastrita atât de răspândită și colita, dar și o bunăstarea generală a organismului, în acest fel poate să-și mențină sănătatea mai indelungată.

Un alt avantaj ar fi creșterea pierderii în greutate și îmbunătățirea absorbției nutrienților. Acest tip de dietă recomandă, printre altele, creșterea consumului de fructe și legume (alimente bogate în vitamine și minerale), reducând în același timp consumul de proteine animale asociate cu un risc mai mare de apariție a anumitor boli.

Creșterea consumului de fructe și legume servește, de asemenea, pentru a ajuta la detoxificarea organismului, dovedită de stilul de viață modern, iar din cauza unei diete proaste, riscă să fie încărcata cu toxine.

dieta-disociata-cabohidrati

Dieta disociată se bazează în principal pe următoarele principii:

  • Carbohidrații trebuie consumați până la prânz
  • Cea mai bogată masă a zilei trebuie să fie prânzul (care poate fi consumat până la ora 16)
  • Cea mai mare parte a proteinei este consumată la cină
  • Fiecare masă trebuie să cuprindă doar un singur tip de nutrient întotdeauna însoțit de legume (deci nu împreună carbohidrați și proteine)
  • Diferitele tipuri de proteine nu ar trebui amestecate (de exemplu nu ton și fasole, carne și produse lactate etc.)
  • Evitați asocierea de zaharurile simple și carbohidrații complecsi
  • Evitați să consumați dulciuri sau fructe după mese
  • În general, reduceți consumul de grăsimi, amidon și protein

Ce sa mancati in Dieta Disociata?

Dieta disociată vă permite să mâncați puțin din tot, chiar dacă sunt produse alimentare vegetale privilegiate, cum ar fi fructele și legumele, proteinele slabe și cerealele, fără a fi exagerate (preferabil în varianta integrală datorită prezenței crescute a fibrelor).

În ceea ce privește proteinele animale, acestea ar trebui consumate în mod moderat, preferând, de exemplu, carnea de pui și de curcan (carne slabă) și peștele mai degrabă decât carnea roșie.

Recapitulând, dieta disociată sugerează să mâncați:

  • Fructe și legume în abundență
  • Pâine integrală și paste făinoase
  • Puține proteine
  • Puține grăsimi
  • Puține amidonuri

Dieta disociată, așa cum am spus deja, se concentrează mai ales pe cât de des să se mănânce și ce să nu combine împreună. Aceste fructe ar trebui să fie consumate de mai multe ori pe zi, dar încă departe de principalele mese (cu excepția ananasului după o masă proteică și mărul după o masă bogată în carbohidrați). Diferitele tipuri de proteine ​​nu ar trebui amestecate împreună, iar carbohidrații și proteinele nu ar trebui luate împreună.

Diagrama saptamanala pentru dieta Disociata:

dieta-disociata-proteine

Vă prezentăm o diagramă săptămânală despre o dietă disociată foarte generală, deoarece, evident, dacă doriți să urmați acest tip de dietă, vă sugerăm să vă adresați unui nutriționist care va calibra mai bine dieta conform nevoilor specifice.

Info: daca tineti o cura cu un supliment de slabit ca Eco Slim, este recomandat sa tineti si o astfel de dieta in paralel.

PRIMA ZI

  • Mic dejun: fructe de sezon proaspete, iaurt, ceai verde sau cafea
  • Pranz: paste de grau integrale
  • Cina: pește copt cu legume
  • Gustări: fructe sau legume proaspete

A DOUA ZI

  • Mic dejun: fructe de sezon proaspete sau lapte degresat, ceai verde sau cafea
  • Prânz: orez brun cu legume
  • Cina: piept de pui cu salata si rosii
  • Gustări: fructe sau legume proaspete

A TREIA ZI

  • Mic dejun: iaurt cu fructe și cafea
  • Prânz: cartofi copti cu salată mixtă
  • Cina: brânză cu legume
  • Gustări: fructe sau legume proaspete

A PATRA ZI

  • Mic dejun: smoothie de fructe proaspete
  • Prânz: paste cu sos de roșii și busuioc
  • Cina: supa de legume
  • Gustări: fructe sau legume proaspete

A CINCEA ZI

  • Mic dejun: lapte degresat, cafea
  • Pranz: orez cu ciuperci
  • Cina: oua si legume
  • Gustări: fructe sau legume proaspete

A SASEA ZI

  • Mic dejun: iaurt și cafea cu conținut scăzut de grăsimi
  • Pranz: paste integrale cu legume
  • Cina: pește cu salată și roșii
  • Gustări: fructe sau legume proaspete

A SAPTEA ZI

Contraindicații

Dieta disociată nu prezintă contraindicații substanțial mari. Probabil cel mai mare dezavantaj este să mancati puțin “mereu aceleași feluri de mâncare, având ca o limitare să nu amestecați diferiți nutrienți.

De asemenea, micul dejun, care nu este capabil să reunească împreună carbohidrații și proteinele. Dieta disociată nu este recomandata în timpul sarcinii, alăptării, pentru copii, în timpul menopauzei sau dacă suferiți de diabet.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here