dieta-disociata-legume
0/10voturi

Daca ai mai mult timp la dispozitie pentru a te acomoda cu un nou stil de viata, este recomandata dieta disociata pe 60 de zile. Nu va exista o schimbare majora in viata ta, in afara de faptul ca vei avea un program de urmat, o dieta disociata, care vizeaza regimul alimentar.

Este de preferat sa renunti la cafea, si eventual sa o inlocuiesti cu ceaiul verde, care iti ofera vitalitate si energie. Programul este facut pe 4 zile, si este foarte important ca dieta disociata sa fie respectata cu strictete. La micul dejun in fiecare zi se vor servi fructe, mai putin banane.

  • In prima zi a dietei disociate, trebuie sa ai un aport puternic de proteine. De aceea alimentele recomandate sunt: carne fiarta sau la gratar(150-200gr), 2 oua fierte, branzeturi si  cascaval. La masa principala poti sa iti faci o salata din verdeturi, cu ulei putin si zeama de lamaie. Ca prim fel, o supa fara taitei sau galuste, un bol de 200 gr. La cina se serveste aceeasi mancare in cantitati putin mai mici.
  • In a doua zi de dieta disociata trebuie sa luati fibrele din alimente, in cantitati cat ma mari. Alimentele din care se pot absorbi fibrele sunt:  legumele si verdeturile(fasole, mazare, linte). Se pot consuma fierte sau crude. Salatele vor fi mesele principale in a doua zi, dara fara prea mult ulei, si in loc de otet, se poate folosi zeama de lamaie. La cina se va servi aceeasi masa ca cea de pranz, dar mai moderat.
  • In cea de-a treia zi, este randul carbohidratilor de a-si face rolul in organism. Pastele fierte cu ceva condimente, cartofii copti sau fierti, vor constitui masa de pranz. La cina o prajitura cu fructe, sau doua-patru bucatele de ciocolata cu un nivel mai ridicat de cacao va vor fi mai mult decat indeajuns.
  • In cea de-a patra zi, este cea mai usoara dieta disociata, respectiv cu fructe. In asta vor consta toate mesele in ziua respectiva.

Timp de 60 de zile, dieta disociata trebuie tinuta in aceasta ordine,  fara a omite nici o zi, si pe cat posibil, nici mesele. Faptul ca dieta contine si zile in care se consuma fructe, respectiv organismul primeste multe vitamine si minerale, lucru benefic de altfel.

In fiecare moment, exista un om care se gandeste sa ia atitudine vis-a-vis de greutatea lui. Majoritatea sunt comozi, si spera ca de la sine vor disparea kilogramele in plus. Nu e asa! Daca nu se ia atitudine, intervin si problemele de sanatate: nivelul colesterolului ridicat, probleme cardiovasculare, varice, pana se ajunge la boli grave ca si obezitatea. Mai mult de jumatate din populatia globului sufera din cauza greutatii. Este momentul pentru o schimbare pentru tine. Daca nu vrei sau nu ai incredere in pastile, de ce nu recurgi la dieta disociata? Este simpla, usoara, si nu iti da organismul peste cap. De asemenea, avem si o vedeta care a slabit cu dieta disociata vreo 20 kg, deci stim cu siguranta ca functioneaza.

Este nevoie doar de vointa de a tine un program organizat in regimul tau alimentar. Poti sa-l organizezi pe alimente, pe mese, pe zile, sau pe saptamani. Cea mai drastica dieta este cea pe saptamani. Dar cea pe mese si pe alimente este cea mai folosita si cea mai agreata de cei care vor sa slabeasca. Din grupele de alimente: fructe, legume, carne, lactate poti face combinatii excelente pentru a slabi eficient. Salatele de legume cu putin ulei si zeama de lamaie sau lime si putina telemea sunt cele mai potrivite pentru o dieta vara, pentru ca sunt racoritoare si te si satura.

  • Prima zi poate fi zi de lactate – masa va consta in 200 gr de branza de vaci, smantana slaba, sau cateva felii de cascaval sau iaurturi usoare.
  • A doua zi poate fi zi de carne – masa va consta in pui, peste, frcute de mare, curcan la gratar sau fierte, eventual cu o salata verde cu iaurt.
  • A treia zi consta in fructe si legume – salatele vor prima in ziua respectiva. Salatele de fructe se lasa in suc propriu, fara zahar adaugat, iar la salatele de legume se va folosi putin ulei sau zeama de lamaie/lime.

Trebuie sa existe o zi in care se beau numai sucuri naturale de fructe si legume, apa plata, apa minerala, ceaiuri de fructe sau ceaiuri verzi cam 2 l – 2,5 l pe zi.

30 de minute pe zi de miscare sunt necesare pentru a  te ajuta sa pierzi kilogramele in plus. Pentru a reusi dieta disociata, miscarea si dorinta de a slabi si de a te tine de dieta o sa te motiveze indeajuns pentru a slabi cat doresti.

Dieta disociată este o dietă care promite o serie de avantaje: o mai bună digestie și asimilare a nutrienților, o pierdere în greutate și o sănătate mai mare în general. Dar cum funcționează exact această dietă, ce și cum să mâncați?

Dieta disociată a fost concepută de William Hay în anii ’80 și apoi în deceniile următoare revizuită și reajustată în diferite versiuni de către alți experți (aici este vorba de teoria combinațiilor de alimente bune și rele). Astăzi este încă una dintre cele mai recomandate soluții pentru cei care doresc să piardă în greutate.

Cum functioneaza dieta disociata?

Dieta disociată nu este altceva decât o dietă în care nutrienții fundamentali sunt luați separat, adică carbohidrații, proteinele și grăsimile. Acest lucru înseamnă că, dacă mâncați o farfurie de paste, nu ar trebui să consumați imediat carne, pește sau produse lactate.

Acest lucru ar asigura diferite avantaje organismului nostru: din motive legate de fiziologia corpului nostru, de fapt, nutrienții individuali sunt digerați mai ușor in stomac și asimilați mai bine din intestin

dieta-disociata-legume

O mai bună digestie are ca rezultat nu numai o prevenire a problemelor gastro-intestinale, incluzând gastrita atât de răspândită și colita, dar și o bunăstarea generală a organismului, în acest fel poate să-și mențină sănătatea mai indelungată.

Un alt avantaj ar fi creșterea pierderii în greutate și îmbunătățirea absorbției nutrienților. Acest tip de dietă recomandă, printre altele, creșterea consumului de fructe și legume (alimente bogate în vitamine și minerale), reducând în același timp consumul de proteine animale asociate cu un risc mai mare de apariție a anumitor boli.

Creșterea consumului de fructe și legume servește, de asemenea, pentru a ajuta la detoxificarea organismului, dovedită de stilul de viață modern, iar din cauza unei diete proaste, riscă să fie încărcata cu toxine.

dieta-disociata-cabohidrati

Dieta disociată se bazează în principal pe următoarele principii:

  • Carbohidrații trebuie consumați până la prânz
  • Cea mai bogată masă a zilei trebuie să fie prânzul (care poate fi consumat până la ora 16)
  • Cea mai mare parte a proteinei este consumată la cină
  • Fiecare masă trebuie să cuprindă doar un singur tip de nutrient întotdeauna însoțit de legume (deci nu împreună carbohidrați și proteine)
  • Diferitele tipuri de proteine nu ar trebui amestecate (de exemplu nu ton și fasole, carne și produse lactate etc.)
  • Evitați asocierea de zaharurile simple și carbohidrații complecsi
  • Evitați să consumați dulciuri sau fructe după mese
  • În general, reduceți consumul de grăsimi, amidon și protein

Ce sa mancati in Dieta Disociata?

Dieta disociată vă permite să mâncați puțin din tot, chiar dacă sunt produse alimentare vegetale privilegiate, cum ar fi fructele și legumele, proteinele slabe și cerealele, fără a fi exagerate (preferabil în varianta integrală datorită prezenței crescute a fibrelor).

În ceea ce privește proteinele animale, acestea ar trebui consumate în mod moderat, preferând, de exemplu, carnea de pui și de curcan (carne slabă) și peștele mai degrabă decât carnea roșie.

Recapitulând, dieta disociată sugerează să mâncați:

  • Fructe și legume în abundență
  • Pâine integrală și paste făinoase
  • Puține proteine
  • Puține grăsimi
  • Puține amidonuri

Dieta disociată, așa cum am spus deja, se concentrează mai ales pe cât de des să se mănânce și ce să nu combine împreună. Aceste fructe ar trebui să fie consumate de mai multe ori pe zi, dar încă departe de principalele mese (cu excepția ananasului după o masă proteică și mărul după o masă bogată în carbohidrați). Diferitele tipuri de proteine ​​nu ar trebui amestecate împreună, iar carbohidrații și proteinele nu ar trebui luate împreună.

Diagrama saptamanala pentru dieta Disociata:

dieta-disociata-proteine

Vă prezentăm o diagramă săptămânală despre o dietă disociată foarte generală, deoarece, evident, dacă doriți să urmați acest tip de dietă, vă sugerăm să vă adresați unui nutriționist care va calibra mai bine dieta conform nevoilor specifice.

Info: daca tineti o cura cu un supliment de slabit ca Eco Slim, este recomandat sa tineti si o astfel de dieta in paralel.

PRIMA ZI

  • Mic dejun: fructe de sezon proaspete, iaurt, ceai verde sau cafea
  • Pranz: paste de grau integrale
  • Cina: pește copt cu legume
  • Gustări: fructe sau legume proaspete

A DOUA ZI

  • Mic dejun: fructe de sezon proaspete sau lapte degresat, ceai verde sau cafea
  • Prânz: orez brun cu legume
  • Cina: piept de pui cu salata si rosii
  • Gustări: fructe sau legume proaspete

A TREIA ZI

  • Mic dejun: iaurt cu fructe și cafea
  • Prânz: cartofi copti cu salată mixtă
  • Cina: brânză cu legume
  • Gustări: fructe sau legume proaspete

A PATRA ZI

  • Mic dejun: smoothie de fructe proaspete
  • Prânz: paste cu sos de roșii și busuioc
  • Cina: supa de legume
  • Gustări: fructe sau legume proaspete

A CINCEA ZI

  • Mic dejun: lapte degresat, cafea
  • Pranz: orez cu ciuperci
  • Cina: oua si legume
  • Gustări: fructe sau legume proaspete

A SASEA ZI

  • Mic dejun: iaurt și cafea cu conținut scăzut de grăsimi
  • Pranz: paste integrale cu legume
  • Cina: pește cu salată și roșii
  • Gustări: fructe sau legume proaspete

A SAPTEA ZI

Contraindicații

Dieta disociată nu prezintă contraindicații substanțial mari. Probabil cel mai mare dezavantaj este să mancati puțin “mereu aceleași feluri de mâncare, având ca o limitare să nu amestecați diferiți nutrienți.

De asemenea, micul dejun, care nu este capabil să reunească împreună carbohidrații și proteinele. Dieta disociată nu este recomandata în timpul sarcinii, alăptării, pentru copii, în timpul menopauzei sau dacă suferiți de diabet.

Regimul disociat

Nu este intotdeauna usor sa mentinem greutatea ideala, si e intotdeuna necesar sa consultam lista caloriilor, pentru a calcula corect nivelul acestora in alimentatia de zi cu zi. Urmarind acestea cu grija, este posibil, ajutati de regimul disociat, sa existe o mai mare libertate a alegerii produselor pe care le putem consuma, fara ca greutatea noastra sa fie afectata.

In ce consta regimul disociat?

Regimul disociat nu se bazeaza pe limitarea cantitatii de mancare, ci pe distribuirea acesteia in cursul celor 24 de ore din zi. Micul dejun ar trebui sa fie format din fructe, iar masa de pranz poate contine paine, paste, orez, cartofi, zaharuri si legume, fara carne, peste, oua, lapte si branza. La cina e invers, in sensul ca e permis consumul de carne, peste, oua, lapte, fara paste, paine, orez, cartofi, zaharuri si legume. Este interzisa schimbarea ordinii si a tipurilor de mancare permise fiecarei mese.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here