Dieta de 3 ore – ce ai voie să mănânci și cât poți slabi?

dieta mancare

Jorge Cruise, un barbat care pretinde ca a fost supraponderal, a dezvoltat un plan de dieta menit sa elimine “grasimea de pe burta“. Se crede ca grasimea din zona abdominala poate creste riscul de boli de inima si diabet de tip 2.

Pentru multi oameni, grasimea de pe burta reprezinta o mare problema, iar acest plan de dieta ii vizeaza in mod direct. grasime burtaCe este dieta de 3 ore?

Dieta de 3 ore este un plan alimentar care implica consumul de portii mici de alimente la fiecare 3 ore pe tot parcursul zilei. Acesta este un plan controlat, cu un program de masa bine stabilit.

Mancand la anumite ore, pe tot parcursul zilei, metabolismul ar putea ramane la un nivel ridicat, iar grasimea corporala s-ar putea reduce.

Cum functioneaza dieta de 3 ore?

Consumand alimente la fiecare 3 ore, oamenii vor putea pierde grasimea de pe burta si vor putea ramane la greutate sanatoasa.

Reguli pe care trebuie sa le respecte cei care vor sa slabeasca cu dieta de 3 ore:

  • Micul dejun la 7:00
  • Gustare de 100 de calorii la 10 dimineata
  • Pranzul la ora 13:00
  • A doua gustare de 100 de calorii la ora 16:00
  • Cina la ora 19:00
  • La scurt timp dupa cina, se consuma un desert de 50 de calorii

Pentru a urma dieta corect, cei care vor sa slabeasca trebuie sa se asigure ca nu mananca nimic cu cel putin 3 ore inainte de a merge la culcare.

Jorge Cruise a dezvoltat aceasta dieta, pe baza convingerii ca daca nu mananci nimic cu trei ore inainte de a te pune la somn, corpul intra in “modul de infometare”. Cu alte cuvinte, corpul stocheaza grasimea si arde muschii, incetinind metabolismul.

Mancatul constant va mentine metabolismul activat si te va ajuta sa arzi grasime intreaga zi.

Ce promite dieta de 3 ore?

Dieta de 3 ore promite sa elimine grasimea incapatanata de pe abdomen. Cel care va tine aceasta dieta, va putea manca in continuare alimentele preferate si nu va fi nevoit sa faca exercitii fizice dificile pentru a slabi.

De fapt, cu aceasta dieta, exercitiile fizice sunt optionale. Dieta de 3 ore promite ca, in termen de 2 saptamani de la inceperea programului, nivelul hormonului de stres se va reduce, la fel si talia.talie subtireIn plus, nivelul de energie va creste iar pofta de mancare nu va mai aparea atat de des, deoarece consumul de alimente la fiecare 3 ore mentine nivelul glicemiei constant.

Acest lucru nu este dovedit, desi unele cercetari sugereaza ca mancand mai putin si mai des, poti gestiona mai usor foamea.

In primele 2 saptamani, ai putea pierde aproximativ 10 kilograme, iar apoi in fiecare saptamana vei slabi aproximativ 2 kilograme. Dieta este promovata ca fiind una care abordeaza atat aspectele fizice, cat si cele psihologice ale pierderii in greutate.

Avantaje

Dieta de 3 ore este all-inclusive. Nu exista tipuri de alimente interzise. De fapt, unele dintre cele mai “calomniate” alimente sunt permise in portii mici. Persoanele care tin dieta de 3 zile pot manca ocazionat fast-food, bomboane de ciocolata, bacon si carne rosie.fast foodAcest lucru este incurajator pentru persoanele care nu sunt pregatite sa renunte la alimentele preferate.

Cruise crede ca nu exista alimente rele, ci doar portii nepotrivite. Planul dietei de 3 ore incurajeaza, de asemenea, un consum echilibrat de carbohidrati, proteine, grasimi, fructe si legume.

Dezavantaje

Multi experti nu sunt de acord ca portiile mici, regulate, duc neaparat la pierderea in greutate.

Mancatul frecvent, pe care se bazeaza dieta de 3 ore, poate duce la probleme cu supraalimentarea. Daca dimensiunile portiilor nu sunt controlate, mancatul frecvent poate determina cresterea in greutate.

Daca te lupti cu dependenta de anumite alimente, cum ar fi zaharul, dieta de 3 ore nu te va ajuta sa depasesti aceasta dependenta.

Dieta de 3 ore sustine ca nu este nevoie de exercitii fizice pentru a slabi, insa cu totii stim ca pentru a pierde in greutate trebuie sa facem miscare in mod frecvent. In plus, exercitiile fizice sunt esentiale pentru sanatatea generala.exercitii fizice antrenamentCruise include, de asemenea, alimente foarte procesate in planul alimentar, cum ar fi produse de tip fast-food si biscuiti cu ciocolata. Desi acesta sustine ca nu exista alimente proaste, cercetarile sugereaza ca alimentele foarte procesate pot duce la cresterea in greutate pe termen lung.

Ce ai voie sa mananci in dieta de 3 ore?

Asa cum am precizat si in randurile de mai sus, in aceasta dieta nu exista alimente proaste, ci doar portii nepotrivite. Cu alte cuvinte, poti manca orice doresti – carbohidrati, carne, fast-food, alimente congelate, dulciuri – atata timp cat nu depasesti numarul de calorii recomandat si mananci la orele potrivite.

Mesele ar trebui sa aiba in medie 400 de calorii, gustarile 100 de calorii, iar deserturile 50 de calorii. Astfel, intr-o zi, vei consuma aproximativ 1450 de calorii.

Pentru a mentine dimensiunea portiilor sub control, Cruise incurajeaza folosirea imaginatiei. O portie de carbohidrati nu trebuie sa fie mai mare decat un cub Rubik, o portie de carne nu trebuie sa fie mai mare decat un pachet de carti, iar un sos pentru salata trebuie sa incapa in capacul unei sticle de apa.

Cheia succesului consta in controlul portiilor. Cercetarile nu au aratat insa ca prin consumul de mese mici, frecvente se poate reduce greutatea corporala.

Intrebari frecvente

Este benefica dieta de 3 ore pentru anumite afectiuni?

Pierderea in greutate poate reduce riscul de boli de inima si diabet. De asemenea, poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale si a nivelului de colesterol.

Unele cercetari au aratat ca consumul de mese mai mici si mai frecvente poate avea si beneficii suplimentare pentru sanatate. Portiile mai mici de mancare sunt mai putin susceptibile de a provoca a crestere mare a nivelului de zahar din sange. De asemenea, nivelurile de colesterol tind sa fie mai mici.

Exista o multime de motive pentru care trebuie sa scapi de kilogramele suplimentare. Supraponderabilitatea poate cauza sau agrava diabetul de tip 2. Obezitatea este, de asemenea, un factor de risc pentru bolile de inima si alte probleme cardiovasculare.

Ce trebuie sa faci pentru a slabi?

Mananca mai putin si misca-te mai mult este raspunsul pe care il primesc majoritatea oamenilor care vor sa slabeasca. Desigur, poti slabi daca reduci cantitatea de alimente pe care o consumi sau daca incepi sa faci mai multe exercitii fizice.

Dar problema slabirii eficiente este mult mai complexa si implica mai mult decat simpla schimbare a echilibrului dintre caloriile ingerate si caloriile arse in timpul activitatilor zilnice.

Pentru a gasi o formula eficienta de slabire, trebuie sa gasim raspunsurile la urmatoarele intrebari:

  1. Genetica joaca un rol in problemele cu greutatea?
  2. Cate calorii trebuie sa tai din dieta pentru a da jos un kilogram?
  3. Care sunt cele mai bune alimente (carbohidrati, grasimi sau proteine) ce trebuie eliminate din dieta pentru a slabi?
  4. Exercitiile fizice ajuta mai mult la slabit sau la mentinerea greutatii?

Greutatea este determinata de genetica?

Multi oameni fac tot posibilul sa slabeasca, insa nu au prea mult succes. De cele mai multe ore, dupa ce slabesc cateva kilograme, nu reusesc sa-si mentina greutatea, si se ingrasa din nou. Acest lucru sugereaza ca genetica este de vina.

De fapt, mai mult de 30 de gene au fost legate de obezitate. Gena FTO pare a fi cel mai des asociata cu obezitatea. Studiile sugereaza ca persoanele cae au aceasta gena au cu 70% mai multe sanse sa devina obeze.

Potrivit unor studii publicate in 2013, oamenii cu aceasta gena au niveluri mari de grelina (hormonul foamei) in sange. Asta inseamna ca incep sa se confrunte cu senzatia de foame, la scurt timp dupa ce au mancat.persoana obezaIn plus, variatia genei FTO schimba modul in care creierul raspunde la grelina si la imaginile alimentelor din regiunile creierului legate de controlul consumului de alimente.

Aceste descoperiri explica de ce persoanele cu risc crescut de obezitate mananca mai mult si prefera alimentele cu multe calorii chiar si inainte de a deveni supraponderale.

La cate calorii trebuie sa renunti pentru a slabi?

Intrebarea pe care o pun mereu cei care vor sa slabeasca este: la cate calorii trebuie sa renunt pentru a pierde in greutate? Odata, la aceasta intrebare, exista un raspuns clar.

In 1958, Mak Wishnofsky, un medic din New York, a scris o lucrare in care a rezumat tot ce se stia la acea vreme despre modul in care sunt stocate caloriile in coprul nostru. El a concluzionat ca este nevoie de un deficit de 3500 de calorii pentru a se reduce greutatea corporala cu 454 grame.

Acest deficit caloric poate fi creat fie prin reducerea numarului de alimente consumate, fie prin efectuarea unui antrenament mai lung.

Multi ani, regula lui Wishnofsky a fost acceptata ca un adevar general. Singura problema este ca aceasta regula este gresita. Nu ia in considerare schimbarile care au loc in metabolism atunci cand se adopta o dieta care reduce greutatea.

Regula lui Wishnosfky functioneaza, de fapt, doar la inceput. Dar, dupa o saptamana sau doua, greutatea atinge nivelul minim, spre frustrarea multor oameni, deoarece metabolismul se ajusteaza la aportul redus de alimente.

Pana de curand, nu exista nicio modalitate de a prezice modul in care consumul redus de calorii afecteaza procesul de slabire, mai ales atunci cand scopul unei persoane este de a slabi mai mult decat cateva kilograme.

Cu toate acestea, acum exista noi formule complexe de pierdere in greutate care analizeaza rata metabolica ce are loc in timp ce masa corporala scade.

La ce alimente trebuie sa renunti pentru a slabi?

Trebuie sa reduci caloriile din grasime, carbohidrati sau proteine? Care te vor ajuta sa slabesti mai repede?

Numarul caloriilor pentru fiecare tip de aliment:

  • Grasimi – 9 calorii/gr
  • Bauturi alcoolice – 7 calorii/gr
  • Proteine – 4 calorii/gr
  • Carbohidrati – 4 calorii/gr
  • Fibre – 2 calorii/gr

Deoarece grasimile contin de doua ori mai mule calorii decat carbohidratii si proteinele, odata ce incepi sa la elimini din alimentatie, slabesti mai repede.

Acesta este motivul pentru care dietele care se concentreaza pe reducerea grasimilor, cum ar fi dieta Mediteraneana, sunt atat de eficiente in eliminarea kilogramelor suplimentare.

Dar daca reduci aportul caloric, stabilind o cantitate fixa (de exemplu minus 500 calorii pe zi) se va vedea vreo diferenta?

De exemplu, va fi vreo diferenta daca vei taia din dieta 55.6 gr de grasimi (500 de calorii) sau 125 gr de carbohidrati (500 calorii) sau 125 gr de proteine (500 de calorii)?

Se pare ca nu prea exista diferente in greutatea pe care o pierd oamenii, daca isi taie caloriile din carbohidrati sau grasimi. Dar caloriile din proteine sunt diferite…conform cercetatorilor, dietele bogate in proteine tind sa creasca numarul caloriilor arse. De ce se intampla asta, nu este clar.

Cu toate acestea, atunci cand oamenii slabesc, pierd atat masa musculara cat si grasime. Cu cat masa musculara scade, cu atat metabolismul incetineste, iar acest lucru reduce viteza cu care pierzi in greutate.

Deoarece pastreaza masa musculara, o dieta bazata pe proteine poate reduce rata la care metabolismul incetineste.alimente sanatoase dietaProblema este ca daca mananci prea multe proteine, ai putea sfarsi prin a-ti deteriora rinichii. Recomandarea general acceptata este sa limitezi aportul de proteine la maximum 35% din aportul zilnic total de calorii.

Deci, cu conditia sa nu mananci prea multe proteine, cel mai bine este sa slabesti prin reducerea aportului de grasimi si de carbohidrati rafinati care cresc nivelul glicemiei.

Exercitiile fizice ajuta la slabit sau la mentinerea greutatii?

Daca vrei sa slabesti, cel mai bine ar fi sa reduci cantitatea de alimente consumata zilnic. Exeritiile fizice sunt mai putin importante, cel putin la inceput.

Ar putea fi dificil sa faci miscare atunci cand incerci sa slabesti. In plus, exercitiile fizice cresc pofta de mancare, deci ai mari sanse sa consumi caloriile pe care tocmai le-ai ars. Cel mai bine ar fi sa incepi sa faci exercitii fizice moderate, nu antrenamente dificile.

Concluzii

Dieta de 3 ore promoveaza pierderea in greutate prin controlarea portiilor de mancare. Nu necesita suplimente alimentare speciale.

Nu exista alimente nepermise asa ca rezultatele depind de alegerile fiecaruia. Este nevoie de planificare si efort pentru a consuma mancaruri si gustari sanatoase.

Acest plan alimentar nu necesita exercitii fizice, dar prin miscare, greutatarea corporala se va reduce mult mai usor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here