Dieta Dash – cea mai sanatoasa dieta

Dieta Dash este una dintre cele mai sanatoase diete care pe langa faptul ca ne ajuta sa ajugnem intr-o perioada destul de mica de timp la greutatea dorita, este si foarte sanatoasa pentru organism. Unul dintre efectele benefice pe care le are dieta Dash asupra organismului este reducerea tensiunii arteriale. Ea a fost studiata de foarte multe comisii din lumea intreaga si primit titlul de “cea mai sanatoasa cura de slabire”. Efectele sale benefice asupra organismului se datoreaza in special modului in care aceasta dieta “ne forteaza” sa avem o alimentatie sanatoasa si echilibrata. Tinad-o si respectand regulile sale reduceti considerabil riscurl aparitiei: cancerului, bolilor de inima, accidentelor vasculare si pietrelor la rinichi.

Dieta Dash este o dieta care se bazeaza in special pe legume si fructe, iar alimentele care contin foarte multe calorii nu prea au ce cauta aici. De asemenea tot ce inseamna dulciuri, grasimi, fastfood este strict interzis in dieta Dash. Suntem siguri ca o astfel de dieta va fi destul de greu de tinut tinand cont de faptul ca tentatiile in materie de mancare sunt foarte mari, dar cu vointa oricine poate reusi.

Alimente permise in dieta Dash

Atata timp cat nu sariti coarda cum se spune si cat va limitati la niste cantitati decente, urmatoarele alimente sunt permise in dieta Dash: cereale integrale, legume, fructe, nuci, seminte si alune. De asemenea este permisa si recomandata carnea slaba fara grasimi cum ar fi carnea de peste sau de vita. Inca odata repet aveti mare grija la dozaje si aveti grija ca dieta sa fie variata si sa fie compusa din diferite tipuri de alimente care sunt permise. Haideti sa vedem si un exemplu concret de meniu recomandat in dieta Dash:

Micul dejun din dieta Dash

  • 2 – 3 felii de paine integrala
  •  un iaurt dietetic mic
  •  un mar mare

Intre mic dejun si pranz (gustarea de la ora 10)

  • Puteti manca o portocala, o grefa sau un mar dupa preferinta.

Pranzul in dieta Dash

  • 2 – 3 rosii
  • un piept de pui facut la gratar
  • 2 – 3 felii de paine integrala

Gustarea dintre pranz si cina

  • La aceasta gustare puteti manca o mana de alune, de migdale sau de arahide.

Cina in dieta Dash

  • 2 – 3 castraveti
  • o bucata de peste facut la gratar
  •  o felie de paine (daca este posibil sa renuntati la ea, renuntati!)

Gustarea de seara

  • La gustarea de seara puteti consuma un iaurt mic, un mar sau o portocala.

Acesta este doar un exemplu de meniu pentru dieta Dash, insa dumneavoastra va puteti creea propriul meniu respectand in mare regulile acestuia. Propriul meniu va fi creat in functie de posibilitatile si preferintele dumneavoastra insa tineti cont de urmatoarele lucruri: puteti folosi doar ulei vegetal si nu aveti voie sa prajiti alimentele. Orice alimente trebuie consumate crude sau gatite la gratar, cuptor sau abur.

Pareri despre dieta Dash

O cauza a agravarii bolilor de inima o reprezinta si alimentatia dezordonata.

Portiile uriase, condimentarea din plin a mancarurilor sunt greseli frecvent intalnite, dar care te costa. O alimentatie bogata in sodiu (substanta din sarea de bucatarie) agraveaza simptomele bolilor de inima si retine apa in organism. Din pacate, sarea este regasita din abundenta in preparatele romanesti.

Istoricul dietei

Dieta are la baza un suport stiintific solid. A fost publicata pentru prima data de catre Institutul National pentru Inima, Plamani si Sange din cadrul Institutelor Nationale pentru Sanatate, Departamentul Sanatatii si Asistentei pentru Om, in 1998. A fost revizuita in aprilie 2006.

O dieta pentru o inima sanatoasa

Dieta a fost conceputa pentru ameliorarea simptomelor bolilor, pentru scaderea hipertensiunii, tratarea acesteia, dar si altor boli cronice. Astfel, dieta a mai fost denumita ”Dieta tuturor afectiunilor”.

 

  • Eficienta sa se datoreaza suportului stiintific solid, care arata ca o alimentatie scazuta in sodiu este benefica in modelarea trupului, scazand in greutate, dar si prevenind boli grave de inima.
  • Astfel, dieta se prezinta in mai multe variante, aportul de calorii difera, ea regasindu-se in varianta de 1600, 2000, 2600 si 3100 de calorii. Varianta clasica este de 2000 de calorii.
  • Numarul de calorii justifica stilul de viata, respectiv un aport caloric redus va fi adoptat de o persoana care are o viata sedentara. In timp ce un aport caloric mare este adoptat de o persoana care face si sport, caloriile in plus ajutand organismul in timpul efortului sustinut prin practicarea exercitiilor fizice.
  • Dieta sugereaza sa se serveasca zilnic fructe, legume, vegetale, alimente proaspete, la care se adauga un consum de lichide suficient.
  • Sa vor selecta cu atentie alimentele, citind eticheta, pentru a nu le achizitiona pe acelea bogate in sodiu (peste afumat, saramuri, produse semipreparate etc). Nu se va consuma mai mult de 2.400 de mg de sodiu pe zi. In plus, se va consuma rar si in cantitati mici carne rosie.
  • Nici produsele bogate in zahar nu sunt acceptate.
  • De asemenea, se promoveaza consumul de lactate degresate, grasimi sanatoase, nuci, seminte si cereale. Nu se vor include in meniu alimente bogate in grasimi nesanatoase (grasimi saturate si trans), acestea afecteaza starea inimii.
  • Fibrele din cereale, fructe si legume grabesc satietatea, ajutand in scaderea in greutatea, care favorizeaza micsorarea nivelului de colesterol, deci ameliorand simptomele de boala.
  • Pe langa o alimentatie sanatoasa, se promoveaza sportul. Astfel, zi de zi se vor practica 30 de minute de exercitii fizice.

 

Daca vrei o schimbare in viata ta, vrei sa ai mai multa grija de tine si iti place ideea de a manca sanatos, poti urma aceasta dieta care iti garanteaza longevitate.

Pasionata de nutritie, regimuri, tehnici de slabire dar si de efectele suplimentelor alimentare destinate slabirii asupra organismului. Pe masura ce timpul imi permite voi incerca sa abordez cat mai multe probleme pe aceasta tema. Pentru orice fel de intrebari nu va sfiiti sa folositi sistemul de comentarii.

2 COMENTARII

  1. Dieta Dash cred ca este cea mai sanatoasa dieta de slabire!
    Documentati-va bine despre ea si tineti-o cu cea mai mare incredere!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here