Dieta cu apa – cate kilograme poti slabi cu aceasta dieta?

apa-si-efectele-ei

Principalul motiv pentru care s-a inventat si pentru are este folosita atat de des dieta cu apa este acela ca apa are proprietatea de a diminua pofta de mancare, iar mancand  mai putin cu siguranta veti slabi mai mult sau veti reusi sa preveniti aparitia kilogramelor in plus.

Principiul pe care dieta cu apa se bazeaza este: cu cat bem mai multa apa, cu atat ne hidratam mai bine si cu atat pofta de mancare va fi mai mica, deci nu trebuie sa ne mai batem capul cu tot felul de calcule de calorii, jurnale alimentare etc.

Cum functioneaza dieta cu apa?

EI bine, in mare am explicat acest lucru in prima parte a articolului. Dieta cu apa se bazeaza pe un consum ridicat de apa, lucru care va ajuta la scaderea poftei de mancare dar in acelasi timp va avea si alte efecte benefice asupra organismului precum, ameliorari ale constipatiei, hidratarea pielii si nu in ultimul rand apa are efecte benefice asupra celor care sufera de celulita.

De asemenea, tot apa va ajuta la eliminarea toxinelor din organism si la imbunatatirea circulatiei sangelui, lucru cacre va duce la o mai buna functionare a rinichilor, la o mai buna circulatie a sangelui care va dizolva mai usor vitaminele si mineralale etc. Dupa cum probabil v-ati dat seama, dieta cu apa nu are doar efecte de slabire ci si aduce anumite avantaje pentru corpul si sanatatea noastra.

Un lucru foarte important de care trebuie sa tineti cont in dieta cu apa, este acela ca nu trebuie sa facem exces de apa. Dupa cum stiti orice aliment in exces este daunator pentru organism, ei bine nici apa nu face exceptie.

Va recomand sa aveti grija ca in dieta cu apa sa beti maxim 10 pahare de apa pe zi, fiecare pahar avand aproximativ 200 ml, insa nu dintr-o data. Incepeti treptat sa beti cate un pahar, cate doua, trei pana ajungeti la 8 pahare si aveti grija la calitatea apei (este de preferat apa de izvor sau apa plata) care sa nu fie foarte rece insa nici calda.

Dieta cu apa va tine doua saptamani, dupa care va trebui sa faceti pauza o luna de zile, iar apoi daca sunteti multumiti de rezultatele obinute o puteti lua de la capat, insa pauza de 1 luna este obligatorie.

Info: majoritatea dietelor (inclusiv Dukan) recomanda consumul de apa in cantitati mari.

Efectele negative ale dietei cu apa

Medicii si nutritionistii nu sunt de acord cu dieta cu apa deoarece, ei afirma faptul ca dieta cu apa va suprasolicita rinichii si datorita faptului ca va dilua cantitatea de sare din organism poate provoca afectiuni ale inimii si creierului. De asemenea, fara a-si da seama foarte multe persoane care tin dieta cu apa se vor infometa intr-un mod nesanatos pentru organism.

Daca in ciuda acestor aspecte va hotarati sa tineti totusi dieta cu apa, incercati sa aveti o alimentatie cat mai sanatoasa si sa mancati de cel putin 3 ori pe zi. Dieta cu apa isi va face treaba si anume de a suprima pofta de mancare , nu este nevoie sa va mai infometati si dumneavoastra in mod constient.

Alte informatii despre dieta cu apa

Avand in vedere ca in mare majoritate a cazurilor de ingrasare si obezitate, sporul de greutate se datoreaza nu numai depozitarii de grasime, ci si retinerii anormale de apa in organism, lupta impotriva acestui fenomen reprezinta un sector important al tratamentului.

Marii mancaciosi sunt intotdeauna si mari consumatori de lichide. Si chiar “mancaciosii moderati”, desi nu-si dau seama, la o analiza mai atenta dovedesc a depasi cantitatile normale de lichide ce se consuma in 24 de ore, adica aproximativ 1 litru. De aceea, lupta impotriva apei trebuie sa inceapa de la stabilirea regimului alimentar, cu interdictia de a depasi consumul de 1 litru de lichide (indiferent de forma: apa, lapte, supe, sucuri, vin, bere etc.) si cu indicatia de a se evita alimentele excesiv de sarate. Acestea din urma provocand setea si fac dificila respectarea reducerii lichidelor, iar excesul de sare ajuns in organism favorizeaza retinerea apei in tesuturi si organe.

Ca elemente suplimentare ale combaterii retinerii de apa pot fi folosite si unele mijloace medicamentoase. De altfel, hormonii tiroidieni care, dupa cum am vazut, au indicatii destul de largi in obezitate, poseda si o actiune de favorizare a eliminarii de apa. In afara lor, se pot folosi diferite preparate diuretice, dar numai in doze si pe perioade astfel fixate de catre medic, incat sa nu provoace sau sa reactualizeze eventuale tulburari, in special ale functiei renale.

Cum se tine o cura de slabit cu apa?

Haideţi să vorbim despre un combustibil care este chiar mai important decât mâncarea — apa. Puteţi supravieţui fără mâncare câteva săptămâni, dar fără apă nu puteţi rezista mai mult de trei sau patru zile.

Apa ocupă un procent important din corp — o medie de aproximativ 62% în cazul unui bărbat adult, o medie de aproximativ 51% în cazul unei femei adulte, 71% în cazul unui alergător adult de sex masculin, 70% în cazul unei femei gimnaste şi doar 48% în cazul femeilor şi bărbaţilor obezi. Apa este prezentă în absolut fiecare celulă din corpul vostru, începând cu pielea şi terminând cu tendoa­nele.

Apa este esenţială pentru a elimina toxinele din orga­nism. Menţine constantă temperatura corpului şi astfel previne supraîncălzirea (unul dintre motivele pentru care transpiraţi este acela că trebuie să eliberaţi căldura) sau hipotermia.

Apa acţionează ca o pernă pentru organele voastre astfel încât să nu se lovească între ele şi să nu se producă o ruptură în timpul programului vostru zilnic. Apa ajută sistemul digestiv să proceseze eficient mâncarea, extrăgând nutrienţii de bază, digerând mâncarea şi sepa­rând deşeurile. Muşchii voştri depind de apă pentru a se menţine lubrifiaţi şi a nu face crampe. Apa este esenţială pentru energie. Gândiţi în felul următor: cu cât beţi mai multă apă, cu atât veţi avea mai multă energie, cu atât veţi face mai multe exerciţii fizice şi cu atât mai multe calorii veţi arde şi astfel cu atât mai repede veţi slăbi!

Cum ştiţi dacă vă este sete cu adevărat? Ei bine, dacă simţiţi că vă este sete, înseamnă deja că sunteţi însetate şi începe să se instaleze deshidratarea. Corpul vostru nu vă atenţionează că aveţi nevoie de apă decât atunci când deja este prea târziu. Pentru a evita deshidratarea, beţi apă mereu! Problema legată de deshidratare este că uneori e dificil să realizăm că acest lucru se întâmplă.

Aţi putea crede că vă este foame şi astfel luaţi o gustare plină de calorii, când de fapt corpul vostru are nevoie disperată de apă (poate din acest motiv alegeţi să mâncaţi pepene roşu sau un alt aliment cu conţinut ridicat de apă). Dacă vă este foame, mai întâi beţi un pahar cu apă. Aşteptaţi câteva minute, pentru ca apa să se absoarbă. Apoi, decideţi dacă vă este de fapt foame sau corpul vostru doar avea nevoie de apă.

Este o idee bună să beţi un pahar cu apă înainte de fiecare masă. Apa este o metodă foarte bună de a vă umple o parte din stomac. Din moment ce a mânca până simţim că explodăm este o problemă pentru atât de mulţi oameni, acesta este un mod rapid şi uşor de a vă umple stomacul.

Puteţi pierde un sfert din cantitatea de apă din organism în timpul unei sesiuni de exerciţii fizice. Puteţi pierde până la o jumătate de litru de apă prin transpiraţia de la picioare în timpul unei singure zile! Din această cauză, trebuie să beţi cel puţin 8 pahare de apă pe zi (mai mult de 8 pahare pentru acele persoane implicate în activităţi fizice intense). Pierdeţi apă în mod natural pe tot parcursul zilei fără să vă daţi seama. De fiecare dată când expiraţi, o cantitate mică de apă se pierde (gândiţi-vă la aburul pe care îl vedeţi pe pahar atunci când respiraţi în el). Apa iese încet şi discret prin porii voştri.

Ţineţi cont că există sute de mii de pori pe toată supra­faţa corpului vostru şi din fiecare curge transpiraţie. Atunci când faceţi sport în aer liber, datorită aerului curat şi vân­tului, vi se pare că transpiraţi mai puţin decât atunci când faceţi exerciţii într-o sală de sport, dar asta nu înseamnă că transpiraţia este mai lentă. Doar că dispare în aer mai repede, înainte să realizaţi acest lucru. În plus faţă de eliminarea apei, transpiraţia secretă toxine de care corpul vostru trebuie să scape pentru a vă menţine sănătoase. Deci mai există un motiv pentru a transpira mult — detoxifierea!

Transpiraţia este una dintre cauzele principale pentru pierderea apei din corp. Dar o sesiune istovitoare de exer­ciţii fizice determină apariţia transpiraţiei şi în alte moduri — în timpul exerciţiilor respiraţi mai profund şi mai rapid, cres­când astfel cantitatea de apă pierdută.

În concluzie, hidrataţi-vă!

Pentru a evita deshidratarea este important să beţi cel puţin un pahar cu apă cu o oră înainte de a începe exerciţi­ile fizice. Astfel, organismul are timp să absoarbă apa şi să evitaţi acea senzaţie neplăcută de stomac plin. Apoi, cu 30 de minute înainte de a începe exerciţiile, mai beţi un pahar cu apă.

Nu beţi prea multă apă înainte de a începe antrenamentul şi aşteptaţi un timp scurt până să vă puneţi în mişcare, pentru ca apa să înceapă să fie digerată. Pe tot parcursul sesiunii de exerciţii fizice, beţi câteva guri de apă la fiecare 20 de minute pentru a completa apa pierdută în mod natural. După ce aţi încheiat sesiunea de exerciţii, beţi alte două pahare de apă pentru a vă rehidrata.

Vă voi prezenta în continuare o listă cu ce anume este bine să beţi şi ce anume trebuie să evitaţi.

  • Recomandat: Apă, ceai (verde, negru sau alb), vin roşu (cu moderaţie — nu pentru hidratare).
  • Acceptabil: Cafea neagră, băuturi răcoritoare fără zahăr (cu moderaţie), sucuri de fructe 100% naturale, vin alb, bere slabă.

Nerecomandat: Sucuri cu conţinut de fruct de 10% (restul de 90% este zahăr), băuturi alcoolice tari, bău­turi răcoritoare acidulate.

Pasionata de nutritie, regimuri, tehnici de slabire dar si de efectele suplimentelor alimentare destinate slabirii asupra organismului. Pe masura ce timpul imi permite voi incerca sa abordez cat mai multe probleme pe aceasta tema. Pentru orice fel de intrebari nu va sfiiti sa folositi sistemul de comentarii.

3 COMENTARII

    • Nu vad de ce ar fi atat de mare.
      Retentia de apa nu o faci doar daca bei apa 🙂

      Eu as tine dieta cu apa, chiar asa pentru test sa vad care sunt rezultatele insa mi-e ca o sa trebuiasca sa merg din jumatate in jumatate de ora la baie si serviciul nu prea imi permite acest lucru…

  1. stiu ca e nasol,acum 2 ani am tinut si eu dieta asta si am renuntat la alimente care imi placeau ff mult si nu ma refer la cele tip ciocolata,rezultatul:intr-o luna am pierdut 5 kg,din pacate pt mine,am renuntat la ea…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here