Dieta cu apa – cate kilograme poti slabi cu aceasta dieta?

apa-si-efectele-ei

Principalul motiv pentru care s-a inventat si pentru are este folosita atat de des dieta cu apa este acela ca apa are proprietatea de a diminua pofta de mancare, iar mancand  mai putin cu siguranta veti slabi mai mult sau veti reusi sa preveniti aparitia kilogramelor in plus.

Principiul pe care dieta cu apa se bazeaza este: cu cat bem mai multa apa, cu atat ne hidratam mai bine si cu atat pofta de mancare va fi mai mica, deci nu trebuie sa ne mai batem capul cu tot felul de calcule de calorii, jurnale alimentare etc.

Cum functioneaza dieta cu apa?

EI bine, in mare am explicat acest lucru in prima parte a articolului. Dieta cu apa se bazeaza pe un consum ridicat de apa, lucru care va ajuta la scaderea poftei de mancare dar in acelasi timp va avea si alte efecte benefice asupra organismului precum, ameliorari ale constipatiei, hidratarea pielii si nu in ultimul rand apa are efecte benefice asupra celor care sufera de celulita.

De asemenea, tot apa va ajuta la eliminarea toxinelor din organism si la imbunatatirea circulatiei sangelui, lucru cacre va duce la o mai buna functionare a rinichilor, la o mai buna circulatie a sangelui care va dizolva mai usor vitaminele si mineralale etc.

Dupa cum probabil v-ati dat seama, dieta cu apa nu are doar efecte de slabire ci si aduce anumite avantaje pentru corpul si sanatatea noastra.

Un lucru foarte important de care trebuie sa tineti cont in dieta cu apa, este acela ca nu trebuie sa facem exces de apa. Dupa cum stiti orice aliment in exces este daunator pentru organism, ei bine nici apa nu face exceptie.

Va recomand sa aveti grija ca in dieta cu apa sa beti maxim 10 pahare de apa pe zi, fiecare pahar avand aproximativ 200 ml, insa nu dintr-o data. Incepeti treptat sa beti cate un pahar, cate doua, trei pana ajungeti la 8 pahare si aveti grija la calitatea apei (este de preferat apa de izvor sau apa plata) care sa nu fie foarte rece insa nici calda.

Dieta cu apa va tine doua saptamani, dupa care va trebui sa faceti pauza o luna de zile, iar apoi daca sunteti multumiti de rezultatele obinute o puteti lua de la capat, insa pauza de 1 luna este obligatorie.

Info: majoritatea dietelor (inclusiv Dukan) recomanda consumul de apa in cantitati mari.

Efectele negative ale dietei cu apa

Medicii si nutritionistii nu sunt de acord cu dieta cu apa deoarece, ei afirma faptul ca dieta cu apa va suprasolicita rinichii si datorita faptului ca va dilua cantitatea de sare din organism poate provoca afectiuni ale inimii si creierului. De asemenea, fara a-si da seama foarte multe persoane care tin dieta cu apa se vor infometa intr-un mod nesanatos pentru organism.

Daca in ciuda acestor aspecte va hotarati sa tineti totusi dieta cu apa, incercati sa aveti o alimentatie cat mai sanatoasa si sa mancati de cel putin 3 ori pe zi. Dieta cu apa isi va face treaba si anume de a suprima pofta de mancare , nu este nevoie sa va mai infometati si dumneavoastra in mod constient.

Alte informatii despre dieta cu apa

apa paharAvand in vedere ca in mare majoritate a cazurilor de ingrasare si obezitate, sporul de greutate se datoreaza nu numai depozitarii de grasime, ci si retinerii anormale de apa in organism, lupta impotriva acestui fenomen reprezinta un sector important al tratamentului.

Marii mancaciosi sunt intotdeauna si mari consumatori de lichide. Si chiar “mancaciosii moderati”, desi nu-si dau seama, la o analiza mai atenta dovedesc a depasi cantitatile normale de lichide ce se consuma in 24 de ore, adica aproximativ 1 litru.

De aceea, lupta impotriva apei trebuie sa inceapa de la stabilirea regimului alimentar, cu interdictia de a depasi consumul de 1 litru de lichide (indiferent de forma: apa, lapte, supe, sucuri, vin, bere etc.) si cu indicatia de a se evita alimentele excesiv de sarate.

Acestea din urma provocand setea si fac dificila respectarea reducerii lichidelor, iar excesul de sare ajuns in organism favorizeaza retinerea apei in tesuturi si organe.

Ca elemente suplimentare ale combaterii retinerii de apa pot fi folosite si unele mijloace medicamentoase. De altfel, hormonii tiroidieni care, dupa cum am vazut, au indicatii destul de largi in obezitate, poseda si o actiune de favorizare a eliminarii de apa.

In afara lor, se pot folosi diferite preparate diuretice, dar numai in doze si pe perioade astfel fixate de catre medic, incat sa nu provoace sau sa reactualizeze eventuale tulburari, in special ale functiei renale.

Cum se tine o cura de slabit cu apa?

Haideţi să vorbim despre un combustibil care este chiar mai important decât mâncarea — apa. Puteţi supravieţui fără mâncare câteva săptămâni, dar fără apă nu puteţi rezista mai mult de trei sau patru zile.

Apa ocupă un procent important din corp — o medie de aproximativ 62% în cazul unui bărbat adult, o medie de aproximativ 51% în cazul unei femei adulte, 71% în cazul unui alergător adult de sex masculin, 70% în cazul unei femei gimnaste şi doar 48% în cazul femeilor şi bărbaţilor obezi.

Apa este prezentă în absolut fiecare celulă din corpul vostru, începând cu pielea şi terminând cu tendoa­nele.

Apa este esenţială pentru a elimina toxinele din orga­nism. Menţine constantă temperatura corpului şi astfel previne supraîncălzirea (unul dintre motivele pentru care transpiraţi este acela că trebuie să eliberaţi căldura) sau hipotermia.

Apa acţionează ca o pernă pentru organele voastre astfel încât să nu se lovească între ele şi să nu se producă o ruptură în timpul programului vostru zilnic. Apa ajută sistemul digestiv să proceseze eficient mâncarea, extrăgând nutrienţii de bază, digerând mâncarea şi sepa­rând deşeurile.

Muşchii voştri depind de apă pentru a se menţine lubrifiaţi şi a nu face crampe. Apa este esenţială pentru energie. Gândiţi în felul următor: cu cât beţi mai multă apă, cu atât veţi avea mai multă energie, cu atât veţi face mai multe exerciţii fizice şi cu atât mai multe calorii veţi arde şi astfel cu atât mai repede veţi slăbi!exercitii fiziceCum ştiţi dacă vă este sete cu adevărat? Ei bine, dacă simţiţi că vă este sete, înseamnă deja că sunteţi însetate şi începe să se instaleze deshidratarea. Corpul vostru nu vă atenţionează că aveţi nevoie de apă decât atunci când deja este prea târziu. Pentru a evita deshidratarea, beţi apă mereu! Problema legată de deshidratare este că uneori e dificil să realizăm că acest lucru se întâmplă.

Aţi putea crede că vă este foame şi astfel luaţi o gustare plină de calorii, când de fapt corpul vostru are nevoie disperată de apă (poate din acest motiv alegeţi să mâncaţi pepene roşu sau un alt aliment cu conţinut ridicat de apă).

Dacă vă este foame, mai întâi beţi un pahar cu apă. Aşteptaţi câteva minute, pentru ca apa să se absoarbă. Apoi, decideţi dacă vă este de fapt foame sau corpul vostru doar avea nevoie de apă.

Este o idee bună să beţi un pahar cu apă înainte de fiecare masă. Apa este o metodă foarte bună de a vă umple o parte din stomac. Din moment ce a mânca până simţim că explodăm este o problemă pentru atât de mulţi oameni, acesta este un mod rapid şi uşor de a vă umple stomacul.

Puteţi pierde un sfert din cantitatea de apă din organism în timpul unei sesiuni de exerciţii fizice. Puteţi pierde până la o jumătate de litru de apă prin transpiraţia de la picioare în timpul unei singure zile! Din această cauză, trebuie să beţi cel puţin 8 pahare de apă pe zi (mai mult de 8 pahare pentru acele persoane implicate în activităţi fizice intense).

Pierdeţi apă în mod natural pe tot parcursul zilei fără să vă daţi seama. De fiecare dată când expiraţi, o cantitate mică de apă se pierde (gândiţi-vă la aburul pe care îl vedeţi pe pahar atunci când respiraţi în el). Apa iese încet şi discret prin porii voştri.

Ţineţi cont că există sute de mii de pori pe toată supra­faţa corpului vostru şi din fiecare curge transpiraţie. Atunci când faceţi sport în aer liber, datorită aerului curat şi vân­tului, vi se pare că transpiraţi mai puţin decât atunci când faceţi exerciţii într-o sală de sport, dar asta nu înseamnă că transpiraţia este mai lentă.

Doar că dispare în aer mai repede, înainte să realizaţi acest lucru. În plus faţă de eliminarea apei, transpiraţia secretă toxine de care corpul vostru trebuie să scape pentru a vă menţine sănătoase. Deci mai există un motiv pentru a transpira mult — detoxifierea!

Transpiraţia este una dintre cauzele principale pentru pierderea apei din corp. Dar o sesiune istovitoare de exer­ciţii fizice determină apariţia transpiraţiei şi în alte moduri — în timpul exerciţiilor respiraţi mai profund şi mai rapid, cres­când astfel cantitatea de apă pierdută.

În concluzie, hidrataţi-vă!

Pentru a evita deshidratarea este important să beţi cel puţin un pahar cu apă cu o oră înainte de a începe exerciţi­ile fizice. Astfel, organismul are timp să absoarbă apa şi să evitaţi acea senzaţie neplăcută de stomac plin. Apoi, cu 30 de minute înainte de a începe exerciţiile, mai beţi un pahar cu apă.

Nu beţi prea multă apă înainte de a începe antrenamentul şi aşteptaţi un timp scurt până să vă puneţi în mişcare, pentru ca apa să înceapă să fie digerată.

Pe tot parcursul sesiunii de exerciţii fizice, beţi câteva guri de apă la fiecare 20 de minute pentru a completa apa pierdută în mod natural. După ce aţi încheiat sesiunea de exerciţii, beţi alte două pahare de apă pentru a vă rehidrata.apa sportVă voi prezenta în continuare o listă cu ce anume este bine să beţi şi ce anume trebuie să evitaţi.

  • Recomandat: Apă, ceai (verde, negru sau alb), vin roşu (cu moderaţie — nu pentru hidratare).
  • Acceptabil: Cafea neagră, băuturi răcoritoare fără zahăr (cu moderaţie), sucuri de fructe 100% naturale, vin alb, bere slabă.

Nerecomandat: Sucuri cu conţinut de fruct de 10% (restul de 90% este zahăr), băuturi alcoolice tari, bău­turi răcoritoare acidulate.

Postul cu apa

Postul, o metoda de restrictionare a consumului de alimente, se practica de mii de ani. Postul cu apa este un tip de post care restrictioneaza totul, cu exceptia apei. In ultimii ani a devenit mai popular ca o modalitate rapida de a slabi.

Studiile au aratat ca postul cu apa ar putea avea beneficii pentru sanatate. De exemplu, poate reduce riscul unor boli cronice si poate stimula autofagia, un proces care ajuta corpul sa descompune si sa recicleze partile vechi ale celulelor.

Acestea fiind supuse, studiile despre postul cu apa asupra omului, sunt foarte limitate. Mai mult, are multe riscuri pentru sanatate si nu este potrivit pentru toata lumea.

Ce este postul cu apa?

Postul cu apa este un tip de post in timpul caruia nu poti consuma nimic in afara de apa. Postul cu apa dureaza intre 24 si 72 de ore. Nu este indicat sa urmezi postul cu apa mai mult de 72 de ore fara supraveghere medicala.femeie apaIata cateva motive pentru care oamenii incearca postul cu apa:

  • Motive religioase sau spirituale
  • Pierdere in greutate
  • Detoxifiere
  • Beneficii pentru sanatate
  • Pregatirea pentru o procedura medicala

Majoritatea oamenilor tin postul cu apa pentru a-si imbunatati starea de sanatate. De fapt, mai multe studii au legat postul cu apa de unele beneficii impresionante pentru sanatate. Se pare ca ar putea reduce riscul de boli de inima si diabet.

Dietele populare, cum ar fi detoxiferea cu lamaie, sunt modelate dupa postul cu apa. Detoxifierea cu lamaie iti permite sa bei un amestec de suc de lamaie, apa, sirop de artar si piper Cayenne.

Cu toate acestea, postul cu apa prezinta multe riscuri si poate fi periculos daca este urmat prea mult timp.

Cum incepi postul cu apa?

Nu exista reguli cu privire la modul in care se incepe postul cu apa. Cu toate acestea, multi oameni nu ar trebui sa tina acest tip de post, fara supraveghere medicala. Este vorba de oamenii cu guta, diabet (tip 1 si tip 2), tulburari de alimentatie, persoane in varsta, femei insarcinate si copii.

Daca nu ai mai tinut niciodata postul cu apa, este bine sa iti pregatesti corpul cu 3-4 zile inainte. Poti face acest lucru, mancand portii mai mici de mancare la fiecare masa, sau renuntand la o anumita masa din zi.

Postul cu apa de 24-72 ore

In timpul postului cu apa nu ai voie sa mananci sau sa bei nimic in afara de apa. Majoritatea oamenilor beau 2-3 litri de apa pe zi in timpul postului cu apa.

Unele persoane se pot simti slabite sau ametite in timpul postului cu apa, de aceea este recomandat sa nu se urce la volan pentru ca ar putea provoca un accident.

Ce se intampla dupa cele 72 de ore in care ai tinut postul cu apa?

Dupa ce au trecut cele 3 zile, cei care au consumat doar apa timp de 72 de ore, ar trebui sa reziste tentatiei de a manca o masa copioasa. Acest lucru se datoreaza faptului ca o masa copioasa dupa 3 zile de post poate provoca simptome neplacute.

In schimb, acestia ar putea intrerupe postul cu un smoothie. Pot apoi sa manance mai mult pe parcursul zilei, deoarece se vor simti mai confortabil.smoothie banana

Beneficiile potentiale ale postului cu apa

Atat studiile pe om, cat si pe animale, au legat postul cu apa de o varietate de beneficii pentru sanatate. Iata cateva dintre cele mai importante beneficii ale postului cu apa.

Poate promova autofagia

Autogafia este un proces in care partile vechi ale celulelor sunt defalcate si reciclate. Mai multe studii pe animale sugereaza ca autofagia poate proteja impotriva bolilor, precum Alzheimer si boli de inima.

Studiile pe animale arata, de asemenea, ca autofagia poate contribui la extinderea duratei de viata.

Acestea fiind spuse, exista foarte putine studii pe oameni privind postul cu apa, autofagia si prevenirea bolilor.

Poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale

Cercetarile arata ca postul cu apa, sub supraveghere medicala, poate scadea tensiunea arteriala la persoanele hipertensive.

Intr-un studiu, 68 de persoane care aveau tensiunea arteriala crescuta, au postit timp de aproape 14 zile sub supraveghere medicala. La sfarsitul postului, 82% dintre oameni au observat ca tensiunea arteriala a revenit la niveluri sanatoase.

Din pacate, niciun studiu nu a investigat legatura dintre postul cu apa pe termen scurt (24-72 de ore) si tensiunea arteriala.

Poate imbunatati sensibilitatea la insulina si leptina

Insulina si leptina sunt hormoni importanti care afecteaza metabolismul organismului. Insulina ajuta corpul sa stocheze substante nutritive din sange, in timp ce leptina ajuta corpul sa se simta plin.

Cercetarile arata ca postul cu apa ar putea face corpul mai sensibil la insulina si leptina. Sensibilitatea mai mare face ca acesti hormoni sa fie mai eficienti.

De exemplu, un corp mai sensibil la insulina este mai eficient in reducerea nivelului de zahar in sange.

Poate reduce riscul aparitiei mai multor boli cronice

Exista unele dovezi ca postul cu apa poate reduce riscul bolilor cronice precum diabetul si bolile de inima. Intr-un studiu, 30 de adulti sanatosi au urmat postul cu apa timp de 24 de ore. Dupa post, au avut niveluri semnificativ mai scazute de colesterol si trigliceride in sange – doi factori de risc pentru bolile de inima.

Mai multe studii pe animale au aratat, de asemenea, ca postul cu apa poate proteja inima impotriva deteriorarii cauzate de radicalii liberi. Radicalii liberi sunt molecule instabile care pot deteriora parti ale celulelor. Este cunoscut faptul ca radicalii liberi joaca un rol in multe boli cronice.

Doar cateva studii au analizat efectele postului cu apa la oameni. Sunt necesare mai multe cercetari inainte de a face recomandari.

Pericolele postului cu apa

Desi postul cu apa poate avea unele beneficii, vine si cu riscuri pentru sanatate. Iata cateva riscuri ale postului cu apa.

S-ar putea pierde masa musculara

Deoarece postul cu apa restrictioneaza caloriile, vei pierde rapid in greutate. De fapt, cercetarile arata ca poti pierde pana la 900 gr pe zi in cele 72 de ore de post. Din nefericire, o mare parte din greutatea pierduta poate proveni din apa, carbohidrati si chiar masa musculara.

Ar putea aparea deshidratarea

Desi suna ciudat, postul cu apa ar putea duce la deshidratare. Asta se intampla, deoarece aproximativ 20-30% din aportul zilnic de apa provine din alimentele consumate.

Daca bei aceeasi cantitate de apa, dar nu mananci mancare, s-ar putea sa nu primesti suficienta apa. Simptomele deshidratarii includ ameteala, dureri de cap, constipatie, greata si tensiune arteriala scazuta.

Pentru a evita deshidratarea, s-ar putea sa fii nevoit sa bei mai multa apa decat de obicei.sticla apaAr putea aparea hipotensiunea ortostatica

Hipotensiunea ortostatica apare frecvent in randul persoanelor care tin postul cu apa. Se caracterizeaza printr-o scadere brusca a tensiunii arteriale in momentul in care o persoana se ridica brusc. Aceasta se va simti ametita, si ar putea chiar sa lesine.

Daca experimentezi si tu hipotensiunea ortostatica in timpul postului cu apa, ar fi bine sa eviti sa te urci la volan. Ameteala si riscul de lesin pot duce la provocarea unui accident.

Daca te confrunti cu aceste simptome in timpul postului cu apa, s-ar putea ca acest post sa nu fie potrivit pentru tine.

Postul cu apa poate agrava mai multe afectiuni medicale

Desi postul cu apa este relativ scurt, poate agrava anumite afectiuni medicale. Oamenii care se confrunta cu urmatoarele afectiuni medicale nu ar trebui sa tina postul cu apa fara a discuta, mai intai, cu medicul personal.

  • Guta – postul cu apa poate creste productia de acid uric, un factor de risc pentru atacurile de guta.
  • Diabet – postul poate creste riscul aparitiei efectelor secundare in diabetul de tip 1 si tip 2.
  • Tulburari de alimentatie – exista anumite dovezi care arata ca postul poate incuraja tulburarile alimentare, cum ar fi bulimia, in special la adolescenti.

Postul cu apa te va ajuta sa slabesti?

Ca si alte tipuri de post, postul cu apa te poate ajuta sa slabesti.apa corp slabCu toate acestea, vine cu o multime de riscuri pentru sanatate.

Daca vrei sa profiti de beneficiile postului, dar in acelasi timp vrei si sa slabesti, postul intermitent, si postul alternativ ar putea fi mai eficiente. Aceste tipuri de post ofera beneficii pentru sanatate similare, dar pot fi urmate mai mult timp, deoarece permit consumul de alimente, reducand riscul de deficit nutritiv.

Concluzie

Postul cu apa este un tip popular de post care poate avea anumite beneficii pentru sanatate. Cu toate acestea, multe dintre beneficiile postului cu apa au fost observate in studiile pe animale, iar aceste efecte ar putea sa nu apara la oameni.

Postul cu apa vine, de asemenea, cu anumite riscuri, in speial in cazul persoanelor care postesc mai mult de 3 zile sau sufera de anumite boli precum guta sau diabet.

Daca vrei sa profiti de beneficiile postului, incearca metode mai sigure, cum ar fi postul intermitent sau postul alternativ. Aceste doua tipuri de post iti permit sa consumi si alimente, si prin urmare, iti va fi mai usor sa le urmezi pentru o perioada mai lunga de timp.

3 COMENTARII

    • Nu vad de ce ar fi atat de mare.
      Retentia de apa nu o faci doar daca bei apa 🙂

      Eu as tine dieta cu apa, chiar asa pentru test sa vad care sunt rezultatele insa mi-e ca o sa trebuiasca sa merg din jumatate in jumatate de ora la baie si serviciul nu prea imi permite acest lucru…

  1. stiu ca e nasol,acum 2 ani am tinut si eu dieta asta si am renuntat la alimente care imi placeau ff mult si nu ma refer la cele tip ciocolata,rezultatul:intr-o luna am pierdut 5 kg,din pacate pt mine,am renuntat la ea…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here