Dieta Carmen Bruma

Carmen Bruma, celebra si indragita prezentatoare TV a reusit sa slabeasca nici mai mult nici mai putin de 36 de kilograme. Probabil va aduceti cu totii aminte cum acum cativa ani kilogramele in plus erau vizibile, iar din spusele ei ar fi avut in jur de 86 de kilograme. Dupa reusita dietei lui Carmen Bruma, aceasta a scris o carte intitulata Dieta 3S in care trateaza pe larg toate conceptele pe care le-a folosit de-a lungul curei de slabire, experiente personale si nu in ultimul rand sfaturi foarte valoroase bazate pe propriile greseli.

dieta-carmen-brumaUn mic fragment din Dieta 3S – Carmen Bruma:

„Sa fii grasă este o experienţă traumatizantă din care am învăţat multe. Numai cei care au trecut prin asta ştiu cât de greu este să te lupţi în fiecare clipă cu propriul organism, cu foamea, cu pofta, cu lenea… Ştiu cum dispoziţia ta depinde de acul cântarului, cum trebuie să câştigi bătălia în fiecare săptămâna a vieţii tale şi cât de scump se plătesc excesele din timpul sărbătorilor şi vacanţelor. Am învăţat ce înseamnă disciplina, am învăţat că inclusiv gusturile se educă, am învăţat că foamea nu se confundă cu pofta, iar pofta se mai pune şi în cui dacă vrei să arăţi bine şi să fii sănătos”

Dieta Carmen Bruma

Dieta 3S, este gandita sa dureze 6 saptamani si sa fie formata din 3 mese zilnice plus 2 deserturi. Bineinteles, cuprinde si 5 antrenamente zilnice a cate 15 -20 de minute. Carmen Bruma afirma faptul ca dieta sa este conceputa astfel incat alimentatia sa fie una completa iar organismul sa nu simta lipsa nici unui nutrient dar in acelasi timp sa fie si usor de tinut.  Haideti sa vedem cei 6 pasi principali din dieta lui Carmen Bruma:

  • Saptamana 1. Aici are loc initierea in cura de slabire si invatarea organismului cu noul stil de viata. Tot aici veti invata deprinderile sanatoase precum: mese regulate, cina va fi servita cu cel putin 4 ore inainte de culcare iar micul dejun va fi mai hranitor si sanatos ca niciodata.
  • Saptamana a 2a. Regimul se va stabiliza si se pune accent pe respectarea meselor si cantitatilor de mancare la fiecare masa. Nu va asteptati sa fie usor, deoarece nu este deloc. In una dinzile de exemplu, la pranz va trebui sa mancati doar cateva linguri de mancarica cu mazare.
  • Saptamana a 3a. Se introduc noi alimente precum floricele de porumb, supa de legume etc. Nu trebuie facute abuzuri, iar dieta in principiu trebuie sa ramana aceeasi.
  • Saptamana a 4a. Regulile raman aceleasi insa veti afla ca o singura zi pe saptamana (de preferat Duminica) puteti consuma un aliment care vi-l doriti. O pizza, un hambuger sau orice altceva la care visati.
  • Saptamana a 5a. Organismul va incepe sa se invete cu dieta, senzatia de foame va fi din ce in ce mai diminuata, iar rezultatele dietei Carman Bruma vor incepe sa fie din ce in ce mai vizibile, iar dumneavoastra veti prinde din ce in ce mai mult curaj si veti fi mai motivate.
  • Saptamana a 6a. Incetul cu incetul incepand din aceasta saptamana veti face trecerea la alimentatia normala insa cu simtul responsabilitatii. In cartea lui Carmen Bruma va este explicat mai clar cum trebuie sa faceti aceasta trecere, ce obiceiuri trebuie sa pastrati si cum trebuie sa procedati pentru a nu va ingrasa la loc.

Dieta Carmen Bruma – Exemplu de alimentatie pentru o zi

Inainte de toate precizez ca acest meniu este facut la aproximare mea pe baza regulilor impuse de Carmen Bruma in dieta sa.  Asadar:

  • Dimineata: un amestec cu stafide, fulgi de ovaz, seminte de in si 100 – 150 ml de iaurt degresat plus o cana de ceai verde sau o ceasca de cafea de slabit (de preferat) dar poate fi consumata si cafea normala.
  • Gustarea de la ora 10:  10 – 20 curmale sau migdale.
  • Pranz: putin piept de pui facut la gratar sau la cuptor si o salata de varza.
  • Gustarea de la ora 17: o salata de vinete sau de rosii cu castraveti cu doua felii de paine.
  • Cina: un castron de supa de legume si doua felii de paine.

Aceasta este doar o idee de meniu sa va puteti face o imagine asupra a ceea ce se vrea de la meniul alimentar in dieta lui Carmen Bruma. Voi puteti improviza, chiar este recomandat sa aveti o alimentatie cat mai variata insa nu va abateti de la regulile principale ale acestei diete.

Ar trebui să avem mai multă grijă la ce mâncăm chiar daca nu tinem o dieta….

Oricat de multe exercitii ai face, daca mananci pe fiecare zi la fast-food mii de calorii cu siguranta nu vei reusi sa slabesti.

pizzaAm citit mai demult pe un site: “a pierde in greutate e o problema de matematica”. Asta inseamna ca, pentru a pierde in greutate trebuie sa arzi mai multe calorii decat mananci. Sau sa mananci mancare ce contine mai putine calorii. Nu ai cum sa ocolesti aceasta lege.

Data viitoare cand treci pe la supermarket sau pe la magazinul de la coltul blocului incearca sa adaugi si aceste produse in cosul de cumparaturi:

  1. Fasole – desi poate nu suna asa de atractiv pentru unii, luati in considerare ca este o buna sursa de proteine, bogata in fibre si usor de digerat. Chiar daca este “de umplutura” cum s-ar spune, chiar asta va trebuie – o mancare care sa va ajute sa va simtiti plin, sa nu ravniti la mai mult.
  2. Supa – incepeti fiecare masa cu un castron mic de supa. Ideal ar fi de legume, dar si una de pui este la fel de sanatoasa. Va reamintesc ca incercati sa mentineti caloriile la minim, deci fara smantana!
  3. Ciocolata neagra (vezi cate calorii are ciocolata)– se spune ca negrul slabeste, poate se refereau la ciocolata neagra…glumesc, nu slabeste dar este mult mai indicata decat ciocolata cu lapte daca vreti sa dati jos kilogramele. Conform unui studiu efectuat in Copenhaga, persoanele care au mancat ciocolata neagra inaintea mesei au consumat cu 15% mai putina mancare la masa decat cei care au mancat ciocolata cu lapte.
  4. Oua si carnati – la micul dejun incercati sa mancati ceva plin de proteine, sa va ajunga intreaga zi. Deci, uitati de cereale cu lapte pentru moment.
  5. Nuci, alune – Pentru o gustare intre mese, recomand un pumn de migdale, alune sau nuci. Fiind bogate in proteine si nutritive, acestea tin de foame pana la masa urmatoare. Deci, alegeti nucile in detrimentul shaormei si al kebab-ului.

kaki

  1. Mere – Nu degeaba exista zicala “An apple a day keeps the doctor away” (Traducere: Un mar pe zi tine doctorul la distanta). Nu decojiti marul, cum am mai vazut ca fac unele persoane. Eliminati partea cea mai nutritiva a fructului astfel. Vezi aici cate calorii au merele.
  2. kiwiIaurt– Vedem ca pe toate cutiile de iaurt apare o femeie sau un barbat cu un abdomen de invidiat. Stiu ei ce stiu cand isi promoveaza produsele. Un studiu de la Harvard a confirmat ca, din toate produsele urmarite, iaurtul are cea mai mare legatura directa cu pierderea in greutate (studiu efectuat de-a lungul unui deceniu pe un esantion de 120,000 persoane).
  3. Grapefruit – Este indicata consumarea unui grapefruit inainte de fiecare masa. Pe langa faptul ca faciliteaza pierderea in greutate, acesta ajuta si la reducerea riscului de diabet. Sucul de grapefruit are acelasi efect.

3 COMENTARII

  1. Imi place foarte mult de Carmen Bruma. Este o femeie care stie ce vrea de la viata si reuseste in tot ce isi propune. Ar trebui sa fie un exemplu pentru multe dintre noi 🙂

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here