Dieta Cambridge – este această dietă potrivită pentru tine?

dieta cambridge

Dieta Cambridge este destul de populara, dar oare este potrivita pentru tine?

Dieta Cambridge, care a fost conceputa initial de Dr. Alan Howard la Universitatea Cambridge, in 1970, poate reduce rapid greutatea corporala, prin inlocuirea meselor cu batoane proteice, supe si shake-uri.

Exista 5 pasi in dieta Cambridge, pornind de la pasul 1, numit Sole Source (aproximativ 500 calorii pe zi) pana la pasul 5 (1.500 calorii pe zi). Fiecare pas include cel putin un aliment ce inlocuieste mesele obisnuite, cum ar fi o supa, un baton nutritiv sau un shake.baton proteicPrincipiul acestei diete spune ca prin consumul unei cantitati potrivite de proteine, carbohidrati, grasimi, vitamine si minerale, corpul primeste toti nutrientii de care are nevoie si isi foloseste depozitele de grasime pentru energie, prim urmare, arde grasimea.

Si, pentru ca dieta este bogata in proteine, masa musculara nu se pierde, asa cum se intampla in cazul altor diete.

Cum functioneaza dieta Cambridge?

Dieta Cambridge functioneaza in mod similar cu dieta ketogenica, care pune corpul intr-o stare metabolica numita cetoza. Deoarece nu are suficienta sursa de energie obtinuta din carbohidrati, corpul incepe sa arda grasimea stocata, ducand la o pierdere rapida in greutate.

Dieta Cambridge are 5 pasi. In fiecare etapa se consuma intre 500 si 1500 de calorii pe zi. Pasul 1 este cel mai dificil pas, deoarece permite doar consumul de produse Cambridge si 2.5 litri de apa.

Ultimul pas (pasul 5) este intretinerea care este mai flexibil si permite consumul de mese sanatoase, intercalate cu cateva produse din dieta Cambridge.

Planul dietei Cambridge

In functie de ce pas urmezi, trebuie sa consumi 3 alimente ce inlocuiesc mesele obisnuite (pasul 1, Sole Source) sau un aliment cu 3 mese si gustari pe zi (pasul 5), dar acestea trebuie sa aiba un continut scazut de carbohidrati.

Etapa pe care o urmezi depinde de cat de multa greutate trebuie sa pierzi, si de cat de repede vrei sa slabesti. Toti pasii implica consumului unei cantitati mici de calorii, dar in pasul 1 si 2 nu prea se consuma carbohidrati, iar acest lucru va pune corpul in cetoza.

Cetoza se declanseaza atunci cand corpul isi foloseste depozitele de grasime pentru energie.

Cine poate urma dieta Cambridge?

Orice persoana care are un IMC (indice de masa corporala) mai mare de 25 ar putea incerca dieta Cambridge. De asemenea, si persoanele care o relatie emotionala dificila cu mancarea pot incerca aceasta dieta.

La fiecare 4 saptamani, in etapa Soul Source, se face o pauza in care se consuma o masa usoara in locul shake-urilor, supelor si batoanelor proteice.

Care sunt beneficiile dietei Cambridge?

Dieta sustine ca ofera o pierdere instantanee si drastica in greutate. Deoarece produsele ce inlocuiesc mesele sunt echilibrate, din punct de vedere nutritional, cel care tine aceasta dieta se asteapta sa obtina o gama completa de substante nutritive importante, inclusiv vitamine si minerale.

Exista studii stiintifice care sustin ca dieta Cambridge poate fi folosita, in siguranta, pentru pierderea in greutate si mentinerea greutatii.

Exista din ce in ce mai multe dovezi care sugereaza ca dieta Cambridge poate fi utilizata pentru a reduce greutatea corporala cu pana la 15 kilograme. De asemenea, pare a fi eficienta in gestionarea diabetului, prediabetului, osteoartritei, sindromului de apnee obstructiva in somn, obezitatii si tulburarilor cardiovasculare.

Care sunt dezavantajele dietei Cambridge

Potrivit unor experti in dieta, un plan alimentar ce contine doar 1000 de calorii sau mai putin, pe zi, nu ar trebui urmat mai mult de 12 saptamani continuu. Daca o persoana mananca doar 600 de calorii sau mai putin pe zi, aceasta trebuie evaluata in mod constant de un medic pentru a evita complicatiile, cum ar fi pierderea masei musculare.

Ai nevoie de vointa pentru a duce la bun sfarsit dieta Cambridge. S-ar putea sa-ti fie greu sa o respecti, daca faci doar primul pas (Sole Source), dar vei pierde rapid in greutate, iar acest lucru te va stimula si vei dori sa te tii in continuare de dieta.

Unora le este greu sa bea 8 pahare mari de apa pe zi. In timpul dietei, nu este permis consumul de bauturi dietetice, ceai, cafea cu lapte si guma de mestecat in prima si a doua etapa a programului.

Deoarece dieta Cambridge implica, in principal, inlocuirea meselor, poate creste, in cele din urma, pofta pentru un anumit aliment, ducand la consumul excesiv si, implicit, la cresterea in greutate. Astfel, dieta poate sa nu fie foarte eficienta pe termen lung. De asemenea, poate declansa tulburari de alimentatie.

Este o dieta sigura, insa exista o mica minoritate de oameni care nu pot tine aceasta dieta din motive de sanatate.

Efectele secundare ale cetozei sunt respiratie urat mirositoare, letargie in primele 3 zile si dureri de cap, dar nu toata lumea ajunge sa se confrunte cu ele.

Unii oameni considera ca aceasta dieta este scumpa, insa daca inlocuiesc mesele obisnuite cu alimente precum supe, batoane proteice si shake-uri, ajung chiar sa economiseasca bani, deoarece cumpara mai putine alimente.

Dieta Cambridge – cele mai bune alimente pentru slabit

In prima etapa (Sole Source) ai voie sa consumi doar 3 alimente: apa, cafea fara lapte, ceai din plante.cafea simplaNu poti consuma alte alimente, lapte alcool, bauturi dietetice sau guma de mestecat.

In etapa a doua vei putea consuma cele 3 alimente permise in prima etapa plus o masa cu continut scazut de grasimi, cum ar fi o salata cu branza de vaci sau pui la cuptor si legume gatite la abur. De asemenea, in aceasta etapa ai voie sa consumi 200 ml de lapte, dar trebuie totusi sa bei si 8 pahare de apa.

In etapa a 3-a si a 4-a, vei consuma doar doua alimente (baton proteic, shake sau supa), un mic dejun care sa contina 150 calorii si o masa principala, cum ar fi pranzul sau cina.

Exemplu de mic dejun: Smoothie cu fructe si 3 felii de paine crocanta de secara cu smantana cu continut redus de grasimi sau branza de vaci.smoothieFoloseste reteta de smoothie cu afine si kiwi.

Exemplu de masa principala: Creveti cu castraveti si un mic fruct. In etapa a 5-a, ai voie sa consumi un baton proteic, o supa sau un shake, 3 mese obisnuite si o gustare de 100 de calorii. Incearca reteta de creveti cu castraveti.

Exemplu de masa de pranz: Supa de rosii si portocale si o chifla cu branza de vaci.supa rosii portocaleFoloseste reteta de supa de rosii si portocale.

Eemplu de cina: Paella cu pui si creveti. Gasesti reteta aici.

Exemplu de gustare: Doua fursecuri de ciocolata.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here