Dieta Alcalină: Alimente Recomandate si Rezultate

0
211
dieta-alcaina
Totul Despre Dieta Alcalina

Dieta alcalină este o tehnică alimentară, care nu numai că poate împinge corpul să piardă în greutate, ci și să-l îmbunătățească. Se bazează pe consumul prioritar de legume și fructe și pe minimizarea produselor de origine animală din dietă.

Puteți menține dieta alcalină timp de până la patru săptămâni. Dar dacă pierdeți în greutate atat cat va doriti, puteți să o opriți în orice moment. De regulă, într-o săptămână de nutriție pe o dietă alcalină, organismul scapa de cel puțin trei kilograme de exces in greutate.

Cerințe privind dieta alcalină

Pentru a înțelege principiul dietei, este important să știm că toate produsele pe care le consumăm au ​​un mediu, fie acid, fie alcalin. Diferența dintre ele constă în următoarele. Mediul acidic promovează înmulțirea bacteriilor unei specii patogene, formarea zgurilor și a altor substanțe nocive în organism, poate provoca procese de putrezire și alte tulburări în intestin.

dieta-alcalina
Totul Despre Dieta Alcalina

Dimpotrivă, mediul alcalin este capabil să neutralizeze acidul, să elimine toxinele din organism și să îmbunătățească membranele mucoase.

Iată o listă de alimente alcaline cărora li se permite să fie consumate:

  • Fructe, fructe uscate, fructe de padure: banane, mere, stafide, grapefruit, caise uscate, date uscate, caise, ananas, nectarine, afine, pepene verde, pepene galben, coacăze negre.
  • Legume: broccoli, morcovi, telina, dovlecei, conopida, napi, sfecla, varza,

Notă: Se recomandă consumul de legume, fructe și fructe de pădure în stare proaspătă, care nu fac obiectul niciunui tratament termic, pentru a conserva în ele cantitatea maximă de substanțe și elemente utile.

  • Carne: specii slabe. Dar este important să controlați nivelul colesterolului.
  • Uleiuri vegetale: măsline, floarea-soarelui, soia, arahide.
  • Astfel de produse sunt permise: hrișcă (poate te intereseaza si DIETA CU HRISCA), grâu, boabe încolțite, gem, migdale, castane, înghețată slabă (rareori și de preferință de casă).

Alimentele alcaline sunt recomandate să fie consumate zilnic, cel puțin 80% din cantitatea totală de dietă. Restul de 20% poate fi umpluta cu produse acide, la discreția dvs., refuzând să fii hrănit cu alimente grase și foarte calorice.

Cerealele ar trebui să fie consumate de până la trei ori pe săptămână, pește de 2-3 ori. Pentru micul dejun, încercați să consumați o verdeață galbenă și una verde.

dieta-alcalina-smoothie

Dieta alcalină implică 3 mese pe zi, între care se permite, dacă se dorește, să se bea sucuri de fructe proaspăt stoarse, ceaiuri din plante neîndulcite. Desigur, nu uitați de apă.

Dacă sunteți obișnuiți cu o nutriție fracționată, dezvoltatorii dietei nu vă forțează să schimbați radical obiceiurile alimentare. Dar regula de fier este refuzul hranei după ora 18-19. Cina târzie este interzisă, înainte de a merge la culcare, stomacul trebuie să se odihnească.

Încercați să mențineți o pauză între mâncare și băutură cel puțin de o jumătate de oră, pentru a nu dilua sucul gastric.

Dacă este dificil să renunți la dulce, cerințele dietei permit din când în când să vă răsfățați cu o felie de ciocolată neagră. Dar acest lucru nu ar trebui să fie o răsfățare zilnică. Mancati o bucata (de până la 30 de grame) de ciocolată cu conținut ridicat de cacao la fiecare 3-4 zile, dimineața sau la prânz, dar nu la cină.

Meniul dietei alcaline

Alegeți o opțiune pentru fiecare mic dejun / prânz / cină, presupunând gustările de mai sus. Este posibil să înlocuiți produsele, luând în considerare regulile de bază ale metodelor alcaline dietetice și de îmbunătățire a sănătății.

Mic dejun:

  • castravete și portocale sau o pereche de mandarine;
  • măr verde și ardei gras galben.

Notă: pentru micul dejun este recomandat să beți o ceașcă de ceai de plante proaspăt preparat.

Pranz:
  • supă de legume cu conținut scăzut de grăsimi (legumele nu ar trebui să fie prăjite în timpul gătitului); salată de legume și o bucată mică de carne de vită macră în formă fiartă;
  • câteva felii de brânză tofu; legume verzi; o fasole putin fiarta plus o portie de supa de legume;
  • pește confortabil în compania de legume (utilizați, în special, țelină, dovlecei); un pahar de lapte de soia.

alimente-care-nu-ingrasa-salata-legume

Cina:
  • orice fel de pește alb (în prioritatea codului sau merluciului), cu legume coapte; o ceasca de ceai din plante;
  • aproximativ 150 g de carne fiartă cu conținut scăzut de grăsimi; salata din legume crude; iaurt de casă fără aditivi;
  • o omletă făcută din 2-3 ouă de ouă de pui, aburit (sau, alternativ, într-o tigaie fără grăsime); cereale integrale; un pahar de suc proaspăt stors.
Contraindicații la o dietă alcalină
  • Contraindicația aderenței la o dietă alcalină poate fi prezența oricărei boli a tractului digestiv. Asigurați-vă că, consultați un medic inainte de a incepe aceasta dieta. Și acest lucru este mai bine făcut în orice caz, astfel încât procesul de a pierde în greutate a fost în siguranță.
  • Șederea pe o dietă alcalină nu este posibilă în timpul sarcinii, alăptării.
  • Nu tineti dieta dacă nu vă simțiți bine. Caloricitatea scăzută a acestei tehnici poate consolida și mai mult acest efect.
  • Nu puteți pierde în greutate în acest fel daca suferiti de boală cardiacă coronariană sau insuficiență renală cronică.
Avantajelele diete alcaline
  • Tehnica alcalină este echilibrată.
  • Dieta sa nu este slabă, ci bogată în vitamine și minerale. Meniul conține produse utile din diferite părți.
  • Beneficiile unei diete alcaline ar trebui să includă efectul ei fără îndoială asupra sănătății.
  • Acest sistem nutrițional se luptă activ cu apatia, pierderea puterii, îmbătrânirea prematură a organelor.
  • Corpul este curățat ușor, funcțiile sistemului digestiv sunt returnate canalului de lucru, metabolismul este normalizat. Datorită acestui fapt, după o dietă greutatea se menține, iar kilogramele noi pentru o lungă perioadă de timp nu vă deranjează.
  • Multe pierderi în greutate observă adesea o îmbunătățire a aspectului după expirarea dietei. Pielea se transformă, devine sănătoasă și radiantă.
  • De asemenea, această dietă îmbunătățește memoria, crește concentrația, starea de spirit.
Dezavantajele unei diete alcaline

Printre minusurile dietei alcaline, mulți experți numesc absența în dietă a acizilor grași polinesaturați, care, la rândul lor, pot perturba funcționarea completă a anumitor organe.

A adera la o astfel de dietă în practică, este adesea mai dificilă decât pare inițial. Mulți au nevoie să-și schimbe în mod semnificativ obiceiurile alimentare și să spună nu produselor preferate.

Dieta alcalină repetată

La o dietă alcalină cu drepturi depline, timp de 4 săptămâni, nu este recomandat să o repeti mai devreme de jumătate de an. Dacă o astfel de dietă a devenit o parte din viața ta timp de o săptămână sau două, și te simți confortabil și nu ai probleme de sănătate, poți să repeți această dietă în 3-4 luni.

De la acid la alcalin: 5 alimente acide în natură care în corp devin alcaline

Dieta joacă un rol major în prevenirea și tratarea bolilor, de la cele mai ușoare la cele cronice. Tot mai mulți oameni conștientizează cât de important este să facă unele modificări în alimentație pentru a-și îmbunătăți condiția fizică și starea de sănătate.

Noțiunea de alcalinitate a devenit foarte populară astăzi. Acest lucru se poate datora incidenței crescute a inflamațiilor cronice și a numeroaselor boli pe care le cauzează.

Echilibrul acid-alcalin

pH-ul corpului este esențial pentru buna funcționare a organismului și sănătatea generală. Rinichii și plămânii se străduiesc să mențină un pH ușor alcalin de 7.4 atunci când corpul primește nutrienții de care are nevoie. Valorile cuprinse între 1 și 7 indică un pH acid, în timp ce valorile cuprinse între 7 și 14 indică un pH alcalin.

Ceea ce mâncăm poate influența nivelul pH-ul corpului. Cei mai mulți oameni au un pH acid. Acidoza, adică un nivel prea mare de acid – poate afecta funcțiile organismului, ducând la boli de inimă, dureri articulare, diabet, cancer sau chiar depresie.

Alimente acide și alimente alcaline

Trebuie să știm că alimentele de origine animală sunt considerate acide. Acestea au de asemenea cel mai puternic caracter inflamator, alături de zahărul rafinat, alcoolul, produsele alimentare ultra-procesate, produsele fast-food, cafeina, băuturile răcoritoare și ciocolata.

ciocolata

Pentru a menține pH-ul corpului cât mai alcalin posibil, trebuie să limităm consumul alimentelor acide și să creștem aportul de alimente naturale.

Verdețurile, legumele, fructele, cerealele integrale, nucile crude și semințele, fasolea și alte leguminoase sunt considerate alimente sănătoase, datorită faptului că unele au efecte alcaline.

Plantele aromatice și mirodeniile sunt de asemenea alcaline și au în plus proprietăți antiinflamatoare și imunostimulatoare.

Chiar și unele din alimentele sănătoase, integrale, sunt acide în natură. Acest lucru nu înseamnă că sunt nocive pentru sănătate. Alimentele vegetale sunt mai alcaline decât cele de origine animală deoarece sunt integrale, neprocesate.

Ele contribuie la alcalinizarea corpului dacă sunt consumate în cadrul unei diete sănătoase, echilibrate, bazate pe o varietate de alimente naturale.

5 alimente acide care devin alcaline în corp

Totodată, trebuie să știm că există și unele alimente acide în natură, dar care odată ajunse în fluxul sangvin, produc un efect alcalin. Aceasta se datorează faptul că mineralele (calciu, magneziu, potasiu) pe care le conțin se amestecă în sângele nostru și creează un efect alcalin.

Iată câteva exemple de alimente acide în dar, dar care au efecte alcaline în corp:

  1. Lămâile

lamaia-in-dieta-alcalina

Aceste fructe citrice se numără printre alimentele cu cel mai puternic efect alcalinizator, deși sunt acide în sine. Conțin cantități mari de vitamina C și enzime și nu au aproape deloc zahăr. Între beneficiile asociate cu consumul de lămâi se numără: stimularea digestiei, detoxifierea ficatului și îmbunătățirea funcției sistemului imunitar.

În plus sunt foarte savuroase. Un pahar de apă cu suc de lămâie este recomandat de mulți nutriționiști pentru îmbunătățirea sănătății. Zeama de lămâie proaspăt stoarsă poate fi folosită și la salate sau în orice preparat care necesită puțină aromă.

  1. Roșiile

Tomatele sunt extrem de acide. Acest lucru se poate vedea din faptul că la unele persoane produc iritații la nivelul gurii atunci când sunt consumate în exces.

În mod surprinzător, după ce ajung în stomac, roșiile contribuie la alcalinizarea sângelui.

Cel mai bine este să le consumăm în stare crudă, pentru a beneficia de cât mai mulți din nutrienții pe care îi conțin (vitamina C, vitamina B6, enzime).

Roșiile gătite și alte produse pe bază de roșii fierte (bulion, suc sau pastă de roșii) au în schimb un conținut mai mare de licopen, dar sunt mai acide.

  1. Portocalele

Asemenea lămâilor și altor fructe citrice, portocalele sunt acide în sine dar promotoare de alcalinitate în organism. Sunt bogate în fibre, enzime, vitamina C, vitamina B6, calciu și, în mod cu totul neașteptat, în proteine (4%). Au efecte hidratante, purificatoare, imunostimulatoare și se digeră ușor.

Feliile de portocală pot constitui o gustare sănătoasă la orice moment al zilei. Acest fruct poate fi consumat și sub formă de suc sau se poate adăuga în salate, terci de cereale sau alte deserturi.

  1. Ananasul

Acest fruct exotic, plin de savoare și prospețime, este unul din cele mai sănătoase fructe din lume. Are efecte vindecătoare la nivel intestinal. Calmează indigestiile, reduce balonarea și constipația și ajută la alcalinizarea întregului corp.

Cercetătorii au descoperit că ananasul are efecte antiinflamatoare și antialergice. Poate fi util în artrită și alt tip de dureri articulare. Îmbunătățește imunitatea și aduce un aport consistent de vitamina C în corp. Această vitamină acționează ca un antioxidant și agent anti-stres.

Ananasul este foarte bogat în apă și una din culturile cele mai puțin stropite cu pesticide.

Poate fi servit ca atare, ca tonic digestiv sau antiinflamator în sucuri, smoothie-uri, salate sau deserturi.

  1. Piperul cayenne

Cayenne este denumirea unui tip de piper roșu obținut dintr-un soi de ardei iute foarte picant. Majoritatea condimentelor (piperul, nucșoara) sunt acide. Piperul cayenne ajută la curățarea corpului, susține digestia, îmbunătățește starea de spirit și stimulează funcțiile metabolismului.

piper-cayenne

Nu trebuie însă să îl consumăm în doze mari. Poate fi presărat în salate sau mâncăruri gătite.

Alte alimente acide care promovează alcalinizarea corpului

  • Grepfrutul
  • lămâile verzi (lime)
  • orezul brun
  • fructele de pădure
  • merele
  • perele
  • leguminoasele
  • ardeii

Uite aici un video cu ce alimente alcaline trebuie sa consumi in fiecare zi:

Beneficiile dietei alcaline

Susținătorii dietei alcaline pretind că acest stil alimentar susține pierderea în greutate și combaterea bolilor cronice, inclusiv a cancerului. Cu toate acestea, nu există prea multe dovezi în acest sens.

Câteva studii au arătat că dieta alcalină poate îmbunătăți starea de sănătate a persoanelor cu boli de rinichi, însă acest lucru nu are legătură cu schimbarea pH-ului corpului.

Alte cercetări sugerează că alimentele cu un nivel mic de aciditate îmbunătățesc sănătatea, deși nu cresc pH-ul sângelui.

Însă pentru că încurajează consumul mai multor fructe și legume și reducerea consumului de carne procesată, lactate grase și alte produse aditivate, dieta alcalină poate fi considerată utilă pentru îmbunătățirea sănătății.

Rețineți că o dietă bogată în cât mai multe alimente vegetale crude, integrale, poate ajuta corpul să dobândească mai ușor starea de alcalinitate. În cadrul unei astfel de diete, consumul ocazional de ciocolată neagră sau mâncăruri gătite mai puțin nocive.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here