cat-de-eficiente-sunt-dietele
10/10voturi

Daca te-ai gandit vreodata sa urmezi o dieta, trebuie sa fii constienta de aspectele pro si contra. Dietele renumite au avantajele si dezavantajele lor si de aceea trebuie sa stii ca, in realitate, unul dintre cele mai bune planuri de slabit il reprezinta o schimbare permanenta a obiceiurilor tale alimentare (numararea caloriilor – de 10 ori greutatea dorita de catre tine, conform unor experti in diete) impreuna cu exercitii fizice in mod constant.

Alimentatia in diete

Documenteaza-te cu privire la dieta:

  • Ti se potriveste stilul alimentar recomandat? Calculeaza-ti numarul necesar de calorii zilnice pentru a vedea daca te vei alimenta adecvat
  • Include alimente la care esti alergica?
  • Iti poti permite tipurile de alimente si retete recomandate de catre dieta? (de ex.: o dieta bazata pe fructe si legume exotice poate fi foarte costisitoare in timpul sezonului rece; la fel si o dieta bazata pe retete care necesita condimente atipice sau rare)
  • Fa-ti analizele de baza (lipide, glucide, colesterol, etc.) si intreaba-ti doctorul cu privire la cat este de adecvata o astfel de reteta pentru starea ta actuala de sanatate

Sfaturi pentru o dieta care te ajuta sa slabesti

Nu uita, daca o dieta nu functioneaza, incearca alta! Aspectele de luat in considerare atunci cand o dieta functioneaza pentru unii si nu pentru tine sunt urmatoarele:

  • Educatia: programele de slabit necesita de cele mai multe ori intalnire educationale frecvente (de obicei saptamanale) pentru a nu permite celor care tin dietele sa renunte si pentru a-i ajuta sa inteleaga ce se intampla in corpul lor pe masura ce pierd (sau iau) in greutate
  • Rezultatele masurabile: multe persoane reusesc sa aiba rezultate vizibile cu diete deoarece cerintele si rezultate sunt ferme si masurabile. Persoanele care urmeaza o dieta “primesc” un anumit numar de calorii sau “puncte” de consumat zilnic sau saptamanal si primesc informatii in mod constant cu privire la greutatea lor
  • Incurajarea: multe programe de slabit promoveaza o atmosfera de grup, care incurajeaza participantii sa respecte dietele stricte
    Inconveniente: multe persoane care urmeaza o dieta revin la obiceiurile proaste inainte de a slabi, creand un ciclu nesanatos de diete
  • Dezvaluire: multe programe de slabit cer fiecarui participant sa se cantareasca si sa-si spuna greutatea reala. Aceasta poate fi o experienta umilitoare si stresanta pentru unii
    Costul alimentelor: multe programe de slabit castiga bani de pe urma unor alimente scumpe necesare pentru a fi in conformitate cu planul. Costurile continue pot fi prea mari pentru participantii cu venituri mici si medii.

ce-alimente-sa-consum-pentru-a-slabi

Cat de eficiente sunt dietele rapide? Poti slabi peste noapte?

Cu atat de multe planuri de diete diferite pe piata, gasirea planului potrivit poate parea coplesitor. Fara carbohidrati, cu un nivel scazut de grasimi, cu grasimile adecvate. Totusi, studii recente au demonstrat ca nu conteaza atat programul pe care il alegi, atata timp cat reduce aportul de calorii si este sanatos pentru inima ta (cu un sonctinut scazut de grasimi saturate si colesterol).

Stiai ca: Portocalele sunt aliatul tau nr. 1 pentru slabit? Citeste aici cate calorii are o portocala

Totusi, acest stil de viata care include o alimentatie sanatoasa ofera rezultate pe termen lung, iar majoritatea celor care tin o dieta doresc rezultate rapide. Multe diete pretind ca iti poit modela corpul intr-o perioada scurta, dar nu sunt atat de folositoare pe termen lung.

Sunt fie prea restrictive, facand imposibila respectarea lor pe termen lung sau nu se refera la componenta psihologica a unei metode sanatoase de slabit. Asadar, este o alegere personala: alege un plan de slabit sanatos (sau personalizeaza-ti unul pentru propriile nevoi), care se potriveste stilului tau de viata, care nu te infometeaza si include alimente care-ti plac.

Dietele exagerate promit rezultate rapide si sunt de obicei populare doar pentru scurt timp. Sunt prezentate pentru a parea atractive persoanei care doreste sa slabeasca rapid si pretind ca un individ poate slabi fara a fi nevoie sa faca efort fizic, pur si simplu urmand planul alimentar. Totusi aceste diete sunt nesanatoase, conform parerii anumitor specialisti, neoferind consumatorilor o formula sanatoasa de a controla greutatea pe termen lung.

Adeseori foarte restrictive, aceste diete contribuie la dietele de tip yo-yo, incluzand oscilari succesive de greutate datorita urmarii excesive a unor diete. Acest tip de diete face ca slabitul sa fie foarte dificil atunci cand este abordat dintr-o perspectiva sanatoasa.
Diete rapide – complicatii

Persoanele care urmeaza astfel de diete isi expun corpul riscului de boli, majoritatea acestui tip de diete restrictionand accesul la alimente care inglobeaza nutrientii de care corpul uman are nevoie pentru a se proteja de oboseala si boala. De exemplu, o dieta bogata in proteine dar cu un consum scazut de carbohidrati poate cauza scaderea numarului de electroliti din corp, provocand hipotensiune, nivel scazut de energie si oboseala. O dieta inversa, bogata in carbohidrati dar cu un consum scazut de proteine poate creste riscul de a face pietre la rinichi si de pierderi de calciu.

Stai departe de dietele restrictive

Daca doresti sa slabesti, este important sa te mentii la distanta de diete restrictive. Nu exista o pastila sau o dieta magica de slabit. Vorbeste cu doctorul tau despre un plan de slabit sanatos si adecvat nevoilor tale individuale. Exercitiile fizice ajuta la slabit; un simplu regim de mers pe jos de 2 sau 3 ori pe saptamana va creste nivelul metabolismului si va incuraja arderile.

cat-de-bune-sunt-dietele-stricte

Top 5 categorii de alimente care te ajuta sa slabesti

In incercarea de a tine o dieta, orice aliment conteaza, aducandu-si aportul caloric care poate stabiliza sau distruge o alimentatie echilibrata. Fie ca urmezi o dieta disociata sau severele diete cu supe de varza sau grapefruit, exista 5 alimente care asigura o alimentatie sanatoasa, nutrtiva si ajuta la scaderea numarului de kilograme de pe cantar.

  1. Fructe si legume: cea mai buna gustare disponibila atunci cand urmezi o dieta, au atat un continut relativ scazut de calorii, cat si unul ridicat de vitamine, minerale si fibre. Continutul mare de fibre reduce proesul de digestie si te face sa te simti plin pentru mai mult timp, ceea ce micsoreaza aportul zilnic de calorii
  2. Carbohidratii complecsi: carbohidratii pot fi impartiti in 2 grupe: simpli si complecsi. Cei simpli includ zaharul si sunt numiti cei rai sau sanatosi, fiind digerati rapid, continand un nivel scazut de nutrienti necesari si facandu-te sa te simti infometat mult mai repede (facandu-te astfel sa consumi mai multe calorii ina cea zi). Carbohidratii complecsi sunt digerati mult mai incet, sunt o sursa abundenta de vitamine, minerale si fibre si te fac sa te simti satul pentru mai mult timp. Ovaz, paine si paste din cereale integrale, fructe si fasole – toate acestea sunt o sursa excelenta de carbohidrati complecsi.
  3. Carnea slaba: carnea are o reputatie proasta, dar daca alegi tipurile corecte, vei ingera alimente cu un continut bogat de proteine si scazut de fibre. Anumite tipuri de carne pe care le iubim contin multe grasimi saturate (de tip nesanatos). Din fericire pentru iubitorii de carne, exista si alegeri care nu contin aproape deloc grasimi: pui, curcan, fasii slabe de carne de vita si peste
  4. Alune si nuci: desi acest tip de alimente are un continut ridicat de calorii, au si un continut ridicat de nutrienti, facandu-te sa te simti satul mai mult timp decat gustarile care au continut ridicat de zahar.
  5. Mancarea de tip junk food: majoritatea persoanelor considera ca dietele nu sunt amuzante deoarece mancarea junk este eliminata complet. Aceasta nu este ocmplet adevarat deoarece, desi cantitatea de junk food este redusa, nu ar trebui eliminata complet. O dieta nu reprezinta schimbari pe termen scurt, reprezinta un stil de viata sanatos care iti va permite sa te bucuri de toate tipurile de alimente, cat timp ramai in anumite limite sanatoase de greutate. Daca te privezi de anumite alimente pe care le iubesti, nu vei putea avea succes in a tine nicio dieta. Totusi, este mult mai bine sa mananci ocazional o gogoasa cand si cand decat sa renunti complet la dieta si sa mananci 4 gogosi deodata. Moderatia este cheia asa ca mananca 2-3 fursecuri pe zi dar nu intreaga cutie.

junk-food-in-dieta

Citeste si: Despre Eco Slim – Te poate ajuta acest produs sa slabesti?

Mentiune onorabila: apa. Desi apa nu este practic un aliment, este un instrument bun pentru a slabi. Atunci cand inlocuiesti bauturile cu un continut ridicat de calorii pecum cafeaua cu zahar, sucuri de fructe, sucuri acidulate sau ceai indulcit cu apa, iti poti limita in mod substantial aportul de calorii. La finalul zilei, numarul de calorii ingerat va decide daca slabesti sau nu.

Top 5 mituri despre diete

O dieta este o mare provocare pentru oricine doreste sa slabeasca si de aceea este esential sa nu cada prada tentatiilor, dar nici sa nu exagereze.

  1. Infometarea. Crearea unui deficit caloric este ceva obligatoriu pentru a slabi. Atunci cand incepi sa arzi mai multe calorii decat mananci prin exercitiul si o dieta adecvata, corpul tau va incepe sa foloseasca resursele de grasime proprii pentru energie, ceea ce va provoca slabirea. Ducand aceasta idee la extrem si infometarea ar trebui sa te faca sa slabesti foarte mult, nu? Gresit. Daca reduci prea multe caloriile, metabolismul corpului tau va incetini pentru a conserva energia, ceea ce va rezulta intr-un ritm de slabit mult mai incet decat asteptat.
  2. Diete cu un consum scazut de carbohidrati. Desi nu mai sunt atat de populare ca in trecut, dietele cu un consum scazut de carbohidrati sunt inca renumite si lumea inca crede ca ele reprezinta solutia pentru obezitate. Dietele cu un consum scazut de carbohidrati functioneaza deoarece atunci cand reduci carbohidratii din dieta ta, exista multe tipuri de alimente pe care nu le mai poti manca. Insa din aceasta cauza, ajungi sa mananci mai putin. Daca mananci 2.000 de calorii dintr-o dieta cu un consum scazut de carbohidrati sau una cu un consum ridicat de carbohidrati, vei pierde acelasi numar de kilograme
  3. Toate tipurile de alimente junk sunt rele. Exista persoane obsedate de sanatate care considera ca nicio cantitate de alimente junk nu este sanatoasa. Nu este cazul deoarece, cu moderatie, acest tip de alimente ar trebui savurat; nu uita ca mancarea trebuie sa ne faca sa ne simtim bine, nu obligati sa facem doar alegeri sanatoase dar deloc savuroase.
  4. Dietele de detoxifiere. Daca esti in cautarea unor diete care functioneaza, este posibil sa fi gasit cateva diete pe baza de detoxifiere. Aceaste diete practic iti imfometeaza corpul in incercarea de a il “goli” de toate toxinele si, in timpul acestui proces, se presupune sa slabesti. Totusi, aceste diete nu functioneaza si nu te “detoxifiaza”; atunci cand incetezi sa mananci si sa bei orice in afara “sucurilor” lor speciale pentru cateva zile, toxinele se vor aduna in schimb in corpul tau. Chiar daca acestea ar functiona, ce s-ar intampla atunci cand ai incepe sa mananci normal din nou? Toxinele se intorc? Cat de des trebuie sa te detoxifici? Nu este nimic sanatos in a te infometa si la a te limita doar la “sucuri” speciale.
  5. Dietele nu functioneaza. Exista foarte multe persoane care spun ca a tine o dieta pur si simplu nu functioneaza. Au si nu au dreptate. Daca esti in cautarea unei solutii rapide, dietele probabil nu vor functiona. Kilogramele slabite se intorc daca si tu te intorci la stilul tau alimentar anterior. A spune ca toate dietele sunt ineficiente este gresit. Nu conteaza ce parere ai despre asta, a reduce numarul de calorii va duce intr-un final la reducerea numarul de kilograme. Daca te gandesti ca schimbarea stilului de viata te ajuta mai mult decat o dieta, incearca.poti slabi cu dieta potrivita
Top 7 diete care functioneaza

Pentru ca o dieta sa aiba succes, adica sa “functioneze” se presupune ca duce la scaderea in greutate. Evident, trebuie facuta mentiunea ca o dieta care functioneaza este o dieta care duce la un nivel optim de sanatate si permite asimilarea necesarului de substante vitale organismului.

  1. Dieta Zone: programul are drept principiu cheie echilibrul – echilibrarea raporturilor corecte de carbohidrati, grasimi si proteine, reglandu-va productia corpului de insulina si ajutand la arderea mai rapida a grasimilor. Dieta imparte consumul caloric zilnic astfel: 40% carbohidrati, 30% proteine si 30% grasimi, incluzand un program care va va ajuta sa recunoasteti cantitaile necesare de alimente pentru toata perioada dietei
  2. Dieta Atkins (dieta cu un numar redus de carbohidrati): precedata de o faza de inductie (reducere drastica a acarbohidratilor la 20 g de zi), acesta dieta restrictioneaza consumul de carbohidrati (zaharul si cerealele prelucrate sunt interzise) pana la o limita individuala de toleranta. Orice aliment care nu apare pe lista de alimente acceptate (peste, legume cu un continut scazut de carbohidrati, etc) este interzis
  3. Dieta cu un numar redus de grasimi (dieta Patkin, dieta vegetariana): este sanatoasa deoarece un numar redus de grasimi este echivalent cu valori reduse ale colesterolului. Include reducerea consumului de carne animala, produse lactate, sosuri consistente si mancaruri procesate.
  4. Dieta disociata implica separarea grupurilor de alimente, pentru a evita amestecul de proteine si grasimi cu alimente ce contin carbohidrati. Acesta dieta este rapida, dar poate provoca dereglari ale corpului si nu este recomandata pentru mai mult de o saptamana.
  5. Dieta macrobiotica: permite alimentarea doar cu orez brun, produse din soia, fructe si legume locale, fasole, seminte si alune cu moderatie, peste cu moderatie
  6. Dieta cu alimente crude: permite alimentarea cu sushi, fructe si legume, alune, carne si peste uscate
  7. Dieta South Beach: dieta in 2 faze care permite in Faza 1 alimentarea cu legume, oua, branzeturi, alune, peste si carne de vita si in Faza 2, reintroduce painea, cerealele si cartofii.
Ce sunt dietele sanatoase si bine echilibrate?

O dieta echilibrata contine produse din cele 5 categorii principale de nutritie. Acestea sunt:

  • paine, cereale (include si cerealele de la micul dejun) si cartofi (produse ce contin amidon)
  • fructe (include si sucul natural de fructe) si legume
  • carne si legume
  • lapte, produse lactate
  • grasimi si zahar

Majoritatea oamenilor ar trebui sa manance 3 mese pe zi; sa consume mai multe produse pe baza de amidon, mai multe fructe si legume, si in acelasi timp sa reduca consumul de grasimi, de bauturi alcoolice, si de sare. E recomandat sa acordam atentie etichetelor produselor care au putine grasimi, proportie redusa de sare si fara zahar.

Fructele si legumele contin multe vitamine, minerale si fibre, dar in acelasi timp au putine calorii. Consumul de fructe si legume mentin corpul si inima sanatoase, si sunt o alternativa ideala in locul consumului excesiv de ciocolata sau a chipsurilor intre mese.

Clasificarea dietelor

In functie de nivelul de procesare al mancarii:

  • diete pe baza de produse crude
  • diete pe baza de produse prelucrate

Diete cu specific national in functie de localizarea geografica si traditiile locale. Principalele categorii sunt:

  • diete mediteraneene
  • diete asiatice: chinezeasca, japoneza, indiana
  • diete latine

mancare-pentru-un-corp-sanatos

Diete bazate pe diferite filozofii, inclusiv pe cele religioase

  • diete bazate pe filozofia asiatica: dieta macrobiotica
  • diete bazate pe principii crestine:
  • dieta bazata pe Biblie
  • dieta Hallelujah
  • dieta Creatorului

Diete al caror rol este reglarea nivelului substantelor din corp, ca exemplu:

  • dieta cu colesterol scazut
  • dieta fara gluten
  • dieta cu glicemie scazuta
  • dieta cu nivelul de potasiu scazut
  • dieta pe baza de proteine putine
  • dieta cu concentratie de sare scazuta

Dietele pentru nevoi speciale variaza in functie de:

  • varsta
  • sex
  • activitate
  • stare fiziologica

Diete corelate cu greutatea:

  • Diete de slabit:
  • Diete bazate pe un singur fel de mancare
  • Diete cu evidenta clara a caloriilor
  • Diete bazate pe modificarea structurii chimice a corpului
  • Diete de ingrasare
Tipuri de diete si metode de aplicare a acestora

Pe langa dietele de mai sus, sunt cateva despre care nu am vorbit pe acest blog si nu merita sa fac cate un articol separat pentru fiecare in parte pentru ca nu este prea mult de spus despre ele. Asa ca fac va voi prezenta aici cateva tipuri de diete si cum se utilizeaza acestea.

Dieta New York

Dieta New York este o dieta cu un continut redus de carbohidrati care elimina alcoolul, painea, zaharul, cafeaua, fructele si lactatele.

Aceasta presupune un program de 8 saptamani care tine caloriile la un nivel de sub 900.
Primele doua saptamani sunt cele mai stricte, dupa care urmeaza doua faze in care sunt reintrodusi carbohidratii.

Alimente recomandate in dieta New York

Dieta New York recomanda consumul de shake de proteine si proteine slabe ca albusul de ou, carnea de pui, pieptul de curcan, carnea slaba si tonul. Legumele cu un continut redus de carbohidrati, mai ales salatele, si grasimile esentiale sunt incluse.

Plan alimentar

  • Mic dejun: omleta din albus de ou cu spanac si ciuperci
  • Gustare de dimineata: shake de proteine
  • Pranz: salata cu tonGustare dupa masa: shake de proteine
  • Cina: pui si legume prajite

Exercitii in Dieta New York

Un aspect esential al al planului este sa lucrati zilnic cel putin 90 de minute, combinand un antrenament cardio cu unul de rezistenta.

mancare-sanatoasa-in-diete

Dieta de eliminare a grasimii

Dieta de eliminare a grasimii este o combinatie intre o dieta de pierdere din greutate si o dieta de detoxifiere. Este un regim cu un continut redus de carbohidrati, restrictionat caloric, gandit sa va dezvolte metabolismul, sa scada retinerile de apa si sa eliminati grasimea.

Ce este aceasta dieta?

Dieta de eliminare a grasimii se bazeaza pe faptul ca mancand combinatii corecte de alimente de mai multe ori pe zi va dezvolta metabolismul si determina arderea grasimilor. Astfel, in loc sa elimine consumul grasimilor, dieta de eliminare a grasimii recomanda consumul grasimilor corecte, cat si a carbohidratilor si proteinelor. Cu toate acestea, pentru a maximiza arderea grasimilor mai intai trebuie detoxificate ficatul si sistemul limfatic.

Conform dietei exista 5 factori care saboteaza pierderea din greutate, nivelul de energie si starea de sanatate:

  • Un ficat ce abunda de toxine si nu functioneaza bine nu poate arde grasimile corespunzator.
  • Sensibilitatile si intoleranta alimentara determina retinerea de apa. Dieta de eliminare a grasimii exclude alimentele care au acest efect si recomanda alimente bogate in proteine si apa filtrata pentru a elimina apa in exces.
  • Oamenii se tem sa manance grasime. Grasimile din aceasta dieta accelereaza arderea grasimii, satisfac foamea si mentin masa musculara.
  • Insulina este un hormon care determina retinerea grasimii, iar excesul de insulina este cauzat de alimente bogate in carbohidrati eliberati rapid.
  • Hormonul stersului, cortizolul, determina stocarea grasimii, mai ales in jurul abdomenului. Nivelul acestuia poate fi controlat prin programarea meselor.

Dieta de eliminare a grasimii: alimente recomandate

  • 225g de carne slaba zilnic, oua si peste
  • Fructe si legume
  • Grasimi bogate in omega 3 – ulei de in sau primula
  • Condimente ca scortisoara, ghimbirul, boia sau mustar pentru a va dezvolta metabolismul
  • Un cocktail din o lingura de seminte de in macinate cu 225 ml de amestec de apa (4 parti) cu suc de merisor neindulcit (o parte) – grabeste procesul de detoxifiere si echilibreaza hormonii

importanta-fructelor-in-dieta

Reguli ce trebuie respetate in dieta de eliminare a graimii

  • Un singur tip de proteina pe masa, cu exceptia oualor
  • Fructele nu se mananca impreuna cu legumele
  • Carnea nu se mananca impreuna cu laptele
  • Nu se bea apa in timpul mesei, doar intre mese
  • Se mananca o data la 3 ore

Cele 3 faze ale dietei de eliminare a grasimii

  1. Prima faza: dureaza 2 saptamani si este etapa de purificare
  2. A doua faza: mai putin restrictiva ca prima, se tine pana se atinge greutatea dorita
  3. A treia faza: o dieta cu un continut redus de carbohidrati, poate fi tinuta pe tot parcursul vietii
Dieta cu unt de arahide

Dieta cu unt de arahide este un regim care pemite consumul de unt de arahide zilnic, in timp ce va apropiati de greutatea dorita. Este o dieta atragatoare deoarece ofera o varietate de nutrimente, in timp ce aveti voie sa mancati si unt de arahide, un aliment satisfacator.

Dieta cu unt de arahide promoveaza pierderea din greutate, scaderea colesterolului, reducerea riscului bolilor de inima si a diabetului, daca urati planul alimentar. Acesta consta intr-un consum diferit – 2200 de calorii pentru barbati si 1500 de calorii pentru femei zilnic.

Despre dieta cu unt de arahide

Dieta cu unt de arahide se bazeaza pe controlul portiilor. Barbatii pot manca unt de arahide de 3 ori pe zi, in timp ce femeile doar de doua ori. O portie consta in doua linguri de unt de arahide.

Planul dietei este simplu. Puteti include unt de arahide in doua dintre mese sau gustari dupa cum doriti.este recomandat sa luati un supliment de calciu pentru a atinge cerintele zilnice. Includerea desertului face dieta usor de urmat si inlatura sentimentul de privare.

Planul alimentar

  • Mic dejun: unt de arahide, o cana de lapte degresat simplu sau cu cafea
  • Pranz: salata de ton (jumatate de conserva de ton in apa, doua linguri de maioneza, 1/2 lingura de mustar de Dijon, doua linguri de telina si morcov tocat. Optional: o lingura de muraturi tocate), o cana si jumatate de morcovi.
  • Gustare: o portocala, o para sau alt fruct la alegere
  • Cina: pui cu sos din mango si unt de arahide, 1/2 cana de orez fiert (de preferat brun), 1/2 cana de spanac gatit
  • Gustare de seara: o felie de tort cu o cana si jumatate de capsune zdrobite
Dieta luptatorului

Dieta luptatorului poate fi descrisa mai bine ca fiind un program de exercitii, nutritie si fitnes; regimul alimentar este doar o parte din program. Dieta este iesita din comun datorita alternantei ciclurilor de subalimentare si supraalimentare. Autorul dietei sustine ca aceste cicluri sunt o tendinta biologica normala pe care oamenii moderni o ignora in detrimentul starii de sanatate pe termen lung.

Reguli

  • Evitati alimentele procesate
  • Mancati doar alimente organice
  • Beti doar apa filtrata si gatiti folosind apa filtrata
  • Minimizati consumul alimentelor ambalate in bidoane sau ambalaje din plastic, mai ales plastic moale.
  • Minimizati consumul de alcool deoarece alcoolul reduce capacitatea ficatului de a elimina toxinele
  • Mancati carbohidrati la finalul cinei pentru a stabiliza nivelul insulini din sange
  • Alternati zilele in care consumati multi carbohidrati cu cele in care consumati multe grasimi pentru a maximiza arderea grasimilor in timpul exercitiilor

Exercitii in dieta luptatorului

Exercitiile sunt o parte importanta din procesul de ardere a grasimilor. Dieta luptatorului recomanda sesiunile de exercitii in care sunt solicitate toate grupele musculare in locul celor care tintesc o singura parte a corpului – abdomenul sau bratele.

Nu uita, cand alegi o dieta, documenteaza-te si vezi daca ti se potriveste!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here