Depresia si tratamentul acesteia. Cum scapi de depresie?

4
523
despre depresie

Depresia este o conditie medicala serioasa si destul de comuna care afecteaza dispozitia unei persoane, felul in care gandeste si cum se comporta. Din fericire, depresia este tratabila.

Efectele depresiei asupra noastră

Persoanele depresive pot simti o lipsa de interes asupra tot ce este in jurul lor si poate face ca pana si activitatile preferate sa nu mai para la fel de interesante. Aceasta afectiune poate duce la o varietate de emotii si probleme fizice si poate scadea considerabil abilitatile unei persoane acasa sau la munca.

Persoanele care suferă de depresie se îndepărtează de familie şi de prieteni. Efectele ei sunt diferite de la o persoană la alta. Multe persoane suferă de depresie din cauza unui eşec în dragoste, din cauza anumitor persoane sau chiar din cauza notelor proaste de la şcoală.

Pentru a scăpa de depresie încercaţi să fiţi mai activi, plimbaţi-vă împreună cu prietenii şi prietenele prin parc. Oamenii din jurul nostru ne pot ajuta să scăpam de depresie sau pot să o provoace.

Dacă suferiţi de depresie, încearcaţi să vorbiţi cu familia sau cu prietenii şi mergeţi în locuri unde vă puteţi distra şi relaxa alături de ei. Este foarte important să aveţi o persoană apropiată lângă voi care să înţeleagă prin ce treceţi. Persoanele care suferă de depresie încearcă să-şi găsească alinarea în alcool şi droguri.

Aceste lucruri trebuie să le evitaţi deoarece vă fac mai mult rău, chiar dacă voi credeţi că vă fac bine. Încercaţi să desfăşuraţi împreună cu prietenii lucruri care vă înveselesc, mâncaţi sănătos şi încercaţi să vă odihniţi. Dacă nu reuşiţi să scăpaţi de depresie luaţi legătura cu o persoană specializată.

Care sunt simptomele depresiei?

  • Lipsa de interes asupra activitatilor din jur
  • Schimbarea apetitului – slabitul sau ingrasatul brusc
  • Insomnia sau hipersomnia
  • Lipsa de energie
  • Sentiment de inutilitate sau de vinovatie (in general ambele)
  • Probleme de concentrare
  • Ganduri de suicid
  • Atacuri de panica

simptomele-depresiei

Este important de precizat ca persoanele depresive nu sunt neaparat mereu suparate. Acestea pot fi vesele, uneori chiar exagerat de vesele. Indiferent ca un depresiv este suparat sau fericit, atat timp cat a fost diagnosticat cu aceasta afectiune nu trebuie ignorata.
Persoanele care sufera de depresie pot ascunde foarte bine aceste simptome, uneori chiar si de ele insele. Pot jura ca se simt bine, ca nu au nimic iar a doua zi, BUM! Alimentatia si exercitiile fizice pot juca un rol important in tratarea depresiei. Acestea nu sunt suficiente, uneori trebuie sa se ajunga chiar la antidepresive.

Coleratia dintre depresie si alimentatie

Inainte de orice discutie vreau sa subliniez ca depresia poate fi o problema serioasa. Aceasta trebuie tratata impreuna cu un psiholog, psihiatru si ca orice schimbari fie ele alimentare sau nu si orice suplimente am lua, ele trebuie neaparat discutate cu medicul curant, in contextul tratamentului pe care deja il urmati.

Vestea proasta e ca, odata instalata, depresia nu poate fi vindecata doar prin alimentatie, dar o dieta echilibrata face parte din planul general pentru tratamentul depresiei.

In primul rand fii sigur ca acoperi toate grupele alimentare. Si indiferent ce alimente ar putea avea un efect pozitiv asupra depresiei, acest lucru nu se va intampla decat daca il consumati corespunzator, nu in exces sau ignorand restul alimentelor.

Diferite studii au aratat posibila corelatie intre urmatoarele elemente si depresie.

Omega 3 si raportul dintre omega6/omega 3 – sunt legate de starea psihica. Surse de omega 3 sunt : peste ( somon, macrou, sardine, ton), seminte de in, nuci.

Acidul pantotenic, cunoscut ca vitamina B5, in cazul carentei poate determina depresie, dar prezenta lui in alimentatie este atat de mare incat carenta este foarte putin probabila. Exemple de surse – carnea, cerealele integrale, avocado, brocoli.

Acidul folic – s-a observat ca nivelul acidului folic la multe persoane suferind de depresie este in general mai scazut si de asemenea s-a observat ca nivelul scazut se coreleaza cu un raspuns prost la anti-depresive.

Surse de acid folic: linte, spanac, brocoli, suc de portocale, galbenusul de ou, sparanghel, varza, banana. Atentie la faptul ca deficitul de fier si vitamina C poate influenta absorbtia de acid folic din hrana.

Vitamina B12 – imbunatateste functiile cerebrale, cognitive, mai ales la varstnici. Surse sunt produsele de origine animala – carne, iaurt, branza, lapte, peste.

S-a observat o influenta pozitiva a carbohidratilor asupra starii psihice, dar fii atent sa alegi carbohidratii corecti – cereale integrale si produse din cereale integrale, fructe si legume.

alimentatia-si-depresia

Ai grija sa alegi surse bune de proteine – leguminoasele ( mazare, fasole, linte ), seminte, nuci, produsele animale din surse sanatoase.

Se studiaza si legatura dintre vitamina D si depresie. Prin urmare expune-te la soare dar doar la ore potrivite. Surse e vitamina D – peste,ou, carne, ciuperci .

De asemenea este discutata si demonstrata importanta triptofanului, respectiv a 5 hidroxitriptofanului ( 5HTP ) in combaterea depresiei. Pe langa aportul in sine de triptofan sunt necesare mese mai bogate in carbohidrati si mai sarace in proteine pt a ajuta la eliberarea triptofanului si la cresterea cantitatii care va ajunge la creier.

Triptofanul se gaseste in majoritatea alimentelor ce contin proteine. Exemple – ou, peste, produsele lactate, carnea, seminte de floarea soarelui, orez.

Insa cantitatea care va ajunge la creier si cantitatea de 5-hidroxitriptamina produsa variaza. In caz ca doriti sa incercati suplimente de 5HTP discutati cu medicul curant inainte.

Pe langa alimentatie, activitatea fizica ajuta in combaterea depresiei si a anxietatii. Evita alcoolul, drogurile, bauturile cu cantitati mari de cafeina, pastreaza-ti o greutate normala pentru varsta si inaltimea ta.

E cineva care a avut astfel de probleme ? Ce v-a ajutat cel mai mult?

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here