fumat-metode-de-a-renunta
0/10voturi

Conform statisticilor, astăzi aproximativ 31% dintre bărbați și 6% dintre femei din lume fumează. Toți acești oameni știu despre răul pe care nicotina îl aduce corpului. Din ce în ce mai mulți spun: “Vreau să renunț la fumat”. Acesta este rezultatul muncii efectuate de guvernele multor țări împreună cu autoritățile din domeniul sănătății.

Activitatea de tutun este foarte profitabilă, o sumă mare fiind primită din impozite. Dar, în ultimii ani și decenii, când tot mai mulți oameni suferă și mor din cauza bolilor pulmonare, s-a descoperit o relație directă între dependența de țigări și probabilitatea tumorilor maligne și a altor patologii ale sistemului respirator. Astăzi, guvernele multor țări se luptă cu dependența de nicotină.

cearcane-fumatul-este-o-cauza

De ce oamenii fumează?

Fumătorul nu va spune că a vrut în mod conștient să devină unul. Niciunul dintre părinți nu va sfătui copilul să consume tutun. Dar din diferite motive, oamenii încep să fumeze.

  • Majoritatea adolescenților asociază produsele din tutun cu lumea adulților.
  • Mulți cred că aceasta este o modalitate de a vă relaxa, de a elimina rigiditatea, de a da curaj, încredere.
  • Cauza comună a consumului de nicotină se numește plictiseală.
  • Cineva fumează “pentru companie”. Și prietenii, cunoștințele, cercul de prieteni. Consumul de tutun pentru aceste persoane este o modalitate de socializare.

Majoritatea fumătorilor consideră că țigările sunt dăunătoare. Dar pe tot parcursul vieții oamenii dobândesc în mod constant obiceiuri diferite și, dacă este necesar, le refuză. De ce fumatul este mai dificil?

Metode: cum te poti lasa de fumat?

Mulți oameni încearcă să renunțe la fumat. Cererea generează aprovizionare. Diverse organizații, medicale și comerciale, specialiști și oameni obișnuiți oferă propriile căi și sfaturi. fumat-metode-de-a-renunta

  • Codificare. Aproape toate organizațiile care oferă astfel de servicii, solicită pacienților să renunțe la țigări cu cel puțin 24 de ore înainte de a intra în sesiune. Adică, codificarea este concepută pentru persoanele care au voința. Metoda se bazează pe hipnoză, influență asupra psihicului uman, direcția subconștientă de a renunța la fumat, sugestia de aversiune față de ea, frica de moarte sau de boală la revenirea la dependență.
  • Plasturi de nicotină, gume de mestecat. Cea mai ineficientă cale. Conține nicotină, adică otrava continuă să intre în organism. Aceste medicamente sunt nocive pentru sănătate.
  • Reducerea numărului de țigări pe zi. Destul de inutil. Valoarea fiecărei țigări pentru o persoană crește uneori, ducând la o dependență crescută.
  • Medicamente. Cel mai popular este Tabex. Când o persoana fumeaza după o pastilă, ea primește senzații foarte neplăcute. Treptat, se formează dezgust. O dorință naturală este de a evita senzațiile neplăcute, astfel încât o persoană să înceteze să fumeze.

Dar, în același timp, toată lumea înțelege că atunci când nu mai luați pastile, gustul produselor din tutun devine familiar. Dacă o persoană nu a abandonat psihologic dependența, probabil că va începe să fumeze din nou.

  • Metode psihologice. Ele se bazează pe lupta împotriva dependenței. Pentru a renunța la fumat, o persoană trebuie să vrea ea însuși acest lucru și să înțeleagă că țigările nu dau niciun avantaj, nu aduc plăcere, iar respingerea acestora, dimpotrivă, are numai avantaje. Metodele psihologice sunt cele mai eficiente. Numai o înțelegere completă a existenței dependenței face posibilă alegerea corectă.

Info: vezi cele mai bune tratamente anti-fumat

Cele mai renumite metode psihologice sa renunti la fumat

Una dintre cele mai bine vandute carti din lume astazi este cartea lui Allen Carr “Un mod usor de renuntat la fumat” si metoda sa cu acelasi nume. Se bazează pe istoria autorului însuși. Fostul contabil Carr, de-a lungul vieții, a făcut multe încercări diferite de a renunța la fumat, dar după un timp a început din nou. În consecință, el încă înțelegea motivul dependenței sale, astfel încât să poată renunta cu ușurință la tutun.

cum-te-lasi-de-fumat

În urma sfaturilor autorului, mii și apoi milioane de oameni din întreaga lume au făcut același lucru. Eficacitatea metodei Carr este de 95%. Cartea este destul de mare, este nevoie de câteva zile să o citiți cu atenție. În acest timp, oamenii învață să-și reînțeleagă atitudinea față de consumul de produse din tutun. Autorul oferă sfaturi practice despre cum să eliminați obiceiurile asociate cu țigările.

Daca suferi de angina pectorala sau afectiuni similare este absolut necesar sa te lasi de fumat! Fumătorul este sigur că îi place fumul de tutun, iar respingerea lui este un test. Toata problema este în cap.

Din copilărie, toți oamenii sunt implicați într-o campanie masivă de spălare a creierului. Produsele din tutun sunt servite ca un simbol al curajului, succesului, plăcerii (în filme, publicitate). Ultima dorință a celor condamnați înainte de pedeapsa cu moartea este o țigară (cel mai valoros lucru din viață). Omul este înclinat să creadă ceea ce vede pe ecran.

Dar viața fără dependență este frumoasă, fumatul este o mare fericire. Carr vă sfătuiește să faceți primul pas, să opriți sufocarea și să nu vă mai otrăviți.

  • Nicotina este un drog

Nicotina este un monstru care trăiește în interior și care necesită reîncărcare constantă. Imediat ce monstrul moare, pofta dispare, persoana devine liberă.

  • Dependența de nicotină este o capcană

Mirosul, gustul, tusea din fumul de tigara nu place nimănui. Majoritatea oamenilor sunt la început încrezători că pot sa renunte cu ușurință. Dar atunci când există probleme cu sănătatea sau lipsa de bani, o persoană încearcă să renunțe la fumat și acest lucru este perceput ca stres, tortură, pedeapsă.

  • Produsele din tutun nu scutesc stresul, nu calmeaza

Dimpotrivă, persoanele cu dependență sunt mai nervoase și mai tensionate. Există stres pentru toată lumea, dar nefumătorii nu au nevoie să inhaleze fumul de tutun pentru a le depăși, ei se simt calmi și încrezători și fără țigări în buzunarele lor.

  • Nicotina este o otravă

Multe persoane mor mai mult de efectele fumatului în fiecare an decât de drogurile puternice. Otrava distruge sănătatea, slăbește nervii, înfundă vasele de sânge, provoacă dureri de cap și reduce activitatea creativă.

  • Fumatul nu umple un vid, îl creează

În loc să se gândească la lucruri utile sau să le facă, gândurile unei persoane dependente sunt ocupate doar de țigări.

  • Daca scapi de fumat, o sa salvezi o sumă decentă

Puteți face un calcul simplu. Dacă, de exemplu, un pachet costă 18 lei, atunci pentru un an vor fi colectati minimum 6570 lei. Timp de 10 ani, aproape 65700 lei, pentru întreaga viață poate fi de câteva sute de mii de lei.

  • Fumatul este o reacție în lanț

O “tigară aleatoare” sau “numai una” este o capcană, o întoarcere la dependență.

Nu așteptați momentul potrivit, justificați-vă cu stres sau plictiseală, opriți fumatul chiar acum!

Vrei să fumezi dacă știi că următoarea țigară din corpul tău va dezvolta cancer? Vrei să traversezi drumul aglomerat cu ochii închiși? Riscul de a ajunge sub autobuz într-o situație normală este mic și riscul de a muri de efectele fumatului se apropie de 100%. Trecerea unei strazi aglomerate cu ochi inchisi poate fi comparata cu dependenta de nicotina.

Allen Carr oferă sfaturi, instrucțiuni, de unde să începeți: să luați o decizie și să vă bucurați de eliberarea voastră, să vă amintiți în mod constant și să vă repetați ce fericire este să trăiți fără otrăvire. După aproximativ trei săptămâni, vine “momentul adevărului”. Persoana își dă seama, cât de mult a devenit mai ușor pentru el fizic și moral, începe să simtă un sentiment de milă față de fumători.

Fostul fumător are posibilitatea de a-și monitoriza progresele, schimbările în organism. El primește sarcini, a căror performanță avertizează împotriva unei defecțiuni. Cu sprijinul specialiștilor, oamenii învață constant să gândească și să trăiască într-un mod nou, fără țigări, fără dependență, sănătoși, și plini de energie. Scopul principal este de a face clar pentru o persoană că renunțarea la fumat este o eliberare.

Majoritatea oamenilor nu cred în propriile lor puncte forte sau aleg modalități deliberat ineficiente de a renunța. Mulți nu au răbdarea și rezistența pentru a termina cu grijă citirea cărții lui A. Carr. În astfel de cazuri, este pur și simplu necesar să se sprijine pe specialiștii care ii vor ajuta să obțină și să “pună pe rafturi” toate informațiile disponibile, să privească lumea într-un mod nou.

Indiferent de metoda pe care o alegeți, nu renunțați la intenția de a renunța la fumat. Acest act vă va oferi libertate, sănătate și încrederea în sine!

Nu trebuie sa iti pierzi prietenii fumatori atunci cand tu te lasi de fumat

Poti sa folosesti aceste sfaturi pentru a te abtine de la pofta de a fuma fara a iti sacrifica relatiile de prietenie.

Sunt foarte multe motive pentru a renunta la fumat- dar, din nefericire, poate sa fie foarte dificil sa te concentrezi asupra lor    atunci cand toti prietenii tai sau membrii familiei tale fumeaza si ei.

Trebuie sa tii minte ca nu te lupti doar impotriva dependentei de nicotina, trebuie de asemenea sa lupti impotriva obiceiului social de a fuma, spune Deborah Seals, un facilitator din programul “Freedom from smoking” (“Libertatea de a nu fuma”), care este condusa de organizatia “American Lung Association” (ALA) (“Asociatia Americana a Plamanilor”).

“Eu consider ca este una dintre cele mai mari provocari pentru o persoana aflata in calatoria  de a renunta la fumat”, a adaugat Seals.

In timp ce nu trebuie sa renunti la cercul social de prieteni pentru a renunta la fumat, tot ar putea sa fie nevoie sa schimbi cand si unde socializezi cu oamenii din viata ta care inca fumeaza. Poti folosi urmatoarele sfaturi pentru a renunta la fumat, fara sa renunti la prietenii tai.

Cum sa renunti la fumat fara sa te indepartezi de prietenii fumatori?
  1. Fa ceva diferit

Daca te-ai obisnuit sa iei o pauza de tigara cu colegii de la munca sau sa fumezi cand bei cateva beri intr-o seara de vineri, renuntarea la fumat poate sa insemne ca poti sa pierzi unele dintre aceste iesiri sociale. Totusi, este important sa te feresti de orice declansator potential- inclusiv prietenii tai atunci cand isi aprind o tigara.

Incearca sa organizezi noi activitati sau hobbyuri cu prietenii tai, spune Bill Blatt, directorul national al programelor anti tututn din ALA. ( sau, chiar si mai bine, poti alege un loc de intalnire care sa nu permita fumatul).

“Daca ei iti sunt cu adevarat prieteni, atunci nu trebuie sa renunti la ei in permanenta”, spune el. Dar, cel putin la inceput, trebuie sa te indepartezi de activitatile in care ei o sa fumeze.

  1. Schimba-ti rutina

Chiar si cele mai banale obiceiuri pot declansa o pofta de tigara. De exemplu, daca in mod obisnuit imparti o tigara cu sotia ta dupa cina, ai putea simti nevoia de a fuma dupa ce ai terminat de mancat. Pentru a elimina aceasta nevoie, poti incerca sa te ridici de la masa si sa speli vasele sau sa iesi la o plimbare dupa ce ai mancat. Aceasta schimbare produsa in rutina ta te poate ajuta sa eviti acest declansator si ii poate oferi partenerei tale sansa de a te sustine.

  1. Poti cere sustinerea prietenilor si a familiei tale

“Trebuie sa fii mai clar in privinta a ceea ce ai nevoie,” spune Blatt. “De obicei, prietenii si familia chiar vor sa te ajute si sa te sustina, dar nu sti cum pot sa faca acest lucru.”

Tu esti cel mai bun judecator al nevoilor tale, dar aici sunt prezentate unele idei: roaga-ti prietenii si rudele sa nu mai fumeze in preajma ta, sa fumeze in afara casei sau a masinii tale si sa pastreze declansatoarele vizuale, cum ar fi de exemplu scrumierele si brichetele, mai departe de tine.”

In plus, poti cere ajutorul prietenilor si rudelor care nu fumeaza. Atunci cand simti nevoia de a fuma o tigara, o sa iti doresti sa poti suna pe cineva care sa te ajute sa treci peste acel moment.

  1. Nu fi prea dur cu prietenii care inca fumeaza

Procesul de renuntare la fumat este diferit in cazul fiecarei persoane si tu ai putea fi mai iritabil sau mai anxios atunci cand ai simptome de sevraj. Daca prietenii tai si familia ta inca fumeaza atunci cand tu incerci sa te lasi, nu ar trebui sa ii judeci pentru asta, spune Blatt. In timp ce ar trebui sa ii incurajezi sa renunte odata cu tine, nu ar trebui totusi sa ii presezi.

  1. Concentreaza-te asupra lucrurillor pozitive

Sa te lasi de fumat are, de asemenea, si anumite beneficii sociale: Nu va mai trebui sa iesi afara pentru ca ai nevoie de o tigara, poti fi un model foarte bun pentru prietenii tai care s-ar putea gandi sa se lase de fumat si o sa ai mai multi bani sa cheltui pe alte activitati cae iti plac. De asemenea, ai putea descoperi ca ai mai mult timp de petrecut cu prietenii si membrii familiei care nu fumeaza, lucru care poate sa duca la intarirea acelor relatii.

  1. Sa nu schimbi totul deodata

Este o decizie inteleapta sa eviti declansatoarele si sa iti schimbi rutinele, in special la inceput, spune Blatt. Dar poate fi foarte coplesitor sa incerci sa schimbi prea multe lucruri deodata si acest lucru s-ar putea sa iti reduca foarte mult sansele de a te lasa de fumat.

In cele din urma, un prieten bun de o viata intreaga poate sa fie exact sustinerea de care ai nevoie- fie ca acea persoana fumeaza sau nu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here