Cum Sa Te Lasi De Fumat?

fumat-metode-de-a-renunta

Conform statisticilor, astăzi aproximativ 31% dintre bărbați și 6% dintre femei din lume fumează. Toți acești oameni știu despre răul pe care nicotina îl aduce corpului. Din ce în ce mai mulți spun: “Vreau să renunț la fumat”. Acesta este rezultatul muncii efectuate de guvernele multor țări împreună cu autoritățile din domeniul sănătății.

Activitatea de tutun este foarte profitabilă, o sumă mare fiind primită din impozite. Dar, în ultimii ani și decenii, când tot mai mulți oameni suferă și mor din cauza bolilor pulmonare, s-a descoperit o relație directă între dependența de țigări și probabilitatea tumorilor maligne și a altor patologii ale sistemului respirator. Astăzi, guvernele multor țări se luptă cu dependența de nicotină.

cearcane-fumatul-este-o-cauza

De ce oamenii fumează?

Fumătorul nu va spune că a vrut în mod conștient să devină unul. Niciunul dintre părinți nu va sfătui copilul să consume tutun. Dar din diferite motive, oamenii încep să fumeze.

  • Majoritatea adolescenților asociază produsele din tutun cu lumea adulților.
  • Mulți cred că aceasta este o modalitate de a vă relaxa, de a elimina rigiditatea, de a da curaj, încredere.
  • Cauza comună a consumului de nicotină se numește plictiseală.
  • Cineva fumează “pentru companie”. Și prietenii, cunoștințele, cercul de prieteni. Consumul de tutun pentru aceste persoane este o modalitate de socializare.

Majoritatea fumătorilor consideră că țigările sunt dăunătoare. Dar pe tot parcursul vieții oamenii dobândesc în mod constant obiceiuri diferite și, dacă este necesar, le refuză. De ce fumatul este mai dificil?

Metode: cum sa te lasi de fumat?

Mulți oameni încearcă să renunțe la fumat. Cererea generează aprovizionare. Diverse organizații, medicale și comerciale, specialiști și oameni obișnuiți oferă propriile căi și sfaturi.

  • Codificare. Aproape toate organizațiile care oferă astfel de servicii, solicită pacienților să renunțe la țigări cu cel puțin 24 de ore înainte de a intra în sesiune. Adică, codificarea este concepută pentru persoanele care au voința. Metoda se bazează pe hipnoză, influență asupra psihicului uman, direcția subconștientă de a renunța la fumat, sugestia de aversiune față de ea, frica de moarte sau de boală la revenirea la dependență.
  • Plasturi de nicotină, gume de mestecat. Cea mai ineficientă cale. Conține nicotină, adică otrava continuă să intre în organism. Aceste medicamente sunt nocive pentru sănătate.
  • Reducerea numărului de țigări pe zi. Destul de inutil. Valoarea fiecărei țigări pentru o persoană crește uneori, ducând la o dependență crescută.
  • Medicamente. Cel mai popular este Tabex. Când o persoana fumeaza după o pastilă, ea primește senzații foarte neplăcute. Treptat, se formează dezgust. O dorință naturală este de a evita senzațiile neplăcute, astfel încât o persoană să înceteze să fumeze.

Dar, în același timp, toată lumea înțelege că atunci când nu mai luați pastile, gustul produselor din tutun devine familiar. Dacă o persoană nu a abandonat psihologic dependența, probabil că va începe să fumeze din nou.

  • Metode psihologice. Ele se bazează pe lupta împotriva dependenței. Pentru a renunța la fumat, o persoană trebuie să vrea ea însuși acest lucru și să înțeleagă că țigările nu dau niciun avantaj, nu aduc plăcere, iar respingerea acestora, dimpotrivă, are numai avantaje. Metodele psihologice sunt cele mai eficiente. Numai o înțelegere completă a existenței dependenței face posibilă alegerea corectă.

Info: vezi cele mai bune tratamente anti-fumat

Cele mai renumite metode psihologice sa renunti la fumat

Una dintre cele mai bine vandute carti din lume astazi este cartea lui Allen Carr “Un mod usor de renuntat la fumat” si metoda sa cu acelasi nume. Se bazează pe istoria autorului însuși. Fostul contabil Carr, de-a lungul vieții, a făcut multe încercări diferite de a renunța la fumat, dar după un timp a început din nou. În consecință, el încă înțelegea motivul dependenței sale, astfel încât să poată renunta cu ușurință la tutun.

cum-te-lasi-de-fumat

În urma sfaturilor autorului, mii și apoi milioane de oameni din întreaga lume au făcut același lucru. Eficacitatea metodei Carr este de 95%. Cartea este destul de mare, este nevoie de câteva zile să o citiți cu atenție. În acest timp, oamenii învață să-și reînțeleagă atitudinea față de consumul de produse din tutun. Autorul oferă sfaturi practice despre cum sa te lasi de fumat si cum sa renunti la obiceiurile asociate cu tigarile.

Daca suferi de angina pectorala sau afectiuni similare este absolut necesar sa te lasi de fumat! Fumătorul este sigur că îi place fumul de tutun, iar respingerea lui este un test. Toata problema este în cap.

Din copilărie, toți oamenii sunt implicați într-o campanie masivă de spălare a creierului. Produsele din tutun sunt servite ca un simbol al curajului, succesului, plăcerii (în filme, publicitate). Ultima dorință a celor condamnați înainte de pedeapsa cu moartea este o țigară (cel mai valoros lucru din viață). Omul este înclinat să creadă ceea ce vede pe ecran.

Dar viața fără dependență este frumoasă, fumatul este o mare fericire. Carr vă sfătuiește să faceți primul pas, să opriți sufocarea și să nu vă mai otrăviți.

Adevaruri despre fumat
  • Nicotina este un drog

Nicotina este un monstru care trăiește în interior și care necesită reîncărcare constantă. Imediat ce monstrul moare, pofta dispare, persoana devine liberă.

  • Dependența de nicotină este o capcană

Mirosul, gustul, tusea din fumul de tigara nu place nimănui. Majoritatea oamenilor sunt la început încrezători că pot sa renunte cu ușurință. Dar atunci când există probleme cu sănătatea sau lipsa de bani, o persoană încearcă să renunțe la fumat și acest lucru este perceput ca stres, tortură, pedeapsă.

  • Produsele din tutun nu scutesc stresul, nu calmeaza

Dimpotrivă, persoanele cu dependență sunt mai nervoase și mai tensionate. Există stres pentru toată lumea, dar nefumătorii nu au nevoie să inhaleze fumul de tutun pentru a le depăși, ei se simt calmi și încrezători și fără țigări în buzunarele lor.

  • Nicotina este o otravă

Multe persoane mor mai mult de efectele fumatului în fiecare an decât de drogurile puternice. Otrava distruge sănătatea, slăbește nervii, înfundă vasele de sânge, provoacă dureri de cap și reduce activitatea creativă.

  • Fumatul nu umple un vid, îl creează

În loc să se gândească la lucruri utile sau să le facă, gândurile unei persoane dependente sunt ocupate doar de țigări.

  • Daca scapi de fumat, o sa salvezi o sumă decentă

Puteți face un calcul simplu. Dacă, de exemplu, un pachet costă 18 lei, atunci pentru un an vor fi colectati minimum 6570 lei. Timp de 10 ani, aproape 65700 lei, pentru întreaga viață poate fi de câteva sute de mii de lei.

  • Fumatul este o reacție în lanț

O “tigară aleatoare” sau “numai una” este o capcană, o întoarcere la dependență.

Nu așteptați momentul potrivit, justificați-vă cu stres sau plictiseală, opriți fumatul chiar acum!

adevaruri-despre-fumat

Vrei să fumezi dacă știi că următoarea țigară din corpul tău va dezvolta cancer? Vrei să traversezi drumul aglomerat cu ochii închiși? Riscul de a ajunge sub autobuz într-o situație normală este mic și riscul de a muri de efectele fumatului se apropie de 100%. Trecerea unei strazi aglomerate cu ochi inchisi poate fi comparata cu dependenta de nicotina.

Allen Carr oferă sfaturi, instrucțiuni, de unde să începeți: să luați o decizie și să vă bucurați de eliberarea voastră, să vă amintiți în mod constant și să vă repetați ce fericire este să trăiți fără otrăvire. După aproximativ trei săptămâni, vine “momentul adevărului”. Persoana își dă seama, cât de mult a devenit mai ușor pentru el fizic și moral, începe să simtă un sentiment de milă față de fumători.

Fostul fumător are posibilitatea de a-și monitoriza progresele, schimbările în organism. El primește sarcini, a căror performanță avertizează împotriva unei defecțiuni. Cu sprijinul specialiștilor, oamenii învață constant să gândească și să trăiască într-un mod nou, fără țigări, fără dependență, sănătoși, și plini de energie. Scopul principal este de a face clar pentru o persoană că renunțarea la fumat este o eliberare.

Majoritatea oamenilor nu cred în propriile lor puncte forte sau aleg modalități deliberat ineficiente de a renunța. Mulți nu au răbdarea și rezistența pentru a termina cu grijă citirea cărții lui A. Carr. În astfel de cazuri, este pur și simplu necesar să se sprijine pe specialiștii care ii vor ajuta să obțină și să “pună pe rafturi” toate informațiile disponibile, să privească lumea într-un mod nou.

Indiferent de metoda pe care o alegeți, nu renunțați la intenția de a renunța la fumat. Acest act vă va oferi libertate, sănătate și încrederea în sine!

Nu trebuie sa iti pierzi prietenii fumatori atunci cand tu te lasi de fumat

Inca nu esti sigur ca vrei sa te lasi de fumat, asa-i? Vrei sa afli cum sa te lasi de fumat, insa nu prea vrei sa faci pasul prea mare. Nu de alta, dar apoi iti va veni mai greu sa iesi cu prietenii tai, majoritatea daca nu chiar toti fumatori. Din fericite, exista metode prin cate sa te lasi de fumat fara sa renunti la iesirile cu prietenii.

INFO: Daca vrei sa renunti la fumat, poti incerca Nikostop, o solutie moderna si naturala impotriva fumatului.

NikoStop Antistress – solutie antifumat

Poti sa folosesti aceste sfaturi pentru a te abtine de la pofta de a fuma fara a iti sacrifica relatiile de prietenie.

Sunt foarte multe motive pentru a renunta la fumat- dar, din nefericire, poate sa fie foarte dificil sa te concentrezi asupra lor    atunci cand toti prietenii tai sau membrii familiei tale fumeaza si ei.

Trebuie sa tii minte ca nu te lupti doar impotriva dependentei de nicotina, trebuie de asemenea sa lupti impotriva obiceiului social de a fuma, spune Deborah Seals, un facilitator din programul “Freedom from smoking” (“Libertatea de a nu fuma”), care este condusa de organizatia “American Lung Association” (ALA) (“Asociatia Americana a Plamanilor”).

“Eu consider ca este una dintre cele mai mari provocari pentru o persoana aflata in calatoria  de a renunta la fumat”, a adaugat Seals.

In timp ce nu trebuie sa renunti la cercul social de prieteni pentru a renunta la fumat, tot ar putea sa fie nevoie sa schimbi cand si unde socializezi cu oamenii din viata ta care inca fumeaza. Poti folosi urmatoarele sfaturi pentru a renunta la fumat, fara sa renunti la prietenii tai.

Cum sa renunti la fumat fara sa te indepartezi de prietenii fumatori?
  1. Fa ceva diferit

Daca te-ai obisnuit sa iei o pauza de tigara cu colegii de la munca sau sa fumezi cand bei cateva beri intr-o seara de vineri, renuntarea la fumat poate sa insemne ca poti sa pierzi unele dintre aceste iesiri sociale. Totusi, este important sa te feresti de orice declansator potential- inclusiv prietenii tai atunci cand isi aprind o tigara.

Incearca sa organizezi noi activitati sau hobbyuri cu prietenii tai, spune Bill Blatt, directorul national al programelor anti tututn din ALA. ( sau, chiar si mai bine, poti alege un loc de intalnire care sa nu permita fumatul).

fumatul-pentru-sanatate

“Daca ei iti sunt cu adevarat prieteni, atunci nu trebuie sa renunti la ei in permanenta”, spune el. Dar, cel putin la inceput, trebuie sa te indepartezi de activitatile in care ei o sa fumeze.

  1. Schimba-ti rutina

Chiar si cele mai banale obiceiuri pot declansa o pofta de tigara. De exemplu, daca in mod obisnuit imparti o tigara cu sotia ta dupa cina, ai putea simti nevoia de a fuma dupa ce ai terminat de mancat. Pentru a elimina aceasta nevoie, poti incerca sa te ridici de la masa si sa speli vasele sau sa iesi la o plimbare dupa ce ai mancat. Aceasta schimbare produsa in rutina ta te poate ajuta sa eviti acest declansator si ii poate oferi partenerei tale sansa de a te sustine.

  1. Poti cere sustinerea prietenilor si a familiei tale

“Trebuie sa fii mai clar in privinta a ceea ce ai nevoie,” spune Blatt. “De obicei, prietenii si familia chiar vor sa te ajute si sa te sustina, dar nu sti cum pot sa faca acest lucru.”

Tu esti cel mai bun judecator al nevoilor tale, dar aici sunt prezentate unele idei: roaga-ti prietenii si rudele sa nu mai fumeze in preajma ta, sa fumeze in afara casei sau a masinii tale si sa pastreze declansatoarele vizuale, cum ar fi de exemplu scrumierele si brichetele, mai departe de tine.”

In plus, poti cere ajutorul prietenilor si rudelor care nu fumeaza. Atunci cand simti nevoia de a fuma o tigara, o sa iti doresti sa poti suna pe cineva care sa te ajute sa treci peste acel moment.

  1. Nu fi prea dur cu prietenii care inca fumeaza

Procesul de renuntare la fumat este diferit in cazul fiecarei persoane si tu ai putea fi mai iritabil sau mai anxios atunci cand ai simptome de sevraj. Daca prietenii tai si familia ta inca fumeaza atunci cand tu incerci sa te lasi, nu ar trebui sa ii judeci pentru asta, spune Blatt. In timp ce ar trebui sa ii incurajezi sa renunte odata cu tine, nu ar trebui totusi sa ii presezi.

  1. Concentreaza-te asupra lucrurillor pozitive

Sa te lasi de fumat are, de asemenea, si anumite beneficii sociale: Nu va mai trebui sa iesi afara pentru ca ai nevoie de o tigara, poti fi un model foarte bun pentru prietenii tai care s-ar putea gandi sa se lase de fumat si o sa ai mai multi bani sa cheltui pe alte activitati cae iti plac. De asemenea, ai putea descoperi ca ai mai mult timp de petrecut cu prietenii si membrii familiei care nu fumeaza, lucru care poate sa duca la intarirea acelor relatii.

  1. Sa nu schimbi totul deodata

Este o decizie inteleapta sa eviti declansatoarele si sa iti schimbi rutinele, in special la inceput, spune Blatt. Dar poate fi foarte coplesitor sa incerci sa schimbi prea multe lucruri deodata si acest lucru s-ar putea sa iti reduca foarte mult sansele de a te lasa de fumat.

In cele din urma, un prieten bun de o viata intreaga poate sa fie exact sustinerea de care ai nevoie- fie ca acea persoana fumeaza sau nu.

Acum cu noua lege, este mai simplu ca niciodata!

Desi nu sunt de acord cu legea fumatului, trebuie sa recunosc ca are beneficiile sale, in special pentru cei care vor sa se lase de fumat. Inainte, oriunde ieseai erai tentat sa fumezi pentru ca toti din jurul tau fumau. Acum, cine vrea sa fumeze, trebuie sa iasa afara.

Prin urmare, tentatiile sunt chiar mai mici. Singurul lucru tentant poate fi pachetul de tigari de pe masa al unui prieten sau faptul ca atunci cand el vine de la fumat, simti mirosul si ti se face pofta. Insa nu mai exista chiat tentatia aia, sa vezi pe cineva fumand. Asadar, iti recomand sa renunti la viciul acesta cat mai curand. Faptul ca ai cauti cum sa te lasi de fumat este primul pas, urmatorul este chiar sa o faci.

Igiena gurii la fumatori

Igiena bucala la fumatori reprezinta o problema aparte ce se cere privita cu toata atentia. Dupa cum se stie, nicotina are o o influenta negativa asupra unor importante organe cum ar fi inima, plamanii si altele, dar in acelasi timp este tot atat de nefasta si pentru dinti.

Astfel, la persoanele care fumeaza, apare o coloratie a dintilor frontali, specifica fumatorilor, care da un aspect nu tocmai placut. In ciuda celui mai corect si mai staruitor periaj coloratia nu dispare, mai mult inca, se accentueaza, bine inteles daca persoana respectiva nu abandoneaza fumatul. Medicul stomatolog este singurul care poate elimina aceasta coloratie, cu ajutorul unei periute de dinti speciale care se monteaza in locul frezei dentare.

La marii fumatori se poate intampla insa ca nici prin aceasta metoda sa nu se poata obtine o buna curatire a dintilor, existand in aceste cazuri o puternica impregnare de nicotina intre prismele de smalt. De altfel, chiar admitand faptul ca respectivul fumator si-a intrerupt fumatul in acest timp. Obtinand cat de cat o colorare spre normal a dintilor, reluandu-si dupa un timp fumatul, coloratia va reapare.

Fumatorii au probleme respiratia neplacuta

Coloratia dintilor nu este singura neplacere pe care o poate cauza tutunul. Adeseori aceasta coincide cu un miros neplacut al gurii, tot specific fumatorilor, chiar daca acestia respecta o riguroasa igiena a gurii si a dintilor. Cand mirosului de nicotina i se adauga prezenta de carii, de piatra dentara sau lucrari dentare incorecte, toate acestea vor favoriza retentia de alimente, a caror descompunere va da si ea un miros neplacut.

igiena-gurii-fumatorului

In asemenea cazuri, intrebuintarea oricarui spray, oricat de puternic deodorizant, nu are decat un slab efect si numai pentru moment. Singura modalitate pentru inlaturarea mirosului ramane o igiena corecta a gurii si a dintilor si, in primul rand, abandonarea fumatului.

Fumatul poate provoca pete pe limba sau buze

Mirosul gurii la fumatori i se adauga si alte neplaceri, cauzate de tutun. Nicotina joaca un rol nefast si asupra tesuturilor inconjuratoare ale dintilor, a parodontiului, putand sa apara pe limba pete albicioase sau iritatii si inflamatii in regiunea buzelor, manifestari fata de care respectivul fumator trebuie sa fie foarte atent.

Acelasi lucru il putem spune despre acei fumatori pasionati, care neindurandu-se sa lase tigara, se ambitioneaza s-o fumeze in intregime, provocandu-si arsuri ale buzelor, care daca prin obisnuinta se repeta, pot degenera in cancer al buzelor.

Unii fumatori, ingrijorati in fata unor asemenea neplacute perspective, isi vor spune: “nu mai fumez tigari, fumez pipa” socotind ca recurgand la un asemenea compromis, pastrandu-si placerea tutunului, nu vor mai risca sa se imbolnaveasca de cancer.

Fumatul pipei nu reprezinta totusi o rezolvare in asemenea cazuri. Intr-adevar, pipa nu poate genera arsuri ale buzelor, fumatul insa ramane, mirosul gurii de asmenea si toate neajunsurile provocate de tutun raman, inclusiv riscul aparitiei cancerului bronhopulmonar. Mergand inca si mai departe, in dorinta lor de a nu se expune la riscuri, unii vor renunta la pipa cu tutun, fumand-o “la rece”, adica tinand pipa intre dinti, doar asa, de forma, fara a o aprinde, crezand ca o asemnea poza le va da o distinctie, un aer de superioritate, facandu-i sa para mai interesanti.

Dar, chiar si cu acest “nevinovat” procedeu, se vor putea ivi necazuri. Tinand pipa stransa intre dinti, se va produce in timp o tocire a dintilor frontali, asa numita abraziune. Mai mult chiar, strangerea intre dinti a pipei, va putea genera un anumit tic nervos care-l va face pe respectivul, sa stranga din dinti chiar si atunci cand nu are pipa intre buze.

Nu va fi decat o anticipare a unui obicei destul de neplacut, acela al scrasnitului dintilor, al bruxismului dupa denumirea stiintifica.

Aceastea sunt cateva necazuri pe care le poate cauza fumatul. In fata unei asemenea situatii, orice fumator isi poate pune problema in felul urmator: “ Fumatul? O fi el o placere, dar decat asa placere, mai bine lipsa”!

Se zice ca tigarile electronice reduc aparitia bolilor de inima

Inventate de un farmacist chinez in anul 2003, tigarile electronice sunt o alternativa pentru cei care doresc sa se lase de fumat treptat. Acestea sunt utilizate deja de milioane de oameni la nivel mondial.

Fumatul reprezinta factorul principal al bolilor cardiace si este asteptat sa provoace 1 miliard de decese in secolul 21. Pentru a preveni acest fapt, dar si pentru a scadea numeroasele afectiuni la care organismul uman este supus in urma fumatului de tutun, au fost inventate tigarile electronice. Acestea simuleaza efectele fumatului prin producerea unor vapori inhalanti. Dispozitivul unei tigari electronice costa intr-o baterie, un cartus cu lichid si un element de incalzire cu ajutorul caruia se evapora lichidul. Analizele de laborator au aratat ca aceste lichide sunt mai putin toxice decat tigarile cu tutun.

evodCele mai multe studii au aratat ca nivelul de nitrozamine dintr-o tigara electronica este de 500-1400 ori mai mica decat cantitatea prezenta intr-o tigara normala, cantitatea diferind in functie de aroma aleasa si puterea bateriei  tigarii electronice.

In prezent, 40% dintre decese sunt cauzate de boli coronariene in cazul fumatorilor. Un procent destul de mare, daca ne gandim ca exista multe alte afectiuni ce pot fi contactate prin nenumarate alte mijloace.

Specialistii unuia din cele mai mari magazine de tigari electronice, Sailebao, recomanda celor care doresc sa se lase de fumat o tigara electronica de calitate, prin care pot experimenta in continuare placerile fumatului, insa cu mai putine riscuri pentru sanatate. Modelul EVOD este unul din cele mai apreciate modele de tigari electronice de pe piata si se remarca prin clearomizolul ce face imposibila scurgerea de lichid in timpul utilizarii. Puterea acumulatorului de 900 mAh permite producerea a peste 800 de fumuri.

Tigarile electronice Sailebao au avantajul ca nu contin sute de chimicale, precum cazul tigarilor normale, in afara de nicotina. In plus, cei care doresc sa aleaga ceva mai putin tare au o paleta larga de arome disponibile.

Societatea Europeana de Cardiologie confirma faptul ca fumatul unei tigari cu tutun genereaza disfunctii miocardice acute, in timp ce tigarile electronice  nu au avut efecte adverse grave asupra functiei miocardice.  In cadrul unui studiu, la care au participat 42 de persoane cu varste intre 25 si 45 de ani s-a constatat faptul ca fumatul unei tigari din tutun a avut consecinte hemodinamice importante, cu cresteri semnificative asupra tensiunii arteriale si ritmului cardiac. In schimb, nu s-a observat inrautatirea  parametrilor ecocardiografici dupa folosirea unei tigari electronice.

Specialistii Sailebao atrag atentia faptului ca tigarile electronice nu reduc pana la zero efectele asupra sanatatii, insa, tinand cont de statistica conform careia este necesar sa fumezi minim 4 luni o tigara electronica pentru a atinge cantitatea de nitrozamine dintr-o tigara normala, putem concluziona ca tigarile electronice incetinesc aparitia disfunctiilor cardiace.

In plus, fumand o tigara electronica se vor observa efecte si in ceea ce priveste bugetul investit, care scade considerabil, dar si avantaje precum lipsa mirosului neplacut provocat de tutun.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here