Cum poti slabi pentru nunta?

“Pierderea in greutate pentru Nunta: Obtine corpul tau de vis”

“Cum poti sa pierzi rapid in greutate pentru nunta ta”

“Slabire rapida pentru nunta”

Toate acestea sunt titluri reale (si destul de alarmante) care preseaza mirii si miresele sa arate “perfect” prin eliminarea a cateva kilograme inainte de ziua nuntii lor.

Si miresele nu sunt singurele persoane care simt ca trebuie sa mai piarda in greutate inainte de a se prezenta in fata altarului: un studiu ce a cuprins 163 de viitori miri a aratat ca 39% dintre acestia incercau sa piarda in greutate pentru nunta.

Studiile arata ca presiunea de a pierde in greutate inainte de nunta ar putea sa aiba unele consecinte negative dupa nunta. Un studiu ce a avut loc in anul 2014 a descoperit ca miresele carora li s-a spus sa mai piarda in greutate inainte de nunta “au luat in greutate semnificativ mai mult dupa nunta” decat miresele carora nu li s-a spus ca trebuie sa piarda in greutate.

Daca si tu iti doresti sa pierzi in greutate inainte de nunta, este foarte important sa te asiguri ca o faci intr-un mod sanatos si care sa poata fi sustinut, astfel incat sa poti arata foarte bine in ziua cea mare- si dupa aceea.

De ce dietele rapide nu sunt drumul pe care trebuie sa il alegi

Dietele de detoxificare, curatarile numai cu suc si alte diete foarte rapide poate ca ofera multe promisiuni, dar strategiile rapide de pierderre in greutate sunt, in mod obisnuit, foarte extreme si nesanatoase- si pot sta in calea a ceea ce ar trebui sa fie una dintre cele mai fericite momente din viata ta.

Dietele care reduc in mod drastic aportul de calorii sau care elimina intregi grupe de alimente te pot face sa te simti obosita, nervoasa si incapabila sa termini un antrenament. Acestea pot, de asemenea, sa te impiedice sa iei substante nutritive importante si vitamine de care corpul tau are nevoie.

Si faptul ca nu mananci destul in ziua nuntii (sau in zilele de dinaintea nuntii) te pot face sa nu te simti prea bine tocmai in ziua in care ar trebui sa fii fericita: “Te rog sa nu faci o curatare cu sucuri in timpul saptamanii de dinaintea nuntii tale”, spune Paige Bente, manager de nutritie la Beachbody. “In momentul in care o sa te asezi la masa pentru a lua cina, o sa te alegi cu niste crampe abdominale.”

slabire-pentru-nunta  Solutia este sa o iei incet si sigur. “Este in general recomandat sa pierzi intre 500 de grame si un kilogram pe saptamana”, spune Rose Marie Ward, profesoara de sanatate publica la Universitatea Miami din Ohio.

Sfaturi pentru o pierdere sanatoasa inainte de nunta

Ignora complet revistele pentru mirese

Multe dintre revistele pentru mirese vorbesc despre pierderea in greutate ca de un lucru care este absolut necesar. Ignora presiunea de a arata “perfect” in ziua nuntii si adopta o gandire mai pozitiva despre imaginea corpului tau. Setarea unui tel de a fi mai sanatos, de a te simti mai bine si de a pierde in greutate este un lucru complet in regula. Totul este sa nu pierzi din vedere ceea ce conteaza cu adevarat in timpul nuntii tale.

“Gandeste-te la modul in care iti doresti sa se desfasoare ziua respectiva”, spune Ward. “Gandeste-te la cum o sa arate amintirile tale despre ziua nuntii. Sa te gandesti la povestile pe care vrei sa le spui oamenilor dupa acest eveniment. Sunt sanse foarte mari ca nici unul dintre acele lucruri sa nu implice pierderea in greutate.”

Incepe din timp

Cel mai mare sfat pe care il ofera Bente?  “Incepe din timp. Gaseste ceva care sa poata fi sustinut in timp. Transforma acest lucru intr-o schimbare a stilului de viata.” in loc sa astepti pana in luna in care trebuie sa spui “Da”, poti sa iti atingi scopul in timp, astfel incat sa nu ai nevoie sa apelezi la masuri drastice de dieta si de fitness pentru a pierde in greutate exact inainte de nunta. Tine si un jurnal alimentar!

“Sa adopti o dieta nebuna si care nu poate fi sustinuta, in combinatie cu antrenamente lungi si intense in fiecare zi, poate doar sa duca la epuizarea ta fizica”, spune Cody Braun, expert in fitness la Beachbody. Si, atunci cand ajungi sa fii epuizat, iti poti lua la revedere de la motivatia ta.

Daca incepi din timp – sa zicem ca dupa ce ai facut logodna- o sa ai timp sa urmezi un plan de nutritie si de exercitii fizicecare sa includa si zile de odihna si de recuperare, care sunt unele aspecte foarte importante pentru ca sa ai un corp sanatos si puternic.”

“Nu iti doresti sa duci lucrurile la limita in mod excesiv pana in punctul in care te antrenezi prea mult, in timp ce reduci in mod ridicol caloriile, doar pentru ca ai asteptat pana in ultima luna pentru a pierde acele cateva kilograme in plus”, a adaugat Braun. Aceasta strategie oricum o sa aiba niste efecte secundare, din momentul ce corpul tau tinde sa reziste la pierderea in greutate cat poate el de mult atunci cand este dus la extreme.

Stabileste teluri SMART

Atunci cand vine vorba de setarea unor teluri, trebuie sa fii atent ca acestea sa fie SMART: specific, masurabil, attainable ( sa poata fi obtinute), relevante si timely ( in timp). In loc doar sa spui “Vreau sa pierd foarte mult in greutate”, un tel mai inteligent ar fi sa iti spui “Vreau sa slabesc 5 kilograme in 12 saptamani”.

Si, in timp ce telurile sunt foarte bune atunci cand vrei sa vezi imaginea de ansamblu, telurile propuse pe termen scurt te pot ajuta sa ramai mai motivat si cu ochii pe tinta pe parcurs. “Daca iti propui sa indeplinesti unele teluri mai mici in fiecare luna, ai mai multe sanse sa le indeplinesti cu succes fara a te rani, a te antrena prea mult sau fara a iti pierde motivatia.”, spune Braun.

Ia-ti un insotitor cu tine

Pentru a ramane responsabil, antreneaza-te cu cineva- poti sa faci echipa cu partenerul sau partenera ta de viata, cu domnisoara sau cavalerul de onoare sau cu un membru al familiei. Pregatiti mancaruri sanatoase impreuna. Provocati-va intre voi atunci cand unul dintre voi nu se simte destul de motivat pentru a merge la sala. Un sistem de prieteni te poate ajuta foarte mult atunci cand esti tentat sa faci alegeri mai putin sanatoase. “In acest mod, ai pe cineva care sa te sprijine si sa te sustina.”, spune Bente.

Sa nu iti cumperi o rochie sau un costum mai mici

Hai sa recunoastem: De cate ori ti-ai cumparat o rochie sau o pereche de blugi de dimensiuni mai mici pentru a te motiva sa pierzi in greutate ? A functionat vreodata ? Probabil ca nu.

Acesta e un lucru care cu siguranta nu o sa iti doresti sa se intample atunci cand urmeaza sa cheltui cateva sute, daca nu cumva mii, de dolari pe o rochie sau pe un costum. Consultantii de nunti iti recomanda sa nu iei decizii pripite in privinta dimensiunilor. Alege o rochie sau un costum in care sa incapi acum; un croitor il poate modifica daca este nevoie. “Este mai usor sa il faci mai mic decat este sa il faci mai mare”, spune planificatoarea de nunti JoAnne Gregoli, proprietara a “Elegant Occasions by JoAnne Gregoli”.

slabire-pentru-nunta-antrenament

Programeaza-ti timp pentru antrenamente

“Principalul motiv pe care il dau oamenii pentru ca nu se antreneaza este ca nu ai timp liber.”, spune Lisa McQuade, antrenoare si profesoara de psihologie a sportului si a exercitiilor la Colegiul Charleston din Carolina de Sud.

Cand viata este deja agitata, si mai si adaugi planificarea unei nunti in peisaj, s-ar putea sa ti se para ca ai si mai putin timp ca inainte. Dar, chiar daca ar putea sa fie stresant sa iti faci timp pentru a face exercitii atunci cand trebuie sa te pregatesti de nunta si programari de aranjat, trebuie sa iti amintesti ca exercitiile fizice ar putea chiar sa te ajute sa faci fata tuturor aceste lucruri. “Exercitiile fizice chiar pot sa te ajute sa faci fata stresului intr-un mod pozitiv.”, spune MacQuade.

Realizeaza un plan care sa se potriveasca stilului tau de viata, dupa care iti faci timp pentru a iti respecta planul. Iti poti seta alarma pentru a face un antrenament matinal sau poti sa iti imparti si sa ai episoade scurte de activitate intensa pe parcursul zilei.

Daca chiar nu ai timp liber, antrenamentele facute acasa te pot pot ajuta sa faci o mare economie de timp- tot ceea ce trebuie sa faci este sa dai drumul la televizor si sa apesi Play.

Sa incluzi antrenamente pentru forta fizica si antrenamente la intervale de intensitate mare

Daca tot vorbim de exercitii, ar trebui sa stii ca joggingul la un pas constant nu o sa fie de ajuns. “Daca vrei sa ii dai un impuls, poti incerca sa faci antrenamente la intervale de intensitate mare, care s-au dovedit a fi mai eficiente in cresterea masei musculare si in arderea caloriilor”, spune Braun.

Acest tip de exercitii arde foarte multe calorii in timp ce te antrenezi si iti stimuleaza metabolismul pentru o perioada de pana la 72 de ore, pe masura ce corpul repara micro traumele ce au fost cauzate de antrenamentul tau si iti adauga tesut muscular, pentru a te descurca mai bine la urmatorul antrenament.

Mai pe scurt, repararea si cresterea masei musculare necesita o crestere sustinuta a consumului de energie si acele procese sunt duse la urmatorul nivel cu antrenamentele de intensitate mare.

Trebuie sa cauti programe de antrenament care sa incorporeze astfel de exercitii fizice si antrenamente pentru forta, cum ar fi de exemplu programele CORE DE FORCE si Body Beast de la Beachbody.

Schimba-ti antrenamentul

Daca simti ca nu observi nici o modificare semnificativa, ar trebui sa faci ceva diferit. “Multi oameni isi fac obiceiul de a efectua acelasi antrenamentin fiecare zi timp de mai multe saptamani, luni sau chiar ani si, in cele din urma, acest lucru duce la un platou, pentru ca corpul tau nu se mai adapteaza.”, spune Braun. Trebuie sa schimbi nu doar tipul de antrenament pe care il faci, ci si greutatile pe care le folosesti, timpul tau de ridicare, durata intervalului si variatii ale diferitelor exercitii pentru a vedea aparitia rezultatelor.

Mananca mai sanatos pentru a avea mai multa energie

Nu toate caloriile au fost create in mod egal. Mancatul sanatos- mai multe fructe si legume proaspete si mai putina mancare procesata sau congelata- te poate ajuta sa pierzi in greutate si te poate ajuta sa ai destula energie fizica pentru a putea sa faci fata la toate acele programari pentru nunta si la antrenamentele fizice. Daca deja mananci destul de sanatos- sa zicem ca aproximativ 80% mancaruri sanatoase si cam 20% mancaruri mai putin sanatoase-, dar tot nu poti sa faci cantarul sa se miste in favoarea ta. Bente iti sugereaza sa modifici aceste numere pana la 90/ 10.

Foloseste un jurnal al mancarii

Nu esti sigur de cat de sanatos mananci ? Aici poate sa te ajute un jurnal al mancarii. “Daca vezi ca nu obtii rezultate, trebuie sa reevaluezi ceea ce faci.”, spune Bente. “Fii sincer cu tine insuti. Petrece o saptamana scriind la propriu tot ceea ce mananci.”

Cercetarile sugereaza ca, daca urmaresti ceea ce mananci si momentul in care o faci, – fie ca digital sau pe o simpla foaie- iti poate fi mai usor sa iti atingi telul de a pierde in greutate. Dar nu trebuie doar sa notezi totul fara sa te gandesti la ceea ce faci. “Trebuie sa observi ceea ce te declanseaza si incearca sa modifici acele comportamente care te fac sa gresesti.”, spune McQuade.

Incepe sa mananci mai sanatos

Asa cum este inteligent sa adopti o rutina de antrenamente la care sa poti face fata, este o idee foarte buna sa iti faci dieta sa fie mai sanatoasa incet si sigur decat sa faci niste schimbari masive in fiecare zi. “Nu poti sa treci de la mancarea de tip fast food consumata in fiecare zi la salatele consumate in fiecare zi- nu este realist deloc.”, spune Bente. In schimb, ea iti sugereaza sa faci schimbari mici pe care le poti intr-o saptamana sau intr-o luna.

slabire-pentru-nunta-dieta

Planifica si pregateste mancare mai sanatoasa

Din moment ce planificarea unei nunti poate sa fie un eveniment foarte stresant si care iti consuma foarte mult timp- si stresul poate sa duca la mancat emotional sau decizii impulsive in privinta mancarii- planificarea meselor poate sa fie una dintre cele mai eficiente unelte pe care le ai la dispozitie in lupta impotriva kilogramelor in plus.

Prepararea meselor te poate ajuta sa economisesti timpul si poate ajuta la imbunatatirea calitatii dietei tale. Atunci cand ai pregatit mese sanatoase din timp, ai mai multe sanse sa adopti un comportament mai responsabil si sa iti respecti telurile atunci cand esti stresat, in loc sa cedezi si sa comanzi mancare nesanatoasa pentru comfort. ( si sa nu uiti de gustarile sanatoase pentru a evita aparitia senzatiei de foame intre mese).

Trebuie sa tii minte ca nu exista o cantarire inainte de nunta

Ziua  ta nu o sa fie mai putin speciala daca nu atingi acel numar magic. In timp ce este foarte bine sa setezi un numar ca tel, sa nu te judeci prea mult daca nu ajungi acolo.

Sa nu o iei razna”, spune Bente. “ Intreaga idee este sa te distrezi si sa te bucuri de calatorie- acele doua kilograme in plus nu o sa iti distruga ziua sau sa o faca mai fericita.” Daca ai o zi libera sau chiar o saptamana libera, trebuie doar sa te concentrezi asupra viitorului, apreciaza orice victorie in afara cantarului si nu te lasa afectat de orice pas facut inapoi.”

“Sa incepi fiecare zi cu o stare buna de spirit pentru a te putea misca in fata- si nu te mai ingrijora in privinta zilei de ieri.”, spune MacQuade.

Odata ce ziua ta magica a venit si a trecut, continua asa: foloseste ceea ce ai invatat in timpul calatoriei de pierdere in greutate pe care ai facut-o inainte de nunta pentru a continua sa ai un stil de viata mai sanatos si care sa fie realist si sa poata fi sustinut. “In cele din urma, este vorba de sanatatea ta si nu doar de modul in care arati.”, spune Bente.

Te-a ajutat articolul? Da-i o nota de la 1 la 10!
0/100 ratings

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here