Colesterol Ridicat: Simptome, Tratament si Alimentatie Recomandata

Colesterolul este unul dintre tipurile de grăsimi care există într-un fel în toate celulele corpului nostru și trebuie remarcat faptul că este necesar pentru funcționarea corectă a tuturor sistemelor sale. Majoritatea colesterolului este secretat de ficat, dar intră și în organism prin mâncarea pe care o consumăm.

Principala funcție pe care o exercită colesterolul, este participarea la formarea de acizi biliari, responsabili pentru absorbția grăsimilor. Și el este responsabil pentru dezvoltarea anumitor hormoni sexuali și hormoni tiroidieni.

Dar, în ciuda faptului că este nevoie de colesterol in multe organe și celule ale corpului nostru, acesta se poate transforma într-un potențial ucigaș (fără exagerare), dacă nivelul său nu este controlat. Principala problemă este că majoritatea oamenilor pur și simplu nu știu despre nivelul ridicat de colesterol din corpul lor, deoarece, ca și în cazul altor boli, nu se observă simptome evidente.

analize-colesterolCa rezultat, poate duce la probleme grave de sănătate, de exemplu, la nivelul ficatului sau al sistemului cardiovascular. Cu un nivel crescut de colesterol, riscul de a dezvolta ateroscleroză crește semnificativ (aceasta este acumularea de grăsimi pe pereții arterelor care împiedică circulația normală a sângelui).

Având în vedere pericolele unei astfel de afecțiuni și complexitatea diagnosticului precoce, este foarte important să știți despre o serie de simptome care ar ajuta la suspectarea greșelilor.

Simptome colesterol ridicat

Toată lumea, începând de la vârsta de 20 de ani, ar trebui să fie examinată în mod regulat de către medici și să facă un test de sânge pentru a determina nivelul de colesterol. Acest lucru este important pentru de făcut, deoarece simptomele vor apărea mai târziu, și aici este important să se acorde tratament în timp util.

Fără un test de sânge, o persoană continuă să abia un mod de viață obișnuit, nimic nu îl deranjează și corpul suferă deja în acest moment. Cu toate acestea, experții au reușit să identifice unele simptome care pot indica o creștere a nivelului de colesterol din sânge:

  • Senzație de durere și greutate în zona ficatului și vezicii biliare
  • Gura uscată și paloare a gurii, adesea însoțite de halitoză (respirație urâtă)
  • Greață în stomac și probleme digestive, mai ales după consumarea alimentelor grase
  • Mâncarea, gazarea și stomacul supărat după mese
  • Modificări ale ritmului intestinal, susceptibilitate la constipație
  • Dorința de a dormi după masă
  • Apariția intoleranței alimentare
  • Erupție cutanată și mâncărime
  • Dureri de cap și migrene
  • Amețeli și probleme cu coordonarea și echilibrul corpului
  • Edemul și amorțirea membrelor
  • Probleme oculare
  • Excitare neobișnuită și anxietate în timpul mișcării și al activității fizice

Toate simptomele de mai sus, sunt adesea confundate cu alte boli și probleme de sănătate, si care pot dispărea spontan.

Cu toate acestea, ignorând nivelul de colesterol, oamenii înșiși își exacerbează starea și, ca urmare, va fi foarte dificil (și uneori imposibil) să repare daunele.

colesterol-marit

Dar exista o veste bună: toate acestea pot fi evitate prin efectuarea unui simplu test de sânge și prin aderarea la un stil de viață sănătos. La urma urmei, obiceiurile corecte ajută la stabilizarea nivelului de colesterol într-un mod natural și, în același timp, stimulează funcția hepatică.

Cum să monitorizăm nivelul colesterolului?

In cele mai multe cazuri, medicamentele vor fi necesare pentru scăderea colesterolului, însă s-a dovedit deja că unii oameni nu au nevoie de ele.

Dar, indiferent dacă o persoană ia medicamente sau nu, este bine să evitați, desigur, consumul de alimente grase și care au prea multe calorii, de exemplu:

  • cârnaţi
  • carne rosie
  • carne din delicatese
  • fast food
  • cofetărie
  • produse semi-finisate
  • creme
  • unt și maioneză
  • gălbenuș de ou

În schimb, este de dorit să includeți în dieta dvs. produse cu valoare nutritivă ridicată, cum ar fi:

  • fructe proaspete
  • legume
  • fasole
  • cereale integrale
  • produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi
  • ulei de masline
  • carne slabă
  • pește
  • semințe de in și semințe de chia

În plus, ar fi frumos să schimbăm modul în care sunt preparate alimentele. Este mai bine să evitați prăjirea directă a produselor și în cuptor să coaceți fără ulei. Este de preferat, prepararea cu abur și mâncărurile fierte.

Știind cât de periculoase sunt nivelurile ridicate de colesterol din sânge, este important să îți îmbunătățești obiceiurile și să faci tot ce ceea ce este posibil pentru a-l menține sub control.

Deci, fii vigilent și atent. În ciuda faptului că, la prima vedere, colesterolul nu are niciun efect semnificativ asupra sănătății noastre, în timp va prezenta un pericol tot mai mare și va duce la schimbări și boli grave în organism.

Te-a ajutat articolul? Da-i o nota de la 1 la 10!
10/102 ratings

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here