Vitamine pentru par: Cele mai bune 5 vitamine pentru un par sanatos

Multe persoane vad parul cu aspect sanatos ca un semn al frumusetii. Ca orice alta parte a corpului, parul are nevoie de o varietate de nutrienti pentru a fi sanatos si pentru a creste.

Printre factorii principali care afecteaza sanatatea parului precum: varsta, genetica si hormonii, multe deficiente nutritionale sunt legate de caderea parului. Asadar, aportul optim de nutrienti este esential.

Mai jos ti-am pregatit o lista cu 5 dintre cele mai eficiente vitamine pentru par care pastreaza aspectul sanatos al parului si stimuleaza cresterea acestuia:

1. Vitamina A

Toate celulele au nevoie de vitamina A pentru crestere, printre care si parul, tesutul cu cea mai rapida crestere din corpul uman.

Vitamina A ajuta, de asemenea, glandele pielii sa produca substanta uleioasa numita sebum. Sebumul hidrateaza scalpul si contribuie la mentinerea parului sanatos.

Dietele deficitare de vitamina A pot duce la mai multe probleme, inclusiv caderea parului. Cartofii dulci, morcovii, dovleceii si spanacul sunt alimente cu un continut ridicat de beta-caroten, care se transforma in vitamina A.

Vitamina A poate fi gasita si in produsele de origine animala, cum ar fi: laptele, ouale si iaurtul.

2. Complexul de vitamine B si biotina

Una dintre cele mai cunoscute vitamine pentru cresterea parului este o vitamina B numita biotina.

Studiile cele mai recente spun despre caderea parului ca este strans legata de deficienta de biotina din corp. Desi biotina este folosita ca tratament alternativ pentru caderea parului, cei cu deficiente au cele mai bune rezultate.

Alte vitamine din complexul B ajuta la crearea globulelor rosii, care transporta oxigen si nutrienti la nivelul scalpului si foliculilor de par. Aceste procese sunt extrem de importante pentru cresterea parului.

Poti obtine vitamine B din multe alimente, inclusiv cereale integrale, migdale, carne, peste, fructe de mare si salata verde.

In plus, alimentele de origine animala sunt singurele surse bune de vitamina B12. Asadar, daca urmezi o dieta vegetariana sau vegana, ia in considerare suplimentele nutritive.

3. Vitamina C

Radicalii liberi poat bloca cresterea si pot face ca parul sa imbatraneasca. Vitamina C este un puternic antioxidant care ajuta la protejarea impotriva stresului oxidativ cauzat de radicalii liberi.

In plus, corpul tau are nevoie de vitamina C pentru a creea o proteina cunoscuta sub numele de colagen – o parte importanta a structurii parului.

Totodata, vitamina C iti ajuta organismul sa absoarba fierul, un mineral necesar cresterii parului. Capsunele, ardeii, guavele si citricele sunt surse bogate in vitamina C.

4. Vitamina D

Nivelurile scazute de vitamina D sunt legate de alopecie, un termen tehnic pentru caderea parului.

Cercetarile arata, de asemenea, ca vitamina D poate ajuta la crearea de noi foliculi – porii minusculi ai pielii capului unde pot creste fire noi de par.

Corpul tau produce vitamina D prin contactul direct cu razele soarelui. Sursele dietetice bune de vitamina D include: pestele gras, uleiul de ficat de cod, unele ciuperci si alimentele fortificate.

5. Vitamina E

Similar cu vitamina C, vitamina E este un antioxidant care poate preveni stresul oxidativ. Persoanele cu probleme de crestere a parului au inregistrat o accelerare a cresterii parului cu 34,5% dupa ce si-au suplimentat dieta cu vitamina E timp de 8 luni.

Semintele de floarea-soarelui, migdalele, spanacul si avocado sunt surse bune de vitamina E.

Chiar daca hrana este cea mai buna sursa de vitamine de care ai nevoie pentru cresterea si intretinerea unui par sanatos, exista numeroase alte optiuni pentru a facilita acest lucru. Rutina de ingrijire joaca si ea un rol important in acest proces. TIS Farmaceutic iti pune la dispozitie o gama larga de produse pentru toate tipurile de par, bogate in vitamine si minerale si multe alte ingrediente naturale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here