cate-calorii-are-un-mar
10/10voturi

Medicii nutritionisti si nu numai ne recomanda sa mancam zilnic cel putin cate un mar. Nimic gresit pana aici, insa cati dintre voi s-au informat si stiu cate calorii are un mar?

Nu incerc sa spun ca merele ar favoriza ingrasarea, nici pe departe insa este bine sa detineti informatii cu privire la numarul de calorii pe care il contin fructele care obsinuiti sa le mancati, tocmai pentru a sti cu exactitate cate calorii consumati zilnic.

Calorii mar verde

100 grame

Calorii 51
Proteine 0
Lipide 0
Carbohidrati 12.7
Fibre 1.3
200 grame

Calorii 102
Proteine 0
Lipide 0
Carbohidrati 25.4
Fibre 2.6
300 grame

Calorii 153
Proteine 0
Lipide 0
Carbohidrati 38.1
Fibre 3.9

 

Acesta fiind spuse, hai sa vedem concret cate calorii are un mar:

  • un mar de dimensiuni mici: 45 –  55 calorii.
  • un mar de dimensiuni medii: 75 – 85 calorii.
  • un mar de dimensiuni mari: 110 – 120 calorii.

In cazul in care aceste date nu v-au pus pe ganduri, tineti cont de faptul ca o felie de paine are cam 90 de calorii. Asadar, in cazul in care obisnuiati sa mancati mere cu paine si sunteti la cura de slabire, ganditi-va de doua ori inainte daca este o idee chiar atat de buna.

Daca tot vorbim despre mere, am scris in trecut si va recomand sa cititi despre cura de slabire cu mere, iar daca va surade va recomand cu toata caldura sa o tineti deoarece este una dintre cele mai sanatoase diete pentru slabire.

Cum putem consuma merele?

In afara de “rontairea” lor asa cum o facem de obicei, merele pot fi consumate in diferite forme precum:

Cura de slabit cu mere – da, exista si o dieta cu acest fructe minunate!

Cura de slabire cu mere este este una dintre cele mai sanatoase cure de slabire, tinand cont de faptul ca merele sunt niste fructe foarte sanatoase, care contin o gama larga de vitamine. Foarte important de retinut este faptul ca in cura de slabire cu mere nu se vor consuma doar mere (cum foarte multe persoane cred), pentru a evita privarea organismului de la anumite substante de care el are nevoie. Deci, pe toata dura curei vom pute manca si alte alimente (atata timp cat ele fac parte din categoria alimentelor santoase care nu contin prea multe calorii). De asemenea, nici apa nu trebuie sa lipseasca in cura de slabire cu mere, fiind necesar sa consumam aproximativ 2.5 litri de apa zilnic.

Beneficii cura de slabire cu mere

Cum spuneam la inceputul articolului exista foarte multe beneficii de care putem beneficia daca tinem o cura de slabire cu mere, printre acestea putem aminti:

  • Merele nu contin grasimi si nu ingrasa .
  • Sunt foarte bogate in fibre, iar in urma unor calcule s-a dovedit faptul ca 5 mere de dimensiuni medii pot asigura cantitatea de fibre de care organismul are nevoie.
  • Au efect de detoxifiere si ajuta tranzitul intestinal.
  • Contin fier, fosfor, potasiu dar si alte substante care favorizeaza arderea grasimilor.
  • Merele joaca un rol stabilizator in tensiunea arteriala.
  • Sunt utile pentru tratarea reumatismului, ulcerului, diabetului etc.
Cura de slabire cu mere

Ei bine, am ajuns si la punctul cheie al articolului nostru si anume cura in sine. Probabil va imagianti ca este vorba despre o cura de slabire cu o schema foarte complicata, insa in realitate este extrem de simpla. Tot ce trebuie sa faceti este ca inainte de masa sa mancati cate 3 mere. Merele mancate inaintea meselor, va vor da o senzatie de satietate si vor combate foamea, facandu-va astfel sa mancati mai putin.

Bineinteles, aceasta este doar o parte a curei, restul constand intr-o alimentatie sanatoasa (salate, carne la gratar, carne slaba de preferat de pui sau vita) si cat mai multa miscare. Va sfatuiesc ca in cura de slabire cu mere sa reduceti pe at mai mult posibil alimentele ce contin multi carbohidrati cum ar fi painea, prajiturile, dulciurile etc.

Un pont ar fi sa mancati merele cu tot cu coaja, deoarece coaja lor are o substanta numita cvercitina despre care medicii spun ca ar preveni apritia cancerului.

Mai multe despre dieta cu mere

Dieta cu mere este foarte recomandata pentru normalizarea si corectarea tulburarilor metabolice si bineinteles, pentru a pierde in greutate.  De asemenea, este si o dieta foarte sanatoasa pentru organism tinand cont ca merele contin foarte multe vitamine si sunt printre cele mai sanatoase fructe.  Sa facem si o paranteza aici, eu va recomand sa consumati doar mere din gradina sau mere cumparate de la piata de la tarani ci nu cele importante din Turcia sau mai stiu eu de unde. Daca tot avem ocazia, este pacat sa ne mintim singuri mancand mere care la suprafata arata foarte bine dar de fapt ele sunt injectate si reinjectate pentru a-si mentine culoarea, forma si pentru a se pastra luni intregi.

In dieta cu mere veti mai beneficia de efectele benefice ale acestora in ceea ce priveste dezintoxicarea, constipatia, inflamatia itnestinului si colita. Merele contin foarte multe substante antimicrobiene si peticina, lucru care le face ideale in diferite afectiuni. De asemenea, ele ajuta si la eliminarea exceselor de sodiu si potasiu din organism.

Dieta cu mere – beneficii:

  • Merele sunt de ajutor in lupta cu kilogramele in plus si de asemenea dupa cum am specificat la inceputul articolului merele sunt de ajutor in corectarea metabolismului.
  • Dieta cu  mere este benefica in prevenirea ateroslerozei si la pacientii hipertensivi.
  • Dieta cu mere poate fi un real ajutor in cazul celor care doresc sa renunte la fumat.
  • Merele contin foarte multe vitamine de care organismul nostru are nevoie, deci involuntar odata cu aceasta dieta ne vom si “incarca putin bateriile”.

Intr-un alt articol am vorbit despre dieta cu mere si iaurt pe care cu ocazia asta va recomand sa o cititi.

In ce consta dieta cu mere?

Ei bine, dupa o introducere destul de lunga si sper ca nu foarte plictisitoare a venit timpul sa trecem la dieta in sine. Inainte de asta trebuie sa stiti ca in urma unei diete cu mere puteti pierde in jur de 1 – 2 kilograme pe saptamana, iar daca pe langa dieta mai practicati si exercitii fizice puteti ajune sa pierdeti pana la 7 kilograme pe saptamana, deci:

  • Ziua 1 – 1  kg de mere
  • Ziua 2 – 1,5 kg de mere
  • Ziua 3 si 4 – 2 kg de mere
  • Ziua 5 si  6 – 1.5 kg de mere
  • Ziua 7 – 1kg de mere

Experimentele au demonostrat ca persoanele care mananca cel putin 2 – 3 mere pe zi vor avea parte de o imbatranire mult mai intarziata, pielea lor va deveni mai neteda si de asemenea vor avea parte de o crestere a performantelor. Merele, de asemenea vor absorbi grasimea din organism, deci sunt perfecte a fi consumate si ca simplu desert de catre cei care au un stil de viata sedentar sau cre sunt supraponderali.

Oamenii de stiinta au descoperit faptul ca merele pot fi nocive pentru dinti, deoarece distrug smaltul acestora si contirbuie la dezvoltarea cariilor dentare. Pentru a evita acest lucru va recomand ca dupa ce consumati mere sa va clatiti cura cu apa.

10 COMENTARII

  1. daca tot se apropie sezonul friguros, sezonul gripei si al racelii de ce nu postati o dieta cu mere sau ceva? dieta cu mere chiar ar merge pentru ca merele au foarte putine calorii…

    • Ai fi uimita sa afli cate persoane care sunt la cura se intereseaza si de cate calorii are banala apa nu numai de cate calorii are un mar 😛

    • Ca si calorii banuiesc ca nu exista nici o diferenta intre ele. Diferenta e ca cel “de casa” este mai eco fata de cel din rafturile magazinelor care pana ajunge acolo este supus la tot felul de tratamente sa reziste asa frumos cum il vedem noi 🙂

  2. Pe cuvant ca sunteti penibili. Cand vor disparea toate articolele astea stupide? Orice aliment are un nr de calorii, da cand vad scris chestii de genul aveti grija pana si la mere, fructe in general, ma iau nervii. E plin netul de articole stupide. Nu e totuna sa mananci un mar cu o felie de paine sau o felie de paine cu 1,2 snitele prajite. Daca ma gandesc la kg, aleg un mar cu paine, in caz ca nu ma satur doar cu un mar. Daca numarati pana si caloriile fructelor sau legumelor, atunci ce vreti sa mancati, oameni buni, aer????? Luati aer si beti apa(zero calorii, daca tot ati ajuns la nivelul asta de stupizenie) si gata. Nu va mai hraniti, totul are calorii, take care!!!!!

    • Ana, nu reusesc sa te urmaresc. Unde ai vazut asta: ” cand vad scris chestii de genul aveti grija pana si la mere”?

      Nu cumva tu faci parte din acea categorie de internauti penibili care au o parere despre orice? Intreb si eu doar.

      ———————-
      Acum sa te lamuresc si sa intelegi scopul articolelor despre valorile nutritionale ale fructelor si legumelor. Exista foarte multi oameni care vor sa aiba control absout si sa tina un jurnal alimentar. Practic, ei stiu cu o oarecare aproximatie cate calorii mananca in fiecare zi. Pentru acestia, astfel de liste sunt utile.

      O zi frumoasa iti doresc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here