Cate calorii are o portocala?

cate calorii are o portocala

Portocalele sunt printre cele mai iubite fructe de catre noi, adultii dar si de catre copii. Medicii si specialistii in nutritie ne recomanda sa consumam cate 1 portocala in fiecare dimineata datorita proprietatilor ei antiinfectioase, digestive, laxative si reminerealizante. De asemenea, portocalele sunt foarte bogate in vitamine si substante minerale si sunt printre cele mai la indemana fructe in sezonul rece.

Tentatia de a consuma portocale este mare insa foarte multe persoane care au probleme cu greutatea isi pun intrebarea: cate calorii are o portocala?

Ei bine, daca numarul de calorii era ceea ce va impiedica pe dumneavoastra sa consumati portocale, va anuntam cu bucurie ca o portocala medie de 100 grame are doar 40 calorii, deci de astazi inainte nu trebuie sa va mai faceti griji cu privire la cate calorii are o portocala.

Asadar, cate calorii are o portocala?

* o portocala normala normala are in jur de 100 de grame

 100 grame

Calorii 47
Proteine 0.9
Lipide 0.1
Carbohidrati 11.8
Fibre 2.4
 200 grame

Calorii 94
Proteine 1.8
Lipide 0.2
Carbohidrati 23.6
Fibre 4.8
 300 grame

Calorii 141
Proteine 2.7
Lipide 0.3
Carbohidrati 35.4
Fibre 7.2

 

Stiai ca poti tine o dieta cu portocale?

suc de portocale pentru arderea caloriilorOrganismul nostru are nevoie foarte mare de hidratare, mai ales acum ca vara se apropie cu pasi mari de noi. Una dintre cele mai la indemana solutii pentru slabire dar si pentru hidratare este dieta cu portocale care ne va ajuta sa slabim, ne va ajuta sa ne hidratam organismul dar datorita faptului ca sunt foarte bogate in vitamine dieta cu portocale ne va ajuta si sa ne intarim sistemul imunitar.

Portocalele sunt la indemana noastra in orice perioada a anului si datorita gustului lor foarte bun sunt foarte iubite de majoritatea dintre noi. O dieta cu portocale nu va fi nici pe departe la fel ca dietele clasice care sunt tinute strangand din dinti, ci dieta cu portocale va fi tinuta mai mult din placere si in acelasi timp veti reusi sa slabiti.

Dieta cu portocale trebuie tinuta doar 2 zile si are rolul de a ne ajuta sa scapam de excesul de greutate intr-o perioada foarte scurta de timp dar in acelasi timp sa ne si detoxifiem organismul. De aici trebuie sa deducem din start ca dieta cu portocale nu este o dieta pentru persoanele cu probleme grave de greutate care vor sa slabeasca zeci de kilograme, ci este o dieta pentru persoanele care vor sa elimine 2 – 3 kilograme sau pur si simplu doresc sa dea jos grasimea de pe abdomen. Haideti sa vedem in continuare in ce consta dieta cu portocale si care sunt recomandarile specialistilor vis a vis de ea.

Pe parcursul dietei cu portocale se va consuma suc de portocale natural, facut in casa de dumneavoastra. Beti sucul imediat ce il faceti, iar ca si cantitate ar trebui sa beti intre 8 – 10 pahare zilnic. Specialistii recomanda ca pulpa portocalelor sa fie adaugata in suc deoarece astfel veti beneficia si de fibrele care se gasesc in pulpa (este o strategie buna in cazul in care doriti ca in urma acestei diete sa faceti si o detoxifiere a organismului).

portocalele impotriva caloriilor

Dieta in sine functioneaza astfel: de fiecare data cand va este foame, beti cate 1 pahar de suc de portocale. La fel, beti cate un pahar de suc de portocale la inceputul fiecarei mese pentru va reduce pofta de mancare. Este o idee buna sa reduceti si dumneavoastra consumul de alimente insa aveti grija sa nu va infometati facand acest lucru.

Scapa de calorii cu ajutorul portocalelor

dieta cu portocaleAvem zeci de motive pentru care  ar trebui sa incepem o dieta cu portocale insa printre cele mai importante sunt: aportul lor redus de calorii si glucide (motiv pentru care sunt indicate in curele de slabire). Portocalele se gasesc oricand, in orice perioada a anului si la preturi foarte mici. Portocalele au efecte foarte sanatoase asupra organismului fiind laxative, diuretice, remineralizante si antiinfectioase. Specialistii chiar au demonstrat faptulca portocalele ajuta la prevenirea cancerului de colon si canerului intestinal.

Meniu in dieta cu portocale

  • Micul Dejun – 1 cana de cafea neindulcita si 1 jumatate de portocala (puteti inlocui micul de jun cu un pahar de suc de portocale).
  • Pranz: – ½ portocala, salata de castraveti cu rosii si ceapa, 1 – 2 oua fierte, 1 – 2 felii de paine Graham.
  • Gustare ora 15: – 1 – 2 portocale.
  • Cina: o portocala intreaga, o portie de salata, ~150 grame de piept de pui sau de carne slaba.
9 Beneficii Ale Portocalelor. Previn Cancerul, Reduc Colestarolul Si Scad Riscul De Diabet!

Portocalele sunt unele dintre cele mai populare fructe din lume si cu un bun motiv, datorita versatilitatii acestor fructe si a numeroaselor sale beneficii pentru sanatate.

Ce sunt portocalele mai exact?

Portocalele sunt niste fructe citrice hibrid, cunoscute sub numele stiintific Citrus x Sinensis, si sunt de fapt un hibrid intre pomelo si mandarine. Cunoscute si ca “portocale dulci”, acestea cresc in cel mai cultivat pom din lume.

Avand un fruct dulce si suculent in interiorul unei coaje dure de culoare portocalie, portocalele contin foarte multe substante nutritive si alte ingrediente active, care pot sa aduca mai multe beneficii pentru corp. Fiind cultivate de aproape 4500 de ani, aceste fructe sunt preferate in intreaga lume, atat pentru versatilitatea lor, cat si pentru continutul foarte bogat in substante nutritive.

Tipuri de portocale: care sunt cele mai bune portocale?

Cele mai obisnuite tipuri de portocale sunt:

  • Portocalele rosii
  • Portocalele navel
  • Portocalele fara acid
  • Portocalele obisnuite

Hai sa prezentam mai jos mai multe detalii despre acestea.

  • Portocalele rosii: Aparuta in urma unei mutatii a speciei originale, aceasta varietate are pulpa si sucul mai inchise la culoare, dar si un gust mult mai bogat, datorita unui continut mai bogat in antocianine
  • Portocalele Navel: aceasta varietate, de dimensiuni mai mici, este clasificata prin cresterea unui al doilea fruct, care in mod obisnuit creste pe o parte, producand o umflatura (arteroscleroza). Aceste fructe sunt mai putin suculente si sunt consumate in mod obisnuit ca o gustare
  • Portocalele obisnuite: reprezentand aproape 2 treimi din toata productia de portocale, acest tip de portocale include mai multe tipuri de varietati, cum ar fi de exemplu Valencia, Hamlin, Jaffa si Kona, printre multe altele
  • Portocalele lipsite de aciditate: lipsindu-i aciditatea care e caractersitica altor varietati, aceasta varietate de portocale este considerata deseori a fi cea mai dulce si sunt consumate mai degraba ca atare, in loc sa fie folosite la crearea de sucuri

Informatii nutritive despre portocale

Atunci cand vine vorba de proprietaile nutritive, portocalele contin aproximativ 60 de calorii intr-un fruct de dimensiuni medii, impreuna cu aporximativ 95% din necesarul zilnic de vitamina C.

Aceste fructe au, de asemenea, nivele foarte mari de vitamina C, de vitamine din grupul B, de folati si de potasiu, dar si de flavonoide, de antocianine si de compusi polifenolici, toate prezentand prorpietati anti oxidante in corp. O portocala de 60 de calorii va avea, de asemenea, aproximativ 15 grame de carbohidrati, dintre care majoritatea provin din zhaarurile continute in fruct, impreuna cu o cantitate foarte mica de proteine.

Beneficiile aduse de portocale

Printre cele mai mari beneficii aduse de portocale, se numara:

  • Prevenirea cancerului
  • Scaderea nivelelor e colesterol
  • Prevenirea a diferite afectiuni renale
  • Stimularea sanatatii ochilor
  • Ingrijirea pielii
  • Reducerea risculuyi de a suferi de diabet
  • Tratarea infectiilor virale
Sa discutam despre aceste beneficii in detaliu.

Protectia fata de cancer

Nivelele mari de vitamina C si de substante anti oxidante din compozitia acestor fructe inseamna ca acestea pot sa lupte impotriva radicalilor liberi si a stresului oxidativ, in special atunci cand vine vorba de cancerul hepatic sau cancerul de prostata.

Bolile renale

Prin stimularea nivelelor de potasiu si prin scaderea presiunii arteriale, acest fruct poate sa reduca impactul asupra rinichilor si sa previna bolile renale.

Colesterol

Holestop – fara colesterol am zis!

Nivelele mari de colesterol si de fibre din compozitia portocalelor le permite sa previna oxidarea colesterolului, ceea ce duce la cresterea riscului de arteroscleroza si de atac de cord.

Infectii virale

Consumul acestor fructe este cunoscut ca ofera un stimul sistemului tau imunitar si exista mai multe studii de cercetare care sunt concentrate asupra prorpietatilor anti virale si anti bacteriene ale acizilor volatili din compozitia portocalelor.

Boli cronice

Compusii polifenolici, flavonoidele si alte sunstamte amti oxidante din compozitia acestor fricte ajuta la reducerea inflamatiilor cronice si combat efectele manifesteate de radicalii liberi, care pot sa duca la aparitia unor diverse boli.

Tratarea constipatiei

Nivelele optime de fibre vegetale in dieta alimentara pot sa determine stimularea peristaltismului intestinl si pot sa stimuleze eficienta digestiva, ceea ce determina prevenirea constipatiei.

Sanatatea oculara

Unele dintre substantele anti oxidante,substantele minerale si vitaminele aflate in compozitia acestui fruct pot sa promoveze o vedere mai buna si pot sa determine scaderea riscului de a suferi de boli degenerative ale ochilor.

Diabet zaharat

Fibrele alimentare sunt cunoscute ca fiind capabile sa controleze eliberarea de insulina si poate sa aduca nivelele glicemiei din sange la valori optime, ceea ce este o veste buna pentru pacientii care sufera de diabet zaharat, regula care se aplica atunci cand aceste fructe sunt consumate in cantitati moderate.

Efect de alcalinizare

In ciuda faptului ca este un gruct foarte bogat in acizi, acest fruct are de fapt un efect de alcalinizare asupra pH-ului, atunci cand corpul metabolizeaza multi dintre acesti acizi.

Cum poti sa incluzi mai multe portocale in dieta ta alimentara?

Ar trebui sa fie destul de simplu sa incluzi aceste fructe in dieta ta alimentara, luand in conisderare ca aceste fructe citrice sunt disponibile la scara larga si sunt foarte versatile.

  • Poti sa storci aceste fructe pentru a obtine un suc acid si foarte gustos sau poti sa iei o felie de portocala si sa o adaugi in salate.
  • Unii oameni isi separa feliile de portocale, dupa care le curata de resturile albe

Beneficii Grapefruit: Indice Glicemic Scăzut

Aceste fructe nu sunt potrivite pentru a prepara smoohie, datorita pulpei lor, dar rerprezinta nister gustari foarte bune pe care sa le ai la indemana atunci cand iti doresti un stimul de nergie.

Cum sa alegi si sa depozitezi portocalele?

Procesul de selectare si de depozitare a fructelor este unul foarte important, in special atunci cand iti doresti sa le consumi tot anul, chiar si atunci cand nu sunt disponibile.

Procesul de selectie

  • Atunci cand alegi o portocala, sa alegi una care pare sa fie grea pentru dimensiunile sale, ceea ce este un semn ca este plina de suc si aproape sa fie coapta
  • Sa eviti portocalele care au zone moi sau urme evidente
  • Culoare acestor fructe nu este un indicator prea bun al gradului de coacere al fructelor, pe masura ce unele fructe pot sa fie injectate de catre producator cu diferite substante pentru a le oferi un aspect mai placut
  • In functie de varietatea de portocala pe care o alegi, sezonul ideal va varia in mod normal intre decembrie si aprilie

Procesul de stocare

Atunci cand urmeaza sa stochezi acest fruct, o portocala necuratata isi poate retine continutul de substante nutritive  si aroma  pentru o perioada de doua saptamani daca este stocata la frigider, in timp ce vor incepe sa isi piarda din continutul de substante nutritive dupa numai 3 sau 4 zile atunci cand lasate in dulap.

Daca iti doresti sa folosesti coaja unei portocale, atunci coaja poate sa fie indepartata si uscata, metoda care o vaa face sa ramana viabila dimpt de aproape 6 luni.

Efectele secundare neplacute ale portocalelor

Exista doar cateva riscuri atunci cand consumi acest fruct citric si efectele sale negative apar doar atunci cand aceste fructe sunt consumate in cantitati mai mari. Consumul a prea multe portocale pot sa exacerbeze arsurile gastrice si anumite probleme gastro intestinale, printre altele.

  • Stomac: cu cantitati foarte mari de fibre, consumul a prea multe portocale pot sa provoace constipatie, diaree sau alte probleme stomacale
  • Arsuri gastrointestinale: aceste fructe au un continut forte bogat in substante acide, care poate sa determine exacerbarea arsurilor gastrice si a bolii de reflux gastro esofagian
  • Afectiuni renale: daca iei medicamente pentru hiper tensiune arteriala, nivelel tale de potasiu ar putea s creasca daca consumi prea multe portocale, ceea ce reprezinta o problema pentru sanatatea renala
Pasionata de nutritie, regimuri, tehnici de slabire dar si de efectele suplimentelor alimentare destinate slabirii asupra organismului. Pe masura ce timpul imi permite voi incerca sa abordez cat mai multe probleme pe aceasta tema. Pentru orice fel de intrebari nu va sfiiti sa folositi sistemul de comentarii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here