Biotina – vitamina părului, unghiilor și pielii – cât de utilă este

2
2040
biotina

Cunoscută sub numele de vitamina B7, biotina este o vitamină esențială, solubilă în apă. A fost cercetată îndeosebi în domeniul sănătății părului și unghiilor.

Ce rol are biotina în corp

Biotina ajută corpul să metabolizeze grăsimile, carbohidrații și proteinele.

Este importantă pentru sintetizarea sau crearea acizilor grași, sintetizarea unor aminoacizi (izoleucină și valină) și generarea glucozei.

Ea nu poate fi sintetizată de celulele umane, însă este produsă de bacteriile din corp și se găsește totodată în numeroase alimente. Întrucât nu este stocată în corp, este necesar să o luăm zilnic din dietă.

În ce alimente se găsește biotina

Biotina este comercializată aproape exclusiv ca supliment alimentar, pentru îmbunătățirea sănătății părului, pielii și unghiilor.

O găsim în foarte multe alimente, de aceea foarte rar este necesară administrarea de suplimente sintetice.

Cele mai bune surse alimentare de biotină sunt:

  • carnea roșie
  • ficatul
  • somonul
  • ouăle
  • lactatele
  • avocado
  • cartofii dulci
  • conopida
  • fulgii de drojdie inactivi
  • semințele
  • nucile, migdalele, arahidele

Este puțin probabil ca suplimentele cu biotină să creeze probleme, însă nu au putut fi demonstrate beneficiile lor asupra părului, pielii și unghiilor.

Ce beneficii are biotina

Administrarea biotinei poate ajuta la tratarea anumitor probleme. S-a demonstrat că deficitul de biotină poate duce la căderea părului și probleme la nivelul pielii, însă aceste situații sunt destul de rare.

Unele persoane iau suplimente pentru întărirea firului de păr și a unghiilor, însă nu există suficiente dovezi care să susțină această utilizare.

Un studiu realizat în 1989 a descoperit că dintre cei 45 de pacienți care au luat un supliment cu 2.5 mg de biotină pe zi, 91% dintre ei au avut unghii mai ferme și mai tari după 5 luni.

Alte cercetări au concluzionat că sindromul unghiilor fragile se ameliorează prin administrarea unei doze zilnice e 2.5 mg de biotină sau a unei doze de 10 mg de silicon pe zi.

Un alt studiu, publicat în anul 2015 a arătat că femeile cu păr subțire au experimentat o reducere a căderii părului după administrarea unui supliment oral cu proteine marine, timp de 3 luni. Cu toate acestea, biotina a fost doar un ingredient din acest supliment, iar studiul a fost sponsorizat de o companie care vinde produse de sănătate și frumusețe.

  • Scăderea glucozei din sânge

Câteva studii au obținut rezultate promițătoare în ceea ce privește scăderea zahărului din sânge la persoanele cu diabet de tip 1 și 2.

În studiile pe animale, biotina a stimulat secreția insulinei din pancreas, determinând astfel scăderea glucozei din sânge.

Un studiu publicat în anul 2016 a arătat că biotina ar putea ajuta la controlul glicemic la persoanele cu diabet de tip 1. Este nevoie de mai multe studii care să confirme efectele biotinei asupra zahărului din sânge.

  • Controlul neuropatiei

Biotina ar putea reduce daunele nervoase la persoanele cu diabet sau la cei cu dializă pentru bolile renale. În anul 1990, oamenii de știință au arătat că 3 pacienți care au luat o doză mare de biotină timp de 1-2 ani au observat o îmbunătățire a simptomelor.

Biotina ar putea preveni de asemenea efectele adverse asupra nervilor.

  • Scleroza multiplă

Studiile sugerează că dozele mari de biotină ar putea îmbunătăți simptomele la persoanele cu scleroză multiplă, o boală autoimună care afectează sistemul nervos și poate duce la slăbirea mușchilor.

Rezultatele unui studiu publicat recent a arătat că la unii participanți, o doză mare de biotină, de 3 ori pe zi, a redus simptomele după 9 luni de utilizare.

Deficitul de biotină – un caz rar

Lipsa de biotină este rar întâlnită, deoarece dieta obișnuită poate asigura doza zilnică necesară.

Deficitul ușor de biotină este mai des întâlnit pe perioada sarcinii. Poate duce la dezvoltarea anormală a fetusului. Pentru a reduce riscul unui deficit de biotină, se poate lua un supliment cu multivitamine care poate furniza cel puțin 30 mcg de biotină pe zi.

Un alt caz (unic) în care poate să apară un deficit de biotină este consumul excesiv de albuș crud. Acesta conține avidină, o proteină care este distrusă în momentul preparării termice a oului. Avidina se leagă de biotină și o elimină din intestin înainte ca aceasta să poată fi absorbită.

Concluzii din studii

Momentan nu există dovezi solide care să susțină utilizarea biotinei ca supliment estetic. Este însă posibil din punct de vedere biologic, ca prin creșterea aportului de biotină sau normalizarea deficitului, să se obțină o îmbunătățire a calității părului, unghiilor și părului.

Un studiu pe femei susține această ipoteză. Rezultatele au arătat că suplimentarea cu 2.5 mg de biotină pe zi timp de 6 luni, a îmbunătățit sănătatea unghiilor. Participantele aveau unghii fragile și despicate la începutul studiului.

Nu există dovezi consistente în ceea ce privește beneficiile administrării de biotină la persoanele sănătoase. Studiile preliminare sugerează că această vitamină ar putea avea un efect ușor anti-diabetic.

Deși este o vitamină esențială, biotina nu aduce beneficii impresionante sănătății. Utilizările ei ca suplimente pentru sănătate și frumusețe sunt prea puțin susținute științific.

Există puține dovezi că suplimentele cu biotină ar ajuta la tonifierea unghiilor și a părului. Este nevoie de alte studii pentru a susține utilizarea lor în acest scop.

Biotina sau vitamina B7  asa cum mai este cunoscuta, este una dintre vitaminele cele mai bune de care corpul nostru are nevoie. Biotina este vitamina care descompune proteinele si le transforma in aminoacizi si din aminoacizi in energie. Este vitamina care face minuni in corpul nostru mai ales pentru par , unghii si metabolism.

BiotinaBiotina , vitamina care previne maladii moderne

Biotina este un adevarat izvor de sanatate iar consumarea acestei vitamine ajuta la prevenirea aparitiei multor afectiuni ale secolului nostru. Biotina previne boala Parkinzon, alopecia, candidoza vaginala, boala Rett, probleme cardiace, combate caderea parului si ajuta la intretinerea tesuturilor dar si mentine pielea sanatoasa.

Biotina ajuta sa tii sub control  diabetul

Diabetul este boala secolului nostru. Biotina poate preveni aparitia diabetului iar daca suferi deja de el, vitamina B7 va tine glicemia sub control. Pentru a asimila aceasta vitamina, zi de zi trebuie sa consumam alimente precum: ficat, galbenus de ou, drojdie de bere, spanac, morcov, rosii, ciuperci, sardine, faina de soia, nuci, arahide, sunca, orez brun, boabe de soia. Cei care vor sa slabeasca trebuie sa consume alimente cu vitamina B7 deoarece aceasta vitamina este esentiala in procesul de slabire. Biotina actioneaza ca  si o coenzima, transformand alimentele in substante nutritive si astfel  va accelera metabolismul in procesul de topire al grasimilor.

Biotina, elixirul frumusetii

Biotina este vitamina esentiala in frumusete.  Caderea parului dar si fragilitatea unghiilor pot fi evitate daca zi de zi consuman vitamina B7.Este singura vitamina care ajuta la ingrosarea firului de par si a cuticulei astfel unghiile tale nu vor mai fi fragile si nu se vor mai rupe imediat.

Tenul dar si pielea au nevoie de aceasta vitamina minune. Lipsa ei din organism cauzeaza dermatite, acnee, mancarimi ale pielii. Pielea este uscata? Inseamna ca ai deficit de biotina in cele mai multe cazuri. Biotina matifiaza si catifeleaza pielea.

BiotinaCum iti dai seama daca ai deficit de B7?

Deficitul de biotina se manifesta prin: ochi uscati,piele uscata sau grasa,depresie, oboseala, pierderea excesiva a parului, matreata, moleseala.  Aceasta carenta poate aparea la cei care sunt bolnavi hepatici, care sufera de boala Crohn sau la femeile gravide. Daca simtiti ca aveti carente, faceti o analiza de sange si incepeti sa luati aceasta vitamina.

Vitamina B7 este esentiala pentru corp, psihic, frumusete. Daca doriti sa preveniti problemele si sa fiti siguri ca aveti in organism mereu aceasta vitamina, puteti lua din farmacii B7 si zi de zi sa luati aceasta vitamina.

Fiecare vitamina din corpul nostru face minuni, ajuta si cel mai bine luam substantele nutritive necesare din fructe si legume. Sursa cea mai buna de vitamine si izvor de sanatate este consumul de alimente naturale.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here