Este cafeaua sănătoasă?

Consumul de cafea este adesea vazut ca un obicei prost, unul care a fost comparat cu fumatul sau consumul de alcool. Cei mai multi oameni cred ca ar trebui sa renunte la obiceiul de a consuma cafea sau cel putin sa-l reduca in mod semnificativ.

Deci este cafeaua sanatoasa, sau nu? Pentru iubitorii de cafea care au mereu o ceasca de cafea calda langa ei am o veste buna: cafeauna nu mai este vazuta ca o placere vinovata asa cum era odata. Dimpotriva, consumul zilnic de cafea poate fi, de fapt, un lucru bun.

De ce este cafeaua sanatoasa?

Majoritatea asociaza cafeaua cu cofeina, o substanta care ne tine in alerta, ne creste nivelul de energie si ne trezeste dimineata. In afara de aceste efecte stimulante, cafeina are, de asemenea, numeroase efecte benefice pentru organism, cum ar fi inhibarea formarii placilor amiloide in creier.

Dar in cafea nu se gaseste doar cofeina. Cafeaua este, de asemenea, o sursa bogata de polifenoli sanatosi, care actioneaza ca antioxidanti puternici. Acesti antioxidanti, la fel ca cei gasiti in afine, ceai verde si alte superalimente cunoscute, ne protejeaza de bolile cardiovasculare, neurodegenerative si multe altele.

Consumul zilnic de cafea poate ajuta la prevenirea unor afectiuni grave

Exista o multime de cercetari care arata ca in loc sa provoace probleme de sanatate, consumul de cafea poate proteja organismul impotriva multor boli.

Diabetul de tip 2

Mai multe studii au demonstrat ca persoanele care consuma cafea au mai putine sanse sa dezvolte diabet de tip 2. Oamenii care beau regulat mai mult de 4 cani de cafea pe zi au un risc mai scazut comparativ cu cei care consuma mai putin de 2 cani pe zi.

Mai mult decat atat, schimbarea aportului de cafea poate modifica riscul; persoanele care au crescut consumul de cafea cu o cana pe zi au avut un risc cu 11% mai mic de a face diabet de tip 2 comparativ cu cei care nu au facut nicio schimbare.

Pe de alta parte, oamenii care au redus consumul de cafea cu o cana pe zi au avut un risc cu 17% mai mare. Aportul de cafea pe termenlung pare sa ajute la mentinerea tolerantei la glucoza si la imbunatatirea functionarii insulinei. Are, de asemenea, efecte antiinflamatorii, care ajuta la protejarea impotriva diabetului de tip 2.

Declin cognitiv si boala Alzheimer

Cafeaua pare sa protejeze impotriva declinului cognitiv, a dementei si a bolii Alzheimer, potrivit multor studii. Un studiu a aratat ca persoanele care beau 3-5 cani de cafea pe zi au un risc mai scazut de dementa cu circa 65% si un risc cu aproximativ 64% mai scazut de a suferi de boala Alzheimer.

Aceste procente sunt destul de impresionante, ceea ce sugereaza ca obiceiul de a bea cateva cani de cafea pe zi poate ajuta la pastrarea mintii ascutite odata cu inaintarea in varsta.

Boala Parkinson

Aportul de cafea este, de asemenea, asociat cu risc scazut de boala Parkinson. Cercetatorii au descoperit ca trei cani de cafea pe zi pot oferi cele mai bune beneficii.

Cancer

Acum exista dovezi care atesta efectul cafelei in combaterea cancerului. Consumul de cafea este legat de un risc redus pentru multe forme de cancer, inclusiv melanomul, cancerul de prostata, cancerul colorectal, hepatic si probabil si altele. Calitatile antiinflamatorii si antioxidante ale cafelei sunt probabil responsabile de aceste efecte.

Boala de ficat

Cafeaua are, de asemenea, efecte benefice asupra sanatatii ficatului. A fost asociata cu un risc mai mic de boli hepatice cronice, ciroza hepatica, cancer la ficat si alte probleme de sanatate legate de ficat. Cafeaua filtrata, spre deosebire de cea nefiltrata, pare a fi cea mai buna pentru sanatatea ficatului.

Boli cardiovasculare

Consumul a 3-5 cani de cafea pe zi poate ajuta la reducerea riscului de boli cardiovasculare, inclusiv reducerea riscului de insuficienta cardiaca si accident vascular cerebral.

Tinitus

In mod surprinzator, aportul ridicat de cafea pare sa protejeze si impotriva tinitusului, o conditie ce se manifesta printr-un zgomot in urechi.

Studiile au arata ca oamenii care beau cafea pot trai mai mult; aportul ridicat de cafea este asociat cu un risc redus de mortalitate din mai multe cauze.

Care cafea este cea mai buna?

Nu toata cafeaua este creata la fel. Mai este cafeaua sanatoasa atunci cand adaugi frisca, indulcitori sau alti aditivi? Nu. Incearca sa bei cafeaua cat mai simpla (doar cu foarte putin zahar). De preferat ar fi sa nu adaugi nimic in cafea.

Majroitatea studiilor asupra beneficiilor pentru sanatate ale cafelei arata ca cel mai bine este sa consumi intre 3 si 5 cani de cafea pe zi. Asa ca, bucura-te in continuare, de cafeaua de dimineata fara a te simti vinovat. Dar, daca te confrunti cu reactii adverse precum neliniste, insomnie, dureri de cap sau alte simptome este necesar sa ajustezi aportul. Si, asigura-te ca eviti cafeaua seara pentru a nu interfera cu somnul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here