Beneficiile Consumului De Varza

0
189
varza-beneficii

Consumul de fructe și legume de toate tipurile, a fost asociat mult timp cu o reducere a riscului de apariție a multor afectiuni de sănătate nefavorabile.

Multe studii au arătat că, consumul crescut de alimente vegetale, cum ar fi varza, reduce riscul de apariție a diabetului zaharat, a obezității, a bolilor cardiovasculare și a mortalității în general. De asemenea, poate promova un ten sănătos, o energie sporită și o greutate totală scăzută.

Protecție împotriva radioterapiei

Compusul găsit în varză și alte legume crucifere, cunoscut sub numele de 3,3′-diindolilmetan (DIM), s-a dovedit a proteja împotriva efectelor dăunătoare ale radioterapiei.

Într-un studiu realizatin urma cu cativa ani, șobolanii au primit o doză letală de radiații. Unii dintre ei nu au fost tratați, iar alții au fost tratați cu o injecție zilnică DIM timp de 2 săptămâni. Toți șobolanii netratați au decedat, dar mai mult de 50% dintre cei care au primit DIM, au supraviețuit.

Aceiasi cercetatori au lansat un experiment la soareci si au gasit rezultate similare. Ei au reușit să determine că DIM a șoarecilor tratați, a avut un număr mai mare de celule roșii și albe din sânge și celule sanguine, care deseori scad radiațiile. varza-beneficii

Se știe că DIM are un efect protector împotriva cancerului, însă acest studiu arată că există speranță de a fi folosit ca un scut pentru a proteja țesuturile sănătoase în timpul tratamentului pentru cancer în viitor.

Previne cancerul

Un alt compus anticanceros este conținut în sulforafanul de varză. Studiile efectuate în ultimii 30 de ani au arătat în mod constant că, consumul de legume crucifere este asociat cu un risc mai scăzut de cancer.

Mai recent, cercetătorii au reușit să constate că compușii cu conținut de sulf (și anume sulforafan), care dau legumelor crucifere gustul amar, sunt, de asemenea, ceea ce le conferă puterile lor anti-canceroase.

Cercetătorii testează în prezent capacitatea sulforafanului de a întârzia sau de a interfera cu cancerul. Rezultate promițătoare s-au observat cu mai multe tipuri de cancer, inclusiv melanomul, esofagul, prostata și pancreasul.

salata-varza-rosie

Cercetatorii au descoperit ca sulforafanul are capacitatea de a inhiba enzima HDAC, implicata in progresia celulelor canceroase. Abilitatea de a opri enzimele HDAC, ar putea face alimentele care conțin sulforafan, să fie o parte potențială a tratamentului pentru cancer.

Într-un studiu recent efectuat, o altă substanță chimică găsită în varză, pătrunjel și țelină, numită apigenin, a descoperit o reducere a dimensiunii tumorii într-o formă agresivă de cancer mamar. Cercetatorii sustin ca rezultatele lor arata ca apigeninul are potentialul de a fi folosit ca un tratament non-toxic pentru cancer in viitor.

Varza rosie contine un antocianin puternic antioxidant, acelasi compus care da altor fructe si legume rosii si violete, culorile lor luminoase. S-a demonstrat că antocianinele încetinesc răspândirea celulelor canceroase, ucid celulele canceroase deja formate și opresc formarea tumorilor noi.

Sanatatea inimii

Aceleasi antocianine puternice din varza rosie, care ajuta la protejarea impotriva cancerului, s-au dovedit a suprima inflamatia care poate duce la boli cardiovasculare.

Un raport recent din Jurnalul American de Nutriție Clinică relaționează consumul de flavonoide cu alimente bogate, cu un risc mai scăzut de deces din cauza bolilor cardiovasculare. Un conținut ridicat de polifenoli din varză poate, de asemenea, reduce riscul bolilor cardiovasculare prin prevenirea acumulării de trombocite și scăderea tensiunii arteriale.

dureri-de-inima

Imunitate și digestie

Microbii sănătoși dau naștere unui mediu acid pentru conservarea și dezvoltarea gustului; enzimele obținute în timpul fermentației fac mai ușoară absorbția vitaminelor și a mineralelor.

Menținerea fibrei și a apei în varză, ajută de asemenea la prevenirea constipației și menținerea unui tract gastro-intestinal sănătos. Consumul de fibre adecvate contribuie la regularitatea, care este esențială pentru eliminarea zilnică a toxinelor prin intermediul bilei și fecalelor.

Studiile recente au arătat că fibrele dietetice, pot juca chiar un rol în reglarea sistemului imunitar și în inflamație, prin urmare, riscul de afecțiuni asociate cu inflamația, cum ar fi bolile cardiovasculare, diabetul zaharat, cancerul și obezitatea scad.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here