Cu ocazia reducerilor la parfumuri din ultima perioada, foarte multe persoane si-au cumparat cate un parfum de pe elefant sau de pe emag. N-am s-o dau pe aia cu “romani disperati dupa reduceri” ca si eu am cumparat un Guess care imi facea cu ochiul de ceva timp 😀
Nu dupa mult timp au inceput sa apara nemultumirile cum ca vezi dom’le parfumul e fake si nu persist mai mult de 3 – 4 ore. Asa am constat ca foarte multe persoane nu cunosc diferenta dinte “Apa de parfum” si “Apa de toaleta”
Uitati-va la cateva diferente la prima vedere. Ar mai fi si apa de colonie, insa am pus doar apa de parfum si apa de toaleta deoarece sunt cele mai frecvent intalnite la noi.
- Apa de parfum: eMag, Elefant.ro si Aoro.ro
- Apa de toaleta: eMag, Elefant.ro si Aoro.ro
Acum haideti sa vedem mai amanuntit care este diferenta dintre apa de parfum si apa de toaleta si de ce este perfect normal ca un Parfum firma xxx sa persiste chiar si 12 ore, pe cand o Apa de toaleta de la aceeasi firma xxx sa persiste 2- 3 ore.

Parfumul
Este acel parfum pe care il gasim noi in magazine. Totusi, in ciuda a ceea ce cred multi, parfumul nu este “parfum pur” ci este putin diluat. Parfumul este cea mai concentrata forma pe care o poate acesta lua si in mod normal contine undeva intre 15 – 40% extract de parfum.
Bineinteles, procentul nu este un indicator al calitatii acestuia, dar a idee procentul ridicat al extractului de parfum pe care il contine parfumul este motivul pentru care un parfum persista atat de mult si este atat de strident spre deosebire de apa de toaleta de exemplu.
Cat persista un parfum?
In functie de concentratia pe care o are si de calitatea acesteia, un parfum poate persista peste 24 de ore, pe cand o apa de toaleta persista doar 4 ore.
Apa de parfum
Contine exact acelasi extract ca apa de parfum (a se intelege ca facem referire la un parfum si o apa de toaleta ce poarta exact acelasi nume) insa intr-o concentratie mult mai mica. Apa de parfum contine aproximativ 10 – 20% extract de parfum, iar restul este apa si alcool.
Apa de parfum este cea mai des intalnita forma si cea care din punctul meu de vedere are raportul calitate/pret cel mai avantajos. Parfumul despre care am vorbit mai sus fiind destul de scump, iar apa de toaleta fiind foarte ieftina insa cu o persistenta foarte scazuta.
Cat persista apa de parfum?
In mod normal, apa de parfum persista undeva in jur de 12 ore.
Apa de toaleta
Are o concentratie foarte mare de alcool si contine intre 4 si 15% esenta de parfum. Apa de toaleta este cam cea mai ieftina forma de parfum daca pot spune asa, dar in acelasi timp si cea care are persistenta cea mai scazuta.
Cat persista apa de toaleta?
INFO: persistenta acestora este doar o estimare sa va puteti face o imagine. Nu este matematica si nu poate fi calculata “la exact” fiind implicati mai multi factori, insa este un “hint” bun sa realizati ca atunci cand cumparati o apa de toaleta fie ea si Gucci pe care dati 100 de lei, nu va puteti astepta sa persiste ca un parfum de aceeasi marca ce costa 600 de lei. Bineinteles, ambele sunt originale, diferenta sta in … procent 🙂
Parere personala: Apa de parfum sau apa de toaleta?
Eu prefer apa de parfum. Este mai persistenta si mai concentrata, astfel ca nu trebuie sa ma gandesc din 4 in 4 ore ca trebuie sa ma parfumez. Este intr-adevar mai scump dar si calitatea isi spune cuvantul. Spre deosebire de apa de toaleta, apa de parfum are mai putina apa si mai mult extract de parfum ceea ce inseamna un miros mai puternic si o persistenta de mai lunga durata.
Inafara de factorul financiar, nu vad niciun motiv pentru care as prefera apa de toaleta in locul apei de parfum.
Concluzii si pareri despre persistenta parfumurilor
Sper ca in randurile de mai sus am reusit sa scriu cat mai clar diferentele dintre parfum, apa de parfum si apa de toaleta, iar voi ati inteles de ce nu va puteti astepta de la o apa de toaleta sa persiste asemenea unui parfum.
Acum legat de achizitia perfumurilor, eu personal am 3 magazine pe lista de preferinte: eMag (doar cele vandute de eMag nu si cele vandute de parteneri), Elefant si Aoro.
Stiu ca au fost foarte multe scandaluri cu privire la Aoro si originalitatea parfumurilor insa intr-un final Aoro s-a dovedit a fi in regula, iar parfumurile comercializate de ei s-au dovedit a fi originale.
Voi ce parere aveti? Preferati apa de parfum sau apa de toaleta? Credeti ca apa de parfum isi merita banii? Astept comentariile voastre mai jos.
Chanel no. 5 – cel mai legendar parfum din istorie
Știam că parfumul Chanel no. 5 are o istorie mai aparte, dar nu știam că are o poveste atât de excepțională. Asta până când am citit pe nerăsuflate viața lui Coco Chanel și, mai ales, viața parfumului Chanel no. 5.
Întrebată de un reporter ce poartă noaptea în pat, Marilyn Monroe a răspuns ”Câteva picături de Chanel no. 5”. Și de atunci, parfumul crește în notorietate din ce în ce mai mult, și o sticluță de Chanel no. 5 este vândută în lume la fiecare 55 de secunde.
Gabrielle Bonheur Chanel s-a născut în Franța pe 19 august 1883 într-o familie săracă, astfel că la 18 ani este nevoită să se angajează pe un post de cântăreață în cafeneaua Moulins La Rotonde.
Aici își primește și porecla de Coco de la admiratorii săi, după două dintre piesele pe care obișnuia să le interpreteze: KO KO RI KO și Cua Qui Vu Coco. Tot de la această vârstă își ia și un al doilea job, angajându-se ca o simplă croitoreasă.
La 25 de ani îl întâlnește pe Etienne Balsan, un moștenitor bogat și influent din industria textilă, care îi devine amant și care o ajută să pătrundă în lumea modei.
Fiind o fire total diferită de celelalte femei, Coco a revoluționat de fiecare dată această lume, aducând mereu ceva nou și șocant pentru zilele în cauză: pantalonii pentru femei, sacoul, little black dress, ceasuri și bijuterii unisex, dar, mai ales, a creat cel mai discutat parfum din istorie – Chanel no. 5.
Sătulă de parfumuri care poartă doar mirosul unei flori, Coco se decide să realizeze un parfum care să miroasă a … femeie, amestecând mai multe tipuri de flori cu anumite aldehide care reușesc să redea personalitatea fiecărei femei, într-un mod abstract și unic.
Vorbea întotdeauna despre parfumuri într-un mod neconvențional, aducând modernitate, mister și opulență anilor 1920. Întrebată unde ar trebui să pulverizeze femeile parfumul pe corpul lor, Coco răspunde ”acolo unde vor să fie sărutate.”
Parfumul a fost creat de faimosul parfumier francez Ernest Beaux, care i-a arătat lui Coco 6 mostre. Cea aleasă de Coco a fost cea cu numărul 5, de altfel și numărul preferat al creatoarei. A preferat să nu atribuie parfumului un nume abstract, așa cum se obișnuia în acele vremuri, așa că pe05.05.1921 a lansat Chanel no. 5 – simbolul femeii emancipate, elegante și moderne.
Publicitatea pentru Chanel no. 5 a fost plină întotdeauna de galben și auriu, aducând un plus de energie, eleganță și clasic și menținând vie atenția femeilor consumatoare: femei independente și sigure pe ele, care știu să își speculeze sexualitatea pentru a atrage centrul atenției asupra propriei personalități.
Publicitatea pentru Chanel no. 5 a început cu afișele publicitare care o înfățișau chiar pe Coco Chanel. Primul dintre ele a fost realizat de ilustratorul George Goursat Sem și înfățișa silueta lui Coco într-o rochie tipică de femeie liberă a anilor 1920. Al doilea o prezenta pe Coco într-o fotografie realizată de Francois Kollard în camera ei de la Hotelul Ritz, lângă șemineu, transmițând ideea de lux a parfumului.
Au urmat apoi ambasadoarele Chanel no. 5, care au transmis fiecare câte un mesaj de-a lungul istoriei Chanel: Ali McGraw (actrița din filmul ”Love Story”) – frumusețe naturală și încredere în forțele proprii, Catherine Deneuve (cea mai elegantă femeie din istorie) – eleganță și frumusețe,Carole Bouquete (o actriță din Franța extrem de frumoasă) – chic și eleganță, Estelle Warren(inotătoare, actriță și model din Canada) – obrăznicie și erotism, Nicole Kidman (actriță din Australia) – faimă și prestigiu, Audrey Tautou (actrița din ”Amelie” și din ”Coco avant Chanel”) –energie și mișcare. Pe toate le unește stilul, deoarece, așa cum spunea și Coco Chanel, ”Moda trece, stilul rămâne”.
Pe 5 mai 2009, când Chanel no. 5 a împlinit 89 de ani de la lansare, municipalitatea din New York a declarat această zi Chanel no. 5 Day, iar o parte din Fifth Avenue a fost numit Avenue no. 5.
Un brand de lux, Chanel no. 5 a fost cel mai scump și totuși cel mai râvnit parfum la vremea sa, atât femei cât și bărbați așteptând ore întregi la cozi pentru a-l cumpăra. Chanel no. 5 s-a dovedit a fi un simbol care a unit generații întregi de femei independente, elegante și bogate. Este cel mai legendar și mai bine vândut parfum al tuturor timpurilor, fiind, de asemenea, cel mai dorit parfum de femeile din întreaga lume.
Vă recomand și cartea ”The Secret of Chanel no. 5” scrisă de Tilar J. Mazzeo în 2010.
Despre parfumurile Dior si modul in care acestea sunt privite de publicul autohton
Anul 1946 a fost acela in care designerul Christian Dior s-a decis sa aduca in prim planul monden o casa de moda plurivalenta, care de-a lungul timpului a reusit sa se evidentieze prin intermediul tendintelor „haute – couture” promovate, prin prisma bijuteriilor exclusiviste, dar si prin intermediul aromelor imbietoare care au atins rafturile magazinelor de specialitate purtand vesminte luxuriante si somptuoase.
Casa de moda Dior a fost si inca este considerata de specialistii din domeniul „fashion” si „beauty” drept un pilon de referinta pentru femeia moderna, independenta, increzatoare si rafinata.
Majoritatea creatiilor sale, fie ca vorbim despre piese vestimentare, accesorii si bijuterii, produse cosmetice sau parfumuri au fost destinate, cel putin in prima instanta, exclusiv publicului feminin, pentru ca mai apoi sa ajunga in prim plan conceptul de „Dior Homme” sau „baby Dior„. Toate cele trei divizii au cunoscut de-a lungul timpului un succes rasunator, fiecare exponent al acestora fiind considerat un cadou pretios plin de exuberanta, rafinament si stil
Asadar, daca doriti sa va impresionati sotia sau iubita cu un dar special, mai ales ca ne aflam in imediata apropiere a reducerilor promotionale, cel mai prolific sfat ar fi sa va indreptati atentia catre acele parfumuri Black Friday care infatiseaza in magazinele online sau offline discount-uri remarcabile, ele fiind produsele finite ale unor branduri renumite. Desi brandurile sonore nu reprezinta intotdeauna un brevet al calitatii, in momentul in care ne gandim la produsele de infrumusetare si ingrijire corporala ar trebui sa ne indreptam atentia catre firmele mari, precum Christian Dior, Chanel, Clinique, Yves Saint Laurent sau Versace.
In continuare vom aduce in discutie cele mai populare parfumuri care poarta semnatura brandului Dior, acestea fiind recunoscute in parfumeriile luxuriante drept potiuni magice, seducatoare, care pot intoarce rapid privirile curioase ale celor din jur. Doua dintre acestea au ajuns in lumina reflectoarelor inca din anul 1995: „Dolce Vita” si „J’adore„. Bineinteles, de-a lungul timpului acestea au fost caracterizate de variate reformulari, fiecare aducand schimbari in plan olfactiv.
Ce parfumuri prefera femeile?
Majoritatea femeilor au ramas indragostite de parfumurile Dior pentru ca ele sunt o expresie inconfundabila a romantismului fragil, sensibil, dar si a elegantei impetuoase. Ambalajul, mai precis sticluta fiecarui parfum, reprezinta o expresie gingasa a compozitiei sale, dar si o prefata a segmentului olfactiv abordat. Acest lucru se remarca si in cazul faimosului parfum Miss Dior, a carui compozitie unica a fost gazduita intr-o sticluta dreptunghiulara, de mici dimensiuni. Pentru a amplifica spiritul romantic expus de acest parfum, casa Dior a apelat la frumoasa actrita de origine israeliana – Natalie Portman- castigatoare de Oscar in urma rolului fabulos din „Black Swan”.
Iar daca Miss Dior si J’adore sunt esentele floral – fructate care infatiseaza feminitatea absoluta, atunci esenta „Dior Homme” intruchipeaza o expresie justa a masculinitatii aprige. Fiind cea de-a treia casa de moda care a propus publicului masculin o aroma inconfundabila, intensa si atragatoare ( celelalte doua nume sunt Yves Saint Laurent si Boucheron), casa Dior a reusit sa isi conserve statutul privilegiat de „brand sonor” la care apeleaza deopotriva reprezentantele publicului feminin, dar si figurile contemporane ale segmentului masculin.
Asadar, independent de caracterul capricios si pretentios pe care il infatiseaza persoana careia doriti sa ii faceti o surpriza de proportii, brandul Dior va fi o alegere de exceptie. Puteti apela deopotriva la capodoperele aromatice clasice ale casei Dior sau puteti miza pe un concept inovativ, asa cum este parfumul „Dune” – varianta feminina sau cea masculina.
Ce parere aveti de EDP Kenzo?!
Atunci cand vine vorba de a alege intre apa de parfum si apa de toaleta, este important sa tinem cont de preferintele personale.
Apa de parfum are o concentratie mai ridicata de uleiuri parfumate si ofera o aroma mai intensa si mai persistenta.
Pe de alta parte, apa de toaleta are o concentratie mai scazuta, fiind mai potrivita pentru folosirea zilnica si pentru cei care prefera arome mai subtile.
Pana la urma alegerea depinde de preferintele fiecarei persoane.