Anghinarea – Beneficii și Contraindicații. Totul despre această legumă

Anghinare

Anghinarea nu este o legumă foarte populară în Romania, dar care numai familiile care iubesc bucătăria spaniolă și italiană sunt familiare. In Europa și în unele state americane este adesea folosita în prepararea de salate, gustări, sosuri și chiar pizza.

În primul rând, acest lucru se datorează faptului că anghinarea are un gust foarte interesant, plăcut, care aminteste ușor de gustul nucilor.

Pe de altă parte, s-a demonstrat de mult timp, că această plantă conține un număr mare de substanțe care au un efect benefic asupra corpului uman, in același timp, are un conținut foarte scăzut de calorii.

ce-trebuie-sa-stii-despre-anghinare

In Romania, anghinarea nu este atat e populara. De fapt, multe persone nici nu stiu cum arata o anghinare. In continuare iti voi spune tot ce trebuie sa stii despre aceasta planta

Ce contraindicatii are anghinarea

Această legume este considerată foarte valoroasă și utilă. Cu toate acestea, locuitorii Franței sunt cei mai activi consumatori ai săi. Francezii știu sigur ca anghinarea are multe proprietăți utile dar și contraindicații.

Anghinarea proaspeta conține o mulțime de apă pură, îmbogățită cu vitamine utile pentru organism, substanțe, minerale:

Anghinare

  • vitaminele A, E, C, K, precum și un grup indispensabil de vitamine B;
  • macroelemente: potasiu, fosfor, magneziu, sodiu, calciu;
  • oligoelemente: cupru, mangan, fier, zinc, seleniu;
  • taninuri;
  • enzime și alte componente.

Este un dar pentru cei care doresc să piardă în greutate, dar nu doresc să le dăuneze sănătății. Împreună cu toate proprietățile sale utile, anghinarea conține o cantitate minimă de calorii.

În compoziția sa există substanța numita inulină. De îndată ce inulina intră în corpul uman, un număr mare de bacterii benefice încep să fie produse în mediul intestinal. Inulina reduce conținutul de zahăr din sânge.

În plus, anghinarea conține cinarine. Cu ajutorul lor, circulația cerebrală a sângelui se îmbunătățește semnificativ. Astfel, utilizarea acestei plante poate fi o excelentă metoda de prevenire a aterosclerozei. Un efect diuretic și coleretic va ajuta oamenii mai bine decât utilizarea medicamentelor.

Cu toate acestea, merită să ne amintim că anghinarea poate fi contraindicată pentru consum. Principalele categorii de astfel de persoane sunt:

  • femeile însărcinate;
  • copiii care nu au împlinit vârsta de 12 ani;
  • mamele care alăptează;
  • persoanele diagnosticate cu blocaj al tractului biliar;
  • cei cu reacții alergice la componentele plantelor și intoleranța lor individuală;
  • insuficiență hepatică în formă severă, complicată.

Cum se consumă

Este foarte important să se studieze în avans, așa-numita instrucțiune pentru utilizarea de anghinare. Din plante, se poate face o tinctură utilă, care are proprietăți excelente ale antioxidantului datorită conținutului în compoziția sa de cianarină.

Când intră în organism, radicalii liberi se leagă unul de celălalt și sunt îndepărtați din țesuturi. Cel mai vizibil este efectul asupra ficatului și a rinichilor. Cu un efect diuretic, lichidul din organism cu exces de săruri și radicali liberi este eliminat mai repede.

In plus, componentele din anghinarea valoroasă, pot produce bila în cantitatea necesară pentru digestia în siguranță a proteinelor și grăsimilor. Iar acei oameni care au probleme cu intestinele, anghinarea va ajuta la reducerea nivelului de formare a gazelor.

cum-se-mananca-anghinarea

Valoare nutrițională

Până în prezent, se știe că anghinarea conține o cantitate destul de decentă de carbohidrați, proteine și grăsimi. În plus, conține substanțe valoroase precum calciu, fier, fosfați, caroten, inulină și acizi organici.

Este deosebit de important ca aceste plante să fie bogate în vitamine din grupurile C, B și P. Astfel, ele pot fi consumate atât în stare proaspătă, cât și în forma preparata.

Valoarea calorică:
  • Conținutul caloric de anghinare bruta este de 28 kcal.
  • Conținutul caloric de anghinare fiarta este de 53 kcal.
  • Proporția de proteine, grăsimi, carbohidrați: Proteine: 1,2 g. Grăsimi: 0,1 g. Carbohidrați: 6 g.

Ce beneficii are anghinarea

Cyu toate ca este considerata o leguma, anghinarea este defapt un tip de ciulin. Aceasta planta provine din zona Mediteraneana si a fost oflosite de sute de ani pentru beeneficiile medicinale pe care le are.

Cele mai cunoscute dintre beneficiile sale sunt faptul ca scade nivelul de zahar din sange, mibunatateste digestia, are grija de sanatatea inimii si a ficatului.

Extractul de anghinare, ce are cantitati mari de compus gasiti in plante este de asemenea foarte popular pe post d esupliment. Iata care cele 8 benefici pe care le are anghinarea pentru sanatatea ta.

Este plina de nutrienti

Anghinarea este plina de nutrienti cum ar fi vitamine si minerale. O anghinare medie are undeva la 128 grame cruda si 120 grame gatita. Iata un tabel cu valorile nutrivite pe care le are aceasta planta:

Cruda Cooked (boiled)
Carbohidrati 13.5 grame 14.3 grame
Fibre 6.9 grame 6.8 grame
Proteina 4.2 grame 3.5 grame
Grasimi 0.2 grame 0.4 grame
Vitamina C 25% din DZR 15% din DZR
Vitamina K 24% din DZR 22% din DZR
Tiamina 6% din DZR 5% din DZR
Riboflavina 5% din DZR 6% din DZR
Niacina 7% din DZR 7% din DZR
Vitamina B6 11% din DZR 5% din DZR
Folati 22% din DZR 27% din DZR
Fier 9% din DZR 4% din DZR
Magneziu 19% din DZR 13% din DZR
Fosfor 12% din DZR 9% din DZR
Potasiu 14% din DZR 10% din DZR
Calciu 6% din DZR 3% din DZR
Zinc 6% din DZR 3% din DZR

Anghinarea este slaba in grasii si bogata in fibre, vitamine, minerale si antioxidanti. Este bogata in folati si vitaminele C si K, si totodata este plina de minerale importante cum ar fi mganeziu, fosfor, potasiu si fier.

O anghinare de marmie medie contine aproximativ 7 grame de fibra, ceea ce e 23-28% din DZR (doza zilnica recomandata).

Aceasta planta delicioasa are doar 60 de caloirii si aproximativ 4 grame de proteine – peste medie.

Mai mult de atat, anghinarea este una din plantele cu cel mai mare nivel de antioxidanti dintre legume.

ce-beneficii-are-anghinarea

Poate scadea colesterolul rau LDL si poate creste colesterlul bun HDL

Intr-un studiu pe peste 700 de persoane care au folosit extract de frunze de anghinare pentru 5-13 saptamani s-a observat o scadere a LDL-ului al acestora.

Un studiu pe 143 de persoane cu colesterolul ridicat care au consumat extract de frunze in fiecare zi pentru 6 saptamanai au observat o scadere a LDL-ului cu 18.5%-22.9%.

Mai mult de atat, un studiu pe animale a observat o reducere cu 30% a colesterolului rau si cu 22% a trigliceridelor.

Mai mult de atat, consumul in mod regulat de extract de anghinare a observat o crestere a colesterolului HDL la adultii cu cu colesterolul ridicat. Aceasta planta poate afecta colesterolul in 2 feluri:

  1. In primul rannd, contine luteolina, un antioxidant ce previne formarea colesterolului.
  2. In al doilea rand, extractul de frunze de anghinare poate ajuta organismul sa lupe cu colesterolul rau, ducand la scaderea nivelului acestuia

3. Poate ajuta la echilibrarea tensiunii arteriale

Extractul de anghinare poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale

Intr-un studiu pe 98 de barbati ce sufereau de tensiune arteriala s-a descoperit ca consumul acestuia pentru 12 saptamani reduce tensiunae arteriala semnificativ. Cu toate astea, nu se intelege exact de ce are acest efect, insa studiile arata ca este benefic in acest sens.

Acestea fiind spuse, in mare pare, studiile s-au facut cu extracte, asadar nu se stie sigur daca planta are aceleasi efecte precum le are extractul.

4. Poate imbunatati sanatatea ficatului

Extractul de frunze de anghinare poate proteja ficatul si poate promova imbunatatirea tesutului. Poate de asemenea sa ajute bila sa functioneze corespunzator, ajutand la inlaturarea toxinelor din ficat.

Intr-un studiu, s-a oferit extarct de anghinare soarecilor si s-a obsrevat ca nivelul de antioxidanti a din organism a scazut semnificativ deoarece ficatul functiona in parametri mai buni.

De asemenea, studiile pe oameni s-au obsrevat de asemenea eficiente in imbunatatirea sanatatii ficatului.

5. Poate imbunatati digestia

Anghinarea este o sursa excelenta de fibra, ceea ce poate imbunatati sanatatea sistemului digestiv, promovand producerea de bacterii benefice si reduce riscul anumitor tipuri de cancer intestinal.

Totodata, poate ameliora constipatia si diareea. Anghinarea contine inulina, un tip de fibra ce actioneaza pe post de prebiotic.

6. Poate ameliora simptomele sindromului coloului iritabil

Sindromul colonutui iritabil este o problema ce afecteaza sistemul digestiv si poate cauza dureri de scomac, crampe, diaree, balonare, constipatei si flatulenta.

Anghinarea contine compusi care au proprietati antispasmodice, ceea ce inseamna ca ajuta la ameliorarea problemelor sindromului colonului iritabil si reduce inflamatia.

Cu toate ca extractul de anghinare poate parea promitator pentru a trata simptomele e IBS, in mare parte studiile s-au facut pe animale si nu se stie sigur cat de eficient este pentru acestia.

Acestea sunt principalele, dar exista multe alte beneficii pe care le are. Iata un video in care iti sunt prezentate 10 beneficii pe care le are anghinarea.

Cum gatim anghinare

Cu toate ca are o forma intimidanta, prepararea si gatirea anghinarii nu este atat de grea pe cat crezi.

Aceasta poate fi pur si simplu fiarta la abur, in apa, pusa pe gratar, in cuptor facuta la tigaie.

Una din cle mai populare metode de gatit anghinarea este la aburi. De obicei ia intre 20 si 40 de minute, in functie de marime. De asemenea, poate fi coapta pentru 40 de minute la 177°C. TIne minte ca atat frunzele cat si miezul pot fi mancate.

anghinare-gatit

 

 

 

Totodata, am auzit unele persoane care fac si un fel de crema de intins pe paine din aceasta planta, insa la noi nu este atat de populara. Pasta de anghinare poate fi delicioasa insa. Sunt multe retete (in general in engleza) pe care le poti incerca.

Totodata, poate fi facut si un ceai de anghinare.

Daca cauti o metoda de gatit anghinarea, uite aici o metoda simpla:

 

Cum se face un ceai de anghinare

Unele persoane se intreaba cum gatim aceasta anghinare, dar foarte multi prefera sa faca ceai din aceasta. Iata cum se prepara in ceai de anghinare delicios si sanatos.

Te-ar putea interesa și: Cum se face un ceai de mușețel

  • Adauga o lingura de frunze d eanghinare intr-o cana de 200 ml de apa clocotita si lasa la infuzat pentru 10 minute.
  • Pe urma, strecoara ceaiul si il poti consuma.

ceaiul-de-anghinare

Daca vrei sa faci o cantitatae mai mare, poti face intr-o vas de 500 ml cu o lingura de frunze de anghinare si sa lasi la infuzat pentru 10-51 minute, dupa care il strecori si il bei. Se consuma maxim 2-3 cani de ceai de anghinare pe zi, inainte de a manca (de mesele principale).

Uite o reteta video in care ti se arata cum poti face un ceai delicios de anghinare:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here