Alimente sănătoase. Ce mancăm azi?!

0
468
mancare-sanatoasa

Produsele alimentare, ca si moda, au tendințele lor. Iar când vine vorba de cele mai bune alimente pentru dieta si pierderea in greutate, tendințele vin și se duc. De obicei, produsele alimentare sunt la modă, deoarece acestea sunt considerate a fi mai sanatoase decat omologii lor mai cunoscuti( de exemplu schimbarea orezului brun cu quinoa). Iată ce trebuie să știți despre cel mai recent lot de produse alimentare la modă.

  • Agava

Acest înlocuitor al zahărului se face din cactuși, și este considerat a fi o alternativă sănătoasă a zahărului granulat în coacere. Agava și zahărul de masă sunt aproximativ egali ca nr. de calorii, dar pentru ca acesta este de aproximativ 1,5 ori mai dulce decât zahărul de masă, se poate utiliza mai puțin pentru a ajunge la aceeași dulceață. Principalul beneficiu al agavelor, este că au obținut un punctaj scăzut pe indicele glicemic , între 15-30 comparativ cu masa zahărului, 65.

Acest lucru înseamnă că un consum nu va duce la vârfuri periculoase de zahăr din sânge, asa cum zahărul de masă provoacă atât de des, ceea ce il face o posibila alternativa sigura pentru diabetici. În cazul în care încercați să taiati din calorii pentru pierderea in greutate, agavele nu oferă foarte mari beneficii. În schimb, apelati la un al substitut al zahărului care are zero calorii si anume stevia, sau mai bine, sariti peste alimentele cu zahăr rafinat. Bineinteles, o alternativa la zahar poate fi si mierea de albine.

  • Laptele fara lactoza

Pentru cei cu intoleranță la lactoză și cei care doresc sa evite toate alimentele de origine animală, laptele din orez, migdale, soia, devin tendinte alimentare din ce în ce mai populare. Tot mai mulți oameni devin sensibili la produsele lactate . Pentru cei care au un sistem digestiv sensibil, laptele de orez este cel mai bun.

lapte-de-soia

Pentru cei care sunt vegani și au nevoie de mai multe proteine si calciu in mod natural, este recomandat laptele de migdale. Laptele de soia este recomandat pentru femeile care au nevoie pentru a stimula hormonii sau pentru barbatii mai in varsta cu probleme de prostata.

Dacă vizati aportul de zahăr, încercați un lapte fara lactoza neindulcit, deoarece cele mai multe branduri sunt fie fără adaos de zahăr sau fie cu mai puțin zahăr decât apare în mod natural în laptele normal. In plus, laptele fara lactoza este fortifiat cu calciu plus vitamina D.

  • Untul de migdale

Untul de migdale este o altă tendință in alimentele pe bază de migdale, care are unele avantaje față de untul de arahide convențional. Untul de migdale este de preferat in locul celui de arahide, deoarece conține mai multe proteine și mai puțin zahăr.

unt-de-migdale

Cu toate acestea, este important să se mănânce cu moderație, deoarece cele mai multe soiuri sunt grele in calorii si grasimi.

  • Quinoa

Bogate in substante nutritive, cerealele integrale si nivelul lor ridicat de fibre digestie,reprezintă o componentă esențială a oricărei diete echilibrate. O nouă opțiune pe întreaga piață de cereale care a devenit extrem de populara, este quinoa. Prețuită pentru versatilitatea sa și cu conținut ridicat de proteine, quinoa a devenit rapid un trend in alimentatie. Este recomandat sa se consume cereale de quinoa și orez brun. Pentru cei care au nevoie de un boost de proteine, quinoa este prima alegere.

quinoa-neagra

  • Semințele de Chia și Teff

Chia și Teff-ul sunt alte doua alimente integrale din cereale, care sunt recomandate in dieta. Chia poate fi adăugat la piureuri de proteine și pentru mișcările intestinale mai ușoare. Cereala Teff etiopiana, este un produs bun pentru cei care au probleme digestive si nu pot tolera glutenul.

  • Uleiul de cocos

Uleiul de cocos a fost o dată considerată a fi o grăsime de evitat, dar cercetările recente au constatat că efectele sale negative, este posibil să fi fost supraevaluate. Uleiul de cocos a primit o atenție controversată din cauza faptului că, din 15 grame de grăsimi pe porție, 13 sunt grăsimi saturate. Grasimile saturate se gasesc in nuci de cocos, cu toate acestea, sunt acizi grași cu lanț mediu, în comparație cu acizii grași cu catenă lungă care se găsesc în carne, lapte, ouă și legume.

ulei-de-cocos

Datorită formei unice de grăsimi saturate, acesta s-a dovedit a crește metabolismul și digestia lenta, promovarea plenitudinii și diminuarea sentimentului de foame. Uleiul de cocos are și alte beneficii nutriționale, de asemenea. Acidul lauric din acesta, îmbunătățește sistemul imunitar și promovează dezvoltarea sănătății la sugari. A fost de asemenea dovedit a creste rezistenta si viteza în cazul cicliștilor, făcându-l un supliment ideal pentru sportivi.

  • Alimentele fermentate

Se crede ca alimentele fermentate sunt urmatorul lucru mare.Alimente cum ar fi iaurtul, varza si muraturile au fost populare ani de zile, dar acum avem Kimchi, sfecla fermentata, ridichi, morcovi (vezi cum se face sucul de morcov). În cazul în care aceste alimente nu sunt pasteurizate, după fermentare, ele contin bacterii benefice care promoveaza sanatatea digestiva. Aceste alimente nu sunt dificil de facut și sunt o alegere foarte buna pentru o viata fericita.

Mierea de Manuka, alegerea mamicilor pentru copii

Pentru cei ce nu stiu, mierea de Manuka este un produs natural folosit pentru a preveni si trata anumite afectiuni. Acest tip de miere a devenit cunoscut dupa ce i-au fost descoperite proprietatile antibacteriene si de crestere a imunitatii. Este recomandata pentru a trata si preveni cele mai des intalnite probleme la copii precum racelile si virozele.

De ce sa ii dai miere de Manuka copilului tau?

Datorita proprietatilor ei speciale, mierea de Manuka poate trata si preveni multe afectiuni in mod natural. Extrasa doar din polenul si nectarul arborelui de Manuka, aceasta miere poate trata cele mai comune afectiuni cum ar fi: raceala, durerile in gat sau virozele respiratorii.

Este cunoscuta ca fiind cel mai puternic antibiotic natural, deci efectele consumului zilnic vor fi vizibile foarte rapid. De cele mai multe ori mamele aleg sa o foloseasca pentru a le intari sistemul imunitar copiilor in mod natural.

Pe langa raceli, viroze sau dureri in gat, o alta problema cu care se confrunta cele mai multe mame este lipsa poftei de mancare. Primul lucru pe care trebuie sa il stii este ca un copil va manca intotdeauna mai putin decat un adult. In al doilea rand, problema poate sa fie chiar la tine. Oferindu-i prea multe dulciuri, fara sa tii cont de nevoile organismului sau, o sa ii schimbi radical obiceiurile alimentare.

miere-de-manuka

Daca ai eliminat din start aceste doua posibilitati si copilul tau tot nu vrea sa manance, ar trebui sa incepi sa ii dai miere de Manuka in fiecare zi. Dimineata, inainte de micul dejun da-i o lingurita de miere. O sa vezi ca rezultatele nu vor intarzia sa apara, deoarece mierea in general trateaza afectiunile sistemului digestiv.

Cand poti introduce mierea de Manuka in alimentatia copilului?

De cele mai multe ori copiii nu vor sa manance miere, legume sau fructe pentru ca sunt obisnuiti cu gustul produselor procesate, cu dulciurile deja cumparate, iar produsele naturale li se par imposibil de mancat. In astfel de cazuri tot ce trebuie sa faci e sa inveti cum sa incluzi mierea de Manuka in dieta micutilor.

O tehnica buna care functioneaza in multe cazuri este sa pui mierea intr-un borcan colorat care arata bine. Ii poti spune copilului tau ca este un preparat pentru supereroi/printese. Cu siguranta vor fi incantati de aceasta idee.

Tu vei folosi de acum inainte mierea de Manuka in pentru copilul tau? Mănâncă sănătos fără bătăi de cap!

Mananca sanatos fara sa renunti la alimentele preferate!

Există diverse motive pentru care oamenii renunță în a mai „mânca sănătos”. Pe scurt, e nașpa. Asta depinde de ce sfaturi ai auzit:

  • fără zahăr
  • fără lapte
  • fără carne
  • fără ouă
  • fără cereale
  • fără dulciuri

Și normal că răspunsul este „nu mersi”! Înțeleg, e nașpa să renunți la alimentele tale preferate.

Și în unele cazuri poate fi și scump. Unii „guru” recomandă tot felul de alimente, de la cele fără gluten, la cele 100% bio, care pot fi și de 2x mai scumpe, fără beneficii reale asupra sănătății.

Mit: dacă vrei să slăbești trebuie să mănânci sănătos

Acest lucru este cât se poate de fals! Greutatea corpului se controlează prin controlul caloriilor.

Pentru a slăbi fără bătăi de cap, mare parte a dietei tale ar trebui să fie bazată pe alimente voluminoase și slab calorice (legumele). Asta pentru că îți țin stomacul plin și ai mai puține șanse să fii deficitar în anumite vitamine și minerale care pot cauza pofte.

Dar de asemenea, există și alimente „sănătoase” care te pot pune într-un surplus caloric foarte repede, precum:

  • unt
  • peștele gras
  • migdale
  • fistic
  • caju
  • nuci
  • uleiurile (de măsline, cocos, etc…)

Asta nu înseamnă că nu poți slăbi mâncând și alimente cu o densitate mică și bogate în calorii. Un exemplu, este profesorul Mark Haub care a slăbit 12 kg mâncând twinkies și bând shake-uri proteice.

Cum am putea defini alimentele nesănătoase?

Majoritatea oamenilor se gândesc la alimente precum: cipsuri, dulciuri, fast-food, sucuri carbogazoase, etc.

alimente-nesanatoase

Dar sunt nesănătoase?

Părerea mea este că NU! Asta pentru că nu îți fac rău imediat după consumare. Ele sunt catalogate drept nesănătoase din două motive:

  1. sunt calorii goale, fără micronutrienți
  2. conțin aditivi

La punctul 1 este simplu. Asigură-te că îți iei micronutrienții din alte surse! Iar la punctul 2 este la fel de simplu. Acei aditivi sunt în cantități sigure pentru consum. Când vine vorba de alimente nesănătoase, totul stă în cantități.

Nu tot ce este artificial sau modificat genetic este rău. Multe alimente „sănătoase” sunt modificate genetic! (vom vorbi și despre asta în viitorul apropiat)

Cum să mănânci sănătos?

Bun. Deci te-ai convins că nu există alimente bune și rele. Există alimente bogate în nutrienți și alimente sărace în nutrienți.

Ce te îmbolnăvește pe termen lung este o lipsă a nutrienților!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here