Alimentele laxative: Care sunt cele mai bune?

dieta-cu-pepene-galben

Cei care suferă de constipație nu ar trebui să recurgă imediat la un laxativ chimic, ci mai degrabă să încerce să readucă digestia în acțiune într-un mod natural.

Dacă suferiți de probleme digestive sau de constipație și nu reușiți cu o schimbare în dietă și exercițiu, puteți recurge la remedii naturale la domiciliu pentru constipație. Acestea includ, de exemplu:

  • Sucul de varza
  • Prunele uscate, caisele sau smochinele (înmuiați prunele în apă peste noapte și nu le consumați până dimineața următoare)
  • Suc de pere sau suc de prune
  • Kiwi
  • Legume cum ar fi linte și fasole

Pe de altă parte, trebuie evitate produsele alimentare cum ar fi bananele, cacaoa sau făina albă.

Laxative naturale pentru a scapa de balonare si de constipatie

Agenti de umflare

Dacă medicamentele digestive nu funcționează, puteți folosi un laxativ deosebit de delicat cu agenți de umflare. Agenții de umflare includ, de exemplu, semințele de in sau tărâțele de grâu.

Aceste laxative naturale trebuie luate cu suficient lichid, deoarece acestea se umflă în intestin. Acestia pot fi de asemenea folosiți pe o perioadă mai lungă, fără consecințe negative asupra sănătății. Cu toate acestea, atunci când se folosesc agenți de umflare, trebuie remarcat faptul că aceștia pot întârzia sau chiar pot inhiba aportul altor medicamente. Prin urmare, medicamentele ar trebui să fie adăugate în organism în momente diferite.

Produse vegetale

Produsele vegetale au o reputație de a fi ușoare și sănătoase. Totuși, acest lucru nu se aplică anumitor laxative pe bază de plante: laxativele pe bază de plante conținând substanța activă antrachinonă sunt suspectate că produc efecte secundare deosebit de grave, cum ar fi cancerul.

Laxativele care conțin antrachinonă sunt aloe și coaja de cătină. Datorită efectelor secundare, laxativele care conțin antrachinonă pot fi folosite doar pentru o perioadă scurtă de timp. În plus, ele pot fi prescrise doar pentru constipație. În plus, aceste laxative din plante sunt vândute numai în dimensiuni de ambalaj corespunzătoare terapiei.

Tărâțe

Bogate în fibre insolubile, tărâțele de grâu sunt o hrană ideală pentru combaterea constipației. Fibrele sale vor capta apa, crescând volumul scaunelor şi făcându-le mai moi, ceea ce promovează eliminarea lor. Se poate adăuga tărâțe de grâu, în prăjituri și pâine, se presară peste cereale dimineața sau în iaurt, dar aceasta poate provoca balonare și flatulență și irita intestinele cele mai fragile.

Info: citeste despre taratele psyllium

Limitați-vă la 3 linguri de tărâțe pe zi și nu uitați să beți multă apă. Tărâțele de ovăz sunt bogate în fibre solubile. În contact cu lichide, aceste fibre devin gelatinoase și promovează evacuarea reziduurilor. Prin urmare, acțiunea lor este complementară celei a fibrelor insolubile conținute în grâu.

Fructe

detoxifiere cu salate de fructe

Fructele uscate conțin de 3 până la 5 ori mai multe fibre decât fructele proaspete. Pentru a opri constipația, nu ezitați să le consumați în mod regulat, deoarece acestea sunt, de asemenea, o excelentă sursă de minerale.

Cu un conținut de fibre de 3 până la 9 g per 100 g, legumele verzi fac parte din alimentele laxative. Este recomandabil să se consume în fiecare zi pentru a promova un bun tranzit. În special varză, spanac și salată verde. Scăzute în calorii, acestea pot fi consumate oricand.

Pepenele galben conține hemiceluloze și pectine, fibre moi care promovează tranzitul. Datorită conținutului său de apă (aproape 90%), îmbunătățește și consistența scaunului. De asemenea, prezintă un conținut bun de potasiu, care joacă un rol-cheie în contracția mușchilor, în special a intestinelor.

dieta-cu-pepene-galben

Bogate în fibre insolubile (80%) și solubile (20%), migdalele promovează un bun tranzit. O porție de 35 g de migdale asigură astfel aproximativ 4,2 g de fibră. Ele promovează ceea ce se numește peristaltism intestinal, adică contracțiile intestinelor pentru evacuarea scaunului. Migdalele sunt, de asemenea, o sursă excelentă de minerale. Ele au proprietatea de a regla nivelul colesterolului și zahărului în sânge. Acestea sunt în cele din urmă un supresor perfect al apetitului.

Fibrele pe care le conțin bananele le fac un excelent laxativ natural și, în plus, facilitează digestia. Ele sunt, de asemenea, bogate în potasiu, un nutrient extraordinar. Mâncând o banană pe zi, veți restaura electroliții necesari tranzitului intestinal. De asemenea, conține fructo-oligozaharide, compuși care aduc bacterii bune intestinului.

Aloe vera este un mare laxativ . Fiind una dintre cele mai utilizate plante medicinale, este de asemenea folosită pentru combaterea constipației. Pulpa conține 99% apă, iar restul de 1% conține cel puțin 75 de nutrienți.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here