Alimente Care Scad Tensiunea Arteriala

Sângele este un suc foarte special“, a scris faimosul autor al secolului al XVIII-lea Johann Wolfgang von Goethe, dar este mai mult decât “special”. Sangele este combustibilul care susține viața oamenilor și a animalelor. Acesta permite organismului să rămână în viață prin transportul oxigenului și nutrienților către celulele vii, eliminarea deșeurilor și transportarea celulelor imune pentru combaterea infecțiilor.

Corpul adult uman conține mai mult de șase litri de sânge, care se deplasează prin vasele sanguine și inima. Această substanță esențială include, de asemenea, trombocite care pot forma un opritor în vasele de sânge avariate, prevenind pierderea de sânge.

Ce este tensiunea arteriala?

Tensiunea arterială este presiunea exercitată de sânge asupra pereților vaselor de sânge în timp ce curge. Inima este un mușchi care funcționează ca o pompă, pentru a împinge sângele prin aceste vase. Verificarea tensiunii arteriale este una dintre primele sarcini efectuate ori de câte ori vizitați medicul.

Info: citeste despre insuficienta cardiaca aici

dureri-de-inima

Deoarece este imposibil să se determine tensiunea arterială doar prin vederea sau ascultarea inimii, o manșă oscilantă este înfășurată în jurul brațului și umflată până când fluxul sangvin este restricționat. Pe măsură ce presiunea scade încet, maneta este capabilă să detecteze vibrațiile. Măsoară citirea sistolică atunci când presiunea dispare suficient pentru ca artera să forțeze sângele. Manșeta ia citirea diastolică când presiunea scade și sângele se mișcă liber prin artera cu impulsurile sale normale.

Ce este tensiunea arterială ridicată și ce este tensiunea arterială normală?

Tensiunea arterială sănătoasă sau normală este sub 120 / 80, 120 fiind nivelul sistolic și 80 fiind nivelul diastolic. Uneori aceste niveluri devin prea mari datorită complicațiilor care rezultă din dietă, greutate, niveluri de activitate, alcool, fumat și stres.

Există grade diferite de tensiune arterială măsurate în cinci categorii:

  • Normal: sistolic mai mic de 120 și diastolic mai mic de 80
  • Ridicat: sistolic între 120-129 și diastolic mai mic de 80
  • Etapa 1 hipertensiune arterială: sistolic între 130-139 sau diastolic între 80-89
  • Etapa 2 hipertensiune arterială: sistolic cel puțin 140 sau diastolic cel puțin 90
  • Criza hipertensivă: sistolic peste 180 sau diastolic peste 120

De ce este o tensiune arterială ridicată rea pentru dvs.?

Tensiunea arterială crescută cauzează vătămarea vaselor de sânge. Când sângele împinge arterele cu prea multă forță, se produc daune și se permite acumularea de grăsimi și calciu. Acest proces provoacă în cele din urmă blocarea sub formă de inflamație a peretelui arterei care promovează placa.

De asemenea, cunoscut sub numele de artere înfundate, sau ateroscleroza, această acumulare poate provoca cheaguri de sânge. Aceste cheaguri se pot rupe uneori si se gasesc in calea inimii sau plamanilor, ceea ce duce la obstructionarea fluxului de sange catre aceste organe.

Există mai multe lucruri pe care le puteți face pentru a vă ajuta să reduceți nivelul tensiunii arteriale:

  • Mențineți o greutate normala
  • Renunțați la fumat
  • Reduceți sau eliminați consumul de alcool
  • Ridicați nivelurile de activitate
  • Începeți o rutină de exerciții aerobice
  • Evitați stresul și furia
  • Includeți tehnici de relaxare
  • Urmați o dietă cu conținut scăzut de sodiu
  • Consumați alimente sănătoase bogate în vitamine și substanțe nutritive, care promovează arterele sănătoase și fluxul sanguin
Alimentele care scad tensiunea arteriala

Anumite alimente sunt bogate în proprietăți care pot menține vasele de sânge puternice, descurajează depozitele de calciu în arterele sănătoase și promovează fluxul sanguin sănătos. Nutrienții cum ar fi potasiul, calciul și magneziul susțin un sistem circulator sănătos și au efecte pozitive asupra tensiunii arteriale. Asociația Americană Heart recomanda abordarea dietetică pentru a opri hipertensiunea arterială (DASH) pentru a menține un sistem circulator sănătos. Acest plan sugerează o dietă bogată în fibre, legume, fructe, carne slabă, carne de pasăre, pește, cereale integrale, nuci și fasole. Dieta DASH încurajează, de asemenea, consumul unor cantități mici de produse lactate cu conținut scăzut sau fără grăsimi și un aport scăzut de sodiu.

Legume

Cercetătorii spun că legumele bogate în potasiu, cum ar fi cartofii dulci, avocado, kale și spanacul, ar putea ajuta la scăderea tensiunii arteriale și la promovarea sănătății generale. Într-o dietă tipic nord-americană, sodiul este dominant, iar potasiul este scăzut. Acest dezechilibru poate crește șansa de a dezvolta hipertensiune arterială. Cercetările au arătat că persoanele care mâncau mai mult potasiu au prezentat o presiune sanguină mai sănătoasă.

alimente-care-nu-ingrasa-salata-legume

Nitrații sunt compuși, care sunt, de asemenea, jucători majori când vine vorba de scăderea tensiunii arteriale. Ei joacă un rol semnificativ în sistemul nostru metabolic. Organismul ii poate converti într-o moleculă numită oxid nitric, care este legată de fluxul sanguin. Acesta permite celulelor din arterele dvs. să se înmoaie, ceea ce poate stimula tensiunea arterială scăzută. Cea mai mare sursă de nitrați din dieta umană se găsește în legume. Cel mai puternic și mai benefic este sfecla. În plus față de acest aliment puternic, există și alte alimente bogate în vitamine și minerale care ajută la scăderea tensiunii arteriale:

  • brocoli
  • morcovi
  • cartofi gătiti în coaja
  • legume cu frunze verzi
  • sucuri de legume, cum ar fi morcovul și roșiile
  • sfecla
  • nap

Fructe

Fructele sunt considerate unele dintre cele mai bune alimente pentru scăderea tensiunii arteriale. Cercetătorii au descoperit că persoanele care au consumat în mod regulat fructe proaspete și brute, au avut tensiune arterială semnificativ mai scăzută decât cele care le-au consumat rar. Anumite fructe oferă minerale precum potasiul și substanțele numite flavonoide, ambele fiind legate de tensiunea arterială sănătoasă. Cele mai puternice dintre acestea sunt: ​​

fructe

Afinele și căpșunile sunt deosebit de puternice. Cercetările sugerează că acestea pot scădea tensiunea arterială ajutând la elasticitatea vaselor de sânge. Începeți ziua cu un mic dejun sănătos pentru inimă, amestecând aceste fructe într-o ceașcă de iaurt sau castron cu fulgi de ovăz.

Ceai

Ceaiul a fost asociat cu un risc redus de boli cardiovasculare, iar cercetările sugerează că această băutură pe bază de plante poate reduce tensiunea arterială dacă este consumată în mod regulat.

ceai-alb

Ceai verde

Ceaiul verde posedă antioxidanți și proprietăți ale inhibitorului enzimei de conversie a angiotensinei (ACE). Polifenolii din ceaiul verde scad absorbția lipidelor din intestine și ajută la conversia colesterolului în acizi biliari sănătoși. Dovezile arată că consumul de ceai verde are un efect cardioprotector și este asociat cu relaxarea vaselor de sânge. Aceste rezultate se datorează polifenolilor numiți catechine. Consumul zilnic de cinci până la șase cești de ceai verde ar putea contribui la promovarea tensiunii arteriale normale și a colesterolului.

Ceai de hibiscus

Multe studii au evaluat acest ceai acru și impactul asupra tensiunii arteriale. Ceaiul de hibiscus conține antioxidanți și are abilități de scădere a tensiunii arteriale, în special în extractele sale. Într-un studiu, adulții care au fost ușor și pre-hipertensivi au prezentat o reducere sănătoasă a nivelului sistolic după numai șase săptămâni de băut de ceai de hibiscus zilnic.

Ceai negru

Spre deosebire de alte tipuri de ceai, ceaiul negru este mai oxidat. În trecut, s-a demonstrat că ceaiul negru îmbunătățește vigilența mentală și poate promova și menține arterele sănătoase. Studiile arată că, consumul zilnic de patru până la cinci cești de ceai negru poate reduce tensiunea arterială ridicată.

Semințle

Una dintre cele mai dinamice alimente pentru sănătatea tensiunii arteriale este sămânța de in. Într-un studiu efectuat în 2013, pacienții care au consumat trei linguri generoase de semințe de in, pe zi timp de șase luni, au prezentat o scădere impresionantă a tensiunii arteriale sistolice. Aceste porții de semințe, pot fi consumate în mai multe moduri. Încercați să le coaceți în produse de pâine, cum ar fi covrigi și brioșe, sau să le folosiți în sosuri și pansamente pentru salată.

seminte in si efectele lor laxative

Semințele de floarea-soarelui sunt alte semințe sănătoase pentru inimă care pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale. Sunt bogate în vitamina E, acid folic, proteine, fibre și este o sursă bună de magneziu. Consumati doar semințele nesărate.

Nuci

Nucile sunt surse puternice de potasiu, magneziu și fibre, o modalitate excelentă de a ajuta la scăderea tensiunii arteriale. Ele sunt o sursă bogată de acizi grași omega-3, care sunt necesari pentru combaterea grăsimilor nesănătoase de omega-6. Unele fructe cu coajă lemnoasă pot fi ridicate în această grăsime, deci este important să vă amintiți controlul porțiilor.

mancare-nuci

Boabele magice

Fasolea este hrănitoare, versatilă și ieftină. Este un aliment complet de nutrienți excelenți, inclusiv potasiu, fibre și magneziu, un aliment grozav pentru a ajuta la scăderea tensiunii arteriale și pentru a îmbunătăți sănătatea cardiacă. O modalitate foarte bună de a vă bucura de fasole este în salate si supe. Iată câteva alegeri sănătoase pentru fasolea dvs.:

  • fasole neagra
  • fasole roșie
  • fasole Pinto
  • linte
  • fasole maro
  • năut
Alimente de evitat

Încercarea de a atinge o presiune sanguină sănătoasă nu este reprezentata doar o alimentație a inimii și alimentelor sănătoase din sânge, ci și despre cunoașterea alimentelor care trebuie să rămână departe. Sodiul și zahărul sunt cei mai mari contribuabili la tensiunea arterială crescută.

Deoarece cele mai multe alimente pre-ambalate conțin cantități foarte mari din acestea, este încurajată o dietă proaspătă și mai naturală. De asemenea, multe tipuri de alimente au niveluri mai mari de sodiu, cum ar fi anumite feluri de mâncare găsite pe un meniu alimentar chinez sau italian. Iată câteva alimente care trebuie luate în considerare pentru a fi evitate:

  • Hrana procesata
  • Alimente cu conținut ridicat de sodiu
  • Alimente rapide (chiar și meniurile lor cu conținut scăzut de grăsimi)
  • Conserve de fructe de mare
  • Slănină
  • Produse din tomate conservate sau îmbuteliate cum ar fi ketchup și sosurile de paste de roșii
  • Conserve de supe
  • Energizante
  • Pizza (vezi si cate calorii are o pizza)
  • Alcool
  • Produse din tutun

Unele cercetări sugerează că porții mici (aproximativ mărimea unui pachet de carduri) de carne de vită slabă sunt acceptabile ca parte a unei diete asemănătoare DASH. Cu toate acestea, deoarece carnea rosie poate fi toxica pentru colon, dietele vegane si vegetariene sunt o strategie mai buna pentru a incuraja tensiunea arteriala sanatoasa.

În plus, în timp ce acizii grași omega-3, cum ar fi acizii linolenici găsiți în pește, au fost legați de sănătatea inimii, este mai bine să obțineți acești nutrienți prin alternative vegane datorită nivelurilor ridicate de mercur care se găsesc în multe tipuri de fructe de mare.

In concluzie

A rămâne sănătos nu este întotdeauna ușor, dar menținerea tensiunii arteriale normale cu alimente mai sănătoase este ceva de luat în considerare indiferent de nivelul tensiunii arteriale. Nu numai că o dietă proaspătă, echilibrată, promovează arterele sănătoase, ci contribuie la menținerea unei greutăți normale și la o stare de sănătate generală buna. Mâncarea sănătoasă nu este însă suficientă.

Exercitiile zilnice pot contribui la fluxul normal de sange si pot duce la o inima mai sanatoasa. Se recomandă efectuarea unui antrenament aerobic de 30-45 de minute pe zi, cinci zile pe săptămână. Un antrenament mai atent de 20 de minute pe zi, timp de trei zile pe săptămână, este, de asemenea, benefic. Plimbarea, joggingul, ciclismul și înotul sunt câteva alegeri bune și pot face o mare diferență pe calea către sănătate.

Te-a ajutat articolul? Da-i o nota de la 1 la 10!
10/102 ratings

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here