Aceste alimente bogate in grasimi te pot ajuta sa slabesti

mancare-avocado

O logica depasita spune: Gram per gram, grasimea are mai mult decat dublul caloriilor aduse de proteine sau de carbohidrati si consumarea a prea multe calorii duce la luarea in greutate si, prin urmare, oamenii ar trebui sa consume mai putine grasimi. Nu e asa ?

Daca viata ar fi chiar atat de simpla.

In timp ce caloriile inca sunt la conducere atunci cand vine vorba de pierderea pe termen scurt in greutate,  pierderea pe termen lung in greutate este totusi mai complexa de atat. Conform comentariilor facute in “The Lancet: Diabetes and Endocrinology” (“The Lancet: Diabet si endocrinologie”), pierderea pe termen lung in greutate depinde de modul in care corpul proceseaza si interactioneaza cu mancarea si cu toate substantele sale nutritive, nu doar cu continutul sau in calorii.

Cum se poate altfel ca dietele ce au un aport moderat de grasimi, cum ar fi dieta mediteraneana (42 de procente de grasime, mare parte provenind din nuci si din uleiul de masline) sa continue sa fie puse in legatura cu o greutate mai mica a corpului si cu o circumferinta mai mica a taliei (adica grasime abdominala) ? Intr- o meta analiza efectuta in anul 2015 de catre Universitatea Harvard a peste 50 de teste clinice, dietele sarace in grasimi nu au avut performante mai bune fata de dietele bogate in grasimi atunci cand vine vorba de pierderea pe termen lung in greutate.

Daca ti se ofera oportunitatea, nu ti-ar place sa poti include in dieta ta alimente delicioase si bogate in grasimi sanatoase pentru a iti mentine greutatea pentru tot restul vietii? Aici sunt 5 alimente pe care le poti introduce in mesele si gustarile tale si care te pot ajuta sa faci exact acest lucru.

Ansoa

Fiind ingredientul secret al multor bucatari, umila ansoa adauga atat de multa aroma savuroasa mancarurilor, fara a adauga prea mult gust de peste. Ansoa sunt niste pesti mici grasi care ofera acizi grasi omega 3, un tip de grasime nesaturata de care americanii nu primesc destula.

mancare-Ansoa

Acizii grasi Omega 3 joaca un rol foarte important pentru a mentine membranele celulare sanatoase si puternice. Si, din moment ce oasele sunt atat de mici si usor de mancat,  ansoa reprezinta o sursa foarte buna de calciu, pentru oase si dinti mai puternici. Fiind un element important in multe mancaruri mediteraneene, de la sosuri pana la ciorbe de peste,  ansoa sunt niste pesti mici, cu un impact foarte mare.

Alti pesti deliciosi, decadenti si totusi cu un continut de grasimi sanatoase sunt somonul, heringul, macroul, pastravul curcubeu si sardinele. Somonul este unul dintre preferatii mei, datorita fulgilor sai mari si luxosi, a nivelelor scazute pana la ne existente de mercur si a modului usor in care poate sa fie gatit acasa- este foarte greu sa gatesti prea mult o bucata mare si grasa de somon.

Avocado

Fructele de avocado erau evitate inainte datorita continutului sau de grasime. Acum stim si noi ca grasimile mononesaturate din avocado sunt sanatoase si bune pentru noi, fara a mai mentiona ca acesta contine si substante cu proprietati anti oxidante, cum ar fi de exemplu luteina, care ii da culoarea verde specifica ( se afla in concentratii mai mari in partea de un verde mai inchis, langa coaja).

Fructele de avocado te pot ajuta sa te simti mai plin, conform unui mic studiu ce a fost publicat in “Jurnalul de nutritie”. Cercetatorii au adaugat jumatate de avocado Hass  la pranz pentru 26 de adulti supraponderali si au testat cat de plini ii tine pentru 5 ore dupa ce au mancat. Ei si- au notat apetitul pe o scara vizuala inainte si dupa ce au terminat de mancat si rezultatele arata ca, prin comparatie cu masa de control ce nu continea avocado, pranzul ce continea avocado i-a facut pe participanti cu 23 de procente mai satisfacuti si a fost cu 28 de procente mai eficient la pastrarea senzatiei de satietate timp de 5 ore dupa pranz.

mancare-avocado

Atunci and au fost analizate primele 3 ore dupa terminarea mesei, care este perioada in care e cel mai usor sa te duci dupa o gustare, pranzul cu avocado a fost si mai eficient la controlarea senzatiei de foame. Ar putea sa fie interesant sa vedem studii similare care sa fie efectuate cu grupuri mai mari sau pe perioade mai mari de timp – si nu cred ca ar avea probleme cu oamenii care sa se ofere voluntari atunci cand este si avocado in meniu!

Uleiul de masline

Uleiul de masline este principala sursa  de grasimi pentru gatit in dieta mediteraneana. In timp ce aproximativ 40 de procente din aceasta dieta provine din grasimi, acest mod de a manca s-ar putea dovedi a fi o cale viabila pentru pierderea in greutate si controlarea greutatii corporale. Intr-un studiu ce a tinut un an si a fost publicat in “Journal of the American College of Nutrition” (“ Jurnalul Colegiului American de Nutritie”), dietele mediteraneene bogate in ulei de masline a dus la pierderi semnificative in greutate si la reducerea circumferintei taliei.

In timp ce o dieta cu continut mic de grasimi duce, de asemenea, la o pierdere in greutate, studiul a aratat ca o dieta mediteraneana poate sa fie o alternativa foarte eficienta. Ca un bonus adaugat, o dieta mediteraneana  respecta si chiar celebreaza modurile traditionale de a manca, ceea ce ajuta la conservarea culturii.

Totusi, trebuie sa fiti atenti la un lucru: un studiu UC Davis a aratat ca majoritatea (73 de procente) dintre brandurile de ulei de masline ce sunt vandute in Statele Unite au fost diluate cu alte uleiuri (ulei de soia, de proumb, de canola).

Consiliul Uleiului de masline din California ofera un certificat de autenticitate pe care il poti cauta pe sticlele de ulei de masline atunci cand esti la cumparaturi. Standardele de testare ale Consiliului sunt mai riguroase decat cele internationale. Asociatia din America de Nord pentru Uleiul de Masline ofera un semn separat de autenticitate pentru uleiurile de masline ce au fost importate. Poti, de asemenea, sa verifici si anul de recoltare pe sticlele de ulei de masline- mereu sa cumperi cel mai recent an care e disponibil.

mancare-ulei-de-masline

Oua integrale

Ouale ofera proteine si grasimi sanatoase si este unul dintre putinele alimente consumate in mod obisnuit care sunt o sursa de vitamina D, dar numai daca mananci oul intreg, pentru ca multe dintre substantele nutritive sunt continute in galbenusul auriu.

Studiile clinice efectuate sugereaza, de asemenea, ca includerea oualor in dieta poate ajuta la mentinerea greutatii. Un asemenea studiu, ce a fost publicat in “Jurnalul International de Obezitate”, a comparat doua alimente tipice pentru micul dejun- ouala si covrigii. Studiul a inclus un mic dejun de 340 de calorii- fie oua sau covrigi- pentru adulti care fie erau la o dieta restrictiva, fie nu. Atunci cand participantii aveau deja un consum mai redus de calorii, ouale pareau sa le ofere un stimul- ai eu pierdut cu pana la 64 de procente mai mult in greutate. Totusi, fara controlarea caloriilor, a fost greu sa vezi vreun efect.

Mesajul care trebuie sa fie dedus de aici este ca trebuie sa fii atent la aportul general si ca un mic dejun cu oua poate sa te ajute mai mult in misiunea ta de a pierde in greutate mai mult decat ar putea-o face un simplu covrig.

mancare-oua

Nucile

Nucile sunt bune pentru sanatatea inimii, dar datele din studiile de nutritie efectuate in Statele Unite sugereaza ca acestea sunt, de asemenea, bune si pentru greutate. In cadrul unui studiu observational ce analiza obiceiurile alimentare pentru 14386 de oameni, , cei care mancau cel putin 55 de grame de nuci in fiecare saptamana aveau si un indice de masa corporala mai mic si o circumferinta mai mica a taliei. Studiul a cuprins cateva tipuri diferite de nuci: migdale, nuci braziliene, caju, alune de padure, nuci pecan, fistic si nuci.

In cadrul unui studiu clinic ce a durat un an, subiectii care au adoptat o dieta mediteraneana ce cuprindea si nuci au avut, de asemenea, si o circumferinta mai mica a taliei. Vestea si mai buna este faptul ca acest studiu nu a restrictionat caloriile, ceea ce inseamna ca aceste rezultate sunt si mai semnificative pentru viata de zi cu zi.

mancare-nuci

Ideea de baza

Sa nu iti fie frica de alimentele˘grase, dar trebuie sa alegi intelept. Nu este chiar atat de simplu ca si cum ai putea sa consumi orice tip de mancare grasa. Este vorba sa consumi o mare varietate de super alimente hranitoare, inclusiv cele care contin grasimi sanatoase.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here