alimente-bogate-in-fibre
0/10voturi

Desigur, fiecare dintre noi știe că alimente bogate în fibre joacă un rol important în viața corpului nostru. Să aruncăm o privire mai atentă la proprietățile utile ale acestui carbohidrat complex și să descoperim care alimente conțin fibre.

Reclamele repetă fără încetare beneficiile fibrei. Într-adevăr, fibrele pot ajuta în lupta împotriva bolilor de inimă, a colesterolului ridicat, a diabetului zaharat și a cancerului de colon.

Fibrele sunt conținute numai produse de origine vegetală: cereale, fructe, legume, nu veți găsi niciodată fibre în carne sau lapte. Deși rata zilnică de admisie a fibrelor nu este disponibilă, experții recomandă să consumați 20-35 grame de fibre pe zi. În medie, o persoană nu primește mai mult de jumătate din cantitatea recomandată de fibră dietetică.

alimente-bogate-in-fibre

Despre alimentele bogate în fibre

Există două forme de fibre: solubile și insolubile. Fibra solubilă, așa cum sugerează și numele, se dizolvă în apă. Se leaga de acizii biliari si poate fi eliminata din intestinul subtire. Excesul de colesterol intră în ficat sub formă de acizi biliari. Acești acizi sunt apoi transportați în intestinul subțire, unde sunt implicați în digestia lipidelor.

Acizii biliari sunt, de asemenea, de mare importanță pentru absorbția acestor produse digerate. Acidul legat de bile, care se datorează fibrelor, ajută la scăderea colesterolului în sânge. Este, de asemenea, cunoscut faptul că fibrele solubile ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge.

Fibrele insolubile în apă nu se dizolvă, acestea sunt așa-numitele fibre grosiere. Deși sunt insolubile, sunt capabile să absoarbă apă, ceea ce determină extinderea volumului de fibre. Acest material de umplutură va ajuta la curățarea tractului gastrointestinal din deșeuri.

Datorită consumului regulat de astfel de fibre, cantitatea de timp în care produsele alimentare digerate este în intestin, este redusă. Aceasta menține organismul de la digerarea zahărului și a amidonului în intestine.

Din cauza fibrelor insolubile, vă simțiți saturați după ce ați consumat alimente bogate în fibre. Acesta este un plus uriaș pentru dieta dvs., deoarece dorința de a mânca vă apare mai rar și mâncați mai puțin. Veți obține mai puține calorii și, în același timp, nu veti simți foame.

Fibrele insolubile sunt greu de digerat, astfel încât atunci când ajung la punctul final al procesului digestiv, acestea nu rămân complet reparate. Din acest motiv, fibrele insolubile reprezintă majoritatea scaunelor.

Deoarece fibrele grosiere sunt digerate parțial, calorii din partea neprelucrată a fibrei nu sunt absorbite. Reducerea conținutului caloric și reducerea colesterolului din sânge, dau dreptul de a spune că fibra poate fi considerată un produs care contribuie la pierderea în greutate si grăsime.

Fibrele, mai sunt folosite si in curele de slabire. Suplimente precum ECO SLIM sau FIZZY SLIM sunt foarte apreciate, deoarece contin fibre si astfel, reusesc sa suprime apetitul. Am explicat in articolele de destinate celor doua suplimente cum functioneaza si cum ajute fibrele in curele de slabire.

alimente-bogate-in-fibre-fructe

Ce alimente conțin fibre?

Cea mai bună sursă de fibre este reprezentata de produsele netratate de origine vegetală, deoarece din ele, o persoană primește și toate mineralele și substanțele nutritive necesare. Dacă consumați suficiente alimente bogate în fibre, nu este nevoie să luați suplimente cu fibre dietetice.

Pentru a crește consumul de fibre, adăugați la alimentația dvs. urmatoarele alimente bogate în fibre:

  • fructe proaspete: mere, proaspete prune, prune, pere, portocale, grapefruit, banane, lămâi, caise (proaspete și uscate), piersici, căpșuni, toate fructele uscate.
  • legume proaspete: patrunjel, mazăre, coriandru, mărar, salată, dovlecei, varză, dovleac, morcovi, telina, sfecla, castraveți, roșii.
  • fructe cu coajă lemnoasă și semințe: nuci, migdale, alune, arahide, semințe albe. Pentru o absorbție mai bună, folosiți-le cu legume verzi.
  • pâine cu adaos de boabe întregi, boabe încolțite, tărâțe, porumb și hrișcă de hrișcă, fulgi de ovăz.

Cand sa consumam alimente bogatein fibre?

Încercați să consumati zilnic salate și mese gata făcute, impreuna cu 1 linguriță de  tărâţe.

Acest obicei vă va permite să consumați o cantitate suficientă de fibre dietetice. Nu uitați de alimente bogate în fibre: în fiecare zi mănâncă cel puțin 200 de grame de fructe și legume proaspete si asigurați-vă că includeți boabe integrale în dieta dumneavoastră.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here