Omega-3-alimente
0/10voturi

Corpul uman are nevoie de acizi grași Omega-3 pentru funcționarea normală, însă majoritatea oamenilor ii consumă în cantități insuficiente, lucru care poate cauza anumite “dereglari” in organismul nostru.

În acest articol, vă vom spune care sunt beneficiile produselor și suplimentelor cu acizii grași omega-3, care vă pot ajuta, care sunt simptomele unei lipse de acizi grasi Omega-3 si bineinteles, ce alimente si suplimente trebuie sa consumam pentru a preveni aceste carente.

Omega-3

Ce sunt acizii grași omega-3?

Există trei acizi grași omega-3: acidul eicosapentaenoic (EPA), acidul docosahexaenoic (DHA) și acidul alfa-linolenic (ALA).

  • EPA și DHA sunt conținuti în pește. Ei sunt de asemenea cunoscuti ca acizi grași polinesaturați  sau acizi grași ai lanțului lung.
  • Acidul alfa-linolenic se găsește în surse de plante, cum ar fi semințele de chia și nucile. La om, ALA este mai întâi convertită în produsele consumatorilor finali, EPA și DHA, deci ALA este considerată o sursă mai puțin eficientă de acizi grași omega-3. În plus, pentru a crea o cantitate mică de EPA și DHA, este necesara o mulțime de ALA.

Organismul ii este mult mai ușor sa utilizeze acizii grași EPA și DHA, care vin din alimente. De aceea este atât de important să includeți pește sau ulei de pește într-o dietă constantă.

Care este diferența dintre omega-3 și omega-6?

Acizii grași omega-3 sunt adesea menționați în contextul acizilor grași omega-6. Rețineți că omega-3 și omega-6 sunt două tipuri diferite de acizi grași polinesaturați, care sunt considerați a fi grăsimi utile. Pentru a promova sănătatea, corpul dumneavoastră are nevoie de ambele tipuri de acizi în mod egal.

Omega-6 este destul de simplu pentru a ajunge în cantități suficiente cu alimente. Ei se găsesc în cantități mari în alimente precum nuci, ouă, pui și uleiuri vegetale.

Pentru comparație, este destul de dificil să satisfacem nevoia de acizi grași omega-3 numai cu surse de hrană. Cea mai bună sursă de hrană pentru omega-3 este peștele și fructele de mare, dar majoritatea oamenilor le consumă în cantități mici.

Care sunt beneficiile omega-3 pentru sănătate?

Acizii grași Omega-3 nu sunt fără motiv recunoscuti ca fiind suplimente populare de top. Ei au multe avantaje pentru formarea fizică și sănătate în general.

Omega-3-alimente

Recuperare după antrenament

Recuperarea este poate cel mai important aspect al antrenamentului. Grasimile Omega-3 contribuie la reducerea durerii în mușchi și reduc, de asemenea, inflamația după efort fizic. Ambele efecte vă vor ajuta să vă recuperați mai repede după o antrenament intensiv.

Pierdere în greutate

În ciuda faptului că acizii grași omega-3 nu afectează în mod direct arderea grăsimilor, suplimentele cu omega-3, cum ar fi uleiul de pește, vă pot ajuta să vă simțiți mai plin. Acest lucru simplifică aderarea la o dietă rigidă și, astfel, ajută la reducerea excesului de greutate.

Este sigur să luați omega-3 împreună cu alte suplimente și medicamente?

Potrivit Institutului Național de Sănătate, acizii grași omega-3 sunt considerați complet siguri. Omega-3 este recomandat pentru consum chiar și pentru femeile însărcinate și mamele care alăptează, deși este important ca ele să aleagă suplimente cu ulei de pește fără mercur.

Cu toate acestea, dacă luați medicamente anticoagulante sau sunteți alergic la fructele de mare, se recomandă să consultați medicul dumneavoastră pentru a vă asigura că omega-3 este sigur pentru dumneavoastră.

Cele mai bune surse alimentare de acizi grași omega-3

Cea mai bună sursă de hrană pentru acizii grași omega-3 este peștele gras, adică somonul din Atlantic, macroul, tonul, heringul și sardinele. Logic, un pește gras (somon), conține mai mult omega-3.

Nu vă faceți griji că peștii grași sunt prea mari în calorii. Corpul tau are nevoie de grasimi sanatoase pentru sanatate si energie pentru antrenament. Omega-3 este unul dintre cele mai bune și de înaltă calitate forme de grăsime, prin urmare, sursele sale sunt, de asemenea, considerate alimente sănătoase.

Dieta pe bază de carne de vită este, de asemenea, considerată o sursă bună de grăsimi omega-3. Sursele animale de omega-3, conțin un număr mare de acizi EPA și DHA, care sunt cel mai ușor absorbiți în organism.

Printre sursele de plante de omega-3, pot fi identificate semințele de chia, nucile și frunzele verzi. Amintiți-vă că alimentele vegetale conțin în esență grăsimi omega-3 sub formă de acid alfa-linolenic (ALA). Organismul are nevoie de o mulțime de ALA pentru a obține o cantitate substanțială de EPA și DHA, așa că mâncați mai multe nuci și plante verzi și consumati simultan ulei de pește.

Omega-3-in-peste

Care este doza recomandată de omega-3?

Un număr suficient de acizi grași omega-3 pot fi obținuți din alimente, consumând 350 g de pește gras de două ori pe săptămână. Dacă nu mâncați la fel de mult pește, veți fi ajutat de suplimentele nutritive pentru a satisface nevoia de acizi grași.

Pentru a va îmbunătăți sănătatea, se recomandă consumarea a 3 g de acizi grași omega-3 pe zi. O capsulă de ulei de pește conține aproximativ 1 g de omega-3 (aproximativ 180 mg de EPA și 120 mg de DHA), respectiv, este necesar să se ia trei capsule pe zi.

Dacă faceti exercitii în mod regulat și doriți să obțineți efectul maxim de la omega-3 în ceea ce privește recuperarea și reducerea durerii musculare, luați 6 g (6 capsule de ulei de pește) pe zi.

Ce se intampla dacă nu ai suficienti acizi grasi omega-3?

Acizii grași Omega-3 sunt utili pentru sănătate în general. Și având în vedere faptul că ei joacă, de asemenea, un rol important în prevenirea durerii musculare după efort fizic, dacă nu obțineți suficienti acizi, veți experimenta durerea mai des, mai ales dupa antrenamente.

Cum să luați uleiul de pește?

Uleiul de pește poate fi luat în formă lichidă sau sub forma de capsule. Este important să se concentreze în primul rând asupra calității ridicate a suplimentelor cu omega-3. Se recomandă alegerea aditivilor fără mercur.

Vă sfătuim să luați capsule de ulei de pește cu mâncare, acest lucru vă va ajuta să vă simțiți plini pentru o perioadă mai lungă de timp și, de asemenea, pentru a evita problemele legate de digestie și eruptiile frecvente.

Depozitați uleiul de pește în frigider sau congelator. Ca și în cazul oricărui alt supliment alimentar, este recomandat să consultați un specialist înainte de a începe utilizarea acestuia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here