10/10voturi

In zilele noastre, atat barbatii cat si femeile isi doresc un abdomen sculptat, pe care acele patratele mult dorite sa isi faca aparitia si sa fie cat mai proeminente.

Dorim sa aratam bine in costumul de baie, iar barbatii vor sa isi scoata in evidenta abdomenul intr-o camasa mulata  sau pe plaja. Urmariti, analizati si eventual respectati aceste 10 sfaturi pentru pentru a obtine abdomenul “cu patratele”.

  1. Consultati nutritionistul  inainte de a incepe orice program de antrenament
  2. Incepeti prin schimbarea dietei. Mancati sase pana la opt mese pe parcursul zilei. Ideea principala fiind sa mancati atat cat are organismul nevoie, insa mai des si in cantitati mai mici.
  3. Consumati mai multe alimente care actioneaza la nivel abdominal: fasole, fructe de padure, in general multe fibre.
  4. Pentru a scadea grasimea de la nivelul abdomenului urmati un antrenament cardio de intensitate mare 30- 40 de minute pe zi, sase zile pe sapatamana. Incercati intervalul de formare, deoarece acesta arde mai multe calorii, iar apoi cardio traditional.
  5. Evitati stressul. S-a demonstrat ca nivelul crescut de stress, respctiv nicelul crescut de cortizon are ca rezultat cresterea grasimii la nivel abdominal.
  6. Nu trebuie sa renuntati de tot la grasimi. Consumati cantitati mici de grasimi monosaturate, cum ar fi cel din ulei de masline si avocado. Acestea previn depunerea de grasimi la nivelul abdomenului.
  7. Dansati atunci cand aveti ocazia. Miscarile din solduri  vor ajuta la definirea abdomenului pe langa exercitiile zilnice.
  8. Gasiti-va un partener care sa va fie alaturi si care are acelasi scop. In doi este mult mai usor si mai distractiv.
  9. Exercitiile pentru brate nu trebuiesc ignorate, acestea ajuta si la tonifierea abdomenului, nu actioneaza doar la nivelul bratelor.
  10. Sutele de abdomene nu sunt necesare. Daca urmezi un antremanet cardio, este indeajuns, iar daca faceti exercitii acasa, gasiti-va un set simplu de exercitii pentru abdomen pe care le puteti face in fiecare zi.

Toti visam la un abdomen sculptat sau patratele cum se spune si acest lucru este cat se poate de normal deoarece deh, nimic nu se compara cu privirile curiosilor asupra unui abdomen bine lucrat.

Suplimentele de slabit, nu-ti vor asigura un abdomen plat fara exercitii si fara dieta. Indiferent de ce promit cei care le vand!!!

Pentru a il obtine totusi este foarte important sa gasim  reteta perfecta ce trebuie sa contina exercitiile care functioneaza pentru tipul nostru conformational si sa avem o dieta cat mai echilibrata.
Foto: Ştefan Groza Alexandru via Facebook

Dieta pentru abdomen

Dieta pentru abdomen este o dieta ce se intinde pe o perioadade 6 saptamani, timp in care se va combina alimentatia sanatoasa cu exercitiile fizice. Alimentatia din aceasta dieta se bazeaza pe 12 tipuri de alimente (vom discuta despre ele putin mai tarziu) si o serie de exercitii fizice printre care la baza vor sta exercitiile pentru formarea si construirea masei musculare, exercitiile cardio si nu in ultimul rand exercitiile pentru abdomen. Ca si alimentatie se va incerca stabilirea unui echlibru intre proteine, carbohidrati si grasimi astfel incat eliminarea grasimii corporale sa fie cat mai usoara.

Dieta pentru abdomen a fost inventata de David Zinczenko, si a aparut pentru prima data in anul 2004 in revista si cartea sa “Diet Abs”. In ciuda numelui, dieta pentru abdomen vizeaza intregul corp, nu doar abdomenul motiv pentru care, exercitiile fizice recomandate in aceasta nu se rezuma doar la exercitii pentru abdomen. Dieta pentru abdomen este gandita in asa fel incat alimentatia sa fie una cat mai completa, care sa priveze organismul de vitamine si minerale asa cum se intampla in foarte multe diete pentru slabire.

Dieta pentru abdomen – Descriere & Sfaturi

David Zinczenko ne spune despre dieta pentru abdomen ca ne va permite sa eliminam surplusul de grasime, timp in care vom reusi sa construim un abdomen suplu, un abdomen cu patratele cum se spune in popor. Pe langa aceasta, vom obtine si un tonus muscular foarte bun dar si o stare generala de sanatate exceptionala.

In dieta pentru abdomen este recomandat sa se manance de 6 ori pe zi, cantitati moderate de alimente. De asemenea este recomandat sa se bea 8 pahare pe zi, deoarece aceasta va atenua foamea. Sunt permise si alte bauturi precum laptele cu nivel foarte scazut de grasimi, ceaiul verde si sucul dietetic insa in cantitati moderate (maxim 2 pahare / cani pe zi). Alcoolul este interzis in aceasta dieta, precum si toate dietele de slabire deoarece acesta va scade capacitatea organismului de a arde grasimile si in plus il va face sa asimileze mai rapid. In plus, alcool duce la scaderea cantitatii de testosteron produs de organism, ceea ce va duce la o asmiliare mai rapida a grasimilor si la o crestere mai lenta in masa musculara.

Alimentatia in dieta pentru abdomen

Am vorbit la inceputul articolului despre 12 alimente care sunt recomandate in aceasta dieta:

  • migdale si nuci
  • gasole
  • legume verzi (inclusiv spanac, brocoli, varza de bruxeles si sparanghel)
  • lactate cu continut foarte mic sau fara grasimi
  • fulgi de ovaz instant
  • oua si produse derivate
  • carne slaba (inclusiv curcan, pui, peste, vita)
  • pasta de arahide
  • ulei de masline
  • paine integrala si cereala
  • proteine din zer
  • fructe de padure

Alte alimente care pot fi consumate in dieta pentru abdomen sunt; unt de migdale, mere, avocado, banane, sosuri de fasole, orez brun, ulei de canola, citrice, sucuri de fructe fara zahar, usturoi, humus, linte, pepeni, ciperci, piersici, ulei de arahide, amazre, ardei, floricele de porumb, covrigei de grau, seminte de dovleac, ulei de susan, seminte de floarea soarelui, cartofi dulci, rosii.

Exercitii in dieta pentru abdomen

Atat alimentatia cat si exercitiile sunt puncte cheie in dieta pentru abdomen pentru eliminarea grasimii si pentru aplatizarea stoamcului. Exercitiil vor consta in exercitii pentru formare de 3 ori pe saptamana, exercitii pentru abdomen de 2 sau 3 ori pe saptamana si exercitii cardio de 2 – 3 ori pe saptamana. Exista trei principii de care trebui sa tineti cont:

1. Lucrati o grupa musculara la interval de cel putin 48 de ore.
2. Nu faceti exercitii doar o data pe saptamana, ci impartiti-le pe mai multe zile.
3. Intotdeauna faceti o incalzire de aproximativ 5 minute (alergare usoara la banda, mers pe bicicleta, coarda etc).

Ca si categorii de  exercitii, exista 3 tipuri de exercitii:

Exercitii de forta: se vor face de 3 ori pe saptamana, si implica in mod special exercitiile pentru picioare.

Exercitii cardiovasculare: se vor face de 2 ori pe saptamana si implica in general exercitii pentru rezistenta precum ciclismul, alergatul, urcatul scarilor, mersul pe jos etc.

Exercitii abdomen: se vor face de 2 – 3 ori pe saptamana inainte de antrenamentul de forta. Exemple de exercitii pentru abdomen puteti gasi in acest articol.

Beneficiile dietei pentru abdomen

Principalul beneficiu al acestei diete este acela ca veti reusi sa scapati de grasimea excesiva, care este un factor major de risc in cazul persoanelor ce sufera de boli de inima, hipertensiune arteriala, diabet, disfunctie erectila si alte boli. Prin eliminarea surplusului de grasime puteti avea parte de o viata mai sanatoasa si de o conditie fizica mai buna ceea ce fara indoiala va contribui la cresterea calitatii vietii.

3 COMENTARII

  1. si euvreau sa dau grasimea jos (nu sunt gras dar am o burta rotunda si urata -total inestetic- desi nu se [prea] vede cand sunt imbracat, la fel si pieptul atarna nitel)… si in acelasi timp vreau sa pun si masa musculara pe mine.

    momentan fac cardio la sfarsit vreo 25-30 minute si cateodata la inceput 5 minute cand am picioare (pentru incalzire).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here