Vointa in regimul de slabire

Am tinut toate regim, macar o data, sau cel putin am incercat sa ne ocupam de corpul nostru. Dar am descoperit ca apare totdeauna un moment, cateodata foarte scurt (sau, dimpotriva, intens si staruitor), in care tentatia de a spune:  “Hai , lasa!…. La urma urmei m-am saturat !” e mai puternica decat orice. Desi, cu cateva ore inainte, totul mergea foarte bine. Exista deci un moment critic in care situatia se poate rasturna, in care delasarea invinge motivatia si vointa de a spune “nu”.

Esuam in mod lamentabil, de multe ori definitiv si apoi avem indrazneala si insolenta sa evocam fel si fel de scuze legate de cerintele noastre zilnice. Cum ne intretinem vointa si motivatia care ne parasesc tocmai in aceste momente ? Lista care urmeaza ne poate ajuta sa constientizam masurile ce se impun.

Trebuie sa stim sa recunoastem clipa satidica, punctul critic in care situatia se poate schimba radical intr-un fel sau altul. Inainte de a ceda, mai e inca posibil sa ne manipulam, sa ne ademenim cu recompense si sa ne admiram autocontrolul fantastic. Acest lucru poatee avea efecte asupra caracterului si personalitatii noastre, pentru ca este vorba de o adevarata auto-educatie. Stapanirea de sine poate fi doar pozitiva si ne da o incredere absoluta in toate domeniile, dezvoltand in noi o forta sau “energie interna” la fel cu cea numita de orientali Qi (sau Chi), ce reprezinta suflul interior circuland prin canalele si meridianele folosite in acupunctura. Puem sa cerem un ajutor pasiv anturajului nostru: sot, sotie, copii, parinti, prieteni, care ne pot tine socoteala victoriilor repurtatea asupra tentatiilor si ne pot acroda recompense.Cu timpul, acest lucru se poate transforma intr-un joc pasionant, care ne va permite sa dam ce-i mai bun din noi.

Sa ne obisnuim sa nu acordam o importanta exagerata “ratarilor” ocazionale si sa le consideram accidente lipsite de importanta. Dar sa compensam lipsa de vointa trecatoare cu o hotarare ferma, cum ar fi prelungirea sedintei de sport de maine … Sa iesim din rutina variindu-ne meniurile si activitatile sportive cu ajutorul propunerilor din capitolele urmatoare. Exact in momentul in care suntem pe punctul de a claca, de exemplu, in fata unei prajituri, sa sarim in pantofii de sport si sa incepem un jogging, o sedinta de gimastica, de relaxare sau, daca nu se poate o simpla plimbare in ritm sustinut, sa ne cumparam un articol de imbracaminte, sa dam un telefon unui cunoscut, sa facem o baie spumanta sau sa ne exprimam printr-un desen.

Pe scurt, sa ne aerisim mintea si sa observam cat de bine ne simtim si ce efect benefic are asupra dispozitiei noastre si ce senzatie imbatatoare de victorie si de putere ne-a produs. Sa nu ezitam sa ne amintim toate astea in cazul in care ne ameninta o noua capitulare..Cei carora le lipseste cu desavarsire increderea in sine se vad nevoiti sa respecte un calendar progresiv al eforturilor care trebuie realizate, si nu sa-si plece capul invinsi. Pentru a ne consolida increderea in noi sau pentru a o dobandi, sa incepem sa tinem regim de la una la trei zile pe saptamana si apoi sa marim treptat numarul de zile.

Putem sa tinem din nou o agenda alimentara in care sa notam cu regularitate, fara a trisa, tot ceea ce mancam si toate activitatile practicate intr-o zi cu regim. Multumita acesteia, ne putem identifica greselile si abatarile, le putem sublinia, preveni si adeseori corecta. Vom reusi sa ne concentram atentia si sa ne stapanim unele impulsuri, intarindu-ne motivatia si vointa.

Scrie un comentariu sau o intrebare: