Vitamine pentru gravide

Atunci când multivitaminele convenționale pentru femei sunt comparate cu vitaminele destinate perioadei de sarcină, se constată faptul că conținutul crescut de folat și fier devine evident.

Cerințele crescute privind cantitatea de oligoelemente din dieta femeii în timpul sarcinii sunt rezultatul a doi factori: modificările fiziologice care apar în corpul mamei și nevoile metabolice ale fătului în curs de dezvoltare. Nutriția corectă în timpul sarcinii nu este doar vitală pentru sănătatea mamei ci este importantă și pentru dezvoltarea adecvată a copilului în timpul sarcinii și în perioada de creștere ulterioară.

Se constată că lipsa anumitor substanțe nutritive din dieta mamei duce la apariția anomaliilor congenitale și malformațiilor la sugari.  În plus, se știe că lipsa microelementelor necesare pentru metabolismul normal în sângele copilului în timpul dezvoltării intrauterine conduce la o creștere ulterioară a susceptibilității la diferite boli la vârsta adultă, vorbim despre diabet, hipertensiune arterială, boală miocardică ischemică și risc crescut de accident vascular cerebral.

gravida

Utilizarea suplimentelor nutritive în perioada prenatală poate reduce morbiditatea și mortalitatea maternă direct datorită tratamentului bolilor legate de sarcină sau, indirect, prin reducerea riscului de complicații în timpul nașterii.

Folatii și fierul conținuti în aditivii alimentari, sunt două oligoelemente care s-au dovedit a fi lideri incontestabili printre alți nutrienți în timpul sarcinii.

Este posibil să satisfacem toate nevoile corpului feminin în timpul sarcinii numai printr-o dietă sănătoasă? Citiți mai departe pentru a afla mai multe despre cele mai importante microelemente necesare pentru cursul normal al sarcinii. În plus, vom vorbi și despre cum să alegem cele mai bune vitamine pentru sarcină, care pot fi achiziționate fără prescripție medicală. Vom afla si despre deficiența vitaminelor care se dezvoltă cel mai adesea la femeile gravide și care sunt principalele motive care stau la baza acestui fenomen.

Deficitul micronutrientilor obișnuiti în rândul femeilor însărcinate

Anemia cu deficit de fier este extrem de frecventă în rândul femeilor însărcinate. Faptul este că, cantitatea de sânge din corpul unei femei crește aproape de două ori în timpul sarcinii. Acest lucru face ca organismul să consume de două ori mai mult fier pentru a produce de două ori cantitatea de hemoglobină. În plus, fierul este vital pentru creșterea fătului și a placentei în curs de dezvoltare.

Vezi: lista cu alimente bogate in fier

Deși deficitul de fier este cea mai frecventă cauză a dezvoltării anemiei, deficiența de folat urmează imediat după aceasta, adesea coexistând cu deficitul de fier, în această privință, nu este surprinzător faptul că folatul joacă un rol decisiv în succesul unei sarcini sănătoase.

În cazul nașterii unui copil cu spina bifida (defect de tub neural), medicul sugerează de obicei ca o femeie sa ia doze mai mari de folat decât cele conținute în formulele multivitaminice obișnuite înainte și în timpul sarcinii ulterioare.

Dacă sunteți gravidă și, după o dietă vegetariană, consumați proteine ​​animale insuficiente, este probabil sa aveți nevoie de suplimente alimentare de vitamine B12, zinc, fier și acizi grași omega-3, cum ar fi acidul docosahexaenoic. Puteți căuta suplimente nutritive care conțin micronutrienți și vitamine cu acid docosahexaenoic adăugat derivat din alge (o alegere bună pentru vegetarieni).

Principalele vitamine în timpul sarcinii

vitamine-in-sarcina-gravide

Nevoile de energie ale unei femei gravide cresc cu aproximativ 300 de calorii pe zi în timpul sarcinii, în timp ce cererile de proteine ​​cresc la 75 de grame pe zi. În plus, necesitatea anumitor elemente nutritive crește, de asemenea.

Vitaminele pentru femeile gravide conțin, de regulă, o gamă completă de vitamine și minerale esențiale, dar mai jos vom enumera vitaminele pe care o femeie trebuie să le primească în cantități suficiente în timpul sarcinii.

Folat, Vitamina B9 sau Acid Folic

Este cunoscut ca vitamina B9 sau acidul folic. Sunt necesare 600 – 800 micrograme zilnic înainte de concepție și pe parcursul sarcinii.

Folatul este un grup de vitamina B care ajută la prevenirea defectelor tubului neural, precum și a patologiilor grave de formare a creierului și a măduvei spinării. Folatul este preferabil acidului folic, care este forma sa sintetică, adesea găsită în multe produse vitaminice și aditivi alimentari. De obicei, este recomandat să începeți să utilizați folatul cu trei luni înainte de apariția concepției. Folatul poate, de asemenea, ajuta la prevenirea dezvoltării anemiei.

Fier

27 miligrame pe zi. Fierul este important pentru furnizarea de oxigen unui copil și pentru prevenirea dezvoltării anemiei la femeile gravide. Fierul poate preveni și debutul nașterii premature.

Calciu

1000 mg pe zi. Calciul ajută la sinteza țesutului osos al unui copil. În plus, calciul contribuie, de asemenea, la funcționarea normală a sistemului circulator, muscular și nervos ,motiv pentru care deficiența acestuia este atât de periculoasă pentru o femeie însărcinată și pentru dezvoltarea fătului.

Vitamina D

600 unități internaționale pe zi. Vitamina D intareste dintii si oasele unui copil. Nivelul de vitamina D din organism afectează tensiunea arterială a femeii însărcinate, precum și imunitatea, funcția creierului și chiar starea de spirit și, prin urmare, trebuie să faceți tot posibilul pentru a preveni deficiența acestuia.

Omega 3

200-300 mg zilnic. Uleiul de pește îmbunătățește sănătatea în timpul sarcinii și alăptării. În timpul sarcinii, omega-3 promovează dezvoltarea sistemului nervos, ameliorează inflamația, îmbunătățește funcția inimii și reduce probabilitatea nașterii premature.

Anumite carente si anumite excese de asemenea, pot duce la craparea buzelor. Este un mod in care organismul nostru reactioneaza si daca obervati acest efect, nu-i ignorati.

Alegerea celor mai bune vitamine pentru sarcină

Merită să alegeți acele vitamine prenatale care conțin nu numai microelemente de bază, ci și cele suplimentare. Vitaminele prenatale sunt disponibile în prezent sub diferite forme. Acestea includ tablete, capsule, plăci de mestecat sau amestecuri sub formă de pulbere. Recent, au apărut pe piață aditivii de gumă.

Indiferent de forma de vitamine pe care o alegeți, cele mai bune vitamine pentru femeile însărcinate sunt cele care sunt produse pe bază de alimente naturale fără utilizarea glutenului și a OMG-urilor (organism modificat genetic).

Info: in cazul in care folositi si medicamente, aveti grija cu protejarea ficatului. Chestii precum Herparen ar putea fi utile, insa cereti sfatul medicului inainte de a folosit orice produs in sarcina.

Atunci când se utilizează vitamine derivate din alimente naturale, organismul nostru cel mai probabil nu numai că le va digera mult mai ușor, ci va putea să absoarbă mai eficient substanțele nutritive conținute în ele.

În lumea modernă, vitaminele organice pentru femeile gravide sunt disponibile pe scară largă atât în ​​magazine, cât și pentru comenzi online. Puteți găsi vitamine prenatale cu compoziția lor DHA (acid docosahexaenoic sau acid gras omega-3), care ajută la reducerea aportului zilnic de vitamine tabletate prenatale.

Majoritatea experților recomandă să luați zilnic între 200 și 300 miligrame de acizi grași omega-3. Este necesar să includeți o porție de pește gras cel puțin de două ori pe săptămână într-o dietă regulate, acesta este un alt mod de a satisface nevoile actuale ale organismului în acizii grași omega-3 fără aditivi.

Surse alimentare de vitamine cheie

Alimente bogate în acid folic: legume cu frunze verzi, sparanghel, citrice, fasole uscată și mazăre sunt surse de folat natural.

acid-folic-spanac

Alimente bogate în fier: carne slabă roșie, carne de pasăre, pește, fasole, legume cu frunze întunecate, anghinare și prune sunt surse minunate de fier. Fierul dietetic, este digerat cu ușurință dacă alimente bogate în fier sunt folosite împreună cu alimente care conțin o cantitate mare de vitamina C (citrice și roșii).

Alimente bogate în calciu: iaurt, kefir, brânză de capră, sardine, fasole albă, semințe de susan, okra și varza sunt considerate surse excelente de calciu.

Alimentele bogate in vitamina D includ macrou, somon, whitefish, sardine, ciuperci albe (cultivate cu iradiere cu ultraviolete) si oua.

somon-cu-verdeturi

Este suficientă menținerea unei diete integrate?

Desigur, vitaminele nu pot înlocui niciodată complet o dietă cu drepturi depline, dar ele vor aduce mult mai mult beneficiu corpului în combinație. Asociația americană prenatală recomandă femeilor însărcinate să ia suplimente de vitamine numai după recomandarea medicului. Vitaminele prenatale sunt concepute pentru a oferi femeilor însărcinate toate microelementele necesare zilnic.

Ce se va întâmpla dacă o femeie decide să primească întreaga gamă de oligoelemente din produsele alimentare în loc să le completeze cu suplimente nutritive? Desigur, corpul fiecărei femei gravide este individual, dar, în general, Congresul american de obstetricieni și ginecologi recomandă să se ia 600 de micrograme de folat și 27 de miligrame de fier pe zi pentru toate femeile însărcinate. Este, de asemenea, subliniat faptul că 600 micrograme de acid folic trebuie furnizate zilnic din surse diferite, totuși, obținerea cantității recomandate de folat numai din produsele alimentare este o sarcină dificilă. De aceea, utilizarea folatului sub formă de supliment alimentar rămâne recomandarea #1 pentru toate femeile însărcinate.

Când vine vorba de nivelul necesar de fier în timpul sarcinii, o femeie are nevoie de aproximativ două ori mai mult decât în ​​afara sarcinii. O cantitate suplimentară de fier este, fără îndoială, factorul cheie, deoarece ajută organismul să producă cantități suplimentare de sânge, necesare pentru a oferi copilului oxigen.

Doza zilnică recomandată de fier în timpul sarcinii este cuprinsă între 27 și 30 de miligrame, fiind inclusă în cele mai multe suplimente de vitamine prenatale. Această cantitate de fier este foarte posibil să se obțină și fără aditivi, cu condiția ca o femeie să consume zilnic un număr suficient de alimente bogate în fier. În plus, pentru femeile cu un nivel normal de fier, administrarea suplimentelor ca măsură de precauție este absolut inutilă.

Sarcina fiecărei femei este unică. Prin urmare, pe lângă folați și fier, necesitatea altor elemente în timpul sarcinii poate depinde de factori cum ar fi metabolismul individual, dieta obișnuită și starea generală de sănătate a mamei insarcinate. Opiniile pe această temă variază, dar mulți experți cred că femeile gravide, chiar și cu o dietă excelentă și deplină, ar trebui să ia o gamă completă de vitamine, pentru a acoperi orice deficit de micronutrienți din dieta lor.

Puteți să mergeti la medicul curant pentru a efectua un test de sânge aprofundat, ceea ce vă va ajuta să răspundeți la întrebarea: Exista suficienti nutrienti in corp? Acest lucru vă va ajuta să navigați în achiziționarea acelor suplimente prenatale de care aveți nevoie.

De asemenea, vă puteți întreba ce cantitate reală de oligoelemente obțineți cu dieta, mai ales dacă după fiecare aport de vitamine prenatale simțiți greață sau se intensifică dimineața după ce le-ati luat. Singura modalitate care vă va ajuta să preveniți astfel de atacuri de greață este aportul regulat de vitamine prenatale în timp ce mâncați.

Doze mari de aditivi alimentari

alimentatie-gravida

Cele mai multe femei gravide sunt de obicei preocupate de o posibilă deficiență nutrițională, dar este la fel de important pentru sănătatea copilului nenăscut să evite excesul de micronutrienți.

Multe produse prețioase și vitaminizate, cockteiluri, baruri nutritive și alte produse similare pot părea utile pentru femeile gravide la prima vedere, dar acest lucru, din păcate, nu este întotdeauna cazul. Puteți crede că mai multe vitamine și minerale ajuta atat copilul cat si pe dumneavoastră. Cu toate acestea, dacă luați deja vitamine prenatale ca parte a unei diete sănătoase, atunci devine important să notați consumul de suplimente alimentare.

Deși vitaminele solubile în apă, precum folatul și vitamina C, sunt excretate din organism prin urină, vitaminele solubile în grăsimi – A, D, E și K se pot acumula neobservat în organism, creând un nivel crescut și efecte secundare nedorite. De exemplu, oamenii de stiinta au descoperit ca prea multa vitamina A poate provoca malformatii congenitale, inclusiv malformatii ale ochilor, plamanilor, inimii si oasele craniului. Deci, fii atent la folosirea alcoolului și de alte alimente în dieta ta, pentru că probabil nu vrei să-ți amenințe corpul sau corpul în creștere al copilului tău cu un nivel excesiv de microelemente.

Efecte secundare și precauții

Vitaminele pentru femeile gravide pot provoca greață sau pot agrava toxicoza dimineața. Dacă se întâmplă acest lucru, ar trebui să încercați să luați numai vitamine în timp ce mâncați. Dacă acest lucru nu vă ajută, trebuie să discutați cu medicul dumneavoastră despre înlocuirea vitaminelor prenatale mari cu vitamine sub formă de plăci de mestecat.

Dacă uitați să luați o doză zilnică în momentul în care ați intenționat, luați-o imediat ce vă aduceți aminte. Nu trebuie să luați o doză suplimentară de vitamine prenatale doar pentru a compensa doza uitată.

Există multe medicamente care pot interacționa cu multivitaminele prenatale. Asigurați-vă că spuneți medicului dumneavoastră despre orice alte medicamente și suplimente naturale pe care le luați acum.

Efectele secundare mai puțin grave asociate cu administrarea de vitamine prenatale includ apariția dungilor sangvine în scaun, constipație (ca urmare a conținutului ridicat de fier) ​​sau o ușoară greața.

Majoritatea femeilor suferă de constipație din excesul de fier din organism, dar acest lucru poate fi tratat consumând mai multă apă și consumând mai multe fibre vegetale. În plus, prunele și smochinele pot elimina constipația în mod natural.

Discutați cu medicul dumneavoastră dacă prezentați oricare dintre afecțiunile de mai sus și spuneți-i despre orice reacții adverse suplimentare sau grave care rezultă din luarea multivitaminelor.

Concluzii si pareri despre vitaminele bune pentru gravide
  • Vitaminele prenatale de înaltă calitate pot fi un plus util pentru o dietă sănătoasă normală.
  • S-a constatat că înainte și în timpul sarcinii, acidul folic este cel mai important supliment la o dietă, dar alte vitamine și minerale sunt, de asemenea, importante pentru sănătatea unei femei însărcinate și a copilului în curs de dezvoltare. Cele mai multe dintre ele pot fi obținute prin alimentație zilnică sănătoasă.
  • Unele oligoelemente, cum ar fi folatul, fierul, calciul și vitamina D, sunt vitale pentru dezvoltarea fătului și este foarte dificil de a atinge nivelul lor acceptabil în organism cu o dietă în monoterapie.
  • Suplimentele alimentare ajuta; acestea acoperă cu ușurință orice deficiență și ajută la menținerea unui nivel adecvat de sănătate.
  • Este necesar să se monitorizeze cantitatea de vitamine și să se evite consumul inutil de vitamine solubile în grăsimi.
  • Nu puteți lua o porție suplimentară de vitamine în schimbul celor pierdute.
Te-a ajutat articolul? Da-i o nota de la 1 la 10!
10/101 rating

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here