Spanacul – energizantul lui Popeye Marinarul

Iubit si detestat uneori, mai ales de copii fortati sa il manance , spanacul ramane o sursa pretioasa de vitamine si saruri minerale. Spanacul este cu siguranta unul dintre eroii copilariei noastre. Popeye, celebrul personaj de desene animate, il hapaia cu placere ori de cate ori voia sa capete putere pentru a-i veni de hac inamicului Bluto. De altfel, puternica mediatizare a acetei legume cu ajutorul marinarului Popeye a salvat la acea vreme, industria de conserve dintr-un orasel american.

spanacCura pentru detoxifierea organismului

Sarac in calorii, ca si celelate legume verzi, spanacul contine insa din belsug saruri minerale, precum sodiu, potasiu, calciu, magneziu, iod, fier, vitaminele A, B1, B2, B12, C, E , lipide, proteine sau glucide. Datorita acestor proprietati spanacul este recomandat pentru intarirea si detoxifierea organismului. Este insa de preferat ca el sa fie preparat in cantitati mici, atat cat se consuma la o masa. Pastrat prea mult timp la frigider, spanacul isi pierde proprietatile nutritive. Cel care sufera de astenie fizica, hipertensiune arteriala, afectiuni renale, sitita, diabet, rahitism sau obezitate ar trebui sa stie ca pot gasi in aceasta leguma un adevarat prieten al sanatatii.

Leac pentru combaterea anemiei

Sucul preparat din frunze proaspete de spanac, indicat in regimul alimentar al copiilor sau al persoanelor varstnice, se poate prepara foarte usor. Astfel, peste o mana cu frunze taiate cat mai fin se toarna un pahar cu apa. Se lasa la macerat cateva ore,dupa care se strecoara si se bea imediat tot sucul pe stomacul gol. Afectiunile pe care le poate trata aceasta “licoare” sunt diverse. Cate o jumatate de litru pe zi vindeca o constipatie rebela, ajuta procesul de refacere a unor organe bolnave, amelioreaza starile de depreseie nervoasa. In plus, este un leac fara egal in cazul anemiilor. Continutul bogat de vitamina C ajuta la vindecarea scorbutului. Pentru evitarea febrei musculare, dupa un efort fizic sustinut, este recomandat consumul de legume cu continut ridicat de magneziu, printre acestea numarundu-se spanacul, dar si bananele.

Recomandari de preparare

Prin gatire, spanacul isi pierde o mare parte din calitatile mai sus mentionate, de aceea este recomandat sa fie consumat proaspat, de preferinta intr-o salata alaturi de alte cruditati. Se oxideaza repede, de aceea este de evitat consumul de spanac din conserva de metal, precum si taierea acestuia cu cutitul. Prepararea prin oparire trebuie facuta pentru un timp foarte scurt, iar daca spanacul capata o culoare verde-galbuie, este indicat sa nu-l consumam. Se poate consuma si ca suc, in special dimineata, fiind benefic in anemie, constipatie, depresie, oboseala si migrene, si mai ales pentru fortificarea si curatirea organismului. Sucul de spanac se poate combina cu suc de morcov sau telina, pentru si mai multe beneficii.

Scrie un comentariu sau o intrebare: